Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verslagje ANWB wandelingen Sleen en Dwingeloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Verslagje ANWB wandelingen Sleen en Dwingeloo

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Op verzoek van Marion :wink: hierbij een kort verslagje van twee wandelingen uit het ANWB boekje wandelen met je hond (1 en 2).

Sleen
We hebben hier de witte rondwandeling van 5 km gedaan. Het eerste gedeelte was ontzettend nat, echt zompig. Leuke slingerpaadjes door een bos. Bijna op het eind komt het mooiste gedeelte: een heideveld. Zelfs nu het niet bloeide vond ik het mooi. Je komt geen auto's tegen, wel paarden. Geen horeca in de buurt.
Conclusie: leuke wandeling, maar niet heel bijzonder. Ik zou er persoonlijk niet uren voor gaan reizen. Hieronder twee foto's van het heideveld.
Afbeelding
Afbeelding

Dwingelo
We hebben hier de route van 2,5 km gedaan voor minder valide mensen. We liepen dus op een betonnen pad. Klinkt vreselijk, maar het was erg leuk. In het gebied liggen heel veel vennen, je hebt dus veel waterkanten met riet e.d. Onze hond is gek op water, dus dat was een groot feest. We hebben er lang over gedaan omdat hij zoveel heeft gespeeld bij het water. Ook een mooi bos waar veel aandacht aan wordt besteed. Het bos is niet zo dicht, dus je hebt veel zonlicht. Aan het begin/eind van de route is een eet- en drinkgelegenheid. Fietspaden kruisen de wandelroute.
Conclusie: een aanrader! Hieronder drie foto's van Dwingelo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lauwersoog
In het boekje staat Lauwersoog aangegeven als losloopgebied. Er is 1 strand waar de honden op mogen. Nou, dat is dus helemaal niks! Wij daar helemaal naar toe, wat een teleurstelling. Op het strandJE ligt allemaal vieze drek. Het stinkt vreselijk.
Uiteindelijk zijn we naar de zee gereden en hebben daar op een terras gezeten.
Conclusie: zonde van je tijd!
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Re: Verslagje ANWB wandelingen Sleen en Dwingeloo

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Sleen
We hebben hier de witte rondwandeling van 5 km gedaan. Het eerste gedeelte was ontzettend nat, echt zompig. Leuke slingerpaadjes door een bos.
Dankkkkkkkkkkkk.
Wij gaan dus een keer naar Sleen, want dit is kaasje voor Saar. Ga even zoeken of we dan een lange route kunnen maken, met horeca tussendoor voor ons.

Dank Linda :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Sleen
We hebben hier de witte rondwandeling van 5 km gedaan. Het eerste gedeelte was ontzettend nat, echt zompig. Leuke slingerpaadjes door een bos.
Dankkkkkkkkkkkk.
Wij gaan dus een keer naar Sleen, want dit is kaasje voor Saar. Ga even zoeken of we dan een lange route kunnen maken, met horeca tussendoor voor ons.

Dank Linda :ok:
Graag gedaan. In wandelen met je hond staat dat er horeca vrijwel aan het einde is. Het gaat dan om een 23 km route. Wel je laarzen meenemen, want het is echt een nat gebied aan het begin!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Graag gedaan. In wandelen met je hond staat dat er horeca vrijwel aan het einde is. Het gaat dan om een 23 km route. Wel je laarzen meenemen, want het is echt een nat gebied aan het begin!
Dochter en ik concluderen even tussendoor dat Bram groot oogt en er verder prima uitziet qua verhoudingen, niks te knokig of te dun.

Mooie reu aan het worden.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Graag gedaan. In wandelen met je hond staat dat er horeca vrijwel aan het einde is. Het gaat dan om een 23 km route. Wel je laarzen meenemen, want het is echt een nat gebied aan het begin!
Dochter en ik concluderen even tussendoor dat Bram groot oogt en er verder prima uitziet qua verhoudingen, niks te knokig of te dun.

Mooie reu aan het worden.

Anne
Oh gelukkig! Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal he, zie alleen dat hij minder eet dan een aantal weken geleden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”