Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond erbij verstandig?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik heb zelf voordat Keizer erbij kwam heel vaak logeetjes gehad. Kon ik peilen hoe Baloe dat vond. Misschien een idee? (als je de mogelijkheid hebt)

Maar goed, Keizer vind Floep hartstikke tof, Floep is er heel wat minder blij mee, of ze er nou zoveel gelukkiger op is geworden is maar de vraag. :19:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Eline* schreef:
AnneMarie schreef:
Hoe heeft ze de honden als ze alleen zijn? Samen of apart? Als ze alleen zijn samen, wordt er dan gevochten?
Hoi :wink:
ze heeft de honden altijd samen thuis, ook alleen samen, gaat er véél mee wandelen
problemen treden alleen dan op als haar dochter met kinderen op bezoek komt, als ze weggaan (beide honden door de poort) als er een andere hond komt die echt speelt met de jongste
als ze gaat wandelen en er is een andere hond die meerent maar niet echt speelt met de jongste, is er geen probleem
:19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

AnneMarie schreef:
Eline* schreef:
AnneMarie schreef:
Hoe heeft ze de honden als ze alleen zijn? Samen of apart? Als ze alleen zijn samen, wordt er dan gevochten?
Hoi :wink:
ze heeft de honden altijd samen thuis, ook alleen samen, gaat er véél mee wandelen
Dan is een logische conclusie dat bemoeienis van de baas of andere mensen dus zorgt voor conflicten. Laat ze de honden maar eens volkomen negeren tijdens dat soort vechtpartijtjes..als er gevechtjes uitbreken smeert iedereen hem snel en je doet de deur dicht. Als de aanleiding tot het knokpartijtje weg is stopt ook het vechten.
Die mensen doen iets in de rangorde wat tussen de honden onderling wrijving geeft.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
AnneMarie
Zeer actief

Nou....
we waren een keer wandelen in een natuurgebied

Teefjes gaan vechten, mijn reu komt direct naar ons toe (houdt niet van vechten :wink: ) en die twee teefjes blijven achter, vechtend met de bekkies naar elkaar

we zijn stevig doorgelopen en hebben ze gelaten

tijd doorgelopen, door hoog gras en zagen ze niet meer
het duurde een tijdje voordat ze kwamen

bloedend
de een bloedde flink aan zijn bek, onder oog

dus dat was geen succes
gelukkig heelde de wond aardig snel
maar dit was dus ook niet voor herhaling vatbaar
zo'n bloederig geheel :19:

zij doet verder niets in de rangorde heb ik het idee, ze loopt gewoon met beide honden de poort door bv en dan ontstaat er onrust
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dan moet ze er een keer een gedragstherapeut naar laten kijken. Internet is beperkt en de enige conclusie die ik zo kan trekken is dat als ze elkaar met rust laten tijdens het alleen zijn de baas dus iets doet waarom er conflicten ontstaan. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Okay

lijkt me ook het verstandigst, er een goede gedragstherapeut naar laten kijken :19:
als ze alleen zijn op eigen terrein gebeurt er niets, maar dan is er ook geen beweging naar buiten of bezoek oid
De aanwezigheid van de baas, da's wel een goed punt om mee te nemen :ok:

Wat maakt dat teven zo aan het vechten kunnen gaan -meer in het algemeen- (je gaf aan dat teven kunnen vechten tot de dood) is dat veelal een rangorde probleem???
of kun je dat zo niet zeggen :19:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Wat maakt dat teven zo aan het vechten kunnen gaan -meer in het algemeen- (je gaf aan dat teven kunnen vechten tot de dood) is dat veelal een rangorde probleem???
of kun je dat zo niet zeggen :19:
Van oorsprong leven wolven in een familieverband met daarin een teef die de baas is, met naast haar de reu die de baas is. Veelal bestaat de roedel dan uit volwassengeworden pups of andere familie. De rangorde die je daarbij ziet ontstaan is dat onder het alfapaar de reuen komen en de teven veelal verjaagd worden of echt als numero laatst in de roedel worden getolereerd door de alfateef. Voor de alfateef is iedere andere teef immers een enorme concurent en teven zijn dan veel feller dan reuen in gevecht.
Het is dus onnatuurlijk dat teven met elkaar gezellig in roedelverband leven. Als je twee onderdanige teefjes hebt wil het nog wel goed gaan, maar als eén teefje in potentie alfateefje is heb je al snel de poppen aan het dansen. Er is dan echt een groot verschil in rang nodig wil er niet gevochten worden. Als er gevochten wordt is het de bedoeling dat de andere teef optieft en dat gaat wat lastig in een eénsgezinswoning. :denken:
Voor reuen is gekissebis toch wat normaler en ze vechten dus vaker, maar ook vaak dus niet zo serieus.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Oké da's duidelijk, interessant hoor; bedankt! :wink:
twee teven is dus gewoon NIET slim
:denken:

nu snap ik ook waar het scheldwoord 'teef' of bitch vandaan komt :idea:

'op straat' doen mensen juist vaak moeilijker als twee reuen elkaar ontmoeten, 'oeps dat gaat niet hoor'
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Oké da's duidelijk, interessant hoor; bedankt! :wink:
twee teven is dus gewoon NIET slim
:denken:

nu snap ik ook waar het scheldwoord 'teef' of bitch vandaan komt :idea:

'op straat' doen mensen juist vaak moeilijker als twee reuen elkaar ontmoeten, 'oeps dat gaat niet hoor'
Honden op straat leven niet met elkaar in een roedel. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik bedenk me opeens nog iets. Voordat Saar kwam wilde Moos nog weleens op zijn poten kauwen. Niet veel, en niks ernstigs, maar soms deed hij deed even een minuutje ofzo.
Sinds Saar er is heb ik hem dat niet meer zien doen, da's nu dus een half jaar lang dat hij niet meer op zijn poten gekloven heeft.

