Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie gebruikt er een bench en wie niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

wie gebruikt er een bench en wie niet?

Ongelezen bericht door Mayonne »

hoi allemaal, ik ben nieuwsgierig wie hier allemaal een bench gebruikt (of heeft gebruikt) en wie niet groetjes mayonne
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Nu niet meer.........de eerste twee maanden heb ik een bench gebruikt en daarna was het niet meer nodig, als we weg gingen dan ging Luca naar buiten :ok:
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Toen ik mijn Border Collie kreeg met 5 maanden heb ik een bench gebruikt ivm de zindelijkheid, het voorkomen van slopen en voor zijn broodnodige rust. Na een paar weken zat hij daar nog maar 5 uurtjes per dag in en nog 2 maanden later heb ik de bench opgeborgen en nooit weer nodig gehad.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik gebruik een bench. Snachts gaat Sorbonne er niet in, maar Elmo wel. Elmo is een kleine sloper. Heeft ie als pup aangeleerd en is m nooit afgeleerd. Ik heb m als herplaatser, dus tis verdomd moeilijk om dat af te leren als je er niet bij bent ;). Sorbonne sloopt niet, maar moet overdag wel in de bench. Hij heeft een zwakke blaas spier, en als hij rond loopt in huis, moet hij sneller plassen. Oftewel kans is vrij groot dat hij dan gaat pissen in huis terwijl ik aan het werk ben. Zolang hij rustig ligt in zn bench is er niks aan de hand. De drang begint pas te komen bij het lopen.

Snachts ligt hij op de overloop en dan kan die niet naar beneden, ook niet echt loop mogenlijkheid dus, maar hij is bang van onweer, en op de overloop is zijn veilige plekje. Dus daar laat ik m dan maar liggen. Maar overdag moet hij toch echt zijn bench in als ik ga werken.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Nup, geen bench. Ik zal eerder voor een buitenren kiezen omdat ik een bench gewoon veel te klein vind.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Suuz!
Zeer actief

Dan moet je die buitenren wel kwijt kunnen :wink:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Overigens ben ik wel voor dat de bench in beperkte mate gebruikt wordt. Dus als je hond in de bench ligt, niet te lang van huis af te blijven. Wij zijn maximaal 4 uur van huis af. Ik begin om 2 uur met werken, en Caro is om 6 uur thuis. Als ze een keer langer thuis moeten blijven, dan komen of vrienden hier heen of we brengen ze bij vrienden zodat er op ze gepast kan worden, of ze gaan naar het pension!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb bij beide de bench gebruikt.
Bench staat nog steeds in de kamer en ze gaan er nog regelmatig inliggen, meestal trekt 1 van de 2 zich erin terug met een kluifje.
De bench staat naast mijn buro waar de computer op staat, en 's avonds ligt er dus ook vaak 1 in.
In de auto gebruik ik ook een bench voor Marouck :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Ik heb mijn hond opgevoed met de bench. Als pup heeft hij er in de nacht en als we even weg moesten in de bench gezeten.

Later was mijn vakantie op en ging ik weer aan het werk. Mijn moeder heeft toen nog halve dagen vrij gehad voor een tijdje om hem op te vangen. Toen heeft hij dus in de nacht en wat uurtjes in de ochtend (wel met een langere wandeling, voor zover dat kan met een pup) in de bench gezeten.

Toen ben ik hem gaan leren dat als ik even naar buiten moest buiten de bench te laten, en hoe meer het goed ging hoe meer ik hem eruit heb gelaten. Ik denk dat hij met een maand of 6 overdag gewoon los liep. In de nacht heeft tot 10 maanden geduurd.

Daarna heeft hij nooit meer in een bench gezeten.

Nu zit ik in een situatie die het waarschijnlijk weer vraagt. Ons huis is al verkocht en op de bouw moeten we nu 8 weekjes wachten, dus we wonen uit nood even in bij de ouders van mijn vriend. Daar is hij gewend op de oude zolderverdieping van mijn vriend te zitten, aangezien zijn ouders hem liever niet in de woonkamer hebben. Hij voelt zich daar prima en ligt languit op bed.
Er ligt alleen laminaat en in de nacht maakt hij nog wel eens een wandelingetje door de kamer. We kunnen er niet van slapen en hij blijft ook niet op bed liggen. In de studeerkamer of op de overloop kan hij niet, daar voelt hij zich erg ongelukkig en zet het zelfs halverwege de nacht op een huilen (awoeoeoeh). dat vind ik zielig, dus gaan we het vanavond maar wer even met de bench proberen. Leuk vind ik het niet, maar het is gelukkig maar tijdelijk. Ik hoop dat het goed gaat.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik heb wel altijd een bench gebruikt ik vind het wel een heel veilig idee als ik aan het werk ben dat mijn huisraad heel blijft en dan ben ik geen hele dagen van huis hooguit 3 a 4 uurtjes per dag maar ik denk dat ze in die tijd aardig de boel kunnen slopen. :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

:neenee: hier komt geen bench .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

jip007 schreef::neenee: hier komt geen bench .
:smile: :smile: beetje moeilijk ook met zo'n kudde :mrgreen:

Vindt het ook eigenlijk niet kunnen, maar voor noodgevallen wel zo handig
Groetjes Jolanda
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hier is de bench definitief opgeruimd.

