Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht eten.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Djinny
Zeer actief

Slecht eten.

Ongelezen bericht door Djinny »

Djinny is nu loops en ze eet heel slecht.
Normaal gesproken krijgt ze afwisselend Kivo Compleet, Kennelworst van Kivo en Rodi Compleet.
De hoeveelheid heb ik al geminderd maar ze eet nu wel heel erg slecht.

Vanmorgen heeft ze bijvoorbeeld nog maar 25 gram gegeten van de Kivo Compleet.
Ik geef haar nog steeds 3 keer per dag eten omdat anders de hoeveelheid verdeeld over 2 porties te groot wordt en dat eet ze dus helemaal niet op.
Djinny is nu 7,5 maanden oud en ze weegt op dit moment 5,5 kg.

Voorheen kreeg ze 200 gram versvlees per dag, (van de kennelworst iets minder) en dat ging er heel vlot in.

Het enige wat ze nu wel lust zijn puppybrokjes van Royal Canin.
Die krijgt ze soms als beloning.
Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen, puppybrokjes geven als maaltijd of vol blijven houden met versvlees.
Als het aan mij ligt krijgt ze alleen maar versvlees, maar omdat ze dat nu zo slecht eet vind ik het moeilijk worden.
Zou ze na de loopsheid weer beter gaan eten?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn honden eten ook minder als ze loops zijn, volgens mij gewoon de hormonen , zou me nog geen zorgen maken tenzij ze erg mager wordt of helemala niet meer wil eten.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
rianneke
Zeer actief

Re: Slecht eten.

Ongelezen bericht door rianneke »

Djinny schreef:Djinny is nu loops en ze eet heel slecht.
Normaal gesproken krijgt ze afwisselend Kivo Compleet, Kennelworst van Kivo en Rodi Compleet.
De hoeveelheid heb ik al geminderd maar ze eet nu wel heel erg slecht.

Vanmorgen heeft ze bijvoorbeeld nog maar 25 gram gegeten van de Kivo Compleet.
Ik geef haar nog steeds 3 keer per dag eten omdat anders de hoeveelheid verdeeld over 2 porties te groot wordt en dat eet ze dus helemaal niet op.
Djinny is nu 7,5 maanden oud en ze weegt op dit moment 5,5 kg.

Voorheen kreeg ze 200 gram versvlees per dag, (van de kennelworst iets minder) en dat ging er heel vlot in.

Is normaal tijdens de loopsheid en gaat ook gewoon weer over. Tenminste bij Layka wel. Ik zou geen puppybrok meer geven, ze gaat vanzelf weer meer eten. Straks wil ze het andere voer niet meer.

Het enige wat ze nu wel lust zijn puppybrokjes van Royal Canin.
Die krijgt ze soms als beloning.
Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen, puppybrokjes geven als maaltijd of vol blijven houden met versvlees.
Als het aan mij ligt krijgt ze alleen maar versvlees, maar omdat ze dat nu zo slecht eet vind ik het moeilijk worden.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Onze teven hebben ook wel eens een paar dagen dat ze wat minder goed eten als ze loops zijn, maar zolang het niet echt voor gezondheidsproblemen zorgt moeten ze maar gewoon eten wat de pot schaft.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Djinny schreef: Als het aan mij ligt krijgt ze alleen maar versvlees, maar omdat ze dat nu zo slecht eet vind ik het moeilijk worden.
200 gram voor een hondje van 7,5 maand van een klein ras is heel erg veel. Mijn Buffy van 9 maanden (nog niet loops geweest) weegt 13,5 kilo en krijgt 200 gram. Ik denk dat ze aan 100 gram genoeg heeft en ze kan ook over op 2 maaltijden nu. Haar spurt heeft ze gehad en ze is klaar met haar groei. Kleine hondjes zijn snel volwassen.

