Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen??
Moderator: moderatorteam
-
xlaurax
Wat te doen??
Hallo, ik zit op het moment met een dillema.
Ik heb een kruising Cane corso, die vanaf jong af aan al dominant is.
Het is nu een reu van bijna 3 jaar, die gecastreerd is, dit hebben we ook expres al jong laten doen.
Hij is altijd behoorlijk dominant geweest, vooral bij ons in het park.
Nu speelt hij altijd met een bal en daar kan hij zich ook mee afreageren.
De laatste weken (hij heeft dit met periodes) is hij weer mega dominant, luisterd slecht en vliegt op honden af om te domineren.
Nu heb ik hem maar voor de zekerheid een muilkorf omgedaan want ik vertrouw hem niet meer.
Hij heeft nog nooit serieus een hond gebeten, maar wel regelmatig dat hij lomp en hond omver gooit of dat een pluk haar eruit trok. Gromt ook altijd!
Ook trok hij vorige week de riem zo hard uit mijn hand dat ik er nu de blaren op heb staan.
Dit vond ik niet meer kunnen, en heb dus sinds een paar dagen die muilkorf om.
Meestal loopt hij nog steeds los, maar dit wordt ook steeds moeilijker want het lijkt wel of het erger is geworden en rent nu ook op teefjes af.
Nu zijn mijn vriend en ik een paar weken uit elkaar, zou het hieraan kunnen liggen dat het erger is geworden?
Ik baal hier echt van, op sommige dagen zou ik hem zo weg willen doen.
Binnenshuis en tegen de andere 2 in huis is hij heel lief, ook tegen kinderen en volwassenen, maar de laatste tijd heb ik zelfs geen zin meer om met hem de deur uit te gaan vanwege zijn gedrag naar andere honden.
Wie weet hoe ik hier het beste mee om kan gaan,want ik weet het even niet meer!
Ik heb een kruising Cane corso, die vanaf jong af aan al dominant is.
Het is nu een reu van bijna 3 jaar, die gecastreerd is, dit hebben we ook expres al jong laten doen.
Hij is altijd behoorlijk dominant geweest, vooral bij ons in het park.
Nu speelt hij altijd met een bal en daar kan hij zich ook mee afreageren.
De laatste weken (hij heeft dit met periodes) is hij weer mega dominant, luisterd slecht en vliegt op honden af om te domineren.
Nu heb ik hem maar voor de zekerheid een muilkorf omgedaan want ik vertrouw hem niet meer.
Hij heeft nog nooit serieus een hond gebeten, maar wel regelmatig dat hij lomp en hond omver gooit of dat een pluk haar eruit trok. Gromt ook altijd!
Ook trok hij vorige week de riem zo hard uit mijn hand dat ik er nu de blaren op heb staan.
Dit vond ik niet meer kunnen, en heb dus sinds een paar dagen die muilkorf om.
Meestal loopt hij nog steeds los, maar dit wordt ook steeds moeilijker want het lijkt wel of het erger is geworden en rent nu ook op teefjes af.
Nu zijn mijn vriend en ik een paar weken uit elkaar, zou het hieraan kunnen liggen dat het erger is geworden?
Ik baal hier echt van, op sommige dagen zou ik hem zo weg willen doen.
Binnenshuis en tegen de andere 2 in huis is hij heel lief, ook tegen kinderen en volwassenen, maar de laatste tijd heb ik zelfs geen zin meer om met hem de deur uit te gaan vanwege zijn gedrag naar andere honden.
Wie weet hoe ik hier het beste mee om kan gaan,want ik weet het even niet meer!
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Een gedragstherapeut inschakelen! Het kan best komen dat hij last heeft van de spanningen in huis, honden zijn daar vaak heel gevoelig voor, maar ik denk ook dat dit een probleem is dat je in je eentje niet kan oplossen en ik zou hem sowieso niet meer los laten lopen als je hem niet onder controle kan houden.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- DoberLuca
- Actief
- Zoie
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
xlaurax
Ja, is misschien is dat wel een goed idee.
Ik laat hem nu alleen maar los als ik geen honden in de buurt zie, zodra we er 1 tegen komen gaat hij vast.
Ligt eraan welke honden, want het groepje waar ik s avonds altijd mee ga wandelen daarbij gaat het altijd goed en kan hij lekker stoeien en spelen zonder dat dit misgaat.
Wat houdt bach bloesems in, ik heb hier nog nooit van gehoord.
Vanmorgen zonder muilkorf gelopen en dit ging prima, luisterde ook weer naar ieder commando,
Groetjes Laura!
Ik laat hem nu alleen maar los als ik geen honden in de buurt zie, zodra we er 1 tegen komen gaat hij vast.
Ligt eraan welke honden, want het groepje waar ik s avonds altijd mee ga wandelen daarbij gaat het altijd goed en kan hij lekker stoeien en spelen zonder dat dit misgaat.
Wat houdt bach bloesems in, ik heb hier nog nooit van gehoord.
Vanmorgen zonder muilkorf gelopen en dit ging prima, luisterde ook weer naar ieder commando,
Groetjes Laura!
-
xlaurax
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
tineke
Ik zou zeker een goede gedragtherapeute inschakelen en hem geen gelegenheid meer geven om andere honden aan te vliegen.
Heb je niet iets waar hij volkomen op gefixeerd is zodat je met uitlaten wat meer zijn aandacht op jou kan laten richten?
Iets lekkers een balletje een piepje maakt niet uit wat het is waar je hem mee kunt afleiden en zijn aandacht vasthouden.
Op het moment dat zijn aandacht bij jou is heeft hij geen aandacht meer voor andere honden.
Ik hoop dat je snel een kundig iemand vind die jullie kan helpen
Heb je niet iets waar hij volkomen op gefixeerd is zodat je met uitlaten wat meer zijn aandacht op jou kan laten richten?
Iets lekkers een balletje een piepje maakt niet uit wat het is waar je hem mee kunt afleiden en zijn aandacht vasthouden.
Op het moment dat zijn aandacht bij jou is heeft hij geen aandacht meer voor andere honden.
Ik hoop dat je snel een kundig iemand vind die jullie kan helpen
-
xlaurax
Ja, onze Tiesto heeft ALTIJD een bal bij, daar kan ik zich lekker op afreageren en als hij deze mee neemt, gebeurt er ook NOOIT iets.
Nu is hij deze vorige week kwijtgeraakt en sindsdien gaat het weer mis,dit heeft mij weer aan het denken gezet.
Maar ik vind het gewoon zo jammer dat hij altijd een bal mee moet hebben, dat is toch niet normaal eigenlijk?
Hij luisterd op zich prima, alleen de laatste weken veel minder! En nu hij zijn bal kwijt is, reageert hij dat op anderen af.
Toch zal ik een nieuwe bal moeten gaan halen, dan gaat het veel beter.
Groetjes Laura
Nu is hij deze vorige week kwijtgeraakt en sindsdien gaat het weer mis,dit heeft mij weer aan het denken gezet.
Maar ik vind het gewoon zo jammer dat hij altijd een bal mee moet hebben, dat is toch niet normaal eigenlijk?
Hij luisterd op zich prima, alleen de laatste weken veel minder! En nu hij zijn bal kwijt is, reageert hij dat op anderen af.
Groetjes Laura
-
tineke
Dat zou ik zeker doen een nieuwe bal halen maar met het oog op detoekomst zou ik ook een kundig iemand bij halen die jullie kan begeleidenxlaurax schreef:Ja, onze Tiesto heeft ALTIJD een bal bij, daar kan ik zich lekker op afreageren en als hij deze mee neemt, gebeurt er ook NOOIT iets.
Groetjes Laura
- starfleet
- Erelid
Wat geeft dat nu of het normaal is of niet. En ik zou er gelijk een paar kopen, dan heb je reserve.xlaurax schreef: Maar ik vind het gewoon zo jammer dat hij altijd een bal mee moet hebben, dat is toch niet normaal eigenlijk?
Groetjes Laura
Anne
-
xlaurax
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Uhm bij nader inzien voor je dat doet. Wat voor kruisin is je hond? wat is zijn schofthoogte? Is het de hond in het midden?xlaurax schreef:Heb ik vanmiddag gedaan, en hij heeft vanmiddag 2 uur lang lekker gespeeld met andere honden en toennet was hij ook weer braaf.
Ik heb hem flink beloond, en hij voelt dat meteen aan, gelukkig maar.
Toch ga ik eens iemand inschakelen en eens kijken waar dat gedrag vandaan komt,
Groetjes laura!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Zoie
- Zeer actief
Ik ga met Luna nooit lopen zonder bal, en vaak heb ik een reserve bij me, voor het geval dat. Omdat ze gewend is een bal bij zich te hebben is de interactie tussen ons daar ook op afgestemd: pak je bal !!! bijvoorbeeld. Kan ik niet meer zeggen als ik geen bal heb.xlaurax schreef:Ja, onze Tiesto heeft ALTIJD een bal bij, daar kan ik zich lekker op afreageren en als hij deze mee neemt, gebeurt er ook NOOIT iets.
Groetjes Laura

- Zoie
- Zeer actief
Zo ja, dan valt hij mogelijk onder de RAD. Maar is dat dan een beletsel om een tharapeut in te schakelen ?Ca Cajuina schreef:Uhm bij nader inzien voor je dat doet. Wat voor kruisin is je hond? wat is zijn schofthoogte? Is het de hond in het midden?xlaurax schreef:Heb ik vanmiddag gedaan, en hij heeft vanmiddag 2 uur lang lekker gespeeld met andere honden en toennet was hij ook weer braaf.
Groetjes laura!

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Volgens mij wel. Je mag ze niet accepteren op een hondenschool. Dus als je gedragstherapeut bent mag je ze volgens mij ook niet begeleiden omdat het verboden honden zijn. Ik kan het mis hebben hoor. Maar het is wel het nazoeken waard. Voor hetzelfde geld is deze gedragstherapeut het eens met de RAD. Ik zou het ff checkeZoie schreef:Zo ja, dan valt hij mogelijk onder de RAD. Maar is dat dan een beletsel om een tharapeut in te schakelen ?Ca Cajuina schreef:Uhm bij nader inzien voor je dat doet. Wat voor kruisin is je hond? wat is zijn schofthoogte? Is het de hond in het midden?xlaurax schreef:Heb ik vanmiddag gedaan, en hij heeft vanmiddag 2 uur lang lekker gespeeld met andere honden en toennet was hij ook weer braaf.
Groetjes laura!
Dat je hulp moet zoeke staat vast maar zoek wel ff met beleid naar iemand zonder vooroordelen naar dit soort honden.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
xlaurax
- Ca Cajuina
- Zeer actief