Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag aan 'bench mensen'

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Vraag aan 'bench mensen'

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram slaapt tot nu toe in z'n bench 's nachts. Hij is nu vijf maanden oud en ik vraag me af of het verstandig is hem nu op een slaapkamer te laten slapen, zonder bench dus. Uiteindelijk wil ik hem wel los beneden hebben 's nachts, maar hij vindt de draden en apparatuur nog iets te interessant.

Ik hoor graag tips van mensen die ook een bench hebben gebruikt voor hun pup. Hoe oud was je hond toen hij uit de bench ging?

Wij gebruiken de bench 's nachts en zo eens in de twee weken voor een uurtje/twee uurtjes als we echt alletwee wegmoeten en hij niet mee kan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vraag aan 'bench mensen'

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:Bram slaapt tot nu toe in z'n bench 's nachts. Hij is nu vijf maanden oud en ik vraag me af of het verstandig is hem nu op een slaapkamer te laten slapen, zonder bench dus. Uiteindelijk wil ik hem wel los beneden hebben 's nachts, maar hij vindt de draden en apparatuur nog iets te interessant.

Ik hoor graag tips van mensen die ook een bench hebben gebruikt voor hun pup. Hoe oud was je hond toen hij uit de bench ging?

Wij gebruiken de bench 's nachts en zo eens in de twee weken voor een uurtje/twee uurtjes als we echt alletwee wegmoeten en hij niet mee kan.
ik heb ze allemaal nog gewoon in de kamer staan alleen met deurtjes open... lag een beetje aan de hond, gemiddeld waren ze zo'n maand of 6...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pat1976
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door pat1976 »

Angel ging op een gegeven moment blaffen toen zij nog een puppie was als de bench dicht zat. Wij hebben dus na een tijdje de bench open gezet en ze bleef daar gewoon netjes in liggen slapen.. ze wilde zelf alleen weten dat ze eruit kon.
Het scheelt heel veel per hond, kwestie van uitproberen en je hond leren kennen.
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Nou dat is erg wisselend hoe lang je een hond in de bench doet.
Van de 5 honden die we hebben, zijn er 4 opgegroeid met een bench.
Bowy heeft geloof ik tot zeker zo'n 13/14 maanden in de bench gezeten 's nachts. Bubbles denk ik tot een maand of 9. Nono ook tot een maand of 9 en Logan (nu 9 maand) slaapt 's nachts nog altijd in de bench. We hebben het 's nachts al een geprobeerd haar los te laten, maar dan gaat ze dus rennen, slopen, spelen enz enz. Ze vind het geen probleem om in de bench te slapen, dus wij houden het voorlopig nog zo :wink: Overigens staat de bench overdag altijd open en dan ligt er altijd wel een hond in. Onze honden vinden het heerlijk om in de bench te liggen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Waar staat de bench nu? Misschien zou je Bram er een tijdje in kunnen laten slapen met het deurtje open en eventueel een lap/kleed er over heen zodat het een 'veilig hol' wordt waar hij misschien niet zo snel uit zal gaan om 'rond te spoken'.
Als je er ruimte voor hebt is een bench op zo'n manier best een goede slaapplaats. Tenminste, de hond van mijn zus slaapt er op deze manier - dus geheel vrijwillig en zonder deur :wink: - al jaren in.

Groet,
Rami
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Waar staat de bench nu ? Misschien zou je Bram er een tijdje in kunnen laten slapen met het deurtje open en eventueel een lap/kleed er over heen zodat het een 'veilig hol' wordt/is?
Als je er ruimte voor hebt is een bench op zo'n manier best een goede slaapplaats. Tenminste, de hond van mijn zus slaapt er op deze manier - dus geheel vrijwillig en zonder deur :wink: - al jaren in.

Groet,
Rami
Ik weet zeker dat hij liever niet in de bench zou zitten. Hij gaat er 's avonds in als wij naar bed gaan, maar verder absoluut niet. Ik heb er al een deken e.d. overheen, het ziet er heel gezellig uit. Maar helaas....

Nu vertrouw ik hem nog niet met het deurtje open omdat de bench in de keuken staat, naast de woonkamer. Ik kan hem wel in een slaapkamer laten slapen, misschien moet ik de bench dan daar naartoe verplaatsen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Ik weet zeker dat hij liever niet in de bench zou zitten. Hij gaat er 's avonds in als wij naar bed gaan, maar verder absoluut niet. Ik heb er al een deken e.d. overheen, het ziet er heel gezellig uit. Maar helaas....

Nu vertrouw ik hem nog niet met het deurtje open omdat de bench in de keuken staat, naast de woonkamer. Ik kan hem wel in een slaapkamer laten slapen, misschien moet ik de bench dan daar naartoe verplaatsen?
Ja, misschien wel het proberen waard om de bench in de slaapkamer te zetten. Bram is dan al bij je in de buurt en de kans is groot dat hij dan niet gaat dwalen. Ik zou het dan ook eens proberen met het deurtje open. Mocht Bram toch gaan spoken/dwalen word je er in ieder geval wakker van.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef: Ik weet zeker dat hij liever niet in de bench zou zitten. Hij gaat er 's avonds in als wij naar bed gaan, maar verder absoluut niet. Ik heb er al een deken e.d. overheen, het ziet er heel gezellig uit. Maar helaas....

