Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stel je voor dat...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Stel je voor dat...

Ongelezen bericht door Trina »

...er iets gebeurd waardoor je niet meer voor je hond (en) kunt zorgen.
Heb je daarvoor iets geregeld?

Zelf heb ik een document in mijn PC waarin ik beschrijf wat anderen moeten ondernemen, wanneer er zoiets mocht gebeuren.
Onze zoon en nog wat mensen heb ik hierover ongelicht.

Hebben jullie ook iets dergelijks geregeld, of vind je dit grote onzin?
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

dit is dus absoluut geen onzin.

Zelf heb ik niet direct iets geregeld, maar de honden zijn minimaal 4 dagen per week bij mijn ouders. Als mijn beide ouders iets zou overkomen, dan zullen de honden bij mij komen. Wel zal dat heel lastig zijn. Toch denk ik dat ik iets zou regelen. Op mijn werk zijn ze heel flexibel, maar daar wil ik verder nog niet over nadenken.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

nee eigenlijk niet :wink: ik heb wel gezegd als ik dood zou gaan en monky leeft nog dat hij ook een ritje naar de hondenhemel krijgt monky is niet herplaatsbaar en om goed met monky om te kunnen gaan moet er heel de dag iemand aanwezig zijn en moet er heel veel met hem gedaan worden ook heeft het voor je persoonlijke leven een grote impact en dat zou ik niemand aan willen doen ook mijn vriend niet :wink: wat ongetwijfeld ook niet kan als je er alleen voor staat :wink: Amy is gewoon een makkelijke meid en die zou gewoon bij mijn vriend blijven denk ik :denken: voor amy kan er altijd wel wat geregeld worden denk ik misschien oppas of zo :denken:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ja, mijn dochter weet precies wat ik voor beide honden heb geregeld. Dat vind ik ook heel belangrijk, ik moet er niet aan denken dat ze in een asiel zouden terecht komen!
Laatst gewijzigd door Angeniet op 04 aug 2005 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Niks geregeld...
Wel een ideetje misscien...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Niet heel concreet, nee.

Helaas heb ik niemand in de familie of vriendenkring die mijn honden over kunnen nemen :(:
Kaya zal dus terug naar de fokker gaan, en ondanks dat ik daarop vertrouw, vind ik het toch een naar idee dat ik niemand voor haar heb.

Voor Moritz vertrouw ik op een aantal mensen van dit forum. Dit onderwerp is al eens langsgeweest en toen hebben verschillende mensen gezegd dat ze ervoor zouden zorgen dat Moritz een fijn nieuw baasje krijgt (zonder kinderen!) en ik hoop dat ze hem blijven volgen zolang Moritz leeft.
Ik wil niet dat hij terug gaat naar de stichting waar ik hem vandaan heb.

En uiteraard, als Pieter nog leeft, dan neemt hij automatisch de zorg voor de honden op zich.

Helaas kan ik dus bijzonder weinig regelen voor m'n monstertjes :19:

Als het tijdelijk is, dus door tijdelijke ziekte, dan is er wel de afspraak met mijn familie dat hun voor mijn honden zorgen die tijd. Ze gaan dus niet zomaar weg als ik een paar weken/maanden in het ziekenhuis zou liggen bijvoorbeeld.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Zowel mijn ouders als schoonouders kunnen de honden nemen....ze hebben ze nu ook al vaker...en anders mijn beste vriend die weet er ook van...
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee, maar ik ben er de laatste tijd wel veel over aan het nadenken. Ik weet het niet, ik weet niet wie er voor mijn honden zou kunnen zorgen als ik dood ga. Ik vind wel dat ik iets moet gaan regelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, niet echt iets 'officieel' geregeld. Omdat mijn vriend en ik samen voor Billy hebben gekozen ga ik er vanuit dat het 'als vanzelf' geregeld is. Dus overkomt mij wat dan blijft Bill bij hem en visa versa. Maar, wat als wij allebei of ziek worden, of een ongeluk krijgen? Of stel dat we uit elkaar gaan? Hmmm... toch maar eens echt iets over gaan afspreken (en vastleggen).

Groet,
Rami
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Als er iets met ons zou gebeuren dan nemen de buren de zorg van de honden op zich. Zij kennen onze honden door en door en de honden kennen hen.
Ze zullen wel een aantal honden herplaatsen maar ik weet dat de buuf mn honden niet met de eerste de beste mee zal geven en dat ze een extreem eisenpakket heeft voor de nieuwe eigenaren.
Andersom als er iets met hen zou gebeuren zou dat ook zo gaan.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

In het uiterste geval herplaatsen via de vereniging bij iemand die al een kooiker heeft.

Anne
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wij hebben Vegas pas een paar maanden dus ik heb er nog niet zo over nagedacht maar als er nu iets zou gebeuren zou Vegas naar mijn broer gaan.
Als Vegas ouder zou zijn en er gebeurt iets dan kan hij waarschijnlijk niet meer naar mijn broer omdat hij ook een intacte reu heeft.
Mijn zusje krijgt volgende week een doggenpup, ook een reu, dus over een paar jaar zou hij daar waarschijnlijk ook niet meer terecht kunnen. :19:

Als mijn vriend er gewoon nog zou zijn zou hij daar bij blijven natuurlijk
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Nij wij hebben niets geregeld. Ik zou ook niet weten wie mijn honden zou willen en kunnen hebben.
AfbeeldingAfbeelding
Janou
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janou »

Niets concreet geregeld, maar één van onze ouders kunnen hem dan overnemen. Moeten ze zelf even beslissen wie dan precies.....
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

We hebben wat vage afspraken, maar ik moet echt iets concreets op papier gaan zetten.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja wij wel in eerste instantie ga ik er niet van uit dat wij met z'n tweeen dood gaan :mrgreen: dus dan kan/mag de ander voor de doggies gaan zorgen in zijn/haar uppie.

Mocht het noodlot wel zo toeslaan dan gaan de honden,behalve Orson op voor herplaatsing Micron uiteraard via zijn stichting.
Orson gaat naar een goede vriendin van mij die hij goed kent en mocht dit dan toch niet lukken dan zal zij de beslissing nemen om hem in te laten slapen.
Ik heb vertrouwen in haar oordeel en kennis wat dat betreft.
Heb zelf best wel wat contacten in de herplaatswereld dus geloof dat het voor mijn andere doggies wel gaat lukken.
Er is ook weer iemand die de herplaatsingen dan zou moeten regelen aangesteld mijn zoon.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

wij zijn wel 'officiele adoptiebazen' voor vier honden, maar zelf hebben we eigenlijk niets geregeld.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Mocht ik doodgaan, dan zorgt een vriendin dat Shanu herplaatst wordt. Mocht er iets met haar gebeuren dan zorg ik voor 1 van haar honden.
Groet,
Dorien
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb aan mijn kinderen gevraagd of zij dan voor de honden willen zorgen. Ieder de hond die hun het meest aanspreekt en ik kan zo al zeggen welke bij wie past.

Niet dat ik het iemand wil opdringen, maar ze willen het allemaal wel.

Alleen Buck, ik weet niet bij wie ik die onder zou moeten brengen, dus ik hoop dat het nog lang niet