Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu dit weer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Nu dit weer

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar het juiste voer voor Emma en telkens als ik het gevonden denk te hebben dan is er weer iets wat me niet bevalt.
Emma begon op Caracroc. Op zich deed ze het daar goed op, maar ze vond het niet lekker en ze liet er veel winden van. Dus ben ik overgestapt naar Kasper Faunafood, omdat dat heel goed bekend staat voor de konijnen en de kippen. Voor de hond was het een minder groot succes. De helft van de zak heb ik aan de buren gegeven. Toen ben ik overgestapt naar FarmFood. Op zich beviel dit heel goed. Minder ontlasting, nog steeds een mooi glimmende vacht en ze at het graag. Alleen haar tanden waren eerst spierwit en na een tijdje op Farmfood werden ze akelig geel. Daarom ben ik na 3/4 jaar overgestapt op Cavom. Ze krijgt dat nu ca twee maanden en haar tanden zijn weer mooi wit :ok: . Maar de laatste twee weken begint ze uit haar vacht te stinken en weer meer windjes te laten. Dat uit de vacht stinken is iets wat me vaak opvalt als ik andermans honden aai. Als je na het aaien aan je handen ruikt, zit er vaak zo'n sterke lucht aan. Ik heb dat nooit gehad bij mijn eigen honden en houd er ook niet van. Kan ik nu weer overstappen op een ander merk?
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

je kan altijd overstappen op een andere merk,als je brokken geeft moet je dat geleidelijk doen.
maar.... op een andere topic had je erover dat je hond giga verhaart, de vacht voelt zoals ik het noem "ranzig"aan, ik zou op vers over stappen, de vacht van je hond is blijkbaar vettig en je kan er wat aan doen door bv wassen en borstelen maar de oorzaak zit binnen in
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Nu dit weer

Ongelezen bericht door ien »

Dibbes schreef:Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar het juiste voer voor Emma en telkens als ik het gevonden denk te hebben dan is er weer iets wat me niet bevalt.
je kan zo door blijven gaan, er is keus genoeg ik dacht zo iets van 600 merken brokken :wink: ,je hond zal in het begin er steeds goed op doen maar na een maand of 3 beginnen de klachten weer op nieuw.
misschien eens overstappen op totaal ander voer?? dus meer vers?
Er staan hier genoeg topics waar je wat kan lezen over het hoe en wat.
succes met je zoektocht! :ok:
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Ze krijgt er ook wel vers voer bij, maar het is voor ons op het moment financieel absoluut niet te doen om haar helemaal op vers over te zetten. Ze krijgt de laatste tijd ook al meer vers dan voorheen.
Deze stinkvacht heeft ze op de andere merken brok nog niet eerder gehad. Ik bedenk me nu dat ze ook Cavom eerder heeft gehad. Ik heb toen een keer een halve zak gekocht omdat de FF op was in de winkel. Ik kan me niet herinneren dat ze toen ook zo'n stinkvacht had. Maar je voelt eigenlijk niets vreemds aan de vacht. Ze ruikt alleen uit haar vacht en daar ben ik niet blij mee.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Het is echt een misverstand dat vers altijd duurder is dan brokken. Mijn honden barfen en ik ben zeer beslist niet duurder uit, wel een stuk gezonder omdat ik precies weet wat ze krijgen :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ligt eraan waar je woont..

ik heb geen goedkope brokken, maar vers is nog steeds veel duurder...
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Als je barft hoef je idd niet duurder uit te zijn, maar er gaat dan wel weer veel tijd zitten in het zoeken naar goedkope adresjes. En je moet ervoor zorgen dat je ruim voldoende kennis hebt over wat je hond precies nodig heeft als je barft.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Dibbes schreef:Als je barft hoef je idd niet duurder uit te zijn, maar er gaat dan wel weer veel tijd zitten in het zoeken naar goedkope adresjes. En je moet ervoor zorgen dat je ruim voldoende kennis hebt over wat je hond precies nodig heeft als je barft.
dat laatste vind ik voor mij persoonlijk het engste aan barfen..

