Jawel, mee eens hoor.MARC_S schreef:Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat een hond die ook maar een beetje provoceert niet de hond is die je zonder toezicht op alle honden kan laten aflopenKwintenN schreef:de meeste honden die op ons komen afgelopen houden meestal wel hand,maar bv een jack russel bleef dus maar aandringen,en dan zit je daar met een herder die gek wordt een jr die zich een herder waant,die kan je gw niet uit elkaar houden hoor.Er is ook een verschil tussen een hond die afkomt waar de eigenaars in de buurt zijn en een hond die afkomt waarbij de eigenaars al lang doorgewandeld zijn(zoals in het verhaal).Als we gw in het bos gaan wandelen doe ik ze geen muilkorf aan,maar op drukkere plaatsen welIk bedoel echt puur een hond die alleen hallo komt zeggen en als dat niet gewaardeerd wordt weer wegloopt of alleen met vriendelijkheid reageert.
Een hond die uitdaagt of eruit ziet alsof hij zelf zin heeft in een robbertje vechten moet je gewoon onder controle houden
Moritz is uitermate sociaal en vriendelijke met alle honden, dus die mag van mij wat dat betreft ook veel meer dan een katterige Kaya.
Als Moritz even een andere hond gedag wil zeggen, ook die ik niet ken, vind ik dat op zich prima (of de eigenaar moet meteen bezwaar maken).
Kaya mag dat niet
Dus zeker is het wel afhankelijk van hoe je hond is in wat je toestaat.