Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is jullie favoriete hondenpension?
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
de TS vraagt om plus en min punten, wat zijn de min punten van het pension waar ze zelf loopt? want ik zie geloof ik alleen maar reclame pluspunten...
ik ben niet anti pension, vroeger bracht ik 3 a 4 keer in de week mijn bo bij een pension, althans dat was dan ook een honden creche, dat was voor bo toen de beste oplossinge want zelfs een uurtje alleen thuis ging niet, hij had het daar erg leuk, liep gewoon lekker rond en was happy er heen te gaan en kwam happy terug, maar het was wel een oplossing waar ik op dat moment weinig aan kon veranderen ( ik kwam vrij plots alleen te staan en moest wel naar mijn werk) als ik mijn honden al naar een pension zou brengen wil ik de mensen kennen, wil ik dat ze mijn honden kennen ( gelukkig heb ik en vriendin die dat heeft
) maar goed ik heb het niet nodig want ik ga nooit langer dan een dag tot halve dag weg 
ik ben niet anti pension, vroeger bracht ik 3 a 4 keer in de week mijn bo bij een pension, althans dat was dan ook een honden creche, dat was voor bo toen de beste oplossinge want zelfs een uurtje alleen thuis ging niet, hij had het daar erg leuk, liep gewoon lekker rond en was happy er heen te gaan en kwam happy terug, maar het was wel een oplossing waar ik op dat moment weinig aan kon veranderen ( ik kwam vrij plots alleen te staan en moest wel naar mijn werk) als ik mijn honden al naar een pension zou brengen wil ik de mensen kennen, wil ik dat ze mijn honden kennen ( gelukkig heb ik en vriendin die dat heeft

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn honden zijn 1 nachtje in een pension geweest omdat er toen geen andere oplossing was.
Wij hebben ze bij het Kempisch Dierenpension gebracht. http://www.kempischdierenpension.nl/
Een groot voordeel vond ik dat ze juist NIET met andere honden op een speelweide kwamen
, ik wil ze niet zomaar bij vreemde honden hebben als ik er niet bij ben. Uiteraard zaten onze honden wel per tweetallen bij elkaar en gingen ze ook per tweetallen naar buiten. Eigen voer en eigen kleed hadden we meegenomen.
Verder is het nooit nodig geweest, mijn ouders en ik passen op elkaars honden.
Wij hebben ze bij het Kempisch Dierenpension gebracht. http://www.kempischdierenpension.nl/
Een groot voordeel vond ik dat ze juist NIET met andere honden op een speelweide kwamen

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- eliza
- Actief
Normaal gaat Moos naar mijn ouders of komt er een vriend van mij tijdelijk in mijn huis wonen maar het is twee maal voor gekomen dat dit niet kon. Ik heb Moos toen naar pension de Lindehoeve gebracht (Maasdam). Ik kan daar met een gerust hart mijn hond achterlaten. Veel buiten mogelijkheden, zitten in kennels, krijgen voer van daar of eigen mag je kiezen. Zijn honden liefhebbers. Nadelen, hoop geld (bijna alle pensions), je kunt je hond niet op halen op zondag en na 17:00 uur. Als ik terug ben is het eerste wat ik wil doen mn hond hebben en als dat niet gaat is dat voor mij een groot minpunt. Maar overwegend zeer positief
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan

-
- Erelid
- Contacteer:
Inge schreef:Mijn honden zijn 1 nachtje in een pension geweest omdat er toen geen andere oplossing was.
Een groot voordeel vond ik dat ze juist NIET met andere honden op een speelweide kwamen, ik wil ze niet zomaar bij vreemde honden hebben als ik er niet bij ben.
Daar gaan mijn honden dus ook naartoe als het nodig is. Inderdaad vind ik het een groot voordeel dat ze niet met andere honden uitgelaten worden(Vos is gewoon een secreet naar andere honden toe). Tijdens openingstijden kun je er zonder afspraak gewoon voor een rondleiding komen. Het wordt gerund door een echtpaar die je alle uitleg geeft en altijd voor je klaar staan om eventuele raad te geven en te helpen. Bovendien hebben ze een ophaal en brengservice.
Het enige nadeel vind ik dat de speelveldjes geen gras hebben.Wel is een een zandplaats aanwezig. Tegen eigen manden,kleedjes en/of speelgoed is geen bezwaar en de honden kunnen ook gewoon op zondag afgehaald worden. Persoonlijk heeft dit pension dus mijn voorkeur.

