Eerst even een uitleg:
Kaya was in het water (in losloopgebied) met een stok aan het zwemmen.
Hierbij waren ook Moritz aanwezig en een bekende Jack Russell, gezellige boel, niks aan de hand.
Twee mensen met een forse Golden Retriever reu lopen voorbij, hond blijft, mensen lopen door.
De GR springt in het water op het moment dat Kaya terug kwam zwemmen en begint haar uit te dagen in het water om haar stok :N:
Kaya's lip gaat gevaarlijk omhoog en haar ogen spuwen vuur; ik roep direct 'Kaya nee!!! hierrrrrrrr' en Kaya komt naar me toe op de voet gevolgd door de GR die wild springend om haar heen danst en een greep naar de stok wil doen.
Eigenaren waren al minutenlang uit het zicht
Ik gooi de stok weer ver in het water zodat de 2 honden gescheiden zijn in de verwachting dat de hond toch wel geroepen zou worden, maar niets is minder waar en het hele tafereeltje speelt zich weer exact hetzelfde af.
Uiteindelijk, na zeker 5 minuten rent de GR toch maar ineens weg.
Alles goed afgelopen dus.
Maar nu vraag ik me achteraf eigenlijk wel af, wie hier verantwoordelijk is als die 2 honden zouden gaan vechten voor eventueel letsel?
Stel nu dat Kaya niet geluisterd had, was gaan vechten en de GR had letsel en de mensen zouden dat op mij willen verhalen; staan ze dan in hun recht?
Aan de ene kant valt mijn hond aan, maar aan de andere kant daagt de GR behoorlijk uit en zijn de eigenaren in geen velden of wegen te bekennen.
Of andersom als Kaya letsel zou hebben?
Gewoon even wat achteraf vraagjes hoe dit dan eigenlijk zit....