Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te weinig?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Te weinig?
Vanaf het begin heeft Bram niet echt goed gegeten. Hij eet wel, maar het is vaak niet van harte. Hij lust ook bijna niks.
Op het moment eet hij ongeveer drie a vier plakken Duck per dag. Drie a vier dagen in de week krijgt hij er runderhart of zalm bij. Dan eet hij twee a drie plakken Duck met circa 150 gram hart of zalm.
Naast dit eten krijgt hij weinig extra's: een vleesstrip, plakje worst en wat pensbotjes. Koekjes e.d. lust hij niet.
Wat vinden jullie van de hoeveelheden die hij eet?
Hij groeit goed, maar ik vind dat hij weinig eet. Hij is nu vijf maanden oud en weegt circa 7,5 kilo.
Op het moment eet hij ongeveer drie a vier plakken Duck per dag. Drie a vier dagen in de week krijgt hij er runderhart of zalm bij. Dan eet hij twee a drie plakken Duck met circa 150 gram hart of zalm.
Naast dit eten krijgt hij weinig extra's: een vleesstrip, plakje worst en wat pensbotjes. Koekjes e.d. lust hij niet.
Wat vinden jullie van de hoeveelheden die hij eet?
Hij groeit goed, maar ik vind dat hij weinig eet. Hij is nu vijf maanden oud en weegt circa 7,5 kilo.

Linda, Izzie en Bram
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Is een plak Duck 100 gram? Volgens mij is het dan niet echt heel erg weinig. Even ter vergelijking: Billy (reu, volwassen, 32 kilo) krijgt zo'n 650/700 gram Carnibest (of als ik zelfs samenstel soms iets meer) verdeeld over twee maaltijden.
Als je het idee hebt dat hij Duck niet zo lekker vindt, zou je misschien een ander kompleet versvoer kunnen proberen. Of anders helemaal zelf samenstellen. Hoewel, dat zal geen optie zijn, je schrijft immers dat hij niet zo veel lust.
Als je het idee hebt dat hij Duck niet zo lekker vindt, zou je misschien een ander kompleet versvoer kunnen proberen. Of anders helemaal zelf samenstellen. Hoewel, dat zal geen optie zijn, je schrijft immers dat hij niet zo veel lust.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou niet teveel hart bijgeven omdat het orgaanvlees is en in KVV zit al voldoende orgaanvlees. Ik zou dan liever iets van spiervlees bijgeven. Of alleen maar Duck geven (wel een kompleet versie). Rauwe vis geef ik niet meer dan één keer per week.
De hoeveelheid Duck lijkt me wel OK volgens hun voedingstabel. Maar jij kan dat het best beoordelen, kijken of Bram te mager is of te dik, en daar de hoeveelheid voeding dan aan aanpassen.
Misschien krijgt hij toch ruim voldoende te eten en heeft hij daarom nooit echt veel honger?
De hoeveelheid Duck lijkt me wel OK volgens hun voedingstabel. Maar jij kan dat het best beoordelen, kijken of Bram te mager is of te dik, en daar de hoeveelheid voeding dan aan aanpassen.
Misschien krijgt hij toch ruim voldoende te eten en heeft hij daarom nooit echt veel honger?

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij vindt eigenlijk niks echt lekker behalve vers rundvlees. Duck at hij voorheen wel redelijk goed, maar het wordt steeds minder. Ik heb niet het idee dat het beter wordt als ik een ander merk kies, maar ik kan het natuurlijk proberen.Rami schreef:Is een plak Duck 100 gram? Volgens mij is het dan niet echt heel erg weinig. Even ter vergelijking: Billy (reu, volwassen, 32 kilo) krijgt zo'n 650/700 gram Carnibest (of als ik zelfs samenstel soms iets meer) verdeeld over twee maaltijden.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Okay, is soepvlees rund wel goed denk je? Runderhart zal ik dan achterwege laten.binno schreef:Ik zou niet teveel hart bijgeven omdat het orgaanvlees is en in KVV zit al voldoende orgaanvlees. Ik zou dan liever iets van spiervlees bijgeven. Of alleen maar Duck geven (wel een kompleet versie). Rauwe vis geef ik niet meer dan één keer per week.
Dat kan natuurlijk, dat hij meer dan genoeg eet. Maar vanochtend wilde hij bijvoorbeeld helemaal niet eten. Dat is toch wel apart als hij er net een hele nacht op heeft zitten?
Hij heeft wel een paar weken 5/6 plakken Duck per dag gegeten, maar wellicht had hij toen een groeispurt? Kan dat, dat het zo wisselt?
Ik zal me ongetwijfeld zorgen om niks maken, maar ik hoor van anderen juist dat ze de bak voer zo in 1 keer opeten. Bram laat altijd wat liggen. Van mij mag hij elke dag echt vers vlees hebben, maar dan mist hij voedingsstoffen die in Duck zitten. Daarom wil ik het toch zo doen.

