Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
windhondenwandeling zo 18 sept 13.00 IJmuiden, Beach Inn
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
windhondenwandeling zo 18 sept 13.00 IJmuiden, Beach Inn
Hoi,
Ik ben al een tijdje op het forum aan het speuren naar mensen die ook 1 of meer windhonden hebben. Wij hebben zelf een kruising whippet-greyhound (teefje) en een greyhound (reu). Het teefje hebben we geadopteerd bij Stichting Greyhounds in Nood. Die organiseren 2x per jaar een reunie, waar we nu 2 x naartoe zijn geweest. Ik merk dat windhonden onder elkaar ontzettend veel lol kunnen hebben. Met andere hondenrassen zijn onze honden gauw uitgespeeld, vooral omdat die ze wat betreft snelheid vaak niet bij kunnen houden.
Welke andere forummers met windhond(en) lijkt het leuk om eens een strandwandeling te maken?
Ik ben al een tijdje op het forum aan het speuren naar mensen die ook 1 of meer windhonden hebben. Wij hebben zelf een kruising whippet-greyhound (teefje) en een greyhound (reu). Het teefje hebben we geadopteerd bij Stichting Greyhounds in Nood. Die organiseren 2x per jaar een reunie, waar we nu 2 x naartoe zijn geweest. Ik merk dat windhonden onder elkaar ontzettend veel lol kunnen hebben. Met andere hondenrassen zijn onze honden gauw uitgespeeld, vooral omdat die ze wat betreft snelheid vaak niet bij kunnen houden.
Welke andere forummers met windhond(en) lijkt het leuk om eens een strandwandeling te maken?
Laatst gewijzigd door charlo_tb op 04 sep 2005 20:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- kattekop
- Actief
- Noela
- Vaste gebruiker
Twee dagen geleden hebben wij onze tweede Greyhound in huis gehaald!
Ze is echt ontzettend lief en kan het heel goed vinden met Noëla, het windhondje die we al hadden.
Ze kunnen samen uuuren spelen en ze lijken ook heel erg op elkaar. Alleen is Noëla een Whippet maatje en Luna (ja, ze heet ook zo
) ongeveer 3x zo groot.
Dit is Noëla:

En dit is een (oude) foto van Luna: (ondertussen is ze een flink stuk groter!)

Toen we die foto zagen dachten we even aan zussen, aangezien ze even oud zijn en beiden uit Spanje komen... Wat bleek toen we haar irl zagen? Luna weegt ong. 30 kg en Noëla 11 kg, om maar even het massa verschil aan te geven....
Eigenlijk wilde we een hond zo groot als Noëla, maar ik kon Luna niet achterlaten. Ze had zijn hartje al gestolen...
Ze is echt ontzettend lief en kan het heel goed vinden met Noëla, het windhondje die we al hadden.
Ze kunnen samen uuuren spelen en ze lijken ook heel erg op elkaar. Alleen is Noëla een Whippet maatje en Luna (ja, ze heet ook zo

Dit is Noëla:

En dit is een (oude) foto van Luna: (ondertussen is ze een flink stuk groter!)

Toen we die foto zagen dachten we even aan zussen, aangezien ze even oud zijn en beiden uit Spanje komen... Wat bleek toen we haar irl zagen? Luna weegt ong. 30 kg en Noëla 11 kg, om maar even het massa verschil aan te geven....

Eigenlijk wilde we een hond zo groot als Noëla, maar ik kon Luna niet achterlaten. Ze had zijn hartje al gestolen...
- Noela
- Vaste gebruiker
-
- geregistreerd lid
laten we afspreken!
Gezellig zeg! Volgens mij zijn we zo al met 7 hondjes.
Het strand van IJmuiden lijkt me een goed idee. Mijn twee honden laat ik in het bos ook niet graag los.
Zullen we dan maar een datum prikken? Het weekend van 3 en 4 september en het weekend van 10 en 11 september heb ik een auto tot mijn beschikking. Zaterdag of zondag maakt mij niet uit.
Wie kan er een van deze dagen niet? Dan kunnen we kiezen uit wat er overblijft.

