Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Harde knallen, vuurwerk enz...
Moderator: moderatorteam
-
Ben
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Aantal honden: 1
Harde knallen, vuurwerk enz...
Spike heeft het niet zo op vuurwerk is er dus gewoon bang voor.
Nu woon ik in een gebied waar nogal veel fruittelers zitten en die maken gebruik van kanon-nabootsers of weet ik veel hoe die dingen heten,
dus om de haverklap gaat er zo’n ding onverwachts af.
Spike is er helemaal van over de emmer en wil dan meteen naar huis, echt klote dit.
Nu woon ik in een gebied waar nogal veel fruittelers zitten en die maken gebruik van kanon-nabootsers of weet ik veel hoe die dingen heten,
Spike is er helemaal van over de emmer en wil dan meteen naar huis, echt klote dit.
- Zoie
- Zeer actief
Re: Harde knallen, vuurwerk enz...
Jamyra schreef:Spike heeft het niet zo op vuurwerk is er dus gewoon bang voor.
Ja, balen is dat. Ik ken het van Zoë die panisch van fluitjes werd. Soms wilde ze een bepaald gebied niet meer in omdat ze er te veel fluitjes had gehoord. Ik weet niet hoe oud Spike is, maar kan je niet proberen hem te desensibiliseren voor knallen ?

-
Ben
- Actief
Spike is in mei 4 jaar geworden,Zoie schreef:Ja, balen is dat. Ik ken het van Zoë die panisch van fluitjes werd. Soms wilde ze een bepaald gebied niet meer in omdat ze er te veel fluitjes had gehoord. Ik weet niet hoe oud Spike is, maar kan je niet proberen hem te desensibiliseren voor knallen ?
Dus je bedoelt dat ik hem ga trainen op luide knallen enz?
Het is nu in een weekje zo erg geworden dat hij de plekken waar hij die knallen heeft gehoord het liefst vermijd.
- Zoie
- Zeer actief
Ja, dat bedoel ik. Heb er geen verstand van verder, maar het is iets wat in me opkomt.Jamyra schreef:Spike is in mei 4 jaar geworden,Zoie schreef:Ja, balen is dat. Ik ken het van Zoë die panisch van fluitjes werd. Soms wilde ze een bepaald gebied niet meer in omdat ze er te veel fluitjes had gehoord. Ik weet niet hoe oud Spike is, maar kan je niet proberen hem te desensibiliseren voor knallen ?
Dus je bedoelt dat ik hem ga trainen op luide knallen enz?
Het is nu in een weekje zo erg geworden dat hij de plekken waar hij die knallen heeft gehoord het liefst vermijd.

-
Ben
- Actief
- Zoie
- Zeer actief
ja, je moet beginnen met ze heel zachtjes af te spelen, en dan steeds iets harder, maar er zijn vast ook andere methoden, misschien dat iemand met verstand van zaken je verder op weg kan helpen.Jamyra schreef:Tja daar zat ik wel aan te denken..
Ik heb wel eens gehoord of gelezen over een cd met harde knallen en vuurwerk af te spelen.
Maar misschien word het dan wel erger.

-
Ben
- Actief
We wachten het af,Zoie schreef:ja, je moet beginnen met ze heel zachtjes af te spelen, en dan steeds iets harder, maar er zijn vast ook andere methoden, misschien dat iemand met verstand van zaken je verder op weg kan helpen.Jamyra schreef:Tja daar zat ik wel aan te denken..
Ik heb wel eens gehoord of gelezen over een cd met harde knallen en vuurwerk af te spelen.
Maar misschien word het dan wel erger.
Alvast bedankt voor het meedenken
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
reacties graag!!!! Ik 'zeil' graag mee op jouw topic
Ik heb hetzelfde probleem hier met Maxi,óók 4 jaar oud.
Springt bij de eerste knallen eind november voor oud en nieuw bijna de open haard in!!!!!En blaft het hele huis dan bij elkaar.Buren blij!En Maxi is een bang,blaffend vogeltje.
Heb hem met oud en nieuw altijd compleet onder zeil voor 2 à 3 dagen maar ja.....als er zo harde knallen zijn,is er geen land meer mee te bezeilen! Dus tips worden óók hier van harte uitgeprobeerd.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is en blijft ellende. Die knallencd is een aardig plan. Gewoon opzetten als je Spike eten geeft en elke dag zet je hem ietsje harder.
Verder kan je hem even op de resqueremedie van Bach zetten om nu de ergste schrik eruit te krijgen.
Ellende Ben!
Verder kan je hem even op de resqueremedie van Bach zetten om nu de ergste schrik eruit te krijgen.
Ellende Ben!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik wil ook zo'n knallen cd om vuurwerk te oefenen. Waar haal je die vandaan?Eline* schreef:Het is en blijft ellende. Die knallencd is een aardig plan. Gewoon opzetten als je Spike eten geeft en elke dag zet je hem ietsje harder.
Ellende Ben!

Linda, Izzie en Bram
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Die vuurwerk-cd werkt hier voor geen meter
Ik heb twee bangerds en iemand was zo lief om die cd voor me te branden,maar ze horen volgens mij donders goed het verschil tussen echt en nep.
Met oud-en nieuw giet ik ze dus vol met......advocaat,maar da's voor de topicstarter natuurlijk geen oplossing
Ik heb twee bangerds en iemand was zo lief om die cd voor me te branden,maar ze horen volgens mij donders goed het verschil tussen echt en nep.
Met oud-en nieuw giet ik ze dus vol met......advocaat,maar da's voor de topicstarter natuurlijk geen oplossing

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zoek stok!
- Zeer actief
Advocaat? Haha, wat erg!marian* schreef:Die vuurwerk-cd werkt hier voor geen meter![]()
Ik ga toch een poging doen om die cd te pakken te krijgen.

Linda, Izzie en Bram
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bram is nog niet bangZoek stok! schreef:Advocaat? Haha, wat erg!marian* schreef:Die vuurwerk-cd werkt hier voor geen meter![]()
Ik ga toch een poging doen om die cd te pakken te krijgen.
De oorzaak van de angst hier is dat Max zich ooit kapot geschrokken is van een vuurwerkpijl die vlak bij hem af ging
Bente heeft die angst overgenomen,en dus zit ik met 2 bangerikken in december.Heb al verschillende dingen geprobeerd,maar daar komen ze gewoon doorheen.
Dus.........één avond per jaar voer ik ze dronken

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zoek stok!
- Zeer actief
Juist omdat hij niet bang is, wil ik het trainen. Dat zou nog moeten lukken. Het lastige is wel dat ik zelf bang ben voor vuurwerk. Gelukkig wil m'n vriend Bram de laatste twee weken van december op de lastige uurtjes uitlaten.marian* schreef:Bram is nog niet bangZoek stok! schreef:Advocaat? Haha, wat erg!marian* schreef:Die vuurwerk-cd werkt hier voor geen meter![]()
Ik ga toch een poging doen om die cd te pakken te krijgen.![]()
De oorzaak van de angst hier is dat Max zich ooit kapot geschrokken is van een vuurwerkpijl die vlak bij hem af ging![]()
Bente heeft die angst overgenomen,en dus zit ik met 2 bangerikken in december.Heb al verschillende dingen geprobeerd,maar daar komen ze gewoon doorheen.
Dus.........één avond per jaar voer ik ze dronken
Ach, eens per jaar moet kunnen toch, daar krijgen ze geen alcoholprobleem van

Linda, Izzie en Bram