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Re: Te weinig?
Hij raakt uit zijn groeispurt. 7,5 kilo voor een vijf maanden oude mannelijke Kooikerpup is goed aan de maat. Hoe voelt hij aan en hoe hoog is hij ongeveer? Als je zijn ribben kunt voelen maar niet zien is het goed.Zoek stok! schreef:
300 tot 400 gram vers vlees compleet is meer dan voldoende voor hem. Hij lijkt me ook vrij tenger van bouw op de foto's, die heeft gewoon genoeg aan wat hij krijgt zo op het oog. Maar als je voelt is dat nog het betrouwbaarst.
Hij zit al een heel eind richting zijn volwassen hoogte en zal langzamerhand al wat minder nodig hebben,dan kunnen ze zich ook permiteren wat kieskeuriger te zijn als het geen vreetzakken van zichzelf zijn.
Buffy moet volgens het pak 600 gram Rodi per dag hebben en krijgt nu 200 anders zou ze inmiddels 20 kilo wegen, dus staar je niet blind op het advies op het pak.
Anne
- starfleet
- Erelid
Die vroege ochtendmaaltijd liet Buffy het gemakkelijkst vallen. Als je merkt dat hij dan niet veel eet, zou je langzamerhand naar twee maaltijden kunnen gaan of 's morgens minder en 's avonds wat meer. Vaak hebben ze bij de avondmaaltijd het meeste trek.Zoek stok! schreef: Dat kan natuurlijk, dat hij meer dan genoeg eet. Maar vanochtend wilde hij bijvoorbeeld helemaal niet eten. Dat is toch wel apart als hij er net een hele nacht op heeft zitten?
Anne
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Is Bram altijd al een moeilijke eter geweest? Of gaat hij nu alleen een periode door dat hij niets lekker vind?
Bente heeft dat ook een tijdje als jonge hond gehad, deed ze alsof ze niets lustte....
3 plakken lijkt me voor een kooikerpup van 5 maanden voldoende.
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe groot hij is. Ik schat in ongeveer 39 centimeter schofthoogte?
Met 5 maanden hebben ze de meeste groei over het algemeen gehad, er zullen misschien nog een paar centimeter bij komen, maar veel zal dat niet zijn. Doordat hij niet meer groter wordt, heeft hij minder nodig dan een maand geleden. Het uitzwaren en voller worden kan nog 2,5 jaar duren.
Bente heeft dat ook een tijdje als jonge hond gehad, deed ze alsof ze niets lustte....

Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe groot hij is. Ik schat in ongeveer 39 centimeter schofthoogte?
Met 5 maanden hebben ze de meeste groei over het algemeen gehad, er zullen misschien nog een paar centimeter bij komen, maar veel zal dat niet zijn. Doordat hij niet meer groter wordt, heeft hij minder nodig dan een maand geleden. Het uitzwaren en voller worden kan nog 2,5 jaar duren.
- Rami
- Zeer actief
Als je echt zelf gaat samenstellen en zorgt dat de verhoudingen bot/orgaan/spiervlees en evt. groente kloppen, mist je hond geen voedingsstoffen, maar daar moet je je wel even in verdiepen.Zoek stok! schreef:Van mij mag hij elke dag echt vers vlees hebben, maar dan mist hij voedingsstoffen die in Duck zitten. Daarom wil ik het toch zo doen.
Zelf ben ik ook bang dat mijn hond wat tekort komt en stel ik ook maar twee dagen zelf een menuutje samen. Dan geef ik vooral dingen die niet of minder in het komplete voer voorkomt als vis (sardines), geitenrib, kwartel of kip (met karkas) spiervlees, etc.
Maar goed, misschien maak je je inderdaad wel druk om niks (maar ik snap het wel

