Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
23-10-2005 Lange wandeling Dwingelderveld AFGELAST
Moderator: moderatorteam
23-10-2005 Lange wandeling Dwingelderveld AFGELAST
Omdat er geen belangstelling is voor deze wandeling gaat 'ie niet door.
Wie wil er op een zondag in augustus of oktober een wandeling van 12-15 kilometer in Dwingelo maken? (Langer kan ook als daar belangstelling voor is.) Het Dwingelderveld is een afwisselend natuurgebied. In veel gedeeltes mogen honden loslopen. Bij de wandeling van 12-15 km kunnen ze helemaal los. Bij een langere wandeling moet ik even kijken. (Ze zullen dan iig niet erg lang aan de lijn moeten lopen en brave niet-jagende Saren en Miepen kunnen natuurlijk sowieso wel los.)
Groeten,
Marie-José
Wie wil er op een zondag in augustus of oktober een wandeling van 12-15 kilometer in Dwingelo maken? (Langer kan ook als daar belangstelling voor is.) Het Dwingelderveld is een afwisselend natuurgebied. In veel gedeeltes mogen honden loslopen. Bij de wandeling van 12-15 km kunnen ze helemaal los. Bij een langere wandeling moet ik even kijken. (Ze zullen dan iig niet erg lang aan de lijn moeten lopen en brave niet-jagende Saren en Miepen kunnen natuurlijk sowieso wel los.)
Groeten,
Marie-José
Laatst gewijzigd door Gast op 20 okt 2005 12:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie wil er mee naar Dwingelo?
Ehhhhhhhhhh.... ik schilder ze wel eens mooier af dan ze zijn hoorsypke schreef:(Ze zullen dan iig niet erg lang aan de lijn moeten lopen en brave niet-jagende Saren en Miepen kunnen natuurlijk sowieso wel los.)

Maar in een grote groep honden zijn ze inderdaad braaf en niet-jagend
Ik wil wel. Oktober dan. En 15 km, want voor 12 km ga ik dat klere-eind niet rijden

Maakt niet uit. Doen we wel zo lang mogelijk dan?sypke schreef:Oktober zou mij ook het beste uitkomen. En op zondag want zaterdag train ik. Iemand voorkeur voor een zondag in oktober? Ik heb alle zondagen nog vrij.
19 oktober is mijn petekindje jarig, ik weet niet op wat voor dag dat valt. Die dag kan ik niet, voor de rest is er nog niets gepland.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk! Hoe langer hoe beter. Ik ga mee. En medewandelaars, van die van mij zullen jullie geen last hebben. Die gaan hun eigen gangetje wel.sypke schreef:We kunnen een hoofdwandeling van 12-15 km maken en voor de liefhebbers nog een rondje van 5-6 km er aan vast plakken. Ik zal iig even proef gaan lopen om te kijken of er een losse hondenwandeling van 5-6km aansluitend mogelijk is.Marion. schreef:Doen we wel zo lang mogelijk dan?
-
- Zeer actief
Het gaat me dan ook niet om die van jouMarion. schreef:Leuk! Hoe langer hoe beter. Ik ga mee. En medewandelaars, van die van mij zullen jullie geen last hebben. Die gaan hun eigen gangetje wel.sypke schreef:We kunnen een hoofdwandeling van 12-15 km maken en voor de liefhebbers nog een rondje van 5-6 km er aan vast plakken. Ik zal iig even proef gaan lopen om te kijken of er een losse hondenwandeling van 5-6km aansluitend mogelijk is.Marion. schreef:Doen we wel zo lang mogelijk dan?

Rein is nu bijna 18 maanden en heeft erg de behoefte om met andere
-jonge- reuen te bekijken wie er de sterkste is. Behalve dat ik dat gedrag niet wil van hem, wil ik ook wat ontspannen de wandeling lopen zonder hem voortdurend tot de orde te roepen. Vandaar...
Kan ik me voorstellen hoorBas Rouge schreef:Het gaat me dan ook niet om die van jou![]()
-jonge- reuen te bekijken wie er de sterkste is. Behalve dat ik dat gedrag niet wil van hem, wil ik ook wat ontspannen de wandeling lopen zonder hem voortdurend tot de orde te roepen. Vandaar...

En M.J. en jij kennen mijn honden, maar ik dacht... voor degenen die ze niet kennen...