Ja, misschien wel het proberen waard om de bench in de slaapkamer te zetten. Bram is dan al bij je in de buurt en de kans is groot dat hij dan niet gaat dwalen. Ik zou het dan ook eens proberen met het deurtje open. Mocht Bram toch gaan spoken/dwalen word je er in ieder geval wakker van.
Nee helaas, hij mag niet op onze slaapkamer :cry: Dat is de enige regel die m'n vriend gesteld heeft. Maar hij mag wel op een andere slaapkamer waar het bed staat waar we middagdutjes doen (Bram en ik). Wij slapen een verdieping hoger, maar als hij echt rotzooi gaat maken, hoor ik hem wel.

Denk dat ik dat over een paar weekjes ga proberen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nee helaas, hij mag niet op onze slaapkamer :cry: Dat is de enige regel die m'n vriend gesteld heeft. Maar hij mag wel op een andere slaapkamer waar het bed staat waar we middagdutjes doen (Bram en ik). Wij slapen een verdieping hoger, maar als hij echt rotzooi gaat maken, hoor ik hem wel.

Denk dat ik dat over een paar weekjes ga proberen.
Hè, die vrienden gooien ook altijd maar weer roet in het eten :mrgreen:
Nee hoor, op die andere slaapkamer ligt Bram ook in buurt dus dan zou ik dat inderdaad proberen.
Succes!

Groet,
Rami
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ted is nu bijna 2 en Sophie net 1 en ik hou ze 's nachts gewoon in de bench... Maar dat komt ook omdat ze de bench zelf een fijne slaapplek vinden. Overdag gaan ze er niet uit zichzelf inliggen, maar 's nachts slapen ze als roosjes. Dus ik hou het maar zo...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vraag me af of Bram het nou wel zo erg vind in die bench. Buffy heeft hier een mandje, waar nauwelijks meer naar omgekeken wordt. Als 's avonds duidelijk is dat we gaan slapen, komt ze heel vaak van haar plekkie (waar dat ook is) en gaat in dat mandje liggen. Het zijn ook gewoontedieren en zolang je het niet veilig vindt is zo'n bench toch wel een rustig idee lijkt me. Hij hoeft er verder toch nooit in.

Anne
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Allebei de honden slapen hier op een aparte slaapkamer, beide in hun eigen bench. In eerste instantie hebben we die ook voor de veiligheid aangeschaft, maar wel altijd beloond als ze de bench in gingen. Nu staan de deurtjes van de benches altijd open en liggen ze er vaak uit zich zelf al in. Zowel overdag als `s avonds. Als ik mijn tanden sta te poetsen gaan ze er vaak uit zichzelf inliggen en krijgen ze van mij daar ook een koekje voor. Als ik weg ben, zijn ze allebei gewoon los in huis, maar er wordt dan ook niks gesloopt bij ons.

Als Bram zijn bench al echt als veilige plek is gaan zien, kan het voor hem wel vreemd zijn als die ineens weg is en is verruild voor een mand o.i.d. Waarom wil je Bram uiteindelijk los beneden hebben. Zeker als de kans op slopen bestaat, zou ik dat risico niet zo maar nemen. Voorkomen is beter dan genezen. En of hij nu slaapt in zijn bench of op/in een net zo groot kussen/mand, wat is het verschil?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

zepenko schreef:En of hij nu slaapt in zijn bench of op/in een net zo groot kussen/mand, wat is het verschil?
Het verschil (met een bench waar de deur van dicht gaat) is dat de hond in een mand niet opgesloten zit. Hij kan dus uit de mand wanneer hij dat wil, om ergens anders te gaan liggen of om te spugen of zich te ontlasten als hij ziek is. Dan hoeft hij niet de hele tijd in zijn eigen rotzooi en stank te liggen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika heeft ongeveer tot ze een jaar oud was 's nachts in de bench geslapen, daarna bleef de deur voortaan open.
De nachten dat ze bij mijn ouders sliep heeft ze eigenlijk wel altijd in de bench gelegen, totdat Marouck kwam (Nika was toen 3).
Marouck slaapt nu sinds een klein jaar niet meer in de bench, ze was dus ongeveer 2 jaar toen ik dat afgebouwd heb. Ze slaapt sindsdien boven bij mij. Nog wat later is ze ook overdag als ik weg moet niet meer opgesloten, ik denk sinds driekwart jaar ongeveer. Als ze een keer een nachtje bij mijn ouders is slaapt ze wel in de bench omdat ze niet zonder toezicht met Snoepie alleen kan blijven. Als Snoepie hier is slapen zowel Marouck als Snoepie boven bij mij en dat gaat wel goed.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
zepenko
Zeer actief