Geef je trouwens wel eens vuile pens? De meeste honden doen daar dus echt een moord voor!
Groet,
Rami
- Zoek stok!
- Zeer actief
Re: Te weinig?
Ik heb hem laatst gemeten, maar ben het natuurlijk weer vergetenstarfleet schreef:Hij raakt uit zijn groeispurt. 7,5 kilo voor een vijf maanden oude mannelijke Kooikerpup is goed aan de maat. Hoe voelt hij aan en hoe hoog is hij ongeveer? Als je zijn ribben kunt voelen maar niet zien is het goed.Zoek stok! schreef:
300 tot 400 gram vers vlees compleet is meer dan voldoende voor hem. Hij lijkt me ook vrij tenger van bouw op de foto's, die heeft gewoon genoeg aan wat hij krijgt zo op het oog. Maar als je voelt is dat nog het betrouwbaarst.
Hij zit al een heel eind richting zijn volwassen hoogte en zal langzamerhand al wat minder nodig hebben,dan kunnen ze zich ook permiteren wat kieskeuriger te zijn als het geen vreetzakken van zichzelf zijn.
Buffy moet volgens het pak 600 gram Rodi per dag hebben en krijgt nu 200 anders zou ze inmiddels 20 kilo wegen, dus staar je niet blind op het advies op het pak.
Anne

Zal het zo nogmaals doen.
Ik denk dat hij wat groter wordt dan normaal, als ik hem zie ivm andere Kooikers. Ik vind hem vrij 'knokig' aanvoelen. Hij is in ieder geval zeker niet te dik.
Dan eet hij dus ruim voldoende. Een aantal weken geleden zal hij meer gegeten hebben door een groeispurt (hij is ineens veel langer geworden: de afstand tussen z'n voor- en achterpoten). En nu hoeft dat blijkbaar niet meer.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij eet inderdaad 's avonds het meest. Dat gaat tegen mijn gevoel in: 's ochtends heeft hij toch eten nodig om de rest van de dag rond te kunnen springen?starfleet schreef:Die vroege ochtendmaaltijd liet Buffy het gemakkelijkst vallen. Als je merkt dat hij dan niet veel eet, zou je langzamerhand naar twee maaltijden kunnen gaan of 's morgens minder en 's avonds wat meer. Vaak hebben ze bij de avondmaaltijd het meeste trek.Zoek stok! schreef: Dat kan natuurlijk, dat hij meer dan genoeg eet. Maar vanochtend wilde hij bijvoorbeeld helemaal niet eten. Dat is toch wel apart als hij er net een hele nacht op heeft zitten?
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, altijd moeilijk geweest! Hij lust nauwelijks brokken, alleen als ik het mix met zalm (krijgt hij drie dagen in de week op de dagopvang). Ik heb hier ook nog zakken vol met allerlei koekjes en andere dingen staan, maar hij lust het allemaal niet.Renske schreef:Is Bram altijd al een moeilijke eter geweest? Of gaat hij nu alleen een periode door dat hij niets lekker vind?
Bente heeft dat ook een tijdje als jonge hond gehad, deed ze alsof ze niets lustte....![]()
Zelfs rodi worst vindt hij maar af en toe lekker. 39 Cm komt me wel bekend voor, maar ik ga het zeker nog even nameten (vriend is met Bram aan de wandel).

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
Eet jij zelf 's morgens ook meer dan 's avonds?Zoek stok! schreef:
Hij eet inderdaad 's avonds het meest. Dat gaat tegen mijn gevoel in: 's ochtends heeft hij toch eten nodig om de rest van de dag rond te kunnen springen?

