Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe maak ik water drinken aantrekkelijker?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Hoe maak ik water drinken aantrekkelijker?
Suusje vindt het, tenzij ze erge dorst heeft, niet lekker om water te drinken. Volgens mij drinkt ze wat weinig, ze heeft af en toe ook een droog neusje. Ik heb het al geprobeerd om lauw te geven, maar dat maakt niet uit. Ik doe nu wat extra (warm) water bij het voer in (Rodi) zodat ze wat meer vocht binnen krijgt. Ook doe ik steeds een paar drupjes melk in het water zodat ze het lekkerder vindt om te drinken. Alleen...ik weet niet of dat wel zo goed is voor een hond, dus ik wil eigenlijk kijken of er geen andere mogelijkheid is om haar water wat aantrekkelijker te maken. Wie heeft er tips?

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
- M@ri@nne
- Zeer actief
Als je Rodi-worst voert, zit daar ook veel vocht in, hoor! En een droog neusje hoeft echt niet op water-tekort te wijzen. Als je een huidplooi optilt, en deze valt meten weer in model terug (dus de huid valt meten strak) dan is je hondje niet uitgedroogd, hoor! Hondjes drinken gewoon naar behoefte, ze heeft blijkbaar genoeg vocht binnen. Ik zou meer niet te druk om maken! 

-
- Zeer actief
Re: Hoe maak ik water drinken aantrekkelijker?
Een gezonde hond zorgt zelf dat hij/zij niet uitdroogd.Yunyah schreef: Ook doe ik steeds een paar drupjes melk in het water zodat ze het lekkerder vindt om te drinken.
Ik zou je geen zorgen maken en gelijk stoppen met melk door het water doen. Dan kom je al heel gauw in een visieuse cirkel, dan gaat je hond net zo lang wachten met drinken totdat jij er melk in doet.
Yildah drink ook niet heel erg veel, alleen na het eten of wandelen sloekt ze een heleboel naar binnen en daar teert ze dan een tijdje op.
Ben je er echt niet gerust op dan kun je gewoon wat lauw water bij zijn voer blijven doen, dat kan helemaal geen kwaad.
-
- Zeer actief
Ze drinkt zo'n 3x per dag een paar slokjes. Ik vind dat echt enorm weinig. Als ik het water niet zou verversen (want ik doe er natuurlijk steeds vers in) dan zou ik maar eens per week het bakje opnieuw hoeven vullen. Nu 'dwing' ik haar dus met die melk een beetje of ik doe net alsof het water héél lekker is (door er heel enthousiast bij te doen) en dan drinkt ze dus wel een paar slokjes meer. Maar ze drinkt dus ongeveer 1/6 bakje (klein bakje, voor katten of kleine hondjes) per dag, ik denk dat het neerkomt op zo'n 50 tot 100 ml en volgens mij is dat echt weinig, of valt dat mee? Ze is een Westy van ruim 7 kilo.M@ri@nne schreef:Hoeveel drinkt ze dan gemiddeld op een dag?

Je voert je hond rodi vlees.
Dat betekend, dat je hond meer vocht uit zijn eten haalt en dus minder drinkt.
Qyan drinkt ook bijna niets als hij vlees krijgt.
Moet ik hem eens een bak brokken voeren.
Dan drinkt hij over de hele dag een paar bakken water leeg.
Ik zou dus zeker stoppen met het toevoegen van melk bij het water!
Als je hond wil drinken, dan drinkt hij wel, maar niet als je hem leert dat er constant lekkere dingen in zijn water gestopt worden. Als je dara te lang mee doorgaat zal je hond op een gegeven moment gewoon stoppen met het drinken van gewoon water....want er zit immers niets door.
Echt, het meeste vocht halen ze gewoon uit hun vlees
Dat betekend, dat je hond meer vocht uit zijn eten haalt en dus minder drinkt.
Qyan drinkt ook bijna niets als hij vlees krijgt.
Moet ik hem eens een bak brokken voeren.
Dan drinkt hij over de hele dag een paar bakken water leeg.
Ik zou dus zeker stoppen met het toevoegen van melk bij het water!
Als je hond wil drinken, dan drinkt hij wel, maar niet als je hem leert dat er constant lekkere dingen in zijn water gestopt worden. Als je dara te lang mee doorgaat zal je hond op een gegeven moment gewoon stoppen met het drinken van gewoon water....want er zit immers niets door.
Echt, het meeste vocht halen ze gewoon uit hun vlees