Verder regent het hier nu al de hele dag, en ik moet vanmiddag 4 uur weg. Als het erg regent kan ik met de hondjes niet lang lopen. Moos heeft een heel goed (duur!) regenjasje van surfpakkenmateriaal, maar voor Saar durf ik dat nog niet te kopen omdat ze nog wel iets zal groeien denk ik...
Saar heeft een heel dun vachtje, en als we langer dan 15 min. in de regen lopen gaat ze ongecontroleerd rillen; heel zielig.

Kortom, vandaag geen lange wandeling, maar ik moet wel 4 uur weg. Nu zijn ze al de hele ochtend met elkaar aan het spelen, en aan het trekken aan het flostouw; ieder aan 1 kant.

Zo maken ze elkaar dus toch nog moe, en kunnen ze hun energie kwijt, ook als er wat minder gewandeld wordt :wink:
Afbeelding
Rutger
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Rutger »

Wij (vriendin en ik) willen ook een 2e hond nemen, waarschijnlijk gaan we dan ook voor de teef/reu combinatie. Ik ben alleen geen voorstander van castratie of steralisatie (alleen met medische reden). Hoe gaat dit bij jullie? Kun je, door tijdens de loopsheid de honden apart houden en goed opletten 'narigheid' :mrgreen: voorkomen? Of raden jullie toch aan er voor te kiezen om een van beide honden te laten helpen?

Groeten Rutger
Whoever said you can't buy happiness forgot about puppies (Gene Hill)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Rutger schreef:Wij (vriendin en ik) willen ook een 2e hond nemen, waarschijnlijk gaan we dan ook voor de teef/reu combinatie. Ik ben alleen geen voorstander van castratie of steralisatie (alleen met medische reden). Hoe gaat dit bij jullie? Kun je, door tijdens de loopsheid de honden apart houden en goed opletten 'narigheid' :mrgreen: voorkomen? Of raden jullie toch aan er voor te kiezen om een van beide honden te laten helpen?

Groeten Rutger
Op dit moment zit ik met een loopse teef en een intacte reu in huis. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en tot nu toe vind ik het te doen. Voor wat meer spectaculaire verhalen moet je bij Eline zijn. :mrgreen: Maar ook zij kiest (denk ik) niet voor een sterelisatie van haar teefje, ondanks dat het even wat meer moeite is de boel te regelen rond de loopsheid.
Ik hou mijn honden ook liever intact, mede ook omdat Femke best een pittige tante kan zijn.
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

michel schreef:Met dezelfde kwestie zit ik ook. Ook ik wil er graag een 2e bij (krijg alleen m'n vriendin niet overtuigd...)

In 1e instantie wil ik er een 2e hond bij uit egoïsme omdat ik het zelf zo leuk vind... In 2e instantie omdat ik ook denk dat Sam gelukkiger is met een soortgenoot.

Dezelfde vraag die jou bezighoudt spookt ook door mijn hoofd...
Eigenlijk wilde ik ooit een nestje en dan 1 pup zelf houden, maar na wat meningen van mensen die het ervaren hebben zie ik daar van af. Dus zit hier ook iemand te dubben over welk ras en geslacht. Een volwassen hond erbij is niet denkbaar, dat accepteerd ze niet dus een herplaatser is geen optie.

Wat betreft de meningen die gegeven zijn in deze topic heb ik voor mezelf wel hele nuttige dingen gelezen. En nu de vriendin eens overtuigen.......
Als je dr overtuigd heb, wil je mij dan ff vertellen hoe je dat in g^$snaam gedaan hebt?. Kwil dr ook een 2e bij....... geen pup van mn eigen hond, ff voor de duidelijkheid. Ben al een tijd bezig maar tis mission impossible vrees ik........... :jank: :jank: :jank:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

voor de nieuwsgierigen
Ik heb een hond gezien die me geschikt lijkt en ik ga ook bellen voor meer info (krijg niemand te pakken) Het gaat om Miras, kruising herderreu van 3 jaar, wordt geplaatst via de stichting AAI.

ik houd jullie op de hoogte :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik vind het vooral erg leuk, met Puck erbij.
Diesel vindt het maar zozo. Hij is niet weg van pups. Volwassen honden liggen hem beter.
Hij was ronduit onvriendelijk de eerste tijd, maar puck heeft een dikke kop en vind alles prima.
Diesel bepaalt nu nog of er eens samen gespeelt wordt, en dat vind ze goed. Ze is redelijk idolaat van hem.
Hij doet of hij de baas is, maar laat zijn bak leegeten, mand inpikken en alle botten bekluiven.
Ze spelen momenteel zelden samen, maar het is heel rustig en vreedzaam tussen hun.
Ik denk dat ik Diesel een groter plezier had gedaan met een volwassen teef . Ik vind hem wel veel actiever in huis. Dat vind ik echt positief.Hij moet het natuurlijk allemaal goed in de gaten houden en hij luistert heel goed naar de naam 'PUCK'
Ik vind het zelf heel leuk, twee honden.
Je moet het niet alleen voor de hond doen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

leuke hond trouwens...
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Oh maar het is ook niet alleen voor Ameno hoor. Ik ben van thuis uit gewend om meer honden te hebben en vond dat altijd reuze gezellig.
Maar qua karakter en aard moet een eventuele 2e hond gewoon goed klikken met Ameno en ook met ons uiteraard.

Ja hij is leuk he :wink:
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Ben ontzettend benieuwd, houd ons op de hoogte hoor !

Groetjes, Femmy
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”