Anne
Djinny
Zeer actief

starfleet schreef:
Djinny schreef: Als het aan mij ligt krijgt ze alleen maar versvlees, maar omdat ze dat nu zo slecht eet vind ik het moeilijk worden.
200 gram voor een hondje van 7,5 maand van een klein ras is heel erg veel. Mijn Buffy van 9 maanden (nog niet loops geweest) weegt 13,5 kilo en krijgt 200 gram. Ik denk dat ze aan 100 gram genoeg heeft en ze kan ook over op 2 maaltijden nu. Haar spurt heeft ze gehad en ze is klaar met haar groei. Kleine hondjes zijn snel volwassen.

Anne
Djinny kreeg eerst altijd Duck Uitmuntend.
Volgens de voedings tabel van Duck zou Djinny toen ze 3 of 4 kilo woog, zo'n 250 tot 300 gram mogen hebben.
Dat vond ik ook erg veel en daarom dacht ik dat 200 gram nog niet zo verkeerd was.
Met het andere versvlees heb ik die hoeveelheid gewoon aangehouden.
Ik ga haar nu maar wat minder geven en ik probeer het dan te verdelen over twee maaltijden.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mijn kooikertjes van 12 kilo krijgen amper 150 gr, natuurlijk is er verschil tussen de ene hond en de ene merk maar personelijk vind ik wel veel wat je geeft
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos van bijna 7 kilo heeft 150 gram Rodi per dag nodig, dan blijft hij goed op gewicht.

Saar is dus net zo oud als Djinny :wink: . Nou ja, scheelt 3 weken geloof ik toch? Zij weegt 4.5 kilo en krijgt 100 gram Rodi per dag. Ongeveer 1-2 dagen per week krijgt ze 200 gram, en zo blijft zij ook mooi op gewicht.

Nu loopt Saar wel elke ochtend 2 uur in het bos, en 's middags dan 2 keer 15-30 min. Als we een dag of wat iets minder gelopen hebben schrap ik die 200 gram dagen, en krijgt ze dus elke dag 100 gram.
Ik weet niet hoeveel Djinny loopt, dat heeft er natuurlijk ook mee te maken hoeveel ze nodig hebben :wink:
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Moos schreef:Moos van bijna 7 kilo heeft 150 gram Rodi per dag nodig, dan blijft hij goed op gewicht.

Saar is dus net zo oud als Djinny :wink: . Nou ja, scheelt 3 weken geloof ik toch? Zij weegt 4.5 kilo en krijgt 100 gram Rodi per dag. Ongeveer 1-2 dagen per week krijgt ze 200 gram, en zo blijft zij ook mooi op gewicht.

Nu loopt Saar wel elke ochtend 2 uur in het bos, en 's middags dan 2 keer 15-30 min. Als we een dag of wat iets minder gelopen hebben schrap ik die 200 gram dagen, en krijgt ze dus elke dag 100 gram.
Ik weet niet hoeveel Djinny loopt, dat heeft er natuurlijk ook mee te maken hoeveel ze nodig hebben :wink:
Djinny loopt wat minder omdat ze het niet zo lang vol kan houden.
We lopen 4 of 5 keer per dag zo'n 20 minuten en 's avonds gaan we vaak nog even naar het bos voor een wandeling van drie kwartier tot een uur.

Sinds gisteren geef ik Djinny 100 gram verdeeld over 2 porties.
Gisteren heeft ze alles netjes opgegeten maar vanmorgen heeft ze nog wat in haar bak gelaten.
Ik ga er gewoon vanuit dat het slechte eten nog met de loopsheid te maken heeft dus dat komt wel goed.

En inderdaad, er zat geloof ik 2 of 3 weken verschil tussen Saar en Djinny. :wink:
Djinny is in ieder geval van 15 december, dus reken maar uit. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Djinny schreef:
We lopen 4 of 5 keer per dag zo'n 20 minuten en 's avonds gaan we vaak nog even naar het bos voor een wandeling van drie kwartier tot een uur.

Gisteren heeft ze alles netjes opgegeten maar vanmorgen heeft ze nog wat in haar bak gelaten.
Ik ga er gewoon vanuit dat het slechte eten nog met de loopsheid te maken heeft dus dat komt wel goed.

