Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zit dit?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Hoe zit dit?

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik heb weleens gehoord dat je als je een bordje 'hier waak ik' op je voordeur plaatst, eventuele inbrekers je niet aansprakelijk kunnen stellen als ze worden opgegeten door jouw hond. Ze hebben dan zelf het risico genomen.
Iemand een idee of dit waar is?
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Nee, daar moet een bepaalde tekst opstaan. Iets in de aard van "betreden op eigen risico". En dat moet aan iedere ingang hangen. Maar er zullen hier wel mensen zijn die het heel juist weten :wink: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Ik heb ergens gelezen dat er ook nog iets "artikel ... Wetboek van strafregel" enz. onder moet staan, zo'n bordje met een hondenkop en 'Hier waak ik' ernaast kan je overal ophangen maar dat maakt geloof ik niets uit.
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

klopt je moet een waarschuwing hangen anders betaald de verzekering niet uit in belgie nederland weet ik niet.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Een bordje met :
Verboden Toegang art 461 WvS (wetboek van Strafrecht).

Een ieder die dan onuitgenodigd op jouw terrein komt is dan in overtreding.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Selena schreef:Een bordje met :

Tesamen met een bordje dat aangeeft dat er een hond op het terrein is, dus bijvoorbeeld: hier waak ik. :wink:
Dan weet inbreker dat ie ergens komt wat verboden is en dat er ook nog een hond rondloopt. Alleen dan ben je afgedekt. Mits je tenminste niet zelf de hond met een commando richting inbreker stuurt, anders ben je alsnog de klos.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Selena
Zeer actief

Roelfien schreef:
Selena schreef:Een bordje met :

Tesamen met een bordje dat aangeeft dat er een hond op het terrein is, dus bijvoorbeeld: hier waak ik. :wink:
Dan weet inbreker dat ie ergens komt wat verboden is en dat er ook nog een hond rondloopt. Alleen dan ben je afgedekt. Mits je tenminste niet zelf de hond met een commando richting inbreker stuurt, anders ben je alsnog de klos.
Da's bij ons wel te horen als er iemand ook maar denkt om door de poort te komen :mrgreen: Wij hebben geen "hier waak ik" bordje maar bij ons lopen de honden niet los.
Maar omdat er bij ons meerdere politiediensthonden in aktieve dienst zijn, ligt het bij ons sowieso net ff anders :wink:

En dat laatste klopt idd, "een ieder die een dier ophitst tegen een ander", kan zo snel niet het art. nr. vinden. Overheid.nl doet het niet en ben op mn werk dus heb mijn wetbundel niet bij de hand.
Laatst gewijzigd door Selena op 15 aug 2005 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Sassie
Zeer actief

Hoop dat het nooit gebeurt maar denk dat mijn hond iemand met kwade bedoelingen wel grijpt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sassie schreef:Hoop dat het nooit gebeurt maar denk dat mijn hond iemand met kwade bedoelingen wel grijpt.
Dan zou ik toch uitkijken daarmee,want in Winterswijk is eens een Boxer in beslag genomen nadat die een inbreker gegrepen had.
Wat er met die hond is gebeurd weet ik niet zeker;volgens mij is hij afgemaakt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als het echt noodzakelijk is om inbrekers te waarschuwen is dat wat anders, maar ik zelf vind het vreselijk onsympathiek staan als ik ergens binnenkom waar een bordje staat met;"Gevaarlijke waakhond,betreden op eigen risico." Zo van; je ziet maar hoor, je was gewaarschuwd :wink:
Ik pas zelf wel op dat mijn honden niemand te pakken nemen.

Hoop ik................... :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

waar ken je die bordjes kopen, die blauwe met wetsregels enzo?
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik denk dat ik er ook maar eentje plaats :pffff: :pffff:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

En hoe zit het als je buiten aangevallen zou worden en je hond zou iemand bijten (zonder dat je hem daar opdracht voor hebt gegeven)?
Ik meen me te herinneren dat daar een keer een verhaal van op het forum heeft gestaan, maar ik weet niet meer hoe dat nou wettelijk zit.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

little-wolf schreef:waar ken je die bordjes kopen, die blauwe met wetsregels enzo?
Volgens mij zit er in Heteren een bedrijf dat straatnaamborden voor gemeentes maakt.Misschien dat die voor jou ook iets kunnen maken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Selena
Zeer actief

little-wolf schreef:waar ken je die bordjes kopen, die blauwe met wetsregels enzo?
Heb ze 2 wkn terug bij de halfords gekocht, waren 4.95 ofzo.
Belle schreef:En hoe zit het als je buiten aangevallen zou worden en je hond zou iemand bijten (zonder dat je hem daar opdracht voor hebt gegeven)?
Ik meen me te herinneren dat daar een keer een verhaal van op het forum heeft gestaan, maar ik weet niet meer hoe dat nou wettelijk zit.
Indien aan de lijn en er was sprake van een directe aanval op jou lijf of zeden, kan er beroep gedaan worden op noodweer(-exces).

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

marian* schreef:
Sassie schreef:Hoop dat het nooit gebeurt maar denk dat mijn hond iemand met kwade bedoelingen wel grijpt.
Dan zou ik toch uitkijken daarmee,want in Winterswijk is eens een Boxer in beslag genomen nadat die een inbreker gegrepen had.
Wat er met die hond is gebeurd weet ik niet zeker;volgens mij is hij afgemaakt.