Ik denk dat het vrij logisch is als hij de hele dag actief is geweest, dat hij daarna trek heeft.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha, ik zou wel willen! Ik ben meer een ochtend en middag eter dan een avond eter. Maar ik snap je punt!Renske schreef:Eet jij zelf 's morgens ook meer dan 's avonds?Zoek stok! schreef:
Hij eet inderdaad 's avonds het meest. Dat gaat tegen mijn gevoel in: 's ochtends heeft hij toch eten nodig om de rest van de dag rond te kunnen springen?
Ik denk dat het vrij logisch is als hij de hele dag actief is geweest, dat hij daarna trek heeft.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat wil ik dus niet, dat zelf samenstellen. Ik ben al zoveel tijd bezig met Bram. Als ik ook nog ga barfen, wordt het helemaal een full time hobby. Ik zou dat dan extreem goed willen doen, dus dan kost het erg veel tijd.Rami schreef:Als je echt zelf gaat samenstellen en zorgt dat de verhoudingen bot/orgaan/spiervlees en evt. groente kloppen, mist je hond geen voedingsstoffen, maar daar moet je je wel even in verdiepen.Zoek stok! schreef:Van mij mag hij elke dag echt vers vlees hebben, maar dan mist hij voedingsstoffen die in Duck zitten. Daarom wil ik het toch zo doen.
Zelf ben ik ook bang dat mijn hond wat tekort komt en stel ik ook maar twee dagen zelf een menuutje samen. Dan geef ik vooral dingen die niet of minder in het komplete voer voorkomt als vis (sardines), geitenrib, kwartel of kip (met karkas) spiervlees, etc.
Maar goed, misschien maak je je inderdaad wel druk om niks (maar ik snap het wel)
Geef je trouwens wel eens vuile pens? De meeste honden doen daar dus echt een moord voor!
Groet,
Rami
Vuile pens kun je toch van Duck kopen?

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
Lastig zo'n moeilijke eter.Zoek stok! schreef:
Ja, altijd moeilijk geweest! Hij lust nauwelijks brokken, alleen als ik het mix met zalm (krijgt hij drie dagen in de week op de dagopvang). Ik heb hier ook nog zakken vol met allerlei koekjes en andere dingen staan, maar hij lust het allemaal niet.
Zelf hebben we er nooit last van gehad, op 1 door ons gefokt teefje na. Die wilde ook niets eten. Met veel moeite hebben de eigenaren haar steeds wat rodivlees gevoerd. Totdat ze een paar jaar oud was, toen stond er in een keuverslag van de nestkeuring "een te goed kosthuis", oftewel, ze was te dik. Het eerste kooikerhondje waar ik dat dus niet erg vond
Misschien geeft Bram zelf ook wel aan dat hij voldoende heeft gehad en wil jij graag dat hij meer eet terwijl dit niet nodig is. Kan dat zo zijn? Wat vinden ze bij de dagopvang? Ik neem aan dat daar iemand werkt die heel goed bij Bram kan voelen of hij te mager is of niet. Zelf is dat latig om bij je eerste hond te kunnen voelen, als iemand het je nog nooit heeft laten voelen.
Zoek stok! schreef:Zelfs rodi worst vindt hij maar af en toe lekker. 39 Cm komt me wel bekend voor, maar ik ga het zeker nog even nameten (vriend is met Bram aan de wandel).
Het formaat is maar een kleine indicatie van wat ze nodig hebben.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bij de dagopvang hoor ik alleen maar dat hij goed gezond is. Zowel lichamelijk als 'psychisch'. Mijn zorg zal dus inderdaad ongegrond zijn.Renske schreef:Lastig zo'n moeilijke eter.Zoek stok! schreef:
Ja, altijd moeilijk geweest! Hij lust nauwelijks brokken, alleen als ik het mix met zalm (krijgt hij drie dagen in de week op de dagopvang). Ik heb hier ook nog zakken vol met allerlei koekjes en andere dingen staan, maar hij lust het allemaal niet.
Zelf hebben we er nooit last van gehad, op 1 door ons gefokt teefje na. Die wilde ook niets eten. Met veel moeite hebben de eigenaren haar steeds wat rodivlees gevoerd. Totdat ze een paar jaar oud was, toen stond er in een keuverslag van de nestkeuring "een te goed kosthuis", oftewel, ze was te dik. Het eerste kooikerhondje waar ik dat dus niet erg vond.
Misschien geeft Bram zelf ook wel aan dat hij voldoende heeft gehad en wil jij graag dat hij meer eet terwijl dit niet nodig is. Kan dat zo zijn? Wat vinden ze bij de dagopvang? Ik neem aan dat daar iemand werkt die heel goed bij Bram kan voelen of hij te mager is of niet. Zelf is dat latig om bij je eerste hond te kunnen voelen, als iemand het je nog nooit heeft laten voelen.
Zoek stok! schreef:Zelfs rodi worst vindt hij maar af en toe lekker. 39 Cm komt me wel bekend voor, maar ik ga het zeker nog even nameten (vriend is met Bram aan de wandel).
Het formaat is maar een kleine indicatie van wat ze nodig hebben.
Klopt, dat ik graag wil dat hij meer eet. Het lijkt zo weinig, maar het is natuurlijk ook maar een klein beestje. Het komt ook een beetje doordat hij direct zo slecht at toen hij hier kwam. Toen ik de fokker belde, zei hij dat ik me echt geen zorgen hoeft te maken. In het nest 'vechten' ze om het eten en komt het ze de neus uit als ze meegaan met de eigenaar.
Ik heb hem zojuist gemeten en hij is 40 cm. Van mij mag hij nog best wat grote worden

