Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

probleem met?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het is een lekker dagje op het forum geloof ik;-))

Maar even over het orginele topic. Die konijnen afschermen lijkt me een goed idee, dan kan de schuifpui lekker open blijven en pup en loge buiten hobbelen.

En verder niet druk maken over wat andere mensen in je omgeving zeggen wanneer hun hond zindelijk was. Als richtlijn kun je aanhouden dat de meeste honden rond de 12 weken duidelijk minder lek zijn en met 15- 17 weken echt heel duidelijk bij de deur gaan aangeven en met recht zindelijk te noemen zijn.

Misschien is die van jou met 14 weken echt zindelijk, misschien pas met 20.

Anne
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

starfleet schreef:Het is een lekker dagje op het forum geloof ik;-))

Maar even over het orginele topic. Die konijnen afschermen lijkt me een goed idee, dan kan de schuifpui lekker open blijven en pup en loge buiten hobbelen.

En verder niet druk maken over wat andere mensen in je omgeving zeggen wanneer hun hond zindelijk was. Als richtlijn kun je aanhouden dat de meeste honden rond de 12 weken duidelijk minder lek zijn en met 15- 17 weken echt heel duidelijk bij de deur gaan aangeven en met recht zindelijk te noemen zijn.

Misschien is die van jou met 14 weken echt zindelijk, misschien pas met 20.

Anne
O dat maakt me niet uit hoor, maar ik had het gevoel dat ik heel erg fout bezig was om die pui steeds voor haar open te doen. En idd waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :smile1:

Toch wordt me heel vaak gevraagd of ze al zindelijk is, vreemd eigenlijk :denken:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

pepim schreef:
Toch wordt me heel vaak gevraagd of ze al zindelijk is, vreemd eigenlijk :denken:
Ik had voor de hond al kinderen gehad. Dat is net zoiets. "Is ze gelukkig", "lacht ze veel" dat wordt niet gevraagd. "Poept ze nog steeds niet op de pot" des te meer.

Anne
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

bij bobbie heb ik als pupsels gewoon de deur open gedaan.
na verloop van tijd, als ze minder lek is of daarna als ze zindelijk is dan weet je wel of ze gewoon naar buiten wilt voor de leuk of niet.
bobbie had er ook wel een behoorlijk handje van om naar buiten te willen zodat hij kan zeuren dat ie weer naar binnen wil. (toen was hij al compleet zindelijk overigens) maarrr ik heb hem door, ha! heb dat gewoon genegeerd want ik was op een gegeven moment net een portier en da's niet de bedoeling.hij kon echt net de deur achter zijn kont dichthebben en dan weer tegen het raam opspringen omdat hij naar binnen wilde. hij had al heel gauw door dat ik de deur niet te pas en onpas open/dicht deed en dat gaat prima nu.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

bobientje schreef:bij bobbie heb ik als pupsels gewoon de deur open gedaan.
na verloop van tijd, als ze minder lek is of daarna als ze zindelijk is dan weet je wel of ze gewoon naar buiten wilt voor de leuk of niet.
bobbie had er ook wel een behoorlijk handje van om naar buiten te willen zodat hij kan zeuren dat ie weer naar binnen wil. (toen was hij al compleet zindelijk overigens) maarrr ik heb hem door, ha! heb dat gewoon genegeerd want ik was op een gegeven moment net een portier en da's niet de bedoeling.hij kon echt net de deur achter zijn kont dichthebben en dan weer tegen het raam opspringen omdat hij naar binnen wilde. hij had al heel gauw door dat ik de deur niet te pas en onpas open/dicht deed en dat gaat prima nu.
Ik heb toch wel een goede topictitel gekozen, want ik wist niet hoe ik mijn probleem (dat blijkbaar geen probleem is) benoemen moest. En mijn logé zou hier 3 weken zijn, maar dat is nu 4 maanden onderhand en ik ken hem best al wel goed. Hij weet, dat ik nu (tijdelijk) zijn baas ben.
Al ben ik soms wel eens mutserig, hij had bijvoorbeeld als gewoonte als ik hem uitliet, om dan een sjorspelletje met de riem te doen en ik dacht, dat ik dat gewoon moest toelaten, omdat het mijn hond niet was. Totdat ik het zat was en heb 3x gezegd "nee" en de riem losgelaten en het was over.