Peace sells, but who is buying?
- zepenko
- Zeer actief
Dat mag! ik ben wel benieuwd naar Moritz!!! Die zal zich w.s. opperbest kunnen vermaken met Woopy, Ullic, Milo en Coyo....de andere buitenlanders. Tenminste, dat valt altijd op hier, buitenlanders onder elkaar is 1 grote gezelligheid.Stang schreef:Ik breng m'n honden nooit naar het pension. Hun karakters zijn daar ook totaal niet geschikt voor.estelle schreef:Ja daar verbaasde ik me dus ook over.Brigitte schreef:Zetten jullie vreemde honden samen in een kennel?
Wij hebben hier regelmatig hondjes te logeren en ookal kunnen ze nog zo ontzettend leuk spelen met elkaar op het veld ze gaan allemaal weer apart in hun kenneltjes.
Ik moet er niet aan denken dat ze snachts toch ruzie krijgen en wij daar dus niks van merken.
Uhm en dan als antwoord op je vraag, ik vind mn eigen 'pensionnetje' de beste hehehehe.
Waarom:
- maximaal 6 hondjes die dus blijven logeren,
- mensen mogen zelf spulletjes meegeven (kleedjes, manden etc)
- eigen voer, eigen drink/eet bakjes
- om de 2 a 3 uur naar buiten om te spelen op een groot grasveld met zwembad en zandberg
- veel persoonlijke aandacht voor de hondjes.
- het is stil want blaffende honden kunnen we niet hebben,
- de honden hoeven niet te poepen/plassen in de kennel omdat ze er genoeg uitkomen (ook om 22:30 uur nog en om 7:00 uur weer).
Pffff dat was het wel zo'n beetje.
400 honden vind ik dus echt heel veel.![]()
Dan heb je toch volgens mij echt geen tijd om bijv. te borstelen, knuffelen etc.
Maar mocht het ooit in nood nodig zijn, dan komen ze naar jou![]()
-
- Zeer actief
Magic is daar ook een week geweest een paar jaar gelededen. Wat ik erg jammer vond was dat hij best was afgevallen en dat kwam omdat het geen grote eter was en omdat het warm was zeiden zeInge schreef:Mijn honden zijn 1 nachtje in een pension geweest omdat er toen geen andere oplossing was.
Een groot voordeel vond ik dat ze juist NIET met andere honden op een speelweide kwamen, ik wil ze niet zomaar bij vreemde honden hebben als ik er niet bij ben. Uiteraard zaten onze honden wel per tweetallen bij elkaar en gingen ze ook per tweetallen naar buiten. Eigen voer en eigen kleed hadden we meegenomen.

Ook had hij wederom enorme slijmbeursonstekingen en kale eeltplekken van de betonnen vloer, ook hier werd verder niets aan gedaan omdat hij zelf op het beton ging liggen.
Als ik zo een hond zo zou terug brengen naar de eigenaar zou ik resoluut (en terecht) zonder pardon de laan worden uitgestuurd. Ben dus ook erg blij dat ik mocht het nodig zijn de honden op mijn eigen werk nu kan brengen