En inderdaad, er zat geloof ik 2 of 3 weken verschil tussen Saar en Djinny. :wink:
Saar is van 30 dec. , dus twee weken :wink:

Ik denk dat 200 gram dan inderdaad wel erg veel is, sowieso, ook als ze niet loops is. Djinny is natuurlijk wel wat zwaarder dan Saar, maar niet zoveel zwaarder dat ze meteen 100 gram meer zou moeten hebben, denk ik.
En veel groeien zullen ze niet meer denk ik. Alhoewel Djinny toch nog wel een kilo aangekomen is de laatste tijd, en Saar al weken rond die 4.3-4.5 blijft hangen.
Maar ik geef Saar nu dus niet meer de puppyhoeveelheid, ik ga er vanuit dat ze praktisch volgroeid is nu.
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Moos schreef:
Djinny schreef:

Ik denk dat 200 gram dan inderdaad wel erg veel is, sowieso, ook als ze niet loops is. Djinny is natuurlijk wel wat zwaarder dan Saar, maar niet zoveel zwaarder dat ze meteen 100 gram meer zou moeten hebben, denk ik.
En veel groeien zullen ze niet meer denk ik. Alhoewel Djinny toch nog wel een kilo aangekomen is de laatste tijd, en Saar al weken rond die 4.3-4.5 blijft hangen.
Maar ik geef Saar nu dus niet meer de puppyhoeveelheid, ik ga er vanuit dat ze praktisch volgroeid is nu.
Voorlopig gaan we het proberen met 100 gram per dag en dan kijken we wel hoe het gaat.
Wel vreemd dat volgens de voedings tabellen van diverse versvlees fabrikanten 200 gram niet genoeg zou zijn voor Djinny. :denken:

Djinny zit nu mooi op gewicht met 5,5 kg.
Een Shih-Tzu mag tussen de 4,5 en 7,5 kg wegen dus ik probeer haar een beetje op dit gewicht te houden.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als ze goed op gewicht is en blijft, eet ze toch niet te weinig??
weg gehaald zit een virus in
Moos
Zeer actief

Djinny schreef:
Moos schreef:
Djinny schreef:

Voorlopig gaan we het proberen met 100 gram per dag en dan kijken we wel hoe het gaat.
Wel vreemd dat volgens de voedings tabellen van diverse versvlees fabrikanten 200 gram niet genoeg zou zijn voor Djinny. :denken:

Djinny zit nu mooi op gewicht met 5,5 kg.
Een Shih-Tzu mag tussen de 4,5 en 7,5 kg wegen dus ik probeer haar een beetje op dit gewicht te houden.
Ja, die tabellen kloppen van geen kant. Is met veel brokken verpakkingen trouwens ook zo. Moos zou 250 gram mogen hebben; geef hem dat 2 weken en hij groeit dicht!

Misschien dat Djinny ook nog gewoon wat groeit, misschien eindigt ze wel rond de 6 kilo ofzo. Saar groeit echt nog maar heel weinig denk ik, aangezien ze al ruim een maand stilstaat, maar dat is ook een vrij ielig, tenger gebouwd hondje. Voor een Maltezer zit ze trouwens prima op gewicht hoor; alleen ik ben bonkie Moos gewend :mrgreen:
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Sjiel schreef:Als ze goed op gewicht is en blijft, eet ze toch niet te weinig??
Ze is tot nu toe nog steeds een beetje aangekomen en ze krijgt nu nog maar 100 gram per dag.
Eerst kreeg ze het dubbele dus dat was zeker niet te weinig, maar blijkbaar veel te veel. :wink:

Nu met haar loopsheid eet ze behoorlijk slecht.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Djinny schreef:
Sjiel schreef:Als ze goed op gewicht is en blijft, eet ze toch niet te weinig??
Ze is tot nu toe nog steeds een beetje aangekomen en ze krijgt nu nog maar 100 gram per dag.
Eerst kreeg ze het dubbele dus dat was zeker niet te weinig, maar blijkbaar veel te veel. :wink:

Nu met haar loopsheid eet ze behoorlijk slecht.
En misschien zometeen schijnzwanger.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”