Ik heb nu een beter inzicht over hoe ik het eea moet aanpakken, dat is fijn!
starfleet schreef:Ik had voor de hond al kinderen gehad. Dat is net zoiets. "Is ze gelukkig", "lacht ze veel" dat wordt niet gevraagd. "Poept ze nog steeds niet op de pot" des te meer.

Anne
:smile: Ja das waar, ik heb zelf ook kinderen, had er even niet aan gedacht.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
pepim schreef:
Ik had voor de hond al kinderen gehad. Dat is net zoiets. "Is ze gelukkig", "lacht ze veel" dat wordt niet gevraagd. "Poept ze nog steeds niet op de pot" des te meer.

Anne
Ik heb geen kinderen, maar stoor me ook aan die vragen over de hond. Nou ja, storen is een groot woord. Ik moet er ook wel om lachen. Eerst was het 'is hij al zindelijk' en nu 'luistert hij al een beetje'.

Oh ja, mijn hond was niet snel zindelijk. Zal wel aan het ras liggen :mrgreen: Hij bleef toch zo eens per week een ongelukje (plasje) in huis houden.

Ik was hartstikke trots op hem toen de eerste week voorbij ging zonder een ongelukje!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:
pepim schreef:

Anne
Ik heb geen kinderen, maar stoor me ook aan die vragen over de hond. Nou ja, storen is een groot woord. Ik moet er ook wel om lachen. Eerst was het 'is hij al zindelijk' en nu 'luistert hij al een beetje'.

Oh ja, mijn hond was niet snel zindelijk. Zal wel aan het ras liggen :mrgreen: Hij bleef toch zo eens per week een ongelukje (plasje) in huis houden.

Ik was hartstikke trots op hem toen de eerste week voorbij ging zonder een ongelukje!
ferrero geeft het nu hij 17 weken is negen van de tien keer aan dat hij naar buiten wil/moet.
alleen als hij speelt met de andere in huis wil hij het nog weleens vergeten en laat dan wat urine lopen, hij heeft in het begin een paar keer in huis gepoept.
een ongelukje zoals jij beschrijft linda komt hier inderdaad nog weleens voor ja vooral als hij wel gepiept heeft maar er is op de zaak net even niemand in de buurt maar dan is het gewoon onze schuld.
hij blijft wel als hij de kans heeft zijn eigen ontlasting op eten alhoewel hij dit bij vlees niet doet en bij de FF wel.
we hebben hem nooit gestraft als hij binnen iets deed dus daar kan het niet aanliggen ik las er een artikel van peter klaver over en die vertelde dat jachthonden dit gedrag eerder vertonen.
nou ja een eierkoek doet ook wonderen en als ik er bij ben doet hij het niet gelukkig.
linda wanneer was bram helemaal zindelijk?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Sjiel
Zeer actief

Re: probleem met?

Ongelezen bericht door Sjiel »

pepim schreef:Gevoelsmatig denk ik dat ik fout bezig ben om die pui bij elke kef open te maken of zie ik het verkeerd?
Mijn hondje tikt aan de deur als ie er uit wil, en inderdaad ook als ie de vogels uit de tuin wil jagen, maar hij heeft al een hele poos nix meer in huis gedaan.
Ik ga dus keurig op commando de deur voor hem open doen :19: Als je dat wil voorkomen zou je je pup niet alleen, los in de tuin kunnen laten maar aangelijnd, als ze niet snel iets doet weere naar binnen. Dus het keffen wordt niet beloond door lekker in de tuin te kunnen rommelen.
Als je hond er met een maand of 4 nog geen hout van begrijpt mag je je zorgen maken, ik denk dat jouw pup het prima door heeft :ok:
weg gehaald zit een virus in
pepim
Zeer actief

Re: probleem met?