Hutsje schreef:
zepenko schreef:En of hij nu slaapt in zijn bench of op/in een net zo groot kussen/mand, wat is het verschil?
Het verschil (met een bench waar de deur van dicht gaat) is dat de hond in een mand niet opgesloten zit. Hij kan dus uit de mand wanneer hij dat wil, om ergens anders te gaan liggen of om te spugen of zich te ontlasten als hij ziek is. Dan hoeft hij niet de hele tijd in zijn eigen rotzooi en stank te liggen.
Als één van mijn honden ziek is, zorg ik er allereerst voor dat de kans zo klein mogelijk is dat hij moet spugen of zich moet ontlasten als hij alleen thuis is, in een kamer zit of in een bench zit (minder of geen eten, goed uitgelaten etc.).

De honden slapen op de kamer naast mijn slaapkamer. Vaak als er `s nachts iets mis gaat, hoor ik dat en kan ik er nog wat aan doen. Maar vorige week heb ik het toevallig niet gehoord. `s Ochtends zat dus de vloerbedekking onder de diarree (deuren van de benches waren open). Maar hij had nog wel geprobeerd om het in de curverbak te mikken waar alle speeltjes in liggen. Volgens mij was het voor de hond gevoelsmatig net zo vervelend om zijn eigen nest (=het hele huis) te bevuilen als zijn bench.

Vaak als ze toch in de bench zitten met de deur dicht, ligt het braaksel of de ontlasting in een hoekje en zijn ze in de andere hoek gaan liggen. En dat kan omdat de bench wel groot genoeg moet zijn.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Je zou ook alle gevaarlijke draden en spullen beneden op kunnen bergen en de bench met het deurtje openzetten.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miekmiek schreef:Je zou ook alle gevaarlijke draden en spullen beneden op kunnen bergen en de bench met het deurtje openzetten.
En met snoeren waarbij dat echt onmogelijk is: de stekker eruit halen, dat doen wij nog steeds als we voor iets langere tijd weggaan, ook al kijkt ze er niet naar om.

Anne
Laundry
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laundry »

Morres is sinds ± de 5e maand uit de bench. Eerst alleen ´s nachts het deurtje openlaten en al snel lag hij prinsheerlijk op de bank te slapen. Na een paar nachten besloten we om hem ook overdag als we er niet waren maar los te laten. En dat ging perfect. Nu moet ik er wel bij vermelden dat hij ook geen sloper was. Hij had nog nooit iets kapot gemaakt.

hij WAS geen sloper :devil: Vorige week kwamen we thuis en meneer had maar liefs 2 stoelen opgegeten :devil:

Hij zit nu dus sinds vrijdag overdag in de bench en ´s avonds en ´s nachts niet en dat gaat prima. Hij is gewoon ff begonnen met puberen (9maanden oud) en dat gaat vanzelf wel weer over :mrgreen:
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Laundry schreef:Morres is sinds ± de 5e maand uit de bench. Eerst alleen ´s nachts het deurtje openlaten en al snel lag hij prinsheerlijk op de bank te slapen. Na een paar nachten besloten we om hem ook overdag als we er niet waren maar los te laten. En dat ging perfect. Nu moet ik er wel bij vermelden dat hij ook geen sloper was. Hij had nog nooit iets kapot gemaakt.

hij WAS geen sloper :devil: Vorige week kwamen we thuis en meneer had maar liefs 2 stoelen opgegeten :devil:

Hij zit nu dus sinds vrijdag overdag in de bench en ´s avonds en ´s nachts niet en dat gaat prima. Hij is gewoon ff begonnen met puberen (9maanden oud) en dat gaat vanzelf wel weer over :mrgreen:
Mag ik vragen hoe lang hij dan "overdag" in de bench zit?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris slaapt altijd nog in de bench met deur dicht. Hij begon in december 's nachts de koelkast, diepvries en wasmachine open te zetten en toen is de bench aangeschaft. Hij ligt er overdag ook heel veel in. Hij kan gemakkelijk in zijn bench kotsen zonder er ongemak van te hebben want we hebben de bench een maat te groot genomen (maat die de lengte heeft van 107)

:boos: :neenee: Zondag had hij er nog 's nachts in gepiest, maar hij jankte, blafte of wat dan ook niet.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
miekmiek schreef:Je zou ook alle gevaarlijke draden en spullen beneden op kunnen bergen en de bench met het deurtje openzetten.
En met snoeren waarbij dat echt onmogelijk is: de stekker eruit halen, dat doen wij nog steeds als we voor iets langere tijd weggaan, ook al kijkt ze er niet naar om.

Anne
Hier hetzelfde. Zowel Moos als Saar hebben nog nooit naar snoeren omgekenen, niet als pup, en ook niet als ik thuisben. Ze hebben er nog nooit aangezeten. Toch trek ik als ik wegga altijd alle bereibare stekkers eruit. Gewoon om echt 100% zeker te zijn dat er niks kan gebeuren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”