Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie heeft tips om het beste met twee honden te lopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ze lopen hier beide links van me.Gewoon volgen dus, lukt meestal vrij aardig :wink:
Ik heb ook ooit een gedeelde lijn gehad maar dat bleek geen succes, als ze dan achter een konijn aanschieten heb je het dubbele gewicht aan één lijn en op één schouder. (samen wegen ze net zoveel als ik)Nu kan ik zonodig even overpakken, ook als de een even een andere aanpak nodig heeft dan de ander.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Bij ons lopen ze of ieder aan een kant (Tagor links en Jari rechts) en dan dan sta je af en toe met 2 gespreide armen als de ene doorloopt en de andere plotseling iets ziet om te snuffelen en soms lopen ze allebei links. Maar dan willen die jokers dus allebei aan de buitenkant lopen :roll: Meestal draai ik de lijnen uit elkaar, maar als ze doorblijven klieren laat ik de lijnen in elkaar gedraaid en moeten ze op een gegeven moment dus blijven lopen zoals op dat moment doen.
Een koppelstuk lijkt me persoonlijk niets omdat je ze dan eigenlijk continu dwingt naast elkaar te lopen, wat ik dus soms doe door de lijnen in elkaar gedraaid te laten. Als ze langer aangelijnd moeten lopen lijkt dat me toch niet echt prettig voor ze.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

martine schreef:die tussenstukjes dus de duo lijntjes
heb je in verschillende maten en materialen.
Martine
Ik ken ze alleen van het kaliber "dat ruk je zo kapot" en ik vind dat de honden amper ruimte hebben zich te bewegen. Om normaal te wandelen vind ik ze waardeloos.
Ik ben wel benieuwd welke jij dan dus hebt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

ik heb van een normale looplijn overmoeten stappen naar een met een plat breed lint erin, omdat Micha het andere kapotgetrokken had.

touwlooplijnen zijn erg slap
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb altijd 2 riemen in mijn hand. Mocht er ooit een klein mormeltje komen als kameraad van Nanni, dan lopen die beide links. Verder heb ik eigenlijk nooit 2 honden aan de lijn, want dan ga ik er stuiterend achteraan :mrgreen:
Laatst wel een duitseherder reu en een mormel uitgelaten, die liepen voor mij (we liepen in het bos) dat ging wel goed, maar die honden reageren ook super om mijn stem

In de toekomst zit ik wel te bedenken hoe het moet als de pup 6 maanden is :19: Ik denk dat ik ze gewoon lekker apart uit laat en soms met zijn 2, maar nanni loopt toch aan een riem van 5 meter en de kleine is dan nog klein :smile:
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Ik loop heel vaak met 1 vast en 1 los. Hoef ik maar 1 riem vast te houden. Ik ben er nog niet handig in, in lopen met 2 honden aan de riem. Maar misschien went het nog :mrgreen:
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

Micha heb ik tot het gras aan de riem, omdat we een aantal wegen over moeten lopen en een brug, mocht er dan een andere hond aan de andere kant lopen blijft ze in ieder geval netjes naast me lopen.

Op de terugweg loopt ze wel los, omdat ze dan meestal uitgeput is van het spelen, dan luisterd ze ook wat beter
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Ik heb die 2 doggen op straat altijd in 1 hand aan de linkerkant. Eenmaal op het uitlaatveld wil ik ze ook wel 1 rechts en 1 links houden zodat ze wat meer vrijheid hebben. Het ruilen van riemen achter je rug wordt je uiteindelijk best handig in :mrgreen:

Voor oops heb ik ook een flex zodat ze toch wat meer vrijheid heeft maar dat is een lijn voor zeer grote honden van 8 meter dus je kan je voorstellen dat daar nogal een kast aan vast zit. Daar heb ik in het begin wel even moeite mee gehad. Wel zorg ik er voor dat wanneer ze naast elkaar op straat lopen ze niet met elkaar gaan stoeien want dan wordt het wel erg lastig :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Senna1 schreef:. Wel zorg ik er voor dat wanneer ze naast elkaar op straat lopen ze niet met elkaar gaan stoeien want dan wordt het wel erg lastig :mrgreen:
hahaha, dat doen Moos en Saar ook regelmatig. Duiken ze opeens midden op en druk kruispunt op elkaar :19: :mrgreen:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Aan de lijn lopen samen aan 1 kant en dan dus ook niet snuffelen of donderjagen. Gauw naar het veldje en dan los :19:
weg gehaald zit een virus in
ingridm
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door ingridm »

