Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morning afterpil

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Morning afterpil

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Maar dan voor honden.
ff uit nieuwschierigheid, is zoiets schadelijk voor het lichaam, of kan dat gewoon gegeven worden?
Ik lees wel vaker dat er 2 hondjes op elkaar springen, en ik weet dat je het dan weg kan laten spuiten, maar hoe schadelijk is dat voor de teef?
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een teef van een fokster die ik ken is onlangs overleden aan het gevolg van het afspuiten van de pups. Teef was per ongeluk gedekt door een van de eigen, nauw verwante reuen en had net een nest gehad. Afspuiten leek de beste oplossing.
Ik heb geen idee of dit vaak voorkomt. Ik vermoed zelf van niet, maar heb geen cijfers.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Overigens is afspuiten niet altijd genoeg om pups te voorkomen.

Iemand die ik online ken heeft het laten doen en toch kwam er een pup.
Vervolgens had ze de hond eenmalig de prikpil gegeven om haar daarna te kunnen castreren.....toch gedekt en nu weer pups :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Een teef van een fokster die ik ken is onlangs overleden aan het gevolg van het afspuiten van de pups. Teef was per ongeluk gedekt door een van de eigen, nauw verwante reuen en had net een nest gehad. Afspuiten leek de beste oplossing.
Ik heb geen idee of dit vaak voorkomt. Ik vermoed zelf van niet, maar heb geen cijfers.
oei das niet zo best...
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Overigens is afspuiten niet altijd genoeg om pups te voorkomen.

Vervolgens had ze de hond eenmalig de prikpil gegeven om haar daarna te kunnen castreren.....toch gedekt en nu weer pups :19:
Nee ik heb op een ander forum gelezen dat zoon moeder had gedekt en dat hadden ze ook weg laten spuiten en toch is er 1 pup geboren.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

de gevolgen zullen afhangen van het gebruikte middel en de toestand van de teef. Er is onlangs een middel op de (nederlands)markt gekomen wat vrij lang na de dekking nog gegeven kan worden maar andere middelen hebben een vrij korte tijd waarin het werkt zoals gewenst.
weg gehaald zit een virus in
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

**Tamara** schreef:

Nee ik heb op een ander forum gelezen dat zoon moeder had gedekt en dat hadden ze ook weg laten spuiten en toch is er 1 pup geboren.
Gelukkig was dat bij degene die ik ken niet het geval :wink: Zoon bedoel ik :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
**Tamara** schreef:

Gelukkig was dat bij degene die ik ken niet het geval :wink: Zoon bedoel ik :wink:
Ja ze hebben er wel mazzel mee gehad dat er een gezonde pup uitgekomen is.
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:de gevolgen zullen afhangen van het gebruikte middel en de toestand van de teef. Er is onlangs een middel op de (nederlands)markt gekomen wat vrij lang na de dekking nog gegeven kan worden maar andere middelen hebben een vrij korte tijd waarin het werkt zoals gewenst.
ff er vanuit gaan dat je het een dag later geeft. Ik bedoel als de dekking niet de bedoeling was neem ik aan dat je er zo snel mogelijk een einde aan wilt maken...
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

**Tamara** schreef:

Kennisje van mij kreeg ondanks die middelen een volle bak (9) met pups. Moeder tien maanden oud :(:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”