Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang voor de brug
Moderator: moderatorteam
- Semmy
- geregistreerd lid
Bang voor de brug
Onze hond van nu 6 maanden heeft iets nieuws, ze is hartstikke bang om een brug over te gaan waaronder een snelweg door gaat en waar wij wandelen is ook een gewone buiten de bebouwde kom weg.
Ze loopt er wel over heen maar ze trekt als een idioot en probeert op allerlei mogelijke manieren weg te komen.
We hebben al "brug-therapie" gedaan en over andere bruggen gelopen en op de beruchte burg stil gestaan zodat ze zou merken dat er niks aan de hand is en niks om bang voor te zijn. Verder negeren we dit gedrag helemaal en wordt er niks gezegd of anders gedaan.
Er is ook nooit iets bijzonders gebeurd. We merken wel dat ze wat schrikachtiger is op dit moment maar dat zal wel aan de puberteit liggen.
Het is gewoon enorm irritant, zowel voor haar als voor ons want we moeten die brug nemen om bij een geweldig leuk speelterrein voor haar te komen.
Wie herkent dit en heeft goede tips om hier vanaf te komen?!?!
Ze loopt er wel over heen maar ze trekt als een idioot en probeert op allerlei mogelijke manieren weg te komen.
We hebben al "brug-therapie" gedaan en over andere bruggen gelopen en op de beruchte burg stil gestaan zodat ze zou merken dat er niks aan de hand is en niks om bang voor te zijn. Verder negeren we dit gedrag helemaal en wordt er niks gezegd of anders gedaan.
Er is ook nooit iets bijzonders gebeurd. We merken wel dat ze wat schrikachtiger is op dit moment maar dat zal wel aan de puberteit liggen.
Het is gewoon enorm irritant, zowel voor haar als voor ons want we moeten die brug nemen om bij een geweldig leuk speelterrein voor haar te komen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd...
-
gelderen
- Actief
Re: Bang voor de brug
Ik ben er 2 weken terug achter gekomen dat mijn hond bang is voor een rol stof. Als het rechtop staat is het geen probleem maar als ik neerleg dan gaat hij er vandoor.Semmy schreef:Onze hond van nu 6 maanden heeft iets nieuws, ze is hartstikke bang om een brug over te gaan waaronder een snelweg door gaat en waar wij wandelen is ook een gewone buiten de bebouwde kom weg.
Ik zou het negeren. Gewoon de hond meenemen, geen aai, geen koekje oid. Probeer daarbij je eigen emoties te verbergen. Niet meesleuren maar laat hem maar het tempo bepalen. Niet toestaan dat de hond trekt of terug wil lopen. De hond niet aankijken of tegen hem praten. Hij zal zelf uit moeten vinden dat de brug niet eng is.
Nog mooier is tijdens de pubertijd nu even de bruggen vermijden (als dat kan). Grote kans dat hij erover heen groeit.
Groeten,
Eelco
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ken je wellicht iemand in de buurt met een hond die een paar keer met je mee kan lopen? Een hond die niet bang is? Dat wil ook nog wel eens helpen, een zelfverzekerde hond ernaast zetten en dan een paar keer die brug nemen, een paar weken. Dus niet meerdere keren op 1 dag achter elkaar, maar meerdere dagen een keertje.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- DoberLuca
- Actief
-
bianca83
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
ze zit nu in de angstperiode
gewoon negeren het feit dat het na de brug prettig is dat speelterrein
is voldoende beloning en motivatie
gewoon negeren het feit dat het na de brug prettig is dat speelterrein
is voldoende beloning en motivatie
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Ik heb een zelfde soort probleem.
Queu is ooit over een wildrooster gerend. Hij was toen een maand of 9.
Via een hekje naast het wildrooster kon ik hem weer bij mij laten komen.
In het bos waar ik af en toe wandel met Queu en Ludo, komen we houten bruggen tegen. De planken van de brug waar je op loopt zijn ca 0,5 cm. van elkaar gescheiden.
Met geen mogelijkheid krijg ik Queu daar overheen. Heb het eerst met hem alleen geprobeerd, niets lukte.
Daarna Ludo meegenomen en met Ludo aan de overkant gaan lopen.
Het geblaf van Queu overheerste bijna het hele bos en vlak voordat ik besloot terug te keren (ik en Ludo waren nog steeds in zicht en op nog geen 50 meter afstand), rende Queu terug naar de auto.
Gelukkig stond de auto geparkeerd op een plek midden in het bos.
Queu is 2,5 jaar en Ludo 3,5 jaar.
Queu is ooit over een wildrooster gerend. Hij was toen een maand of 9.
Via een hekje naast het wildrooster kon ik hem weer bij mij laten komen.
In het bos waar ik af en toe wandel met Queu en Ludo, komen we houten bruggen tegen. De planken van de brug waar je op loopt zijn ca 0,5 cm. van elkaar gescheiden.
Met geen mogelijkheid krijg ik Queu daar overheen. Heb het eerst met hem alleen geprobeerd, niets lukte.
Daarna Ludo meegenomen en met Ludo aan de overkant gaan lopen.
Het geblaf van Queu overheerste bijna het hele bos en vlak voordat ik besloot terug te keren (ik en Ludo waren nog steeds in zicht en op nog geen 50 meter afstand), rende Queu terug naar de auto.
Gelukkig stond de auto geparkeerd op een plek midden in het bos.
Queu is 2,5 jaar en Ludo 3,5 jaar.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
mijn tereurse herder had dit ook,ging gewoon plat op de grond liggen voor een brug en kon ik hem oppakken en overdragen,was niet simpel met een hond van 37 kg en 65 cm schofthoogte.
ook als ik ergens ging wandelen en er was een kleine afgrond durfde hij niet dichterbij te komen,trappen die hij niet kende naar beneden toe gaan drufde hij ook niet.
dierenarts zij me dat er honden hoogtevrees kunnen hebben,nog nooit van gehoord,maar bij hem kon dit wel kloppen.
helaas is hij nu al 2 jaar dood.
sonja
ook als ik ergens ging wandelen en er was een kleine afgrond durfde hij niet dichterbij te komen,trappen die hij niet kende naar beneden toe gaan drufde hij ook niet.
dierenarts zij me dat er honden hoogtevrees kunnen hebben,nog nooit van gehoord,maar bij hem kon dit wel kloppen.
helaas is hij nu al 2 jaar dood.
sonja