Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eline?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Eline?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hoi,

Doe het maar even zo i.p.v. via pb want als iemand anders hier ook op wil reageren vind ik het alleen maar prima.

Hoelang heb jij Kiki in totaal uit logeren gestuurd tijdens haar loopsheid?
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

ligt er een beetje aan op de hoeveelste dag Femke nou in haar loopsheid is.
Is ze nu op dag 12 dan zou ik haar ongeveer 2 weekjes op vakantie sturen.
Daarna is het wel weer safe :ok:
groetjes biba
miekmiek

We sturen haar niet uit logeren. Om persoonlijke redenen is ons oppasadres even te komen vervallen en gaan we het dus zelf oplossen. Femke is sinds maandag echt aantrekkelijk voor Tommie en na een dag klooien hebben we de goede aanpak gevonden. Femke heeft de woonkamer en hal tot haar beschikking, tommie de keuken en de tuin. Femke word via de voordeur uitgelaten en Tommie via de achterdeur. Ze komen elkaar deze week dus niet tegen en kunnen elkaar ook niet horen.
Op deze manier zijn ze allebei rustig, ze eten goed en zijn ook niet van slag doordat ze ineens bij iemand anders moeten zitten. Eigenlijk gaat het zo heel goed.

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoelang het duurde totdat kiki niet meer aantrekkelijk was voor Nelson en ze thuis kon komen zonder dat Nelson hitsig begon te flippen.
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

prima oplossing :ok:
Hoeveel dagen een teef de reu wil laten is erg verschillend.
Sommige maar 2 dagen en andere meer dan een week.
Of ze al die dagen vruchtbaar zijn is natuurlijk de vraag maar je gaat
het natuurlijk niet uitproberen.
Sommige reuen willen een teefje "maar"2 of 3 dagen tijdens de loopsheid dekken, maar goed niet elke reu is hetzelfde.
Al met al is het dus moeilijk te zeggen hoe lang een combinatie op elkaar reageert.
Ik zou ze nu gescheiden houden tot Femke na dag 21 zit in de loopsheid.
En dan even kijken hoe ze op elkaar reageren.
groetjes biba
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is een dag of 8 harstikke interessant voor reuen. Maar zoals al gezegd is, sommige teven zijn maar een een dag of 2 echt interessant.
miekmiek

Femke zelf geeft het niet aan. Ze laat het allemaal een beetje over zich heen komen, maar is totaal niet in andere reuen geinteresseerd. Aan haar zal ik het niet merken. Tommie geeft het maar al te goed aan. De eerste dag begon hij hysterisch te gillen wanneer hij gescheiden werd van Femke. Dat ging natuurlijk niet, vandaar deze oplossing. En hij lijkt inderdaad te werken. Nu alleen nog de vraag; hoe lang zal het gaan duren. Ik wil zondagavond kijken hoe tommie dan op femke reageert, dan hebben we er een volle week opzitten. Goed plan?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

miekmiek schreef: Ik wil zondagavond kijken hoe tommie dan op femke reageert, dan hebben we er een volle week opzitten. Goed plan?
Je kan aanzien, maar wel klaarstaan om in te grijpen. Toen Eline ernaar vroeg had iemand nog 10 puppies op dag 23 :roll: Nou is dat een uitzondering, maar je kan eens zondag aan de lijn buiten kijken hoe het ervoor staat. Ik zou ze idd nog heel erg in de gaten houden tot de drie weken helemaal voorbij zijn. en ook kijken hoe je reu reageert natuurlijk. Wordt hij nog helemaal gek van de lekkere luchtjes is het handiger als je nog een paar dagen apart houdt.

Anne (inmiddels flink ingelezen over loopsheid met dame van nu negen maanden)
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Bij ons duurde het een dag of zes. Die dagen zaten ze 24 uur per dag gescheiden en werden ze apart uitgelaten. Wij probeerden dan in de tuin of Jelka nog ging 'staan' voor Jurek met de tuinslang in de aanslag. :mrgreen:
Op dag vijf ging die staart nog opzij en aan het eind van de zesde dag niet meer en wilde Jurek er ook niet meer op klimmen.
Als we dan thuis waren mochten ze daarna weer bijelkaar maar wel de nachten apart en er moest er ook eentje mee naar de wc als ik alleen thuis was.
Echt spannend was het dus een dag of 6.

Succes met je koppeltje. :ok:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
miekmiek

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Dit weekeind zullen we eens kijken hoe de zaken ervoor staan. :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moritz vind Kaya zeker een dag of 7 erg interessant en die dagen vindt Kaya het ook allemaal prima.

Dus hou een volle week aan en probeer het dan even of het gaat, uiteraard onder streng toezicht, maar dat snap je zelf ook nog wel :mrgreen:

Succes/sterkte! :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kiki is op woensdag uit logeren gegaan en is een dag of 10 weggeweest. De zondag daarop is ze pas teruggekomen als ik het me goed herinner.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo is 2 weken uit logeren geweest en toen het ook nog maar net aan toen hij terug was :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”