Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuker?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef:Ik heb zelf een dagopvang en wij zien dit dus elke dag. :mrgreen:
Als de honden sochtends komen zijn de bazen lucht, honden kijk niet op of om maar rennen (na ons uitbundig begroet te hebben) linea recta naar de schuur of het veld op.....
Op zich zijn de meeste honden blij als hun baasjes er weer zijn maar zodra ze door hebben dat ze weer weg moeten gaat dat allemaal wel tergend langzaam en afentoe even omkijken 'moet ik echt mee??'

We hebben een labrador 2x in de week die dus echt niet mee gaat met de baasjes. Die gaat vol in de ankers en moet naar de auto gesleept worden, bij de auto moet ze erin getild worden want ze gaat gewoon niet. En als ze haar per ongeluk los laten schiet ze het veld op en krijg je haar mooi niet te pakken.....die wil echt niet naar huis.

Maar ja wat wil je? Ze mogen hier de hele dag rennen, de sloot in, met vriendjes klieren, ze krijgen lekkers, volop aandacht van ons.....tsja en dan moet je naar huis waar je in je uppie zit.... :wink:
Neehee, niet in z'n uppie, met mij!!! :mrgreen: :mrgreen:

Ik hoop dat jullie nog even doorgaan met de opvang. Als ik ooit weer naar Groningen terugga, kan Brammetje mooi bij jullie in de kost voor een aantal dagen in de week!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
pooh schreef:Ik ben wel jaloers op je hoor. Ameno is echt niet te houden als ik of mijn man er niet zijn. Ameno kan overigens wel goed alleen zijn, maar als ik haar naar een vreemde omgeving breng dan is ze vreselijk zielig en vervelend. Piepen, niet eten, aan de deur krabben, onrustig etc. Laatst was ze een dagje bij mijn moeder (die ze notabene erg goed kent). Ik was amper de deur uit en dan begint het gejammer al :roll:

Ik zou erg blij zijn als ze zich zo goed zou kunnen vermaken ergens anders.
Dat is precies de reden waarom ik voor een pup heb gekozen ipv voor een herplaatser. Ik was te bang dat een oudere hond niet meer zou kunnen leren naar zo'n opvang te gaan. Bram gaat er al vanaf 13 weken naar toe, hij is dus heel erg gewend aan bij andere mensen zijn.
Moos is ook van pup af aan gewend om bij andere mensen te zijn, en dan met name mijn moeder en mijn opa en oma. Hij heeft het daar nu ook nog prima naar zijn zin als mijn moeder oppast, maar toch als het te lang duurt gaat hij bij elk geluidje bij de deur staan. HIj begroet me dan ook alsof ik hem maanden alleen heb gelaten.
Vreemde is dat wanneer hij alleen thuis is, vroeger echt alleen en nu dan met Saar, hij me veel minder uitbundig begroet. Hij rekt zich dan vaak nog even uit voordat hij komt begroeten en is gewoon rustig en op zijn gemak, maar als anderen opgepast hebben gaat hij dus wel helemaal uit zijn dak...

Ik denk dat je heel erg blij mag zijn met Bram. Heerlijk als hij gewoon bij anderen kan zijn, volkomen op zijn gemak :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zoek stok! schreef:
Dat is precies de reden waarom ik voor een pup heb gekozen ipv voor een herplaatser. Ik was te bang dat een oudere hond niet meer zou kunnen leren naar zo'n opvang te gaan. Bram gaat er al vanaf 13 weken naar toe, hij is dus heel erg gewend aan bij andere mensen zijn.
Wij hebben Ameno ook van pup af aan :wink: Ze was in het nest al de minst zelfstandige pup, is ook geen probleem maar het heeft ook wel kleine nadeeltjes.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:Ik heb zelf een dagopvang en wij zien dit dus elke dag. :mrgreen:
Als de honden sochtends komen zijn de bazen lucht, honden kijk niet op of om maar rennen (na ons uitbundig begroet te hebben) linea recta naar de schuur of het veld op.....
Op zich zijn de meeste honden blij als hun baasjes er weer zijn maar zodra ze door hebben dat ze weer weg moeten gaat dat allemaal wel tergend langzaam en afentoe even omkijken 'moet ik echt mee??'

We hebben een labrador 2x in de week die dus echt niet mee gaat met de baasjes. Die gaat vol in de ankers en moet naar de auto gesleept worden, bij de auto moet ze erin getild worden want ze gaat gewoon niet. En als ze haar per ongeluk los laten schiet ze het veld op en krijg je haar mooi niet te pakken.....die wil echt niet naar huis.

Maar ja wat wil je? Ze mogen hier de hele dag rennen, de sloot in, met vriendjes klieren, ze krijgen lekkers, volop aandacht van ons.....tsja en dan moet je naar huis waar je in je uppie zit.... :wink:
Neehee, niet in z'n uppie, met mij!!! :mrgreen: :mrgreen:

Ik hoop dat jullie nog even doorgaan met de opvang. Als ik ooit weer naar Groningen terugga, kan Brammetje mooi bij jullie in de kost voor een aantal dagen in de week!
jahaaaaaa maar wel zonder andere hondenvriendjes! :wink: :mrgreen:

Uhm ik denk dat wij onze opvang voorlopig nog wel voortzetten, ondanks al die gekke, dwaze en vooral drukke honden is het wel erg leuk. :cheer:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het is inderdaad heel normaal. Mijn honden zijn ook altijd met heel veel plezier naar de uitlaatservice gegaan. Vooral vroeger bij de eerste eigenaresse, daar waren ze idolaat van: gillen als ze haar maar hoorden en echt geen aandacht meer voor ons. En niet vanwege de koekjes. Ze was echt een mens met een super hondengevoel. Maar ook op haar man zijn ze altijd gek geweest, ook hij was heilig. En de hulpjes op het veld waren ook altijd gek met de honden en zij met hen.
Ik heb dat altijd een veilig gevoel gevonden. 1 keer hadden we een tijdje een vrouw die de honden kwamen halen en Beertje ging voor geen goud met haar mee, bleef bovenaan de trap staan en dan ging ze tegen hem staan roepen en blerren. Nou, dan kwam ie dus helemaal niet meer.
Daar hebben we toen echt van gezegd: die vrouw hoeft niet meer te komen, want die heeft duidelijk geen gevoel voor (onze) honden.
Daarna kwamen de andere mensen van de uitlaatservice weer en we hebben nooit meer problemen gehad met Beertje, dat hij niet mee wilde.
Het lag puur aan die persoon.
Dus als de hond helemaal uit zijn plaat gaat als ie de uitlaatservice ziet, dan zit het gewoon goed. :ok:
En dat doet niets af aan zijn liefde voor de eigen baas.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vandaag was ik een kwartiertje later dan normaal en ik ging even betalen voor de afgelopen weken. Bram hoorde mijn stem en ging me toch piepen (hij zat heel ver weg). Nog even een tijdje gesproken met de medewerkster er ze zei dat hij zo'n half uurtje voordat ik kom helemaal onrustig wordt.

Dus hij vindt het blijkbaar toch niet zo erg dat ik hem ophaal :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”