Ik heb zelf om het eens een keer uit te proberen een tussenstuk gemaakt van wat sterke zeillijnen en wat musketonhaakjes. Maar die gebruik ik alleen om de 5 minuten naar het terrein te lopen waar ze beiden los kunnen. Maar ik vind het niet echt een succes met een 2-jarige spaniel en een pup. Die kleine loopt dan veel te dicht bij de grote en hangt constant aan zijn oren. Het liefst laat ik ze voorlopig even om de beurt uit of ik charter mijn man om met zijn tweetjes elk een hond te nemen.
Pootje van Sgt. Pepper en JayJay
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Eline* schreef:
martine schreef:die tussenstukjes dus de duo lijntjes
heb je in verschillende maten en materialen.
Martine
Ik ken ze alleen van het kaliber "dat ruk je zo kapot" en ik vind dat de honden amper ruimte hebben zich te bewegen. Om normaal te wandelen vind ik ze waardeloos.
Met die van mij dus niet Eline, ik heb dus voor ieder een eigen lederen lijn maar die zitten allebei vast aan 1 handvat ( de lijnen kan je ook afzonderlijk losklicken) en de lijnen draaien ieder afzondelijlijk van elkaar dus kunnen nooit in de klit en het is van echt leer met ijzeren muskatonhaken en ringen.
Echt geweldig, deze riem wordt standaard geleverd met 2 lijnen maar je kan daarbuiten per lijn bij bestellen, en deze click je dan weer aan het handvat.
Een kennis van mij heeft alle 4 haar honden aan 1 handvat zitten maar toch ieder zijn eigen lijn.
en de lijn heeft een behoorlijke lengte.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik loop nu gewoon om de beuert met ze.
Eerst snowy en dan utah.
Richard loopt met hun beide tegelijk, maar dat red ik nog niet.
Mijn evenwicht is nou niet echt geweldig en voordat ik languit in de straat lig en twee herders op de loop, laat ik het liever even zo
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:
precies, ik heb ooit op een blauwe maandag zo'n ding gekocht, verschrikkelijk, als er 1 bedacht te moeten poepen midden in de struiken werd de ander zo ongeveer gedwongen er met z'n neus in te staan of die stond dan net te plassen en werd al plassend meegesleurd de struiken in... :mrgreen:
Ik loop nooit met meer dan 2 aangelijnde honden, en die hebben ieder een eigen lijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Als die van mij aan de riem lopen wil ik geen geklier en dus moeten ze gewoon netjes volgen, aan welke kant maakt me niks uit. Nou heb ik twee kleine hondjes dus tja dat is dan misschien weer makkelijk praten :mrgreen: maar goed.

Poepen en plassen doen ze los.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Als ze aan de lijn lopen dan lopen ze meestal alledrie links. Barousse aan de buitenkant, dan Rein en dan Bolke het dichtst bij mij. En dan geen gepies en getrek. Dan lopen we naar een losloopplek of tijdens een lange wandeling een stukje langs een drukke weg.
Hier in de buurt lopen ze ook weleens alledrie voor me aan een strakke lijn. Of Bolke en Barousse links en Rein aan de rechterkant. Dat is als ze langere tijd aan de riem moeten lopen.

Ze trekken zelden of nooit en de enkele keer dat ze een uitval doen naar een aanstormende collega-hond kan ik ze goed houden. Ik ben behoorlijk sterk, bovendien is het mijn eer te na ze niet te kunnen houden :pffff:
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

Ik heb de herders op straat ieder aan een kant van één lange riem van 3,5 meter, zo een met van die ringen op regelmatige afstanden (heet dat niet een politielijn?).
Ik hou dus de riem in het midden vast en kan wat naar de ene kant of de andere kant verschuiven indien nodig. Mijn oude middenslaggie loopt apart aan een lijn van 1,5 meter ongeveer en hij loopt altijd tussen de groters in. Op landweggetjes gaat de ouwe los en maak ik die lijn vast aan de lijn van de herders zodat die nog meer ruimte hebben.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

zijn er hier mensen bij die met 2 honden een uitrollijn gebruiken,of meestal gewone lijnen.
zelf heb ik vroeger altijd met 2 honden met uitrollijnen van 5 meter gewandelt,ging heel goed,maar na 2 jaar maar met 1 hond te hebben gewandelt en nu terug met 2 lukt het me niet goed meer,geraak altijd in de war,of 1 zit rond de boom,andere zit halverwege de straat, :mrgreen: of de een snuffelt helemaal van voor en de andere helemaal van achter,zit ik met 2 lijnen van 5 meter + 2 armen helemaal uitgestrekt,men vriendin die meewandelt heeft zich al kromgelachten met mijn geklungel.

sonja
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Het is wel lastig hoor, 2 honden uitlaten :N: Tuana hangt of in Nanni of in Nanni haar riem. Of Tuana trekt gigantisch. Meestal geef ik Tuana een stok ofzo, dan trekt ze niet zo hard en hangt ze niet in Nanni.
Laatst ging ik helaas wel bijna onderuit. Ik liep met beide dames en volwassen mensen vonden het nodig om rotjes af te steken :19: Nanni wilde vluchten en was totaal in paniek. Tuana vond het grappig en vloog steeds op Nanni, die dacht dat Nanni wilde spelen. Daar liep ik dus, 1 hond op de vlucht, 1 hond erachteraan omdat zij wilde spelen. Ze wegen samen denk ik bijna 50 kilo, ik 55 kilo. Als het moet, kunnen ze dus aan de haal met mij
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

het is een beetje goochelen, en weer even wennen, vooral als er geklierd wordt (mag niet) aan de riem, maar ik wordt er alweer erg handig in.
Ook veelvuldig solo op stap.
Puck mag ik niet lang laten lopen en Diesel doe ik tekort met zo'n klein rondje.
Van alles wat dus.
Niet met zijn tweeen aan 1 riem.
Dat gaat nooit lukken.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik vond het in het begin ookwel lastig met 2 riemen. Maar je raakt er al snel bedreven in.
Nu heb ik er een opvanger bij en loop dus met 3 honden. En dat valt niet mee. Zit regelmatig in de knoop. :mrgreen:
regina

Ongelezen bericht door regina »

Ik loop met 4 riemen, is niet altijd makkelijk hoor, de twee rotties laat ik zo snel mogelijk los lopen, ik kom geheid in de knup :boos: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”