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Renske schreef:Nu al 40 cm, dat betekent dat hij een te grote kooiker gaat wordenZoek stok! schreef:
Ik heb hem zojuist gemeten en hij is 40 cm. Van mij mag hij nog best wat grote worden.

Ik vind dat Kooikers best wat groter mogen worden. Zoiets als een Friese Stabij ofzo

Het was een gok, maar ik heb toch de grootste (en bruinste) van de twee nesten die de fokker had gekozen. In de hoop dat hij groter zou worden. Ik wist dat het net zo goed anders kon lopen, maar ik heb geluk.

Linda, Izzie en Bram
- Dibbes
- Zeer actief
Hoezo wordt hart onder orgaanvlees gerekend? Het hart is volgens mij nog altijd een grote spier.binno schreef:Ik zou niet teveel hart bijgeven omdat het orgaanvlees is en in KVV zit al voldoende orgaanvlees. Ik zou dan liever iets van spiervlees bijgeven. Of alleen maar Duck geven (wel een kompleet versie). Rauwe vis geef ik niet meer dan één keer per week.
Dat Bram wat knkig aanvoelt is op zich niet raar op deze leeftijd. Jonge honden zijn wel vaker wat schraal en slungelig. Maar ik kan vanaf hier niet zien of Bram te dun is of niet. Dat kan je misschien nog eens laten voelen door een ander als je zelf twijfelt.

