Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelroute, Huizen (Ut), 15 km

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Marion.

Wandelroute, Huizen (Ut), 15 km

Ongelezen bericht door Marion. »

Afbeelding

Uit het boekje Wandelen met de hond, deel 1. Van Nicky Gootjes
(de link naar de wandelen bij Pedigree is blijkbaar verdwenen, ik kan de routes niet meer online vinden, maar misschien hebben de meesten het boekje wel)

Wij hebben hem in juni 2003 gelopen, de temperatuur was zeer aangenaam. Eerst ging de route een stuk door het bos, daarna over verschillende (goed omheinde) reservaten. Er zijn grazers, maar die worden steeds verplaatst. Aan de ingang van ieder reservaat hangt een bord. Duidelijk dus, hier kunnen de honden ongestoord los:

Afbeelding

Als we dwars over een zandvlakte moeten, bij het laatste reservaat, wordt het wel erg warm voor de honden. De waterloopjes die we op de kaart zien, komen we niet tegen. Dan eerst maar even uitrusten bij het koffiekopje op de route.
Kostte wat het kost willen we na het koffiekopje eerst rechtstreeks door naar het Gooimeer. De honden hebben het erg warm. En na een verfrissende duik, blijkt dus dat we de weg kwijt zijn. De route kunnen we niet meer vinden, dus die extra lus (de Eukenbergroute) hebben we niet helemaal gevolgd.
Het allerlaatste gedeelte moesten de honden in het broedseizoen aangelijnd. We liepen echter aan de rand van het bos, met de weg duidelijk in beeld, dus dat was niet zo erg.

Al met al een erg leuke route, alleen zou ik hem wel doen met minder warm weer :wink:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

De routes staan nog wel op de site van de ANWB (http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... nd.nl.html).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Belle schreef:De routes staan nog wel op de site van de ANWB (http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... nd.nl.html).
O, helemaal goed Marjolein! Dank je :ok:
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

ja, mooi stukje hè? ik wandel er bijna dagelijks, lucky me :mrgreen:
Vooral die zandverstuiving is mijn favo plekje, jammer dat daar nu een groot deel van het jaar koeien lopen...

By the way, Huizen is Noord-Holland en geen Utrecht :wink:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

son-pei schreef:ja, mooi stukje hè? ik wandel er bijna dagelijks, lucky me :mrgreen:
Vooral die zandverstuiving is mijn favo plekje, jammer dat daar nu een groot deel van het jaar koeien lopen...

Het lijkt me leuk om deze route volgende week te gaan wandelen. Is het daar door de weeks erg druk met honden??
Afbeelding
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

**Tamara** schreef:
son-pei schreef:ja, mooi stukje hè? ik wandel er bijna dagelijks, lucky me :mrgreen:

Het lijkt me leuk om deze route volgende week te gaan wandelen. Is het daar door de weeks erg druk met honden??
Nee hoor dat valt erg mee :ok:
wandelse :mrgreen:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

son-pei schreef:
**Tamara** schreef:

Nee hoor dat valt erg mee :ok:
wandelse :mrgreen:
Gelukkig, nou heb er nu al zin in :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”