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja dat denk ik ook wel. Hij is sowieso heel sociaal met alle honden eigenlijk.estelle schreef:Dat mag! ik ben wel benieuwd naar Moritz!!! Die zal zich w.s. opperbest kunnen vermaken met Woopy, Ullic, Milo en Coyo....de andere buitenlanders. Tenminste, dat valt altijd op hier, buitenlanders onder elkaar is 1 grote gezelligheid.Stang schreef:Ik breng m'n honden nooit naar het pension. Hun karakters zijn daar ook totaal niet geschikt voor.estelle schreef:Ja daar verbaasde ik me dus ook over.Brigitte schreef:Zetten jullie vreemde honden samen in een kennel?
Wij hebben hier regelmatig hondjes te logeren en ookal kunnen ze nog zo ontzettend leuk spelen met elkaar op het veld ze gaan allemaal weer apart in hun kenneltjes.
Ik moet er niet aan denken dat ze snachts toch ruzie krijgen en wij daar dus niks van merken.
Uhm en dan als antwoord op je vraag, ik vind mn eigen 'pensionnetje' de beste hehehehe.
Waarom:
- maximaal 6 hondjes die dus blijven logeren,
- mensen mogen zelf spulletjes meegeven (kleedjes, manden etc)
- eigen voer, eigen drink/eet bakjes
- om de 2 a 3 uur naar buiten om te spelen op een groot grasveld met zwembad en zandberg
- veel persoonlijke aandacht voor de hondjes.
- het is stil want blaffende honden kunnen we niet hebben,
- de honden hoeven niet te poepen/plassen in de kennel omdat ze er genoeg uitkomen (ook om 22:30 uur nog en om 7:00 uur weer).
Pffff dat was het wel zo'n beetje.
400 honden vind ik dus echt heel veel.![]()
Dan heb je toch volgens mij echt geen tijd om bijv. te borstelen, knuffelen etc.
Maar mocht het ooit in nood nodig zijn, dan komen ze naar jou![]()
Maar heb jij Moritz nooit gezien dan?

- Moos
- Zeer actief
Ik zou Moos en Saar nooit naar een pension (durven) brengen, ook al zijn ze dan samen.
Ten eerste zijn het er de hondjes niet voor, in een kennel zouden ze wegkwijnen. En ten tweede zou ik als de dood zijn dat er iets zou gebeuren met een andere hond. Ik vertrouw maar een beperkt aantal mensen met mijn mini-hondjes, en ik zou in een pension veels te bang zijn dat die leuke Bouvier, die altijd zooooo goed met andere honden kan, een van mijn hondjes net even te ruw behandelt en een botje breekt o.i.d.
Maar gelukkig heb ik meerdere mensen die op kunnen passen, ook voor een week als het zou moeten, dus ze hoeven sowieso nooit naar een pension.
Ten eerste zijn het er de hondjes niet voor, in een kennel zouden ze wegkwijnen. En ten tweede zou ik als de dood zijn dat er iets zou gebeuren met een andere hond. Ik vertrouw maar een beperkt aantal mensen met mijn mini-hondjes, en ik zou in een pension veels te bang zijn dat die leuke Bouvier, die altijd zooooo goed met andere honden kan, een van mijn hondjes net even te ruw behandelt en een botje breekt o.i.d.
Maar gelukkig heb ik meerdere mensen die op kunnen passen, ook voor een week als het zou moeten, dus ze hoeven sowieso nooit naar een pension.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Volgens mij zitten de huidige eigenaars er nog niet zo heel lang, maar dat weet ik niet zeker.Brigitte schreef:Magic is daar ook een week geweest een paar jaar gelededen. Wat ik erg jammer vond was dat hij best was afgevallen en dat kwam omdat het geen grote eter was en omdat het warm was zeiden zeInge schreef:Mijn honden zijn 1 nachtje in een pension geweest omdat er toen geen andere oplossing was.
Een groot voordeel vond ik dat ze juist NIET met andere honden op een speelweide kwamen, ik wil ze niet zomaar bij vreemde honden hebben als ik er niet bij ben. Uiteraard zaten onze honden wel per tweetallen bij elkaar en gingen ze ook per tweetallen naar buiten. Eigen voer en eigen kleed hadden we meegenomen.
Verder is het nooit nodig geweest, mijn ouders en ik passen op elkaars honden.ja, en dan probeer je denk ik toch om de hond wat anders te laten eten. Honden in pension kunnen nu eenmaal erg snel gewicht verliezen. Ben blij dat hij er niet 2 weken zou zitten hadden we misschien een skelet terug gehad.
Ook had hij wederom enorme slijmbeursonstekingen en kale eeltplekken van de betonnen vloer, ook hier werd verder niets aan gedaan omdat hij zelf op het beton ging liggen.
Als ik zo een hond zo zou terug brengen naar de eigenaar zou ik resoluut (en terecht) zonder pardon de laan worden uitgestuurd. Ben dus ook erg blij dat ik mocht het nodig zijn de honden op mijn eigen werk nu kan brengen
En het is natuurlijk lullig als er iets gebeurt