Ja dat boxertje was afgemaakt nadat ie de inbrekers had toegetakelt.....de politie haalde hem op en maakte hem af, dat was zijn dank omdat ie zijn roedeltje wilde beschermen. :evil:
Sassie
Zeer actief

[quote="Angel-eyes"][quote="marian*"][quote="Sassie"]Hoop dat het nooit gebeurt maar denk dat mijn hond iemand met kwade bedoelingen wel grijpt.[/quote]

Wat er met die hond is gebeurd weet ik niet zeker;volgens mij is hij afgemaakt.[/quote]

Ja dat boxertje was afgemaakt nadat ie de inbrekers had toegetakelt.....de politie haalde hem op en maakte hem af, dat was zijn dank omdat ie zijn roedeltje wilde beschermen. :evil:[/quote]

Gaat toch eigenlijk nergens over dat iemand ongevraagd in jouw huis komt en als je hond dan uit zijn dak gaat ben je zelf fout.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: Hoe zit dit?

Ongelezen bericht door malinois »

Sassie schreef:Ik heb weleens gehoord dat je als je een bordje 'hier waak ik' op je voordeur plaatst, eventuele inbrekers je niet aansprakelijk kunnen stellen als ze worden opgegeten door jouw hond. Ze hebben dan zelf het risico genomen.
Iemand een idee of dit waar is?
ik heb hier per pb een heel verhaal over gekregen van Visaton een tijd geleden. Ik weet niet of ik dat maar zo hier neer kan zetten of het door kan sturen dus moet je even aan Visaton vragen, zoja wil ik het je wel doorsturen of hier neerzetten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

Ik heb me het wel eens afgevraagd over hoe en wat op je eigen terrein (dus niet in huis). Wij hebben zo'n landhek als poort en die zit altijd dicht met een hangslot. Jaren geleden hadden we net Bo uit het asiel, een knoepert van een HHxDH. Ik was op stal bij de paarden en er stopt een auto, bestuurder eruit en die begint wat te roepen en klimt over het hek. Ik nog schreeuwen en gebaren van : NEEEEEE! Maar te laat, die vent liep al op het terrein en hop.. Bo had hem gelijk te grazen, hele broek stuk en behoorlijk bloedende benen.
Wat die vent nou wilde weet ik nou nog niet, maar hij nam de benen en nooit meer gezien. Ik heb wel allerlei "hier waak ik" en "pasop" bordjes buiten op het hek met herderkoppen enzo. Maar wat nou als die knakker er werk van had gemaakt? :19:
Jorda
Actief

461

Ongelezen bericht door Jorda »

Je hoeft geen bordje 461 Strafrecht aan de gevel van je muur, van je woning te hangen. Zonder toestemming mag je nooit een woning betreden, dus dan heb je altijd als er geen bewoner lijfelijk aanwezig is (of bijvoorbeeld op bed ligt...) een inbraak en als er wel een bewoner is, maar die zegt dat je niet binnen mag komen en je doet dat wel heb je huisvredebreuk. Je bent alleen verplicht om een bordje met bijvoorbeeld te tekst "hier waak ik" op te hangen als er een hond in de woning aanwezig is. De inbreker kan je aansprakelijk stellen voor de geleden schade door bijvoorbeeld een hondenbeet (lekker krom he?). Op de vraag of je aansprakelijk bent op straat als je wordt aangevallen en je hond bijt: Als je kunt aantonen dat je uit noodweer handelde ben je wel schuldig aan een strafbaar feit, maar omdat het noodweer was zul je "vrijgesproken" worden voor vervolging en had je dus een goede reden dat het voorval had plaatsgevonden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!

Greetz van Jorda.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: 461

Ongelezen bericht door malinois »

Jorda schreef:Je hoeft geen bordje 461 Strafrecht aan de gevel van je muur, van je woning te hangen. Zonder toestemming mag je nooit een woning betreden, dus dan heb je altijd als er geen bewoner lijfelijk aanwezig is (of bijvoorbeeld op bed ligt...) een inbraak en als er wel een bewoner is, maar die zegt dat je niet binnen mag komen en je doet dat wel heb je huisvredebreuk. Je bent alleen verplicht om een bordje met bijvoorbeeld te tekst "hier waak ik" op te hangen als er een hond in de woning aanwezig is. De inbreker kan je aansprakelijk stellen voor de geleden schade door bijvoorbeeld een hondenbeet (lekker krom he?). Op de vraag of je aansprakelijk bent op straat als je wordt aangevallen en je hond bijt: Als je kunt aantonen dat je uit noodweer handelde ben je wel schuldig aan een strafbaar feit, maar omdat het noodweer was zul je "vrijgesproken" worden voor vervolging en had je dus een goede reden dat het voorval had plaatsgevonden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!

Greetz van Jorda.
dat blauwe bordje heb je wel nodig voor een tuin of erf :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

Ik heb dit hangen

Afbeelding

niet rechtsgeldig???? :denken: :wink:
jolanda1
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jolanda1 »

in Winterswijk is eens een Boxer in beslag genomen nadat die een inbreker gegrepen had.
Wat er met die hond is gebeurd weet ik niet zeker;volgens mij is hij afgemaakt.[/quote]

dat is toch belachelijk :boos: die inbreker moet gewoon uit je huis blijven
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”