Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten
Moderator: moderatorteam
-
Bijterke
- geregistreerd lid
bijten
ons nieuw JR pupje (nu 4 maanden) bijt steeds naar ons ander JR'tje van 7 jaar. Ook als ik binnenkom van het werk, komt ze me tegemoet gelopen en bijt ze ipv likjes te geven.Straffen blijkt niet te helpen want ze doet het telkens opnieuw.Wat kunnen we doen en waarom doet ze het ?
- Moos
- Zeer actief
Is het niet gewoon spelgedrag en soms ook wat afreageren van spanning?
Als er hier iets leuks of spannends gebeurt (dus ook soms als ik thuis kom) dan bijt Saar Moos ook vaak zachtjes in zijn zij of nek, Moos gaat hier dan soms op in door te spelen, en soms negeert hij haar gewoon. Ik laat Saar dan altijd, want Moos vind het niet erg, dus waarom zou ik er een probleem van maken?
En als ze gewoon willen spelen lokken ze de ander ook vaak uit door een beetje te bijten.
Wat doet jullie andere Jack als ze dat doet?
Als er hier iets leuks of spannends gebeurt (dus ook soms als ik thuis kom) dan bijt Saar Moos ook vaak zachtjes in zijn zij of nek, Moos gaat hier dan soms op in door te spelen, en soms negeert hij haar gewoon. Ik laat Saar dan altijd, want Moos vind het niet erg, dus waarom zou ik er een probleem van maken?
En als ze gewoon willen spelen lokken ze de ander ook vaak uit door een beetje te bijten.
Wat doet jullie andere Jack als ze dat doet?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Bijna alle pupeigenaren die ik spreek, zitten hier mee. Als ik er eentje tegen kom, vragen ze direct: beet die van jou ook zo in je handen? Ja dus! Ik heb er flink wat wondjes aan overgehouden. Als het niet meer leuk vindt, stop je het spel. Bram is nu 5,5 maand en doet het nauwelijks meer.
Waarom de pup hapt naar de oudere hond weet ik niet. Wel weet ik dat Bram tot circa 4,5 maand 'puppykrediet' had naar andere honden. Hij mocht alles. Inmiddels is die tijd voorbij.
Waarom de pup hapt naar de oudere hond weet ik niet. Wel weet ik dat Bram tot circa 4,5 maand 'puppykrediet' had naar andere honden. Hij mocht alles. Inmiddels is die tijd voorbij.

Linda, Izzie en Bram
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: bijten
Straffen is voor de hond een vorm van aandacht krijgen.Bijterke schreef:ons nieuw JR pupje (nu 4 maanden) bijt steeds naar ons ander JR'tje van 7 jaar. Ook als ik binnenkom van het werk, komt ze me tegemoet gelopen en bijt ze ipv likjes te geven.Straffen blijkt niet te helpen want ze doet het telkens opnieuw.Wat kunnen we doen en waarom doet ze het ?
Loop haar eens straal voorbij als je thuis komt en geef haar pas aandacht wanneer het jou uitkomt.
Bijt ze dan roep je met een hoge stem AUWAUWAU!! en zegt streng NEE!!
geef haar dan iets waar ze wel op mag bijten.
Herhaal dit eens een poosje, misschien werkt het.
En ja......die andere JR moet zelf van zich afbijten eigenlijk, maar misschien vindt die het niet zo'n probleem en laat het gewoon gebeuren?

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Catootje is ook best wel bijterig, ook bij Belle. Belle vindt het goed, gaat er vaak ook op in door met haar te gaan spelen en als ze het zat is, kan ze het ook heel goed duidelijk maken. Daar bemoei ik me verder ook niet mee. Het bijten in mijn handen laat ik toe zolang het niet te hard is.
Het kan inderdaad ook door de spanning komen, ik merk bij Catootje dat ze na spannende dingen in de riem gaat bijten. Ik probeer dan meestal iets anders te geven waar ze wel in mag bijten, een flostouw ofzo.
Het kan inderdaad ook door de spanning komen, ik merk bij Catootje dat ze na spannende dingen in de riem gaat bijten. Ik probeer dan meestal iets anders te geven waar ze wel in mag bijten, een flostouw ofzo.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012