Sjiel schreef:
pepim schreef:Gevoelsmatig denk ik dat ik fout bezig ben om die pui bij elke kef open te maken of zie ik het verkeerd?
Mijn hondje tikt aan de deur als ie er uit wil, en inderdaad ook als ie de vogels uit de tuin wil jagen, maar hij heeft al een hele poos nix meer in huis gedaan.
Ik ga dus keurig op commando de deur voor hem open doen :19: Als je dat wil voorkomen zou je je pup niet alleen, los in de tuin kunnen laten maar aangelijnd, als ze niet snel iets doet weere naar binnen. Dus het keffen wordt niet beloond door lekker in de tuin te kunnen rommelen.
Als je hond er met een maand of 4 nog geen hout van begrijpt mag je je zorgen maken, ik denk dat jouw pup het prima door heeft :ok:
Ik snap best dat ze graag in de tuin wil rommelen en dat gun ik haar ook zeker. Ze graaft ook graag en ik heb al een speciale plek in de tuin voor haar bedacht, want niet graven leek ook geen optie, toen wilde ze het overal doen.
Nou ik voel me best wel opgelucht nu ik zo alle verhalen lees. Ik ga het gewoon anders aanpakken en me niet druk maken als ik met mijn sok in de poep sta :N: , had vanochtend niet uitgekeken. Het is ook zo opgeruimd, dat is ook het punt niet. :wink:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

mercedes2803 schreef:
bram en thijs schreef:
mercedes2803 schreef:Ik hoor verhalen van 4-8 weken zindelijk maken.
Eerst zeg je dat ze al snel zindelijk zijn en nu zeg je dat ze al snel zindelijk worden gemaakt. Een heel groot verschil.
Je moet het niet uit zijn verband rukken

Vraag me niet waarom, maar het is in 99 % van de gevallen zo.
Ik hoor verhalen van 4-8 weken zindelijk maken. (edit; bij andere rassen zoals labjes)
Wij hadden Rimpel in 1 week zindelijk en dat vier hoog op een flat.

Ik had het hier over andere rassen.

Nog 1 keer kort...Rimpel was met 1 week ( hijwas toen bijna 9 weken) zindelijk.
Moet hier toch nog even op reageren..waar gaat dit over?! Net alsof het een prestatie is en als ze er langer over doen ze het wedstrijdje verloren hebben wie het eerst zindelijk is. Als ik dan ook zo kinderachtig mee mag doen..mijn berner heeft nog nooit iets in huis gedaan en was eigenlijk direct zindelijk en begreep wat de bedoeling was! Erg snel van begrip dus.
Je moet niet een ras gaan verhemelen en een ander naar beneden halen, oke als het een feit is, vind ik dat helemaal niet erg.
zou je nu zeggen..berners zijn lomp en kunnen niet zo hard lopen als een sharpei, oke, moet ik nog om lachen ook, want dat is gewoon zo.
Maar met zulk soort dingen vraag je om dit soort reacties.. :pffff: :smile2:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja, het is maar hoe je het leest he?!
Het was niet opschepperig bedoeld..
Ik kreeg er vragen over en dan beantwoord ik die...moet ik gaan zitten liegen dan?

Als het opschepperig over kwam dan is dat jouw manier van lezen, zo was het niet bedoeld.
Ik heb ook geen ander ras omlaag zitten halen...snap niet hoe je dat uit mijn verhaal kunt lezen...maar wat ik zeg...
Internet wil nog weleens lastig zijn met dit soort dingen...de 1 leest het zus en de ander zo...

Ik vind het vreselijk irritant als mensen er een wedstrijd van maken...dat is net als met kinderen op het consulatiebureau...sommige moeders worden gewoon onderuit geschoffeld door anderen met opmerkingen als: "goh? hij is wel laat met kruipen he?!" (toontje: SUKKEL!!!)
Verschrikkelijk!!! Ze zouden een spreekverbod op moeten leggen op die consultatieburaeau's...
En zo gaat dat met honden opvoeden net zo...
De 1 zat nog eerder dan de ander..de 1 kon nog sneller aporteren dan de ander...
Ik durf met recht te zeggen dat ik een eigenwijze hond heb die doet waar ie zin in heeft tenzij ik echt wil dat hij gaat zitten bijvoorbeeld, dan doet hij het wel...
Hij kent zijn commando's maar vertikt het gewoon af en toe.
Je zult mij dan ook niet snel zien poggen of opscheppen...
Tuurlijk...de dingen die ie wel goed kan daar ben ik trost op ...mag ik?
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ja tuurlijk mag je trots zijn op de dingen wat hij goed doet!!! Dat ben ik ook!! En vandaar mijn reactie ook! Ik heb een berner en was ook direct zindelijk en luistert prima!! Daar ben ik dus trots op :pffff: :wink:

Inderdaad met internet kunnen berichtjes verkeerd geintepreteerd worden,dat zie ik vaker op forums..normaal kan ik daar ook doorheen kijken, maar eerst ging het over de berner dat die niet zo s nel zindelijk werd en daarna over jouw hond en die was het binnen een week!! Terwijl die van mij nooit wat binnen heeft gedaan..dit maakt verder geen donder uit, had net zo goed andersom kunnen zijn en daarom juist mijn antwoord dat je het niet per ras kunt bekijken.. :wink:
Maar net wat je zelf zegt, wat je hond goed doet, ben je trots op en dat mag je ook zijn! Ben ik ook!
:ok:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Nog even voor de duidelijkheid; jij zegt wel dat een sharpei van nature snel zindelijk is en een berner hier langer over doet..(zie eerder bericht van jezelf) waar haal je dit vandaan? Ben ik wel benieuwd naar. :denken:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

bernersennenfan schreef:Terwijl die van mij nooit wat binnen heeft gedaan..dit maakt verder geen donder uit, had net zo goed andersom kunnen zijn
Vertel mij wat, voelt zacht en warm aan je sokken :wink:
Ik vind het ok, mijn pup is niet de snelste (wel de liefste) en ik weet nu waar ik op moet letten. Bedankt voor jullie reacties :smile1:
mercedes2803
Zeer actief

bernersennenfan schreef:Nog even voor de duidelijkheid; jij zegt wel dat een sharpei van nature snel zindelijk is en een berner hier langer over doet..(zie eerder bericht van jezelf) waar haal je dit vandaan? Ben ik wel benieuwd naar. :denken:
Huh? Heb ik gezegd dat een berner er langer over doet?
Ik denk dat je in de war bent met Son-pei..zji heeft een vriendin die berners fokt geloof ik...

Ik weet niet veel van Berners alleen dat wij een sukkel van een kruising hebben gehad van een Berner met een Dobermann...super beest!
Ik weet alleen dat mijn tante met haar Labje erg lang bezig is geweest en de buren met hun maltezer kruizing ook.
En zo hoor ik wel vaker verhalen van mensen die heel lang bezig zijn.
Vrienden van ons met een Stabijtje waren er met twee weken doorheen...tja heel verschillend allemaal,
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

mercedes2803 schreef:
bernersennenfan schreef:Nog even voor de duidelijkheid; jij zegt wel dat een sharpei van nature snel zindelijk is en een berner hier langer over doet..(zie eerder bericht van jezelf) waar haal je dit vandaan? Ben ik wel benieuwd naar. :denken:
Ik denk dat je in de war bent met Son-pei..zji heeft een vriendin die berners fokt geloof ik...

Ik weet niet veel van Berners alleen dat wij een sukkel van een kruising hebben gehad van een Berner met een Dobermann...super beest!
Ik weet alleen dat mijn tante met haar Labje erg lang bezig is geweest en de buren met hun maltezer kruizing ook.
Vrienden van ons met een Stabijtje waren er met twee weken doorheen...tja heel verschillend allemaal,
ha die Hilje, ja dat was ik :mrgreen:
ze vallen jou steeds aan met opmerkingen die ik heb gemaakt :smile:

Misschien had ik me er niet mee moeten bemoeien, maar ik zag toevallig het berichtje waarin gevraagd werd waarom sharpei's dan wel zo snel zindelijk zouden zijn en reageerde daar dus op. Blijkbaar wordt het één en ander weer gezien als een soort opscheppen of afkraken van andere rassen, nou niks is minder waar! Het bernerverhaal is idd gewoon een voorbeeldje van de verschillen tussen beide rassen die mijn bernervriendin en ik hebben geconstateerd (snap niet wat ik nog moet toevoegen...)
Jeminee wat wordt er weer een issue van gemaakt zeg, alsof wij hier van alles gaan verzinnen om de sharpei een beetje op te hemelen, nou dat zal ik NIET doen, waarom zou ik????
Trouwens Hilje schreef gewoon tussen neus en lippen door dat ze makkelijk praten heeft omdat een sharpei nou eenmaal snel zindelijk is, er wordt meteen gereageert alsof ze weet ik wat voor een onzin verhalen verteld :denken: vandaar dat ik mijn verhaal geplaatst had, maarja toen waren we natuurlijk weer aan het opscheppen :19:

Ik was eigenlijk al klaar met deze topic maar oke, nog een kleine toevoeging dan :mrgreen:
Als ik weetjes of karaktereigenschappen over rassen lees die ik niet ken vind ik dat persoonlijk alleen maar leuk, dan denk ik :"goh, wist ik niet, leuk om te lezen" Als hier iets over sharpei's wordt geschreven denken de meeste mensen hier blijkbaar anders over, jammer!
Een sharpei is nou eenmaal echt heel schoon en van nature zindelijk zo raar is dat toch niet??? Ze zijn een beetje katachtig in hun doen en laten en katten zijn volgens mij ook vanzelf zindelijk :19:
(oh shit, nu moet ik zeker weer uitleggen wat er zo katachtig is aan een sharpei :N: )
mercedes2803
Zeer actief

son-pei schreef:
mercedes2803 schreef:

ha die Hilje, ja dat was ik :mrgreen:
ze vallen jou steeds aan met opmerkingen die ik heb gemaakt :smile:

Misschien had ik me er niet mee moeten bemoeien, maar ik zag toevallig het berichtje waarin gevraagd werd waarom sharpei's dan wel zo snel zindelijk zouden zijn en reageerde daar dus op. Blijkbaar wordt het één en ander weer gezien als een soort opscheppen of afkraken van andere rassen, nou niks is minder waar! Het bernerverhaal is idd gewoon een voorbeeldje van de verschillen tussen beide rassen die mijn bernervriendin en ik hebben geconstateerd (snap niet wat ik nog moet toevoegen...)
Jeminee wat wordt er weer een issue van gemaakt zeg, alsof wij hier van alles gaan verzinnen om de sharpei een beetje op te hemelen, nou dat zal ik NIET doen, waarom zou ik????
Trouwens Hilje schreef gewoon tussen neus en lippen door dat ze makkelijk praten heeft omdat een sharpei nou eenmaal snel zindelijk is, er wordt meteen gereageert alsof ze weet ik wat voor een onzin verhalen verteld :denken: vandaar dat ik mijn verhaal geplaatst had, maarja toen waren we natuurlijk weer aan het opscheppen :19:

Ik was eigenlijk al klaar met deze topic maar oke, nog een kleine toevoeging dan :mrgreen:
Als ik weetjes of karaktereigenschappen over rassen lees die ik niet ken vind ik dat persoonlijk alleen maar leuk, dan denk ik :"goh, wist ik niet, leuk om te lezen" Als hier iets over sharpei's wordt geschreven denken de meeste mensen hier blijkbaar anders over, jammer!
Een sharpei is nou eenmaal echt heel schoon en van nature zindelijk zo raar is dat toch niet??? Ze zijn een beetje katachtig in hun doen en laten en katten zijn volgens mij ook vanzelf zindelijk :19:
(oh shit, nu moet ik zeker weer uitleggen wat er zo katachtig is aan een sharpei :N: )
Ach, ik lig er niet meer wakker van hoor :wink:
Sommigen vinden onze peitjes nou eenmaal lelijke gedrochten en hebben altijd wel wat te zeuren zodra ze het woordje Sharpei ook maar ergens zien staan...laat ze lekker...zegt meer over hun dan over onze Rimpel-monsters! :mrgreen:

Enne, wat er katachtig aan een Sharpei is?
Nou, dat kan ik vertellen hoor!!! :idea:

Als Rimpel heel erg fanatiek naar een andere hond zit te loeren of super fanatiek aan het spelen is dan miauwt ie!!! :mrgreen:
ECHT WAAR!
Ik zeg daarom ook vaak tegen hem: "Maar Rimpel...je bent toch geen poesje? mooie miauw doos!!!"
Het miauwen klinkt natuurlijk niet hetzelfde als van een kat, maar het is bijna hetzelfde maar dan uit een hondenmondje! :smile:

Op de cursus liggen mensen vaak ook in een deuk als ie weer begint te miauwen en andere rare geluiden begint te maken...
hij kan namelijk ook iets in de trant van uuuuje uuuuje eeeeeeeje eeeeeeje...is moeilijk uitleggen hier! :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik heb op zich niets tegen de sharpei. Sterker nog; ik ken geen enkele scharpei! Dat ik ze niet zo mooi vind maakt verder ook niets uit, dat is voor mij nog geen rede om iedere scharpei maar omlaag te gaan zitten halen.

Waar ik wel over struikel is zo algemeniserend (is dat een woord? :denken: ) praten over een ras in de zin van roepen dat 'dit ras nou eenmaal snel zindelijk is'. Ik word daar kriegel van. Ik zie dan al die mensen die meelezen op dit forum zonder iets te zeggen, en die vervolgens een toch vrij moeilijk ras gaan aanschaffen omdat ze zo'n superzindelijke hond wel zien zitten. En in hoeveel gevallen zal een scharpei niet snel zindelijk zijn; die zijn er net zo goed! Ik hou er dus niet van om van die standaard dingen te roepen over een ras, omdat je mensen op het verkeerde been kan zetten. Net als dat malthezers geen schoothondjes hoeven te zijn, westies geen keffers hoeven te zijn en pitbulls geen verscheurende monsters hoeven te zijn.

Snap je?
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:

Oeps, sorry!! Dacht dat jij dat geschreven had, mijn excuses, dit was dan aan Son-pei bedoeld!! :wink:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik heb op zich niets tegen de sharpei. Sterker nog; ik ken geen enkele scharpei! Dat ik ze niet zo mooi vind maakt verder ook niets uit, dat is voor mij nog geen rede om iedere scharpei maar omlaag te gaan zitten halen.

Waar ik wel over struikel is zo algemeniserend (is dat een woord? :denken: ) praten over een ras in de zin van roepen dat 'dit ras nou eenmaal snel zindelijk is'. Ik word daar kriegel van. Ik zie dan al die mensen die meelezen op dit forum zonder iets te zeggen, en die vervolgens een toch vrij moeilijk ras gaan aanschaffen omdat ze zo'n superzindelijke hond wel zien zitten. En in hoeveel gevallen zal een scharpei niet snel zindelijk zijn; die zijn er net zo goed! Ik hou er dus niet van om van die standaard dingen te roepen over een ras, omdat je mensen op het verkeerde been kan zetten. Net als dat malthezers geen schoothondjes hoeven te zijn, westies geen keffers hoeven te zijn en pitbulls geen verscheurende monsters hoeven te zijn.

Snap je?
Ik snap wat je bedoeld...

Algemeniserend = Generaliserend :mrgreen:
Dat ergert mij ook...maar zo waren de berichten gewoon niet bedoeld.
Ik vind het jammer dat het dan wel zo gelezen wordt.
Maar ja, dat is het "probleem" dat internet heet. :wink:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Niemand zit hier de sharpei af te kraken!!! Dat maak je er zelf van Son-pei! Ik vind het juist mooie honden en loop elke dag met een sharpei op, das de grote vriendin van mijn 2 berners. Jij begon over berners dat die niet zo snel zindelijk zijn..nogmaals als 2 of meer bernerpups van je vriendin niet snel zindelijk zijn, hoeft nog niet het hele ras laat zindelijk te zijn. Dat wordt hier al vaker geschreven, dat ligt puur aan de opvoeding..karakter..fokker etc.etc. By the way, sharpei's zijn over het algemeen erg schoon, dat klopt, maar laat dan die bij mij in de buurt graag in vieze dreksloten lopen (jaha water en sharpei) en graag rollen in de poep :N: tja..het kan allemaal. Daarom hoop ik dat het duidelijk is, dat het niet om de sharpei of de berner, er wordt hier geen ras afgekraakt, maar je moet niet over 1 kam gaan scheren!! Daar gaat het om :roll:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

