Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie is er dan verantwoordelijk?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
KwintenN schreef:de meeste honden die op ons komen afgelopen houden meestal wel hand,maar bv een jack russel bleef dus maar aandringen,en dan zit je daar met een herder die gek wordt een jr die zich een herder waant,die kan je gw niet uit elkaar houden hoor.Er is ook een verschil tussen een hond die afkomt waar de eigenaars in de buurt zijn en een hond die afkomt waarbij de eigenaars al lang doorgewandeld zijn(zoals in het verhaal).Als we gw in het bos gaan wandelen doe ik ze geen muilkorf aan,maar op drukkere plaatsen wel
Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat een hond die ook maar een beetje provoceert niet de hond is die je zonder toezicht op alle honden kan laten aflopen :wink: Ik bedoel echt puur een hond die alleen hallo komt zeggen en als dat niet gewaardeerd wordt weer wegloopt of alleen met vriendelijkheid reageert.

Een hond die uitdaagt of eruit ziet alsof hij zelf zin heeft in een robbertje vechten moet je gewoon onder controle houden :ok:
Jawel, mee eens hoor.

Moritz is uitermate sociaal en vriendelijke met alle honden, dus die mag van mij wat dat betreft ook veel meer dan een katterige Kaya.
Als Moritz even een andere hond gedag wil zeggen, ook die ik niet ken, vind ik dat op zich prima (of de eigenaar moet meteen bezwaar maken).
Kaya mag dat niet :mrgreen:

Dus zeker is het wel afhankelijk van hoe je hond is in wat je toestaat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

miekmiek schreef:Ik moet zeggen dat mijn honden ook wel eens bij me weg zijn gelopen om bij een aangelijnde hond te gaan snuffelen. Soms hebben ze echt bananen in hun oren, en heel soms zie ik een hond niet aankomen. Op die momenten ben ik maar blij dat mijn honden sociaal zijn en de andere hond niets zullen doen. En mochten ze gebeten worden door die hond, dan is dat mijn schuld en dus mijn probleem. Wat niet wegneemt dat ik me vreselijk schuldig en beschaamd voel als het me overkomt dat ik mijn honden niet terug kan roepen...
Dat is hier precies zo......... :19:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MARC_S schreef: Ikzelf ben van mening dat als je hond andere honden gruwelijk toetakeld je hem onder controle moet houden. Ook als er een andere hond komt. Waarom moet een totaal sociale hond te lijden hebben onder een soortgenoot die flipt?
Je kan wel zeggen dat die hond weggehaald moet worden maar je kan ook je eigen hond beperken. Ik heb het nu niet over honden die komen om te knokken of uitdagen. Gewoon een snuffel en wordt dat niet gewaardeerd dan lopen ze vrolijk door. Niks mis mee.

Als Wuilus onverwacht een teefje ontmoette dat heel jolig en zonder agressie op ons af kwam dan was ik degene met een probleem, mijn hond beet dus ik hield haar gewoon vast en trok haar kop tegen me aan. Teefje zag dat het gespannen werd en liep meestal wel door. Als ik haar dan niet onder controle kon houden zou ik haal muilkorven om te voorkomen dat andere wel sociale honden gebeten werden door mijn flippo.

Laten we wel wezen, de goede hoeven niet te lijden onder de slechte en je kan domweg soms niet voorkomen dat een jonge hond in de opvoeding een keer naar een andere hond rent. Wat zou je dan doen? Zeggen dat honden die niet 100% onder appel staan, maar helemaal niks doen, nooit meer los mogen? Ik vind dat als je hond NOOIT wat doet en niet uitdaagt hij ten alle tijden vrijheden mag genieten. Honden die niet goed zijn en dus vreselijk bijten moeten de verantwoordelijkheid van hun eigenaar zijn en die moet maar een muilkorf kopen of zijn hond zo beperken dat een leuke lieve hond niet aangepakt wordt zonder reden :19:

En tot nu toe ben ik altijd degene met de rothond geweest en toch heb ik deze mening. :wink: Mijn hond bijt, mijn probleem.
Dachten maar meer mensen zo...........*zucht*
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”