Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is zover...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Het is zover...

Ongelezen bericht door miekmiek »

Femke verliest geen bloed meer maar heeft nog wel afscheiding. Tommie wijkt niet meer van haar zijde, likt haar enthousiast af en probeert zo nu en dan of hij haar al kan bestijgen. Femke is nog iets wat terughoudend maar zo nu en dan heeft hij een kansje. Wat resulteert in een brul van mij voordat hij zover is. Het grootste gedeelte van de dag brengen ze gescheiden door.

Ik heb ogen op stokjes. :O: Mij ontgaat niets!
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

:mrgreen: (sorry). Ja, nu dus helemaal goed opletten. Heel vermoeiend, maar nog even volhouden hoor. :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Owwwww, got. Succes Miek! Ik ben blij dat ik dit gedoe niet heb :mrgreen:
miekmiek

Weet je dat Tommie nog het ergste is. Van Femke heb ik totaal geen last. Maar dat domme reuengedrag is hoogst irritant. Overal moet hij tegenaan pissen, in huis is hij ook weer onzindelijk geworden. Hij luistert totaal niet meer en jankt en piept zodra hij van Femke gescheiden wordt. :roll:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

en nu maar hopen dat hij niet probeert door de deuren heen te bijten. :evil:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Op welke dag zit je? Mijn ervaring was dat op zo ongeveer dag 8 hetgeen begint wat jij nu beschrijft en daarna barst pas echt de pleuris uit.
Pas inderdaad goed op en heb je een logeermogelijkheid achter de hand?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miekmiek

We hebben er nu een dikke week op zitten, dus ze is iets later dan dag acht. Het is een beetje rot dat het begonnen is bij mijn ouders en ik dus niet precies de eerste dag weet. Ik gok dat we nu op dag tien zitten.
Logeeradresjes hebben we. Godzijdank. Gelukkig word het volgende week mooi weer, want in de tuin kan ik ze net iets makkelijker apart houden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kun je ze ook in de gaten houden als je op het toilet zit(rare vraag misschien,maar ze weten volgens mij precies wanneer je even je eventjes geen tijd hebt voor ze :mrgreen: )?
Een ongeluk zit écht in een piepklein hoekje hoor!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
miekmiek

Nee dus. Ook niet als ik naar boven moet of naar buiten. Op dat soort momenten moet ik ze dus eerst apart zetten. Wat ik iedere keer ook braaf doe. Ik weet zeker dat ik ze niet uit het oog zal verliezen, maar ik vrees meer dat Rob een keer niet op zal letten. Hij doet het niet expres, maar hij vergeet zoiets veel sneller. Voel me dus behoorlijk verantwoordelijk. :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je moet ze vind ik gewoon scheiden. Gewoon niet bij elkaar zodra er interesse is en die is er nu. Eén keer een telefoontje, een knal, een deurbel en jij bent te laat. Ik heb ze echt gescheiden zodra er gemeende interesse was en ik vind het eigenlijk ook wat onverantwoord ze gewoon met toezicht samen te laten.
Zoals je weet heb ik ervoor gekozen Kiki uit logeren te sturen en ik doe dat de volgende keer weer. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
miekmiek

Ja, misschien is dat het beste. Het geklier is nu eigenlijk pas net begonnen, dus het is voor mij ook nog even zoeken naar de beste oplossing. Vooral voor Tommie is de belasting nu wel erg groot. TE groot eigenlijk.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Ja, misschien is dat het beste. Het geklier is nu eigenlijk pas net begonnen, dus het is voor mij ook nog even zoeken naar de beste oplossing. Vooral voor Tommie is de belasting nu wel erg groot. TE groot eigenlijk.
Dat vond ik bij Nels dus ook. Ik vond het zielig. Ze vinden geen rust en blijven maar piepen en doen. Nou ja, je kent de verhalen van Nelson. :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

miekmiek schreef:Ja, misschien is dat het beste. Het geklier is nu eigenlijk pas net begonnen, dus het is voor mij ook nog even zoeken naar de beste oplossing. Vooral voor Tommie is de belasting nu wel erg groot. TE groot eigenlijk.
Zitten ze 's nachts apart?
Afbeelding
miekmiek

marian* schreef: Zitten ze 's nachts apart?
Uiteraard. :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

miekmiek schreef:. Maar dat domme reuengedrag is hoogst irritant.
?
Afbeelding
miekmiek

Zoie schreef:
?
Wil je weten wat ik daarmee bedoel?
Zoie
Zeer actief

miekmiek schreef:
Zoie schreef:
?
Wil je weten wat ik daarmee bedoel?
Ja, maar dan niet het wat, maar het waarom. Waarom irriteert het je, waarom vind je het dom ?

Om er even mijn persoonlijke mening aan toe te voegen, ik vind dat het niet kan om je reu en teef op deze manier in een huis te houden. Ik zou dat niet zo doen.
Afbeelding
miekmiek

Zoie schreef:
Ja, maar dan niet het wat, maar het waarom. Waarom irriteert het je, waarom vind je het dom ?

Om er even mijn persoonlijke mening aan toe te voegen, ik vind dat het niet kan om je reu en teef op deze manier in een huis te houden. Ik zou dat niet zo doen.
Misschien is dom niet de juiste benaming ervoor. Het is normaal hondengedrag. Ik had altijd het gevoel dat ik Tommie door en door kende, maar nu is hij heel anders. Ik denk dat daar het irritatiegevoel vandaan komt, meer vanuit mij dan dat ik me echt aan hem irriteer.

Hoe had jij het gedaan?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miekmiek schreef:Nee dus. Ook niet als ik naar boven moet of naar buiten. Op dat soort momenten moet ik ze dus eerst apart zetten. Wat ik iedere keer ook braaf doe. Ik weet zeker dat ik ze niet uit het oog zal verliezen, maar ik vrees meer dat Rob een keer niet op zal letten. Hij doet het niet expres, maar hij vergeet zoiets veel sneller. Voel me dus behoorlijk verantwoordelijk. :wink:
Zorgt deze situatie niet voor enorm veel onrust/stress bij allebei de honden?

Anne
marian*
Erelid
Contacteer:

miekmiek schreef: Ik had altijd het gevoel dat ik Tommie door en door kende, maar nu is hij heel anders.
Dat gevoel had ik bij Bente's eerste loopsheid met Bente:mijn keurige,nette hond veranderde op slag in een regelrechte sloerie :80:
Dat dat zou gebeuren wist ik tevoren natuurlijk,maar dat het zó erg was....nee,dat had ik niet gedacht :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

starfleet schreef:
Zorgt deze situatie niet voor enorm veel onrust/stress bij allebei de honden?

Anne
Ja! Bij Femke niet, maar wel bij Tommie. Vandaag is Femke met Rob mee naar zijn werk, om hem een beetje rust te gunnen. (en mij ook)
Het is geen ideale situatie, maar we hebben het nu over een week onrust tegenover een sterelisatie die een hondenleven lang zou duren.
Zoie
Zeer actief

miekmiek schreef: Hoe had jij het gedaan?
Nou, dat vraag ik me ook af, omdat ik wel eens aan een maatje voor Spok erbij denk. Als het een intakte teef zou worden, zouden dit soort toestanden me in het geheel niet verbazen, Spok kennende. Ik neig er dan toch naar Spok te laten steriliseren, en ze grotendeels hun gang te laten gaan. In een onvoorziene situatie zou ik er alles aan proberen te doen in dit geval dan de teef uit logeren te sturen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”