Sunnybunny schreef:Ik heb trouwens hier enige opmerkingen gezien over "een beter contact met een pup" maar die ervaring deel ik toch niet

Mijn eerste hond was een herplaatser en was mijn grote hondenliefde, ondanks dat ze behoorlijk moeilijk was. Toen kregen we onze Juul als pup, is ook een geweldig karaktertje en helemaal mijn meissie. Toen Patries overleedt kregen we Sunny als herplaatser en ook van hem wordt grenzeloos gehouden

Ik merk dus niets van verschillende gradaties van "in je bloed zitten" of "meer of minder houden van". Het zijn je honden en je houdt ervan, ongeacht hoe groot of klein ze waren toen ze bij je kwamen, althans, zo ervaar ik het

Het gaat ook niet om meer of minder van een hond houden, het gaat erom (tenminste, wat ik heb geprobeerd uit te leggen) dat
ik , in mijn geval dus, de ene hond beter ken dan de andere hond.
Dat is exact weet hoe Kaya in elkaar steekt en dat ik dit van Moritz niet kan zeggen.
Dat heeft niets, maar dan ook totaal niets, met houden van te maken.
Voorbeeld: ik weet dat Kaya een bitch kan zijn en Moritz is eigenlijk te lief.
Moritz neem ik veel meer in verdediging dan ik Kaya ooit zal doen. Moritz is m'n lieve sukkeltje, zo onhandig, zo vreselijk aandoenlijk.
Kaya is veel 'zelfstandiger' veel minder aandoenlijk.