Ik ben dan ook stiekem heel blij dat ik verder nooit een pension nodig heb gehad

Groetjes Inge

Ja das waar ook! Toen in Roggebotzand ofzo??Stang schreef:[
Ja dat denk ik ook wel. Hij is sowieso heel sociaal met alle honden eigenlijk.
Maar heb jij Moritz nooit gezien dan?Was hij er niet bij toen met die wandeling dat wij elkaar gezien hebben?
Maar toen heb ik jou volgens mij alelen bij het begin even gezien...
Ik vind dat ook niet netjes. Nu heb ik misschien makkelijk praten omdat tot nu toe alle pensionhondjes bij ons prima eten. We hebben 1x een dame van 16 jaar gehad die moeilijk at, die hebben we elke dag uit de hand gevoerd, brokje voor brokje maar eten deed ze dan wel. Die at bij ons beter als thuis bij dr eigenaren.Brigitte schreef: Magic is daar ook een week geweest een paar jaar gelededen. Wat ik erg jammer vond was dat hij best was afgevallen en dat kwam omdat het geen grote eter was en omdat het warm was zeiden zeja, en dan probeer je denk ik toch om de hond wat anders te laten eten. Honden in pension kunnen nu eenmaal erg snel gewicht verliezen. Ben blij dat hij er niet 2 weken zou zitten hadden we misschien een skelet terug gehad.
Daarom vind ik 400 honden dus ook zoveel, ookal is het verspreidt. Naar mijn idee kun je die honden niet allemaal in de gaten houden zodat kale plekken e.d. opvallen omdat daar gewoon heel simpel geen tijd voor is.
Met 6 hondjes valt dat dus wel op en leg je extra dekens neer o.i.d.
Maar goed, mijn eigen hondne zijn 1x een weekend in pension geweest en kwamen daar goor vandaan; ze roken gewoon naar de urine. Daarbij mocht ik de hokken niet zien, wilden ze eigenlijk geen eigen voer geven en eigen dekentjes e.d. was al helemaal uit den boze.
- lilajede
- Vaste gebruiker
Tja ik heb er ook lang over nagedacht wat ik zou doen met Joep in de vakanties. Mijn kids zijn nog jong en die hebben ook de nodige aandacht nodig. We doen veel uitstapjes in de vakantie, nu in frankrijk geweest, en ja ze mogen echt niet overal mee naar toe. Dus we hebben besloten om joep naar Dierenhotel Arbina te brengen in Deil En ze zijn daar super goed hoor voor de honden. Ieder die ik vraag naar een goed pension noemt hun naam. En ze mogen 4 keer een lange tijd naar buiten en ja het ging gewoon goed en ik breng joep dan ook een paar maal per jaar, zodat ie in een soort van ritme zit. Dus niet van ALTIJD THUIS EN IN DE ZOMER 2 WEKEN INEENS DAAR. In oktober gaat joep dan bijvoorbeeld weer een keer 2 dagen en dan januari/febr. nog eens.
Je mag daar ook alles zelf meegeven als je wilt, maar ik doe dan alleen zijn eigen brokken en niet zijn mand en kleedje. Vind het prima zo.
Je mag daar ook alles zelf meegeven als je wilt, maar ik doe dan alleen zijn eigen brokken en niet zijn mand en kleedje. Vind het prima zo.
groetjes jeanine en een pootje van joep
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
1 x mijn herders in het pension gehad door overmacht en door een plotselinge ziekenhuisopname van mijn oudste zoon.
Ik zal dit nooit weer doen met name Chaos heeft daar een behoorlijke vervelende ervaring gehad. Is veertien dagen lang zijn kennel niet uit geweest. Ze moesten het voer met een lange stok zijn kennel inschuiven.
Hij was niet meer benaderbaar.
Ik ben ook meer voor een persoonljke benadering. Pension met vierhonderd honden is mij teveel. En idd. gezellig spelen op het speelveld met allerlei andere honden dat is naar mijn idee vragen op problemen zeker met mijn hond.
Dus hij gaat mee op vakantie of we gaan niet.
Ik zal dit nooit weer doen met name Chaos heeft daar een behoorlijke vervelende ervaring gehad. Is veertien dagen lang zijn kennel niet uit geweest. Ze moesten het voer met een lange stok zijn kennel inschuiven.
Hij was niet meer benaderbaar.
Ik ben ook meer voor een persoonljke benadering. Pension met vierhonderd honden is mij teveel. En idd. gezellig spelen op het speelveld met allerlei andere honden dat is naar mijn idee vragen op problemen zeker met mijn hond.
Dus hij gaat mee op vakantie of we gaan niet.
-
- geregistreerd lid
Geen hond van mij maar wel een die ik heel goed ken.
Slechte ervaringen:
Toen de hond weer thuis was had hij een grote wond op zijn voorpoot; degene van het pension wist niet hoe dat dat kwam en er was verder ook niks aan de wond gedaan. Verder zou de hond wel een paar dagen wat rustig kunnen zijn werd er door het pension gezegd (is normaal een drukke hond) toen de hond werd afgehaald. De hond was dagenlang totaal zichzelf niet en het leek er zeer sterk op dat hij rustgevende middelen toegediend had gekregen. Na het weekje verblijf in het pension is de hond een tijdlang bang/schrikachtig geweest voor andere honden. Toen de honden bij het pension aankwamen werden ze zonder enig toezicht op het speelveld achtergelaten.