Ik had hem staan vanaf pup, maar ze wilde er niet wakker in met het deurtje dicht, alleen als ze een heel lekkere kluif had. Ik heb toen de keuken pupprooef gemaakt voor als ze eens wegmoesten. De bench heeft lang gestaan als plek om vieze kluiven op te knauwen en ze lag er ook regelmatig in te slapen, maar nooit met het deurtje dicht.

Uiteindelijk houd ik niet van een hond in een klein kooitje. Ik maak liever een ruimte in het huis pupproof.

Anne
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

hier wel in de bench als ik ga werken ( dat is dus maar 4 uur)
vaak komt Edwin dan al eerder thuis uit zijn werk dus zitten ze er niet lang in

Onze eerste hond had de hele kamer en was altijd zenuwachtig als wij weg waren ( zag je aan de sporen voor de deur)
En omdat ik twee honden niet samen wil laten ravotten als we weg zijn
gaan ze alletwee apart elk in de grootste mt bench dit is om lekker te slapen
Want toen ik thuis werkte lagen ze die tijd ook te maffen dus ruimte hebben ze niet echt nodig voor die paar uur

staan apart in een eigen kamer met radio aan heb in begin video laten op nemen en al die tijd slapen ze dus ik ga met gerust hart werken
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Ik heb 2 jonge pups te logeren en ik moet zeggen dat een bench ook wel wat heeft :N: De bench staat ergens in de kamer en als de pups moe zijn ploffen ze daar neer waar ze op dat moment zijn maar na een heel klein hazeslaapje staan ze slaapdronken op en gaan op zoek naar de bench en vallen daar pas echt in een diepe slaap. Ze zien het dus blijkbaar echt als hun hol waar ze veilig kunnen slapen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hier geen benches. Vind het niet prettig dieren in zo'n klein hokje op te moeten sluiten.
Voor degenen die 4 uur niet lang vionden, waar zit de hond 's nachts dan? Als ze 's nachts ook in een bench slapen heb je het toch gauw over een uur of 8, plus de 4 uurtjes als je weg bent of langer en dan zitten ze dus (meer dan) de helft van de dag opgesloten.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier staat een bench in de bijkeuken, ik gebruik hem om Hera te laten eten. De andere 3 zijn nogal slome eters en hebben even hun tijd nodig. Hera vreet als een bootwerker en gaat dan de andere hun voedsel afpakken.
Er ligt een enorme dikke deken in, helemaal dubbel gevouwen, als de honden in de schuuur liggen (bijkeuken grenst aan de schuur) dan ligt er altijd wel eentje heerlijk in de bench, tewrijl ze in de schuur ook een bank en matras hebben liggen.
Ben er dus niet op tegen alleen uiteraard niet als een hond er in opgesloten wordt voor langere tijd.
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ook hier geen benches meer in huis!
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Wij hebben ook geen bench, nooit gebruikt ook.
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij gebruiken wel een bench. Overdag als ik even weg ben en 's nachts. Als ik thuis ben staat de bench dus altijd open en kunnen de honden gaan en staan waar ze willen (binnen en buiten) maar de bench is 9 van de 10 keer wel bezet.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zelf heb ik nooit een bench in huis gehad voor Billy, ook omdat ik altijd dacht: nah, een hond doe je niet in een kooi! Maar Buster, de Drentse Patrijs van mijn zus, slaapt nu al jaren in een bench. Geheel vrijwillig en zonder deur. Er ligt een kleed overheen en ik heb het idee dat hij het echt beschouwt als een veilig hol. (Je moet er wel de ruimte voor hebben, vind het nogal grote gevaartes...)

Groet,
Rami
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb een kamerkennel aangeschaft voor Dazzle, maar dat is alleen zodat hij af en toe eens kan kluiven. (Aggressie met botten)
Voor de rest staat zijn mand erin, maar het deurtje staat altijd open. (Vastgemaakt met touwtje.) Alleen met kluiven gaat ie in de kennel, maar geeft zelf aan wanneer hij erin wil, en wanneer hij klaar is met kluiven. Bot blijft dan in de kennel achter.
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

Hier staat wel een bench maar altijd open. Mika ligt vaak in de bench en één van de katten ook.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wel gehad en onze hond zat erin als we weggingen maar was diepongelukkig in dat ding. We hebben hem toen los in huis gelaten en daar is hij ons nog dankbaar voor! Het gaat prima zo.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben falikant tegen het gebruik van een bench als je niet bij de honden bent. Een hond in de bench met eten of als je thuis bent en net een pup hebt gekocht die niet de hele dag overlopen moet worden door de andere honden vind ik geen probleem.
Ik ben zo fel tegen een bench omdat mijn honden hoe dan ook een paar keer in hun leven problemen hebben gehad waar ze in een bench een hel mee zouden doormaken.

