Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Djinny schreef:Soms zie je mensen zo hard fietsen met hun hond naast de fiets dat ik wel eens denk bij mezelf dat ze dit alleen maar doen om de hond snel moe te laten worden.
Dan hoeven ze tenminste geen uren meer te wandelen met hun uitgeputte beest.
Dat vind ik een behoorlijk vooroordeel. En bovendien, als het wel zo zou zijn, wat dan nog? Tara vindt het geweldig om naast de fiets te lopen en inderdaad als ik eens een dagje wat minder tijd heb om te gaan wandelen dan ga ik met haar fietsen. Ik heb haar nog nooit horen klagen hoor.
Iedereen moet dat natuurlijk ook helemaal zelf weten, maar wat ik onderweg ooit tegenkom vind soms toch wel een beetje te erg.
Als je zoiets doet omdat je een dagje wat minder tijd hebt om te gaan wandelen dan is daar ook niks mis mee, maar ik ken ook mensen die dit dagelijks doen om maar niet met de hond te hoeven wandelen.
En dat vind ik dus wel triest.
Misschien kan die hond niet loslopen en moet toch zijn energie kwijt. Als mijn honden niet los zouden kunnen zou ik ook veel meer met ze gaan fietsen, anders kunnen ze nooit lekker rennen.
Ik heb liever dat iemand op een verantwoorde manier met zijn hond fietst als dat blokje om de vijver 4 keer per dag wat ik hier in de buurt vrijwel iedereen zie doen.
Djinny schreef:Hier nog zo'n probleem gevalletje.
Djinny ging de eerste paar dagen zonder probleem het karretje in.
We hadden het bewust zonder wielen in de huiskamer gezet zodat ze er een beetje aan kon wennen.
Niks aan de hand dus, totdat je met haar gaat fietsen.
Dan begint ze ook te gillen en te piepen.
En wij maar glimlachen naar iedereen.....en roepen dat ze het nog moet leren.
Ja, iedereen kijkt je echt zo aan van....wat is daar nou aan de hand.
De eerste tien minuten is ze dus helemaal niet happy met de situatie, maar daarna laat ze zich bijna niet meer horen.
We blijven het volhouden, maar dan telkens niet langer dan 20 tot 30 minuten.
We hebben de fietskar al kunnen verkopen. Hij ging op zich graag mee. Deed ook z'n best om te blijven zitten en dus leek het of ie het wel leuk vond.
Niet dus. Hij werd elke keer misselijk bij elke tussenstop en nu blijkt ie nog een oorontsteking te hebben opgelopen ook. Misschien van de wind in de oren. Zeker zijn we niet. 't Is wel droevig voor het beestje. Nu kan ie niet mee gaan fietsen.
Djinny schreef:Hier nog zo'n probleem gevalletje.
Djinny ging de eerste paar dagen zonder probleem het karretje in.
We hadden het bewust zonder wielen in de huiskamer gezet zodat ze er een beetje aan kon wennen.
Niks aan de hand dus, totdat je met haar gaat fietsen.
Dan begint ze ook te gillen en te piepen.
En wij maar glimlachen naar iedereen.....en roepen dat ze het nog moet leren.
Ja, iedereen kijkt je echt zo aan van....wat is daar nou aan de hand.
De eerste tien minuten is ze dus helemaal niet happy met de situatie, maar daarna laat ze zich bijna niet meer horen.
We blijven het volhouden, maar dan telkens niet langer dan 20 tot 30 minuten.