Goede ervaringen: geen enkele!
Slechte ervaringen:
Toen de hond weer thuis was had hij een grote wond op zijn voorpoot; degene van het pension wist niet hoe dat dat kwam en er was verder ook niks aan de wond gedaan. Verder zou de hond wel een paar dagen wat rustig kunnen zijn werd er door het pension gezegd (is normaal een drukke hond) toen de hond werd afgehaald. De hond was dagenlang totaal zichzelf niet en het leek er zeer sterk op dat hij rustgevende middelen toegediend had gekregen. Na het weekje verblijf in het pension is de hond een tijdlang bang/schrikachtig geweest voor andere honden. Toen de honden bij het pension aankwamen werden ze zonder enig toezicht op het speelveld achtergelaten.
Goede ervaringen: geen enkele!
- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik heb Brenda ook één keer een week naar het kempisch dierenpension gebracht omdat ik de huidige eigenaar goed ken.
Hoewel er goed voor haar gezorgd was, bleek dat het voor haar juist vreselijk was om de hele dag alleen in een hok te moeten zitten naast een hard grommende Rottweiler.
Tegenwoordig breng ik haar naar happy tail in IJsselstein. Ook weer een hele goede kennis van me (bij een vreemde zou ik haar niet durven achterlaten).
Ik heb daar geen aandelen of zo, en zonder al te veel reclame te maken kan ik gerust zeggen dat ze daar ideaal zit.
Het pension is perfect ingericht met airco en verwarming in de binnenhokken, en een paar hele grote schone speelweides.
De roedelhouding die ze daar doen bevalt mijn hond zo goed dat ze echt blij is als ze er naar toe mag. Ze begroet de eigenaren enthousiast, eet daar goed, en komt altijd supergezond, schoon en blij terug na een week.
Ik heb echt het gevoel dat mijn hond daar ook vakantie heeft als ik een weekje weg ben, wat wil ik nog meer?
Hoewel er goed voor haar gezorgd was, bleek dat het voor haar juist vreselijk was om de hele dag alleen in een hok te moeten zitten naast een hard grommende Rottweiler.
Tegenwoordig breng ik haar naar happy tail in IJsselstein. Ook weer een hele goede kennis van me (bij een vreemde zou ik haar niet durven achterlaten).
Ik heb daar geen aandelen of zo, en zonder al te veel reclame te maken kan ik gerust zeggen dat ze daar ideaal zit.
Het pension is perfect ingericht met airco en verwarming in de binnenhokken, en een paar hele grote schone speelweides.
De roedelhouding die ze daar doen bevalt mijn hond zo goed dat ze echt blij is als ze er naar toe mag. Ze begroet de eigenaren enthousiast, eet daar goed, en komt altijd supergezond, schoon en blij terug na een week.
Ik heb echt het gevoel dat mijn hond daar ook vakantie heeft als ik een weekje weg ben, wat wil ik nog meer?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik durf hert niet..
ik ben bang dat de mensen van het pension denken meer te weten als ik en toch gaan proberen sammy met andere honden te laten spelen...
en als het dan misgaat niet weten wat te doen zodat uiteindelijk mijn hond de dupe is...
daarbij zouden ze allebei gek worden. staffords zijn echt mensenhonden en kunnen echt niet dag en nacht in een kennel met uitzondering van de wandeling(en) dat kan echt niet...
dat is wel een beetje een probleem, want het liefst zou ik sam met lola's loopsheden een paar dagen wegbrengen omdat hij zichzelf een hartaanval aanmeet zoals hij dan doet, echt heel zielig.. maar ik durf hem niet weg te brengen en de familie hebben allemaal een reu in huis, wat dus nooit goed kan gaan... (en vertrouw ik eigenlijk niemand met sammy. die doen we het liefste zelf) lola is helemaal geen probleemhond.. maar een loopse hond zal ik nooit naar een pension of familie brengen.
ik ben bang dat de mensen van het pension denken meer te weten als ik en toch gaan proberen sammy met andere honden te laten spelen...
en als het dan misgaat niet weten wat te doen zodat uiteindelijk mijn hond de dupe is...
daarbij zouden ze allebei gek worden. staffords zijn echt mensenhonden en kunnen echt niet dag en nacht in een kennel met uitzondering van de wandeling(en) dat kan echt niet...
dat is wel een beetje een probleem, want het liefst zou ik sam met lola's loopsheden een paar dagen wegbrengen omdat hij zichzelf een hartaanval aanmeet zoals hij dan doet, echt heel zielig.. maar ik durf hem niet weg te brengen en de familie hebben allemaal een reu in huis, wat dus nooit goed kan gaan... (en vertrouw ik eigenlijk niemand met sammy. die doen we het liefste zelf) lola is helemaal geen probleemhond.. maar een loopse hond zal ik nooit naar een pension of familie brengen.