-
- Zeer actief
Ja, wat wil je, het zijn Goldens, die zijn altijd makkelijk en lief. Nog sterker, worden zo geboren, toch? :N:Marion. schreef:Kan ik me voorstellen hoorBas Rouge schreef:Het gaat me dan ook niet om die van jou![]()
-jonge- reuen te bekijken wie er de sterkste is. Behalve dat ik dat gedrag niet wil van hem, wil ik ook wat ontspannen de wandeling lopen zonder hem voortdurend tot de orde te roepen. Vandaar...![]()
En M.J. en jij kennen mijn honden, maar ik dacht... voor degenen die ze niet kennen...
-
- Zeer actief
Uit je verhalen over je honden had ik idd. ingeschat dat Mees en Rein geen probleem zou zijnsypke schreef:Sypke en Mees zijn ook makkelijk. Mees is een ongecastreerde reu die erg conflictvermijdend is. Geen ruziemaker of -zoeker. Hij gaat lekker zijn eigen gang.

-
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
maakt toch niet uit?? Ik weet ook niet of wij de 15 km uitlopen hoor, vond 12 toen al veel dus misschien keren wij ook halverwege om.Zoek stok! schreef:Ik vind het ook wel leuk om daar weer naar toe te gaan. Maar dan draai ik gewoon om na een half uurtje om terug te gaan. Is dat ook okay?
Enneuh....van mijn hond heeft ook niemand te vrezen
- Zoek stok!
- Zeer actief
Er gaan ook Friese Stabijen en Goldens mee....en een klein Kooikertje!!Renske schreef:Dat geldt ook voor mij en aangezien ik al reacties van "enge" duitse herdereigenaren en andere soorten herder zie, zal Beetle wandelen niet op prijs stellen....Bas Rouge schreef: Ik laat het wel afhangen van welke honden er mee gaan.

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
Maar misschien klnkt dat sommige mensen wel héél eng in de orenZoek stok! schreef:Er gaan ook Friese Stabijen en Goldens mee....en een klein Kooikertje!!Renske schreef:Dat geldt ook voor mij en aangezien ik al reacties van "enge" duitse herdereigenaren en andere soorten herder zie, zal Beetle wandelen niet op prijs stellen....Bas Rouge schreef: Ik laat het wel afhangen van welke honden er mee gaan.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Een uur lopen, ik moet ook weer terugMarion. schreef:Vind je het niet gewoon heel erg ver rijden vanuit Bunnik? Om dat maar een half uurtje te gaan lopen is een beetje zonde van de benzine toch?Zoek stok! schreef:Ik vind het ook wel leuk om daar weer naar toe te gaan. Maar dan draai ik gewoon om na een half uurtje om terug te gaan. Is dat ook okay?

Ik weet niet hoe ver het is, volgens mij een uur heen en een uur terug. Vind het gewoon leuk om ook eens met anderen te wandelen, ik hobbel altijd maar zo alleen rond met Bram.

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
Beetle is een rare hoor, een echte kooikerZoek stok! schreef:Er gaan ook Friese Stabijen en Goldens mee....en een klein Kooikertje!!Renske schreef:Dat geldt ook voor mij en aangezien ik al reacties van "enge" duitse herdereigenaren en andere soorten herder zie, zal Beetle wandelen niet op prijs stellen....Bas Rouge schreef: Ik laat het wel afhangen van welke honden er mee gaan.
Zaterdag 8 oktober is er een wandeling met allemaal kooikerhondjes in Biddinghuizen, altijd erg leuk!
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik hoor dat heel veel van mensen. Tot nu toe heb ik er nog helemaal geen last van gehad. De honden van dezelfde grootte als Bram zijn juist onaardig tegen hem, Corgi's enzo.Renske schreef:Sorry, niet persoonlijk, maar mijn honden houden niet van herdershonden.estelle schreef:begrijp dat mijn honden een probleem zijn omdat ze herder zijn???
De enige uitzondering is zo ongeveer Schotse Herdershonden, die zien ze niet als herdershonden...
Maarreuh, toch voor de zekerheid dan maar: Estelle, gaan jouw herders goed met pups?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Is dat van de vereniging? Ik heb nog steeds de brief liggen om lid te worden. Dus dan ga ik wel mee.Renske schreef:Beetle is een rare hoor, een echte kooikerZoek stok! schreef:Er gaan ook Friese Stabijen en Goldens mee....en een klein Kooikertje!!Renske schreef:Dat geldt ook voor mij en aangezien ik al reacties van "enge" duitse herdereigenaren en andere soorten herder zie, zal Beetle wandelen niet op prijs stellen....Bas Rouge schreef: Ik laat het wel afhangen van welke honden er mee gaan..
Zaterdag 8 oktober is er een wandeling met allemaal kooikerhondjes in Biddinghuizen, altijd erg leuk!

Linda, Izzie en Bram