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Oke gelukkig! Ik wist dat niet van het vlees. Ik zou namelijk zelf eerder denken dat vlees wat zouten bevat en dat ze daardoor meer zouden drinken. Als ik zelf (ongekruid en ongezouten) vlees eet drink ik net zoveel namelijk als wanneer ik een boterham eet. Maar er zit inderdaad wel 'sap' in heb ik gisteravond even bekeken. Ik doe er wel een beetje extra water bij op aanraden van de dierenarts (i.v.m. moeilijkheden met poepen) en ook wat groente als dat over is.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik denk dat je moet uitkijken dat je er niet teveel poeha omheen maakt. Straks wil je hond alleen nog maar drinken als jij er om heen staat te springen of als er wat lekkers doorzit.Yunyah schreef:Ze drinkt zo'n 3x per dag een paar slokjes. Ik vind dat echt enorm weinig. Als ik het water niet zou verversen (want ik doe er natuurlijk steeds vers in) dan zou ik maar eens per week het bakje opnieuw hoeven vullen. Nu 'dwing' ik haar dus met die melk een beetje of ik doe net alsof het water héél lekker is (door er heel enthousiast bij te doen) en dan drinkt ze dus wel een paar slokjes meer. Maar ze drinkt dus ongeveer 1/6 bakje (klein bakje, voor katten of kleine hondjes) per dag, ik denk dat het neerkomt op zo'n 50 tot 100 ml en volgens mij is dat echt weinig, of valt dat mee? Ze is een Westy van ruim 7 kilo.M@ri@nne schreef:Hoeveel drinkt ze dan gemiddeld op een dag?

Groetjes, Marianne.

- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn idee. En een lekkere regenprutplas buiten heeft ook niet haar voorkeur?M@ri@nne schreef:Ik denk dat je moet uitkijken dat je er niet teveel poeha omheen maakt. Straks wil je hond alleen nog maar drinken als jij er om heen staat te springen of als er wat lekkers doorzit.Yunyah schreef:Ze drinkt zo'n 3x per dag een paar slokjes. Ik vind dat echt enorm weinig. Als ik het water niet zou verversen (want ik doe er natuurlijk steeds vers in) dan zou ik maar eens per week het bakje opnieuw hoeven vullen. Nu 'dwing' ik haar dus met die melk een beetje of ik doe net alsof het water héél lekker is (door er heel enthousiast bij te doen) en dan drinkt ze dus wel een paar slokjes meer. Maar ze drinkt dus ongeveer 1/6 bakje (klein bakje, voor katten of kleine hondjes) per dag, ik denk dat het neerkomt op zo'n 50 tot 100 ml en volgens mij is dat echt weinig, of valt dat mee? Ze is een Westy van ruim 7 kilo.M@ri@nne schreef:Hoeveel drinkt ze dan gemiddeld op een dag?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Zeer actief
Nee oke ik begrijp jullie reacties. Maar ik heb haar nog maar 2 weekjes, dus ik dacht dat het misschien kwam van de nieuwe bak, nieuwe omgeving en de bak op een andere plek enzo... Ik geef haar nu gewoon lauw water. Regenwater wil ze niet, ze loopt er wel doorheen maar drinkt het niet.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik heb er hier ook één die zeer weinig drinkt, Birdy.
De 2 grote lebberen zo een bak leeg, maar zij drinkt bar weinig.
Maar ze krijgt wel vocht door haar eten heen, dus ze zal vast wel genoeg binnen krijgen.
Zolang ze het goed doen en je merkt niets bijzonders aan je hond zou ik me idd niet te druk maken.
De 2 grote lebberen zo een bak leeg, maar zij drinkt bar weinig.
Maar ze krijgt wel vocht door haar eten heen, dus ze zal vast wel genoeg binnen krijgen.
Zolang ze het goed doen en je merkt niets bijzonders aan je hond zou ik me idd niet te druk maken.
Ik heb hier het zelfde als jij,een herplaatsertje van 2 jaar die het enorm eng vind om in de keuken te gaan drinken.We laten de honden ook in de keuken eten dus het zou een leuke plek moeten zijn voor haar,maar toch...Ik deed dus net als jij wat extra water door het eten en dat werkt natuurlijk ook een beetje mee.Maar je vertelde dat je hondje zo moeilijk poepte,kan dat niet komen van de KVV?Onze hond perste zich een ongeluk door de KVV,hij was jaren brokken gewend en toen kreeg ie KVV en kon ook zowat niet poepen.Totdat hij een dikke darmontsteking kreeg en toen hebben we hem ook maar weer op de brok gezet.Nu gaat alles weer zoals het moet.Yunyah schreef:Nee oke ik begrijp jullie reacties. Maar ik heb haar nog maar 2 weekjes, dus ik dacht dat het misschien kwam van de nieuwe bak, nieuwe omgeving en de bak op een andere plek enzo... Ik geef haar nu gewoon lauw water. Regenwater wil ze niet, ze loopt er wel doorheen maar drinkt het niet.
-
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1