-
- Zeer actief
Wat ik op zich wel grappig vind om te lezen is dat het merendeel schrijft dat hun hond absoluut niet in een kennel zou kunnen en gek zouden worden e.d.
Onze ervaring is dat juist deze honden zich opperbest vermaken en totaal geen moeite hebben met het feit dat baasje weg is en ze in een kennel moeten.
Nou zitten ze hier natuurlijk weinig in de kennel maar toch.
Onze ervaring is dat juist deze honden zich opperbest vermaken en totaal geen moeite hebben met het feit dat baasje weg is en ze in een kennel moeten.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
En toch denk ik dat het echt niks voor mijn honden is.estelle schreef:Wat ik op zich wel grappig vind om te lezen is dat het merendeel schrijft dat hun hond absoluut niet in een kennel zou kunnen en gek zouden worden e.d.
Kaya is ontzettend baas- en thuisgericht, echt een enorm honkvaste hond.
En Moritz, tja Moritz vertrouwt alleen mij eigenlijk; de enkele keer dat mijn schoonmoeder hier weleens komt omdat wij iets langer weg zijn, gaat Moritz niet eens de tuin in

Maar het zou kunnen hoor dat ze me allebei verbaast doen staan en dat ze veel flexibeler zijn dan ik denk

-
- Zeer actief
Wij zijn een wat grootschaliger pension dan jullie maar ook weer geen 400 hondenestelle schreef:Wat ik op zich wel grappig vind om te lezen is dat het merendeel schrijft dat hun hond absoluut niet in een kennel zou kunnen en gek zouden worden e.d.

Ik ben ook heel blij dat ik mijn honden van kleins af aan af en toe in de kennel heb gezet en ze vinden het dan ook helemaal geen probleem ook al zitten ze er vrijwel nooit in vind ik het wel handig.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Wij hebben onze honden nu drie x twee of drie dagen naar dierenpension de Buitenhof in Landhorst gebracht. Het pension is van een echtpaar wat al 25 jaar Tatra's heeft en gefokt heeft. In oktober gaan ze er 9 dagen heen.
Dit is de enige plek en zijn de enige mensen waar ik Jurek met een gerust hart achter durf te laten.
Jurek en Jelka gaan samen in een ruime kennel met een uitloop naar een buitenkennel. Vanuit de buitenkennel is er een doorloop naar een speelweide, waar alleen "hun" kennel aanvast zit.
Ze komen niet met andere honden in aanraking, ze zijn en blijven altijd samen. Er wordt niet gewandeld met de honden wat ons alleen maar geruster maakt. Jelka is voor veel dingen angstig en probeert dan te vluchten. Jurek heeft ook zo zijn nukken waardoor we hem nooit met vreemden mee durven te geven.
Ik moet zeggen dat wanneer we één hond zouden hebben deze niet naar een pension zouden brengen maar onze twee weten zich daar samen prima te vermaken. Daarbij weten deze mensen heel goed om te gaan met Jurek's moeilijke karakter, puur omdat ze zelf het ras door en door kennen.
Wij zijn heel blij dat we dit jaar toch de stap genomen hebben om ze naar het pension te brengen. De eerste keer als test, de andere keren omdat we uitjes hadden waar de honden niet bij konden en mochten zijn.
Nu durven we het aan om samen van een weekje vakantie zonder honden te gaan genieten.
Dit is de enige plek en zijn de enige mensen waar ik Jurek met een gerust hart achter durf te laten.
Jurek en Jelka gaan samen in een ruime kennel met een uitloop naar een buitenkennel. Vanuit de buitenkennel is er een doorloop naar een speelweide, waar alleen "hun" kennel aanvast zit.
Ze komen niet met andere honden in aanraking, ze zijn en blijven altijd samen. Er wordt niet gewandeld met de honden wat ons alleen maar geruster maakt. Jelka is voor veel dingen angstig en probeert dan te vluchten. Jurek heeft ook zo zijn nukken waardoor we hem nooit met vreemden mee durven te geven.
Ik moet zeggen dat wanneer we één hond zouden hebben deze niet naar een pension zouden brengen maar onze twee weten zich daar samen prima te vermaken. Daarbij weten deze mensen heel goed om te gaan met Jurek's moeilijke karakter, puur omdat ze zelf het ras door en door kennen.
Wij zijn heel blij dat we dit jaar toch de stap genomen hebben om ze naar het pension te brengen. De eerste keer als test, de andere keren omdat we uitjes hadden waar de honden niet bij konden en mochten zijn.
Nu durven we het aan om samen van een weekje vakantie zonder honden te gaan genieten.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Hier komen ook oppasonden, weliswaar maar 1 per keer, en als het gaat met de andere honden (reuen gaat altijd goed) dan mogen ze in huis, en anders rouleren we. We hebben er eentje, een teefje, dat komt 6 keer per jaar en zij mag bij Wim op bed slapen 's nachts. (Huts slaapt bij mij en zij en Huts gaat niet samen). Hoewel zij dus ook niet veel in de kennel zit begint ze na 2 dagen wel te joelen in de kennel. Ze blijft wel goed eten maar ze is het dsn gewoon zat. Ze is normaal gesproken ook altijd bij haar baas. Ze is wel blij als ze hier komt dus ze heeft het wel naar haar zin.estelle schreef:Wat ik op zich wel grappig vind om te lezen is dat het merendeel schrijft dat hun hond absoluut niet in een kennel zou kunnen en gek zouden worden e.d.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Job in het asiel in een kennel zien zitten en dat zei voor mij genoeg -> nooit meer!estelle schreef:Wat ik op zich wel grappig vind om te lezen is dat het merendeel schrijft dat hun hond absoluut niet in een kennel zou kunnen en gek zouden worden e.d.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zou ze ook niet naar een pension doen denk ik. Want wie is er bv 's nachts bij de honden en wat als er 's nachts wat gebeurd met de honden?
Ook zie ik mn Cujo echt niet in een kennel zitten in dr eentje en met een andere hond samen zou ik zelf liever niet zien, want als er even iemand niet oplet en er is geknok wil ik niet weten hoe dat afloopt...
Ook zie ik mn Cujo echt niet in een kennel zitten in dr eentje en met een andere hond samen zou ik zelf liever niet zien, want als er even iemand niet oplet en er is geknok wil ik niet weten hoe dat afloopt...
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
Dit jaar heb ik voor het eerste een pension ervaren. Zelf heb ik denk ik meer moeite met het brengen van mijn honden naar een pension dan de honden zelf. Nimo wilden wij het niet meer aandoen op zijn oude leeftijd en die ging ook echt overal mee naar toe.
Aangezien we echter in Zeeuws-Vlaanderen wonen en mijn familie in Spijkenisse en/of Deventer EN we nu 2 ab's hebben, is het geen doen meer om iedere keer de honden bij mijn zusje te brengen.
Bij ons zit een dierenambulance die ook opvang en pension doet. Deze man ken ik ondertussen vrij goed omdat hij mijn hulp "in nood" is. Hij heeft me met Trezz bijgestaan en ook met Boy toen we die net hadden.
De reden dat wij specifiek voor hem gekozen hebben heeft hier dan ook mee te maken. Maar het meest belangrijke vinden wij dat hij affiniteit heeft met "dit soort" honden.
Deze man zou zijn leven geven als ze de honden in beslag wilden nemen zonder dat wij daarbij zouden zijn of zoiets.
De kennel waarin ze verblijven is een stal met daaraan vast een buitenverblijf. Minimaal 2 keer per dag mogen ze op het speelveld. Voor voer zorg ik zelf (KVV).
Zelf blijf ik er nog moeite mee houden. Maar wat mij goed deed was vorige week ...........Boy was zo blij met die man terug te zien en liep gelijk de kennel in
.........dat zei mij zoveel
Gezien het verleden van Boy een bewijs dat dit HET ADRES voor ons is