bernersennenfan schreef:Niemand zit hier de sharpei af te kraken!!! Dat maak je er zelf van Son-pei! Ik vind het juist mooie honden en loop elke dag met een sharpei op, das de grote vriendin van mijn 2 berners. Jij begon over berners dat die niet zo snel zindelijk zijn..nogmaals als 2 bernerpups niet snel zindelijk zijn, hoeft nog niet het hele ras laat zindelijk te zijn. Dat wordt hier al vaker geschreven, dat ligt puur aan de opvoeding..karakter..fokker etc.etc. By the way, sharpei's zijn over het algemeen erg schoon, dat klopt, maar laat dan die bij mij in de buurt graag in vieze dreksloten lopen (jaha water en sharpei) en graag rollen in de poep :N: tja..het kan allemaal. Daarom hoop ik dat het duidelijk is, dat het niet om de sharpei of de berner, er wordt hier geen ras afgekraakt, maar je moet niet over 1 kam gaan scheren!! Daar gaat het om :roll:
Jij kraakt de Sharpei niet af...maar je moet voor de lol eens Sharpei intikken en kijken hoe vaak het ras op zich afgezeken is in bepaalde topics waarbij het niet eens zo hoefde te zijn dat het topic specifiek over peitjes ging.
Dat bedoelde Son-pei waarschijnlijk te zeggen...
En dat is iets dat mij ook weleens ergert...
Enkele kreten "mismaakt, misvormd, michelin"etc.
Ieder zijn mening maar het is natuurlijk niet nodig om in ieder topic het ras weer af te gaan zitten zeiken...
He! :idea: zeiken...en het topic gaat ook over zeiken! :mrgreen:
Zo zijn we dan toch weer on-topic....

Enne...mijn Rimpel heeft voor een paar weken terug voor het eerst laten zien dat een Sharpei idd niet altijd schoon hoeft te zijn! :mrgreen:
In de fotohoek staan wel foto's onder de topic "Sharpei-varken"[/list]
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Dat lijkt me zwaar irritant als je eigen hond zo wordt afgezeken en daar zou ik ook erg boos om worden!!! Tja inderdaad op internet gaan reacties soms net verkeerd langs elkaar heen. Want op dat punt kan ik jou en Son-pei erg goed begrijpen! Niemand komt aan je eigen hond! Zo :pffff: :ok: :wink:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

bernersennenfan schreef:Dat lijkt me zwaar irritant als je eigen hond zo wordt afgezeken en daar zou ik ook erg boos om worden!!! Tja inderdaad op internet gaan reacties soms net verkeerd langs elkaar heen. Want op dat punt kan ik jou en Son-pei erg goed begrijpen! Niemand komt aan je eigen hond! Zo :pffff: :ok: :wink:
Erg boos wordt ik er niet om....het is niet zozeer Rimpel die persoonlijk afgezeken wordt, maar het ras..
Tja..dat sommigen het ras verpest vinden en mismaakt en misvormd, etc. Dat is hun mening..vind ik niet erg...maar ik hoef het niet iedere keer te horen...
miekmiek

mercedes2803 schreef: Tja..dat sommigen het ras verpest vinden en mismaakt en misvormd, etc. Dat is hun mening..vind ik niet erg...maar ik hoef het niet iedere keer te horen...
Dat vinden alle bulldog eigenaren waarschijnlijk ook. Er bestaan nou eenmaal bepaalde feiten over bepaalde rassen, daar kom je niet omheen. Dat je ondanks dat ook positieve dingen in een ras ziet, dat is een ander verhaal.
Ikzelf heb drie perzen in huis, en reken maar dat daar veel (voor)oordelen over bestaan. Ik ben zelf echter niet blind en erken dat veel van die meningen op feiten zijn gebaseerd. En ondanks dat kies ik toch bewust voor het ras, omdat ik ook veel goede dingen erin zie en probeer de slechte dingen te ontwijken. (zoals bepaalde eisen aan de gezondheid stellen)
mercedes2803
Zeer actief

