Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Los naast de fiets
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Los naast de fiets
We zijn begonnen met fietsen met de honden. Omdat ze bij ons overal heel veilig los kunnen/mogen wil ik ze graag los mee laten lopen naast de fiets.
Kira kan dat keurig dan snuffelt ze weer ergens en trekt ze weer een sprintje achter ons aan.
Basco loopt als een dolle stier mee vliegt voor de fiets langs, kijkt nergens naar.
Nu willen we dus niet dat hij gaat lopen naast de fiets maar wel dat hij meer ontzag krijgt voor de fiets, maar hoe doe je dat?
Carmen
Kira kan dat keurig dan snuffelt ze weer ergens en trekt ze weer een sprintje achter ons aan.
Basco loopt als een dolle stier mee vliegt voor de fiets langs, kijkt nergens naar.
Nu willen we dus niet dat hij gaat lopen naast de fiets maar wel dat hij meer ontzag krijgt voor de fiets, maar hoe doe je dat?
Carmen
- Carmen
- Zeer actief
Ja die hadden we wel geprobeerd en dan kijkt hij je aan van wat is er nou?? Snaptie helemaal niks van.miekmiek schreef:Een flinke brul geven als hij zo lomp loopt te doen?
En we fietsen ook met de kleine voorop het stuur (in een zitje natuurlijk) en dat is al instabiel en ook gevaarlijk als Basco zo lompdoet.
Maar we vinden het leuk om met z'n allen te fietsen helemaal als ze gewoon vrij kunnen lopen.
Carmen
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan inderdaad met de voorband tegen hem aanrijden.. :N:
Begrijp me niet verkeerd, maar net dat je hond in de gaten heeft van; shit, doet voelt niet fijn, zo'n band tegen me aan, wanneer ze dit goed in de gaten hebben en de fiets met respect behandelen en hiervoor uit de weg gaan, kun je het gaan proberen!

Begrijp me niet verkeerd, maar net dat je hond in de gaten heeft van; shit, doet voelt niet fijn, zo'n band tegen me aan, wanneer ze dit goed in de gaten hebben en de fiets met respect behandelen en hiervoor uit de weg gaan, kun je het gaan proberen!
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Rosa
- Zeer actief
Misschien eens proberen hem los mee te laten lopen naast de fiets maar dan wel een lijn er aan laten hangen? Bijvoorbeeld dat je eerst een stukje fietst met de lijn in je hand en hem dan loslaat en dan kijken hoe hij dan reageert?
Wordt het trouwens op een gegeven moment minder als je al wat langer fietst of blijft hij het de hele weg doen?
Wordt het trouwens op een gegeven moment minder als je al wat langer fietst of blijft hij het de hele weg doen?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
-
miekmiek
Met een kleintje voor op de fiets is het misschien niet zo handig om je fiets als boksbal te gaan gebruiken.bernersennenfan schreef:Dan inderdaad met de voorband tegen hem aanrijden.. :N:
Begrijp me niet verkeerd, maar net dat je hond in de gaten heeft van; shit, doet voelt niet fijn, zo'n band tegen me aan, wanneer ze dit goed in de gaten hebben en de fiets met respect behandelen en hiervoor uit de weg gaan, kun je het gaan proberen!![]()
Als er gevaarlijke situaties ontstaan doordat je hond het loslopen naast de fiets het niet snapt, dan zou ik hem voortaan gewoon aanlijnen.
- Carmen
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik heb Fangio ook los naast de fiets en die liep ook de fiets omver, ik moet zeggen dat hoe vaker ik ging fietsen hoe beter hij het ging snappen.. het zijn mollossers he, dat duurt gewoon ff 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...