Aangezien we echter in Zeeuws-Vlaanderen wonen en mijn familie in Spijkenisse en/of Deventer EN we nu 2 ab's hebben, is het geen doen meer om iedere keer de honden bij mijn zusje te brengen.
Bij ons zit een dierenambulance die ook opvang en pension doet. Deze man ken ik ondertussen vrij goed omdat hij mijn hulp "in nood" is. Hij heeft me met Trezz bijgestaan en ook met Boy toen we die net hadden.
De reden dat wij specifiek voor hem gekozen hebben heeft hier dan ook mee te maken. Maar het meest belangrijke vinden wij dat hij affiniteit heeft met "dit soort" honden.

De kennel waarin ze verblijven is een stal met daaraan vast een buitenverblijf. Minimaal 2 keer per dag mogen ze op het speelveld. Voor voer zorg ik zelf (KVV).
Zelf blijf ik er nog moeite mee houden. Maar wat mij goed deed was vorige week ...........Boy was zo blij met die man terug te zien en liep gelijk de kennel in

Gezien het verleden van Boy een bewijs dat dit HET ADRES voor ons is

Laatst gewijzigd door *wendy* op 19 aug 2005 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik weet dat de huidige eigenaren nog niet zo heel lang dit pension hebben overgenomen.(meen iets van 3 a 4 jaar of zo) Dus als dit bij de huidige eigenaars zou zijn gebeurt, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet had verwacht.Brigitte schreef:Magic is daar ook een week geweest een paar jaar gelededen. Wat ik erg jammer vond was dat hij best was afgevallen en dat kwam omdat het geen grote eter was en omdat het warm was zeiden zeInge schreef:Mijn honden zijn 1 nachtje in een pension geweest omdat er toen geen andere oplossing was.
Verder is het nooit nodig geweest, mijn ouders en ik passen op elkaars honden.ja, en dan probeer je denk ik toch om de hond wat anders te laten eten. Honden in pension kunnen nu eenmaal erg snel gewicht verliezen. Ben blij dat hij er niet 2 weken zou zitten hadden we misschien een skelet terug gehad.
Een jaar of 2 geleden had ik deze kennel ook aangeraden bij een internetvriendin, die erg omhoog zat met haar AB. Tijdens het verblijf daar kreeg de hond last van oogontstekingen en nog andere ongemakken. De huidige eigenaar heeft mij toen gebeld om te vragen of ik de hond kende (de eigenaar van de hond was niet te bereiken) en of hij er vaker last van had gehad. Ik kende de hond niet persoonlijk, dus moest ontkennend antwoorden. Hij heeft er toen een DA bijgehaald. Haar andere hond had overigens nergens last van.
Ik weet natuurlijk niet of je je hond in een heel warme periode had gebracht en daardoor liever op het koele beton wilde gaan liggen?
Ikzelf heb eigenlijk geen problemen met de honden daar. Die gaan er graag naartoe en zodra ik de klep van de auto open doe, nemen ze al een sprintje zodra ze ze zien.

Peace sells, but who is buying?