- starfleet
- Erelid
Dan matchen we hem met Buffy( 44 cm). Dat wordt dan een aparte lijn van reuzenkooikers. Is beslist een markt voor;-))Zoek stok! schreef: Het was een gok, maar ik heb toch de grootste (en bruinste) van de twee nesten die de fokker had gekozen. In de hoop dat hij groter zou worden. Ik wist dat het net zo goed anders kon lopen, maar ik heb geluk.
Anne
- starfleet
- Erelid
Kooikers zijn in ieder geval rare slungelige honden op die leeftijd.Dibbes schreef: Dat Bram wat knkig aanvoelt is op zich niet raar op deze leeftijd. Jonge honden zijn wel vaker wat schraal en slungelig. Maar ik kan vanaf hier niet zien of Bram te dun is of niet. Dat kan je misschien nog eens laten voelen door een ander als je zelf twijfelt.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
He, is die ook zo 'groot'? Ja, volgens mij is daar zeker een markt voor. Ieder ras heeft natuurlijk iets wat je minder leuk vindt en bij mij is dat de grootte van de Kooiker. Net een aantal centimetertjes groter en ze waren perfect geweest!starfleet schreef:Dan matchen we hem met Buffy( 44 cm). Dat wordt dan een aparte lijn van reuzenkooikers. Is beslist een markt voor;-))Zoek stok! schreef: Het was een gok, maar ik heb toch de grootste (en bruinste) van de twee nesten die de fokker had gekozen. In de hoop dat hij groter zou worden. Ik wist dat het net zo goed anders kon lopen, maar ik heb geluk.
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bram niet hoor, dat is een knapperd!starfleet schreef:Kooikers zijn in ieder geval rare slungelige honden op die leeftijd.Dibbes schreef: Dat Bram wat knkig aanvoelt is op zich niet raar op deze leeftijd. Jonge honden zijn wel vaker wat schraal en slungelig. Maar ik kan vanaf hier niet zien of Bram te dun is of niet. Dat kan je misschien nog eens laten voelen door een ander als je zelf twijfelt.
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ga het morgen nog eens vragen op de dagopvang. Die mensen hebben zoveel ervaring met honden!Dibbes schreef:Hoezo wordt hart onder orgaanvlees gerekend? Het hart is volgens mij nog altijd een grote spier.binno schreef:Ik zou niet teveel hart bijgeven omdat het orgaanvlees is en in KVV zit al voldoende orgaanvlees. Ik zou dan liever iets van spiervlees bijgeven. Of alleen maar Duck geven (wel een kompleet versie). Rauwe vis geef ik niet meer dan één keer per week.
Dat Bram wat knkig aanvoelt is op zich niet raar op deze leeftijd. Jonge honden zijn wel vaker wat schraal en slungelig. Maar ik kan vanaf hier niet zien of Bram te dun is of niet. Dat kan je misschien nog eens laten voelen door een ander als je zelf twijfelt.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Djinny heeft ook een tijdje Duck gehad maar ze lust het nu niet meer.
Ik ben toen overgestapt op Rodi Compleet en daarvan vindt ze alleen Pens&Hart lekker.
Sinds enkele weken krijgt ze Kivo Compleet en kennelworst van Kivo en dat vond ze in het begin helemaal geweldig.
Ik merk nu dat ze daar ook minder hard voor loopt maar dat kan ook met haar loopsheid te maken hebben.
Ze kreeg altijd 2 plakken Duck of Rodi maar het lijkt erop dat ze nu minder nodig heeft.
Ze is nu 7,5 maanden oud en ze weegt 5,6 kg.
Djinny is dus ook nogal kieskeurig en als het aan haar ligt eet ze het liefst puppybrokjes van Royal Canin.
Ik ben toen overgestapt op Rodi Compleet en daarvan vindt ze alleen Pens&Hart lekker.
Sinds enkele weken krijgt ze Kivo Compleet en kennelworst van Kivo en dat vond ze in het begin helemaal geweldig.
Ik merk nu dat ze daar ook minder hard voor loopt maar dat kan ook met haar loopsheid te maken hebben.
Ze kreeg altijd 2 plakken Duck of Rodi maar het lijkt erop dat ze nu minder nodig heeft.
Ze is nu 7,5 maanden oud en ze weegt 5,6 kg.
Djinny is dus ook nogal kieskeurig en als het aan haar ligt eet ze het liefst puppybrokjes van Royal Canin.
Laatst gewijzigd door Djinny op 31 jul 2005 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wissel je niet teveel van voeding of geef je ongewild extra aandacht telkens hij het niet meer moet, zodat je er een kieskeurige eter van maakt?Zoek stok! schreef:Ja, altijd moeilijk geweest! Hij lust nauwelijks brokken, alleen als ik het mix met zalm (krijgt hij drie dagen in de week op de dagopvang). Ik heb hier ook nog zakken vol met allerlei koekjes en andere dingen staan, maar hij lust het allemaal niet.
Zelfs rodi worst vindt hij maar af en toe lekker.
Wat betreft het 's morgens niet eten. Ik heb er hier ook eentje die 's morgens loopt te treuzelen met zijn eten, maar 's avonds telkens op zijn eten vliegt. Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.
Als spiervlees kan je eigenlijk alles geven wat niet bij orgaanvlees gerekend wordt. Rundsvlees is OK, maar je kan ook kip geven, konijn, lamsvlees, paardenvlees enz... (behalve varkensvlees)Zoek stok! schreef:Okay, is soepvlees rund wel goed denk je? Runderhart zal ik dan achterwege laten.
Wil je toch regelmatig zelf dingen gaan toevoegen of maaltijden samenstellen dan ga je je het best eerst inlezen in de BARF methode zodat je hond niks tekort komt
www.barfplaats.nl
www.barf-natuurlijk.nl
en anders geef je toch gewoon Duck (of een ander komplete versvleesvoeding) lekker makkelijk en je hond komt zeker niks tekort.

Ja, hart mag dan inderdaad wel een spier zijn, maar wordt voor zover ik weet toch bij orgaanvlees gerekend.Dibbes schreef:Hoezo wordt hart onder orgaanvlees gerekend? Het hart is volgens mij nog altijd een grote spier.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Rami
- Zeer actief
O, dat zou ik niet weten. Ik krijg de lappen van mijn zwager en die haalt ze bij het slachthuis. Volgens mij heeft Rodi een variant met alleen vuile pens, maar is dan natuurlijk wel gemalen (dus geen sleur- en trekwerk nodig en dat vinden de meeste honden juist errug leukZoek stok! schreef:Rami schreef: Geef je trouwens wel eens vuile pens? De meeste honden doen daar dus echt een moord voor!
Vuile pens kun je toch van Duck kopen?