miekmiek schreef:
mercedes2803 schreef: Tja..dat sommigen het ras verpest vinden en mismaakt en misvormd, etc. Dat is hun mening..vind ik niet erg...maar ik hoef het niet iedere keer te horen...
Dat vinden alle bulldog eigenaren waarschijnlijk ook. Er bestaan nou eenmaal bepaalde feiten over bepaalde rassen, daar kom je niet omheen. Dat je ondanks dat ook positieve dingen in een ras ziet, dat is een ander verhaal.
Ikzelf heb drie perzen in huis, en reken maar dat daar veel (voor)oordelen over bestaan. Ik ben zelf echter niet blind en erken dat veel van die meningen op feiten zijn gebaseerd. En ondanks dat kies ik toch bewust voor het ras, omdat ik ook veel goede dingen erin zie en probeer de slechte dingen te ontwijken. (zoals bepaalde eisen aan de gezondheid stellen)
Ja is ook zo, maar telkens weer wordt op een gegeven moment zo flauw... :mrgreen:
Maar (voor)oordelen over perzen? Een oude klasgenoot van mij had er iets van 20 of zo...was zijn moeders hobby...maar zijn later een stuk of wat van in beslag genomen geloof ik omdat ze het niet kon bolwerken al die verzorging. Ik heb nog nooit wat gehoord over perzen....maar ja, ik ben dan ook geen kattenmens...
miekmiek

mercedes2803 schreef: Ja is ook zo, maar telkens weer wordt op een gegeven moment zo flauw... :mrgreen:
Je moet het een beetje relativeren, er zitten zoveel mensen hier op het forum. Jij hoort wel steeds hetzelfde, maar het word gebracht door verschillende mensen. (of mensen die in herhaling vallen :wink: )
Ik denk wel dat je iemand bent die snel de negatieve dingen eruit pikt en daar erg mee kan zitten en over doorgaat. Waardoor je de aandacht er enkel maar meer op vestigt. En dat is jammer, want zo komen de positieve aspecten niet aan bod.

Om terug te komen op mijn voorbeeld over perzen; het eerste waar mensen over praten is de platte neus die bij veel perzen zorgt voor gezondheidsklachten. Ik kan daar dan meteen over in discussie gaan en ze gaan verdedigen, of ik erken het probleem waardoor we kunnen praten over de andere eigenschappen van de pers. Die misschien wel positief zijn.

Nou ja, een hoop geleuter ,maar je snapt me wel.
mercedes2803
Zeer actief

miekmiek schreef:
mercedes2803 schreef: Ja is ook zo, maar telkens weer wordt op een gegeven moment zo flauw... :mrgreen:
Je moet het een beetje relativeren, er zitten zoveel mensen hier op het forum. Jij hoort wel steeds hetzelfde, maar het word gebracht door verschillende mensen. (of mensen die in herhaling vallen :wink: )
Ik denk wel dat je iemand bent die snel de negatieve dingen eruit pikt en daar erg mee kan zitten en over doorgaat. Waardoor je de aandacht er enkel maar meer op vestigt. En dat is jammer, want zo komen de positieve aspecten niet aan bod.

Om terug te komen op mijn voorbeeld over perzen; het eerste waar mensen over praten is de platte neus die bij veel perzen zorgt voor gezondheidsklachten. Ik kan daar dan meteen over in discussie gaan en ze gaan verdedigen, of ik erken het probleem waardoor we kunnen praten over de andere eigenschappen van de pers. Die misschien wel positief zijn.

Nou ja, een hoop geleuter ,maar je snapt me wel.
ik ben eigenlijk wel iemand die het positieve wil zien...maar wees eerlijk...af en toe wordt het een mens wel moeiljik gemaakt! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”