Het strand van IJmuiden lijkt me een goed idee. Mijn twee honden laat ik in het bos ook niet graag los.
Zullen we dan maar een datum prikken? Het weekend van 3 en 4 september en het weekend van 10 en 11 september heb ik een auto tot mijn beschikking. Zaterdag of zondag maakt mij niet uit.
Wie kan er een van deze dagen niet? Dan kunnen we kiezen uit wat er overblijft.
- kattekop
- Actief
- Noela
- Vaste gebruiker
- DoberLuca
- Actief
haha, dat is ook grappig, ik heb dan wel geen windhond (misschien kwa snelheid met rennen haha) bij mij is het juist andersom..... Op het strand jaagt hij achter de vogels etc. aan en in het A'damse bos doet hij dat maar op 1 veld..... en verders kan ik daar overal lekker rustig lopen!!Amsterdamse bos zou ik niet doen i.v.m. jagen, op het strand kunnen ze lekker uitrazen. Hier een podenco en galgo vrouwtje en ik ga binnenkort graag mee voor een strandwandeling. Het Amsterdamse Bos is geen optie want dan moet ik ze aan de riem houden
Kom geregeld windhonden tegen ook.... Misschien ook wel van het forum hier... zou toevallig zijn.
Grappig
-
- geregistreerd lid
18 september?
Hallo allemaal
,
Ik zou willen dat het eerder kon, maar een andere optie is voor mij zondag 18 september.
Kunnen jullie dan ook allemaal? Tijdstip maakt mij niet uit, opper maar iets.
Is er een goed meeting-point? Ik ben nog nooit op het strand bij IJmuiden geweest.

Ik zou willen dat het eerder kon, maar een andere optie is voor mij zondag 18 september.
Kunnen jullie dan ook allemaal? Tijdstip maakt mij niet uit, opper maar iets.
Is er een goed meeting-point? Ik ben nog nooit op het strand bij IJmuiden geweest.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Leuk, ben een paar weekjes geleden naar het strand in ijmuiden geweest en daar is Samara voor het eerst los geweest op het strand, voorheen alleen op omheinde plekken die niet zo heel groot waren, ik heb haar echt heel heel hard zien rennen dat was gaaf!!
Ik wacht even welke datum het word en kijk ff of ik vervoer kan regelen en dan kom ik ook wel...gezellig!
Samara is een hele mooie zwarte galgo dame
Jacqueline
Ik wacht even welke datum het word en kijk ff of ik vervoer kan regelen en dan kom ik ook wel...gezellig!
Samara is een hele mooie zwarte galgo dame
Jacqueline
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- kattekop
- Actief
Waarschijnlijk kan ik de 18e wel (nog onder klein voorbehoudje).
Moet het per sé in Ijmuiden? Is volgens mij voor de meeste van ons een aardig eind rijden. Of is het daar heel bijzonder? Anders kunnen we misschien ook wel op een strand dichterbij afspreken.
Goeie tijd voor mij is uurtje of 1 's middags.
Moet het per sé in Ijmuiden? Is volgens mij voor de meeste van ons een aardig eind rijden. Of is het daar heel bijzonder? Anders kunnen we misschien ook wel op een strand dichterbij afspreken.
Goeie tijd voor mij is uurtje of 1 's middags.

- Kira
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
neekattekop schreef:Luna is dan wel hele windhond, maar kan wel heeeel hard rennen. Het ras behoort geloof ik tot de half windhonden. Ze wil graag eens kennis maken met Tristan en Blue!

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- geregistreerd lid
zondag 18 september IJmuiden 13.00 uur
Zullen we datum, tijd en plaats dan maar gewoon vastleggen?
IJmuiden-strand, zondag 18 september, 13.00 uur verzamelen.
Maar wat is nu een goed meetingpoint? Ik ben namelijk nog nooit op het (honden)strand van IJmuiden geweest.

IJmuiden-strand, zondag 18 september, 13.00 uur verzamelen.

Maar wat is nu een goed meetingpoint? Ik ben namelijk nog nooit op het (honden)strand van IJmuiden geweest.