ik bben veels te bang dat ik ze te weinig of teveel van iets zou geven
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik moet ook altijd goed op het geld letten, maar met de pakjes smuldier, wat groenten enzo, mengen in een grote emmer en dan in dagporties invriezen, ben ik erg goedkoop uit. Het is goed te doen en de vacht van Dazzle (dof, stinkend, ruiproblemen) is echt super, schoon, glad, glimmend en rui?? Welke rui, merk het niet eens meer... :wink:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Barfen kan goedkoop zijn, als er een afhaalplek in de buurt zit en je een vriezer hebt. Als je er eerst 20 kilometer voor moet rijden kan het wel duur zijn natuurlijk... :wink:

Als het zou kunnen, zou ik ook Barf voeden.
M@scha
Zeer actief

ik moet dus voor al het versvlees, behalve rodi, minimaal 20 km rijden....

de slagers hier kunnen niet aan pens komen..

het enige dat ik nu soms doe is wat zakjes ahv geven
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Misschien toch maar terug naar Farmfood en dan 1 a 2 keer in de week iets te knagen geven, lekker vers bot of van die Farmfood Rawhide dingen. Daar hou je dat gebit wel mooi schoon mee. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dibbes
Zeer actief

Roelfien schreef:Misschien toch maar terug naar Farmfood en dan 1 a 2 keer in de week iets te knagen geven, lekker vers bot of van die Farmfood Rawhide dingen. Daar hou je dat gebit wel mooi schoon mee. :ok:
Ja, misschien moet ik dat maar doen. Want voor de rest deed ze het er goed op. Ik vond het alleen zo jammer van het gebit.

Ik ben nu ook parttime aan het barfen. Misschien dat dat ook scheelt voor de tanden. Laatst heeft ze kippenvleugels gehad en een konijn. En er zit nog een konijn in de vriezer voor haar. En ik werk weer bij de Friki om wat bij te verdienen. Wie weet kan ik daar ook aan slachtafval zoals kippennekken komen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Hier krijgen ze ook farmfood en alleen Beertje heeft sinds een jaartje een steeds minder mooi gebit, geel, o.a. van de brokken. Maar dat komt ook door zijn leeftijd. Ik weet dat de ene hond er gevoeliger voor is dan de andere, maar volgens mij moet je het met de nodige kauwzooi wel op orde kunnen houden. :wink:
Dibbes
Zeer actief

Gelukkig was het toch iets van tijdelijke aard. De vreselijke lucht die Emma bij zich droeg is weer verdwenen. Dus het moet toch iets te maken hebben gehad met het verharen, of met zwemmen. Ik blijf dus toch maar bij Cavom.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

massam schreef:ligt eraan waar je woont..

ik heb geen goedkope brokken, maar vers is nog steeds veel duurder...
Ja dat is waar, ik woon in de randstad, veel islamitische slagers en in de dorpjes erom heen ook heel veel voor weinig geld te krijgen
Roelfien
Zeer actief

Dibbes schreef:Gelukkig was het toch iets van tijdelijke aard. De vreselijke lucht die Emma bij zich droeg is weer verdwenen. Dus het moet toch iets te maken hebben gehad met het verharen, of met zwemmen. Ik blijf dus toch maar bij Cavom.
Wat ik zit te bedenken is dat het wellicht ook de reactie kan zijn op ander voer. Dat merk je de eerste maand niet, pas na een tijdje gaat het lichaam van de hond echt reageren op het nieuwe voer. Wellicht is het gewoon een schoonmaak van het lijf geweest nu ze een andere brok krijgt.
Ik heb dat ook gehad bij de honden toen ze overgingen op vers en FF.
In de tweede maand werd de vacht opeens heel vaal en lelijk en stug. Daarna ging het over en kregen ze er juist een prachtige vacht voor terug. Ik hoop dat het voor Emma net zo was. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”