Wuilus heeft bv een keer ineens een enorme aanval van buikloop gehad. Er spoot 2 meter ver water en diaree uit. Als dat arme dier op dat moment spugend en poepend in een bench had gezeten zou ik mezelf dat dus nooit vergeven hebben. :neenee:

Verder is ze een keer in een kramp geschoten waarbij ze haar hele rug niet meer kon gebruiken. Als dat in een bench was gebeurd was ze erin gebleven denk ik want ze viel kronkelend en gillend op de grond en heeft wel 5 minuten nodig gehad om uit die kramp te komen waarbij ze de halve kamer doorkroop.

Spugen in de bench of moeten liggen in eigen ontlasting als een hond ziek is vind ik gewoon onverteerbaar. Dat is het ergste dat je een hond kan aandoen. Nooit dus! :neenee:

Verder heb ik waar ik bij was een staffie in een bench gedaan die binnen 2 seconde de hele bench verboog en zichzelf door de kier naar buiten begon te wurmen. Halverwege zat ze vast en hing ze gillend gekneld met haar achterhand tussen de deur geklemd. Wat een drama zou dat geweest zijn als ik pas na een paar uur thuis gekomen zou zijn na mijn werk :eek:

Er kan vanalles gebeuren wanneer je er niet bent met een hond, en in een bench maakt het het allemaal een heel stuk erger. :boos:
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

Hier geen bench, nooit gehad ook.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Hier geen bench.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier liever geen bench, maar voor noodoplossingen is het af en toe toch wel handig. Zodra hij niet meer nodig is gaat hij overigens weer opgeklapt naar zolder.
RoMy.V
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RoMy.V »

Ik heb wel een bench in huis. Scooby ziet het als zijn plek en gaat er zelf in liggen hij word niet gebruikt als we weggaan maar puur als een slaap plekje. Hij heeft overigens ook nog zijn grote slaap kussen hij kan dus kiezen.

Volgende week heb ik een pup erbij en dan denk ik wel dat ik heb gebruik om ze rust te geven ben anders bang dat ze zich overlopen...

Hij word niet gebruikt als wij weg zijn dan loopt hij los in huis.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

MARC_S schreef:Ik ben falikant tegen het gebruik van een bench als je niet bij de honden bent. Een hond in de bench met eten of als je thuis bent en net een pup hebt gekocht die niet de hele dag overlopen moet worden door de andere honden vind ik geen probleem.
Ik ben zo fel tegen een bench omdat mijn honden hoe dan ook een paar keer in hun leven problemen hebben gehad waar ze in een bench een hel mee zouden doormaken.

Wuilus heeft bv een keer ineens een enorme aanval van buikloop gehad. Er spoot 2 meter ver water en diaree uit. Als dat arme dier op dat moment spugend en poepend in een bench had gezeten zou ik mezelf dat dus nooit vergeven hebben. :neenee:

Verder is ze een keer in een kramp geschoten waarbij ze haar hele rug niet meer kon gebruiken. Als dat in een bench was gebeurd was ze erin gebleven denk ik want ze viel kronkelend en gillend op de grond en heeft wel 5 minuten nodig gehad om uit die kramp te komen waarbij ze de halve kamer doorkroop.

Spugen in de bench of moeten liggen in eigen ontlasting als een hond ziek is vind ik gewoon onverteerbaar. Dat is het ergste dat je een hond kan aandoen. Nooit dus! :neenee:

Verder heb ik waar ik bij was een staffie in een bench gedaan die binnen 2 seconde de hele bench verboog en zichzelf door de kier naar buiten begon te wurmen. Halverwege zat ze vast en hing ze gillend gekneld met haar achterhand tussen de deur geklemd. Wat een drama zou dat geweest zijn als ik pas na een paar uur thuis gekomen zou zijn na mijn werk :eek:

Er kan vanalles gebeuren wanneer je er niet bent met een hond, en in een bench maakt het het allemaal een heel stuk erger. :boos:
Goed dat je het hier hebt neergezet, ik zat nl in dubio omdat ik volgende week een hele dag weg moet!
Mizou schuif ik 's nachts in haar bench, vanwege het snoergebeuren hier. Ze slaapt en heeft er geen erg in. Ik slaap al een tijdje op de bank en 's ochtends vroeg laat ik haar eruit en dan hoeft ze niet meer terug. Ze heeft er geen problemen mee.
Ik heb een oppas geregeld, had ineens visioenen van :N:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”