- Kira
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
We zitten net op internet te zoeken naar hoe het met honden werkt op het strand van ijmuiden, en toen lazen we dat het seizoen daar op 1 september stopt. Je mag dan het hele strand af met een loslopende (rennende in ons geval) honden, en bent dan niet meer gebonden aan voor honden beperkte delen van het strand.
We kunnen dan zelfs (is wel een hele lange wandeling) van IJmuiden naar Bloemendaal (Parnassia) lopen.
Vandaag (18/08/05) gaan we ook naar het strand met de hond, rijden we wel ff naar IJmuiden om een geschikt meetingpoin te zoeken, en dat posten we vanavond wel ff.
In ieder geval tot de 18e!
We kunnen dan zelfs (is wel een hele lange wandeling) van IJmuiden naar Bloemendaal (Parnassia) lopen.
Vandaag (18/08/05) gaan we ook naar het strand met de hond, rijden we wel ff naar IJmuiden om een geschikt meetingpoin te zoeken, en dat posten we vanavond wel ff.
In ieder geval tot de 18e!
-
- Zeer actief
Als je naar het grote strand rijd (het hondenstrand) loopt de weg omhoog. Bovenaan staat een restaurant La mirada. Als je de auto daar parkeerd en langs het restaurant loopt heb je een grote zandheuvel naar beneden. Daar zou je kunnen afspreken of in het restaurant zelf, daar zijn honden welkom en hebben een terras.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- kattekop
- Actief
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... w=previous& Hier staat dat toch echt dat ze tot de halfwindhonden behoren (inderdaad ook tot de oertypes). Ik vind ze qua bouw er ook wel wat van weg hebben. Ze kan in ieder geval wel heel hard rennen, al denk ik dat ze een greyhound op topsnelheid niet bij zal kunnen houden (die heeft ook veel langere poten dus dat is niet eerlijk..Podenji schreef:neekattekop schreef:Luna is dan wel geen hele windhond, maar kan wel heeeel hard rennen. Het ras behoort geloof ik tot de half windhonden. Ze wil graag eens kennis maken met Tristan en Blue!de peruaan is geen halfwindhond, hij behoort wel tot de primitieve rassen ofwel oertypes zoals de halfwindhonden maar is geen halfwindhond

Laatst gewijzigd door kattekop op 18 aug 2005 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben de vorige keer met een wandeling in strandtent de beach inn geweest, is er leuk de honden mogen daar binnen en op de banken enzo, er staat water.
Ik weet nog niet zeker of we meegaan, heb 11 september een wandeling al gepland, het ligt aan Samara of we er de 18e zijn, moet f kijken of ze niet last heeft van haar poot.
Tis in ieder geval erg leuk wandelen daar, ik heb het in de agenda gezet1
Jacqueline
Ik weet nog niet zeker of we meegaan, heb 11 september een wandeling al gepland, het ligt aan Samara of we er de 18e zijn, moet f kijken of ze niet last heeft van haar poot.
Tis in ieder geval erg leuk wandelen daar, ik heb het in de agenda gezet1
Jacqueline
-
- geregistreerd lid
meetingpoint la mirada?
La Mirada klinkt het makkelijkst als plek om af te spreken. Of ligt Beach Inn ook aan een weg met parkeerplaatsen? (andere suggesties nog steeds welkom)
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
hoe kom je daar vanaf de A2?
Je moet toch wat kiezen ... als niemand bezwaar heeft: La Mirada dan maar? :N:
Kan iemand me uitleggen hoe je daar via de A2 kom? Of in ieder geval welke straat je moet ingeven bij de ANWB-routeplanner?
Ik ben nog nooit ook maar in de buurt van IJmuiden geweest.
Kan iemand me uitleggen hoe je daar via de A2 kom? Of in ieder geval welke straat je moet ingeven bij de ANWB-routeplanner?
Ik ben nog nooit ook maar in de buurt van IJmuiden geweest.

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
zou ook wel mee willen, woon in ijmuiden en heb een supersnel jachthondje. Voor veel andere honden niet bij te benen.
Het enige wat ik wil aanvullen: het restaurant heet La Maranda! Staat tegenover het app complex boven op het duin!!!
Het enige nadeel op het ijmuiderstrand is dat je soms rekening moet houden met standkarretjes, zij gaan namelijk niet aan de kant voor honden! Behalve als het niet waait dan heb je er geen last van!
Ik hoop dat ik mee mag van jullie lijkt me leuk!
groetjes laura
Het enige wat ik wil aanvullen: het restaurant heet La Maranda! Staat tegenover het app complex boven op het duin!!!
Het enige nadeel op het ijmuiderstrand is dat je soms rekening moet houden met standkarretjes, zij gaan namelijk niet aan de kant voor honden! Behalve als het niet waait dan heb je er geen last van!
Ik hoop dat ik mee mag van jullie lijkt me leuk!
groetjes laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
ijmuiderslag voor je routeplanner!
Via A2 naar A9 afslag ijmuiden, centrum aanhouden, bocht mee linksaf stadhuis, rechtdoor, einde weg rechtsaf, helemaal rechtdoor en aan het einde rij je zo het ijmuiderslag op. Restaurant staat boven op het duin!!
(beetje oubollig gebouw)
Via A2 naar A9 afslag ijmuiden, centrum aanhouden, bocht mee linksaf stadhuis, rechtdoor, einde weg rechtsaf, helemaal rechtdoor en aan het einde rij je zo het ijmuiderslag op. Restaurant staat boven op het duin!!
(beetje oubollig gebouw)
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
- kattekop
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer: