Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vliegen
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Vliegen
Bram is geobsedeerd door vliegen. Als er eentje in huis zit, blijft hij er achteraan jagen. Meestal zonder succes uiteraard. Het is nu nog te doen, want hij houdt wel weer een keer op, maar het is minder grappig als hij dit avonden achter elkaar gaat doen.
Ik negeer hem als hij het doet. Is dat de juiste aanpak?

Linda, Izzie en Bram
-
jidde
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- starfleet
- Erelid
Re: Vliegen
Ik ben per ongeluk een beetje te hard uit mijn slof geschoten (verbaal) toen ze als pup nog een hommel wilde pakken die uit winterslaap kwam. Ik zag haar al stikkend liggen in mijn verbeelding.Zoek stok! schreef:
Sinds jaagt ze niet meer op vliegende insecten.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Kun je dat dan hier ook even komen doen?starfleet schreef:Ik ben per ongeluk een beetje te hard uit mijn slof geschoten (verbaal) toen ze als pup nog een hommel wilde pakken die uit winterslaap kwam. Ik zag haar al stikkend liggen in mijn verbeelding.Zoek stok! schreef:
Sinds jaagt ze niet meer op vliegende insecten.
Anne

Linda, Izzie en Bram
-
Lynn
- Actief
Guus heeft dat ook heel erg. Zodra hij wat hoort zie je hem al in zijn houding springen. En sjeezen maar achter die beesten aan.
Ik kijk altijd even wat het voor beest is en bij een simpele vlieg negeer ik het. Hij vangt ze negen van de tien keer toch niet en geeft het weer op. Maar als het een gevaarlijk prikbeest is dan ga ik een spelletje met hem doen of roep ik hem even om te knuffelen of een rondje wandelen. Afleiding dus. Het helpt niet om het hem af te leren maar zo slikt hij in elk geval geen wesp ofzo door.
Ik kijk altijd even wat het voor beest is en bij een simpele vlieg negeer ik het. Hij vangt ze negen van de tien keer toch niet en geeft het weer op. Maar als het een gevaarlijk prikbeest is dan ga ik een spelletje met hem doen of roep ik hem even om te knuffelen of een rondje wandelen. Afleiding dus. Het helpt niet om het hem af te leren maar zo slikt hij in elk geval geen wesp ofzo door.
-
Sjiel
- Zeer actief
Dingen jagen is zelfbelonend gedrag. Dus heeft negeren geen zin omdat de beloning niet van jou komt.Zoek stok! schreef:Bram is geobsedeerd door vliegen. Als er eentje in huis zit, blijft hij er achteraan jagen. Meestal zonder succes uiteraard. Het is nu nog te doen, want hij houdt wel weer een keer op, maar het is minder grappig als hij dit avonden achter elkaar gaat doen.
weg gehaald zit een virus in
- Annet
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Snap het! Eigenlijk heel logisch he, dat ik daar zelf niet opkom.Sjiel schreef:Dingen jagen is zelfbelonend gedrag. Dus heeft negeren geen zin omdat de beloning niet van jou komt.Zoek stok! schreef:Bram is geobsedeerd door vliegen. Als er eentje in huis zit, blijft hij er achteraan jagen. Meestal zonder succes uiteraard. Het is nu nog te doen, want hij houdt wel weer een keer op, maar het is minder grappig als hij dit avonden achter elkaar gaat doen.

Linda, Izzie en Bram
- Jose&Libby
- Actief
- Contacteer:
- YANIQUE
- Vaste gebruiker