Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verveling
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Verveling
Ik heb weer wat mieperigs hoor. Vandaag was ik vrij vroeg thuis omdat m'n vriend wegmoest. Bram helemaal blij dat ik thuis was, we hebben gespeeld en lekker gewandeld. Toen ben ik wat voor mezelf gaan doen en dan blijft Bram maar zo rond drentelen. Net alsof hij zich verveelt, zo rusteloos.
Vaak vermaakt hij zich prima in de tuin enzo, maar af en toe lijkt dat niet het geval. Ik vraag me dan af wat er is. Hij kijkt me dan ook zo aan van 'kijk mij nou eens zielig zijn'. Hebben jullie honden dat ook weleens? Wat is er dan aan de hand?
Ik moet mezelf dan dwingen om hem niet de hele tijd aandacht te geven, hij moet zich toch ook een uurtje zelf kunnen vermaken of niet? Wellicht houd ik het gedrag juist in stand omdat ik dan met een schuldgevoel terugkijk en hem wat lekkers geef ofzo.
Of kan het ook zijn dat hij rusteloos is omdat m'n vriend er niet is? Wij zijn de meeste avonden met z'n drieen 's avonds (thuis en uit).
Ben ik erg aan het raaskallen of snappen jullie het een beetje?
Vaak vermaakt hij zich prima in de tuin enzo, maar af en toe lijkt dat niet het geval. Ik vraag me dan af wat er is. Hij kijkt me dan ook zo aan van 'kijk mij nou eens zielig zijn'. Hebben jullie honden dat ook weleens? Wat is er dan aan de hand?
Ik moet mezelf dan dwingen om hem niet de hele tijd aandacht te geven, hij moet zich toch ook een uurtje zelf kunnen vermaken of niet? Wellicht houd ik het gedrag juist in stand omdat ik dan met een schuldgevoel terugkijk en hem wat lekkers geef ofzo.
Of kan het ook zijn dat hij rusteloos is omdat m'n vriend er niet is? Wij zijn de meeste avonden met z'n drieen 's avonds (thuis en uit).
Ben ik erg aan het raaskallen of snappen jullie het een beetje?

Linda, Izzie en Bram
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Zoek stok!
- Zeer actief
Teleurgesteld is wel een goed woord inderdaad, daarom krijg ik er ook een schuldgevoel van.....Carmen schreef:Ik snap het wel hoor, Basco heeft dat ook wel eens. Bij hem is dat vaak dan een soort teleurstelling. Hebben we allemaal leuke dingen gedaan en dan ga je ineens iets voor jezelf doen.
Maar ik negeer hem dan wel verder anders blijft hij zo achter je aan keutelen.
Carmen

Linda, Izzie en Bram
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik weet niet of je mij of zoekstok bedoelt maar ik denk wel dat teleurstelling redelijk goed weergeeft wat er gebeurt.M@ri@nne schreef:Ik denk dat je hem ietwat te veel vermenselijkt (is dat een woord?)
Voor een hond is het een grote omschakeling van een leuke baas die lekker actief doet, ineens genegeerd worden. Zo'n hond moet daarin wel omschakelen en m.n. jonge honden moeten dat even verwerken.
Kira weet het altijd precies, zo datwas leuk nu ga ik op de bank liggen
Maar die echte emotie zal er niet zo zijn. Een hond leeft voor zijn eigen gerief en als dan de spelletjes ineens afgelopen zijn
- starfleet
- Erelid
Re: Verveling
Hij probeert of je overstag gaat/toch niet aandacht geeft. Buffy doet dat ook, bij mij althans niet bij mijn dochter of mijn man need I say moreZoek stok! schreef:
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik pak vaak even de sjor en geef haar dan een pensstaaf of een kauwding, dat maakt de overgang gemakkelijker.Zoek stok! schreef: Teleurgesteld is wel een goed woord inderdaad, daarom krijg ik er ook een schuldgevoel van.....
Dochter en man zeggen gewoon: "Bekijk jij het maar, baasjestijd nou" dat werkt beter.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Verstandelijk weet ik dat wel, maar ja....veel te soft he. Maar vandaag heb ik wel doorgezet hoor! Uiteindelijk is hij zuchtend in slaap gevallen. Bengel.starfleet schreef:Ik pak vaak even de sjor en geef haar dan een pensstaaf of een kauwding, dat maakt de overgang gemakkelijker.Zoek stok! schreef: Teleurgesteld is wel een goed woord inderdaad, daarom krijg ik er ook een schuldgevoel van.....
Dochter en man zeggen gewoon: "Bekijk jij het maar, baasjestijd nou" dat werkt beter.
Anne

Linda, Izzie en Bram
-
estelle
Dat hebben ze hier ook hoor. Dan ben je net terug van een wandeling en kunnen ze je heeeeeeel zielig aankijken alsof ze de hele dag al binnen zitten.
Standaard reactie van ons hierop is ook altijd 'jullie hebben een zwaar leven!!'.
Ik zou het gewoon negeren als ik jou was. Je weet tenslotte dat hij net wat leuks gdaan heeft. Hoe meer aandacht jij eraan geeft hoe drammeriger dit gedrag gaat worden, straks gaat hij piepen of blaffen als hij vind dat je met hem bezig moet zijn ipv iets voor jezelf.
Ik heb dat namelijk et mijn teefje gehad, die gaf ik toch steeds aandacht als ze zielig bij me kwam zitten...uiteindelijk stond ze blaffend en piepend achter mn stoel als ik aan het pcén was omdat ze vond dat ik met haar moest spelen.

Standaard reactie van ons hierop is ook altijd 'jullie hebben een zwaar leven!!'.
Ik zou het gewoon negeren als ik jou was. Je weet tenslotte dat hij net wat leuks gdaan heeft. Hoe meer aandacht jij eraan geeft hoe drammeriger dit gedrag gaat worden, straks gaat hij piepen of blaffen als hij vind dat je met hem bezig moet zijn ipv iets voor jezelf.
Ik heb dat namelijk et mijn teefje gehad, die gaf ik toch steeds aandacht als ze zielig bij me kwam zitten...uiteindelijk stond ze blaffend en piepend achter mn stoel als ik aan het pcén was omdat ze vond dat ik met haar moest spelen.
- Moos
- Zeer actief
hahaha, ja, hier hebben ze dat soms ook en dan zeg ik standaard tegen ze 'wat hebben jullie toch aan je leven?'estelle schreef:Dat hebben ze hier ook hoor. Dan ben je net terug van een wandeling en kunnen ze je heeeeeeel zielig aankijken alsof ze de hele dag al binnen zitten.
Ik negeer het eigenlijk altijd wel, maar dat kost me wel moeite. Voornamelijk omdat het me ook irriteert zo'n hond die maar rond blijft lopen, en niet even rustig gaat liggen...
En waarom ze het doen, ik weet het niet. Soms zijn ze rusteloos nadat we net 2 uur gelopen hebben, en soms nadat we even 15 min. uit zijn geweest; ik kan er geen touw aan vast knopen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Wat ik ook niet snap: ze hebben elkaar om mee te spelen, maar dan blijft het stel hier soms ook om me heen draaien tot ik in vredesnaam maar met een speeltje ga gooien. En dan is het opeens grote fun en trekspelletjes en achter elkaar aan racen, maar ook steeds weer zeuren omdat ik mee moet blijven doen, liefst op de grond met mijn kont in de lucht.
Ik voel me wel gevleid hoor
, maar het *doel* van een tweede hondje was dat er met elkaar werd gespeeld. En dat gebeurt ook wel regelmatig, maar af en toe schijnen ze toch die spelleider nodig te hebben. 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat is helemaal komisch zeg, ze zijn met een complete roedel!Inge O schreef:hahaha, komt me ook zeer bekend voorHanneke2 schreef:Wat ik ook niet snap: ze hebben elkaar om mee te spelen, maar dan blijft het stel hier soms ook om me heen draaien tot ik in vredesnaam maar met een speeltje ga gooien. En dan is het opeens grote fun en trekspelletjes en achter elkaar aan racen, maar ook steeds weer zeuren omdat ik mee moet blijven doen, liefst op de grond met mijn kont in de lucht.Ik voel me wel gevleid hoor
, maar het *doel* van een tweede hondje was dat er met elkaar werd gespeeld. En dat gebeurt ook wel regelmatig, maar af en toe schijnen ze toch die spelleider nodig te hebben.
- hier zijn ze met z'n zessen, soms liggen ze allemaal lusteloos plat in de tuin te maffen, tot......HET BAASJE BUITENKOMT
![]()
![]()
![]()
......ja jongens, ik zal er nog eens een stuk of wat hondjes bijnemen, weten jullie einnnnnnnndelijk wat te doen
![]()
![]()
.
Ik doe erg m'n best om het te negeren, want ik zie idd al voor me dat ik zo'n verwend kreng krijg die alles doet om z'n zin te krijgen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat vind Bram ook heerlijk. Als ik gewoon meega naar buiten en op het gras ga zitten. Hij gaat dan lekker z'n eigen gang, maar waardeert het wel erg dat ik er ben. Op een gegeven moment wil ik weer naar binnen en dan is zijn lol ook weer voorbij, dan drentelt hij constant achter me aan. Rare drol.Inge O schreef:
ja, je houdt het ook niet voor mogelijk hoe gek ze dan tekeer gaan als je er gewoon maar buiten gaat bij zitten. spélen, rennen, elkaar uitdagen, tot.......ohhhhhhh, baasje gaat weer weg
.
Een tweede hond zal dit niet oplossen, want bij jou werkt het zelfs met 6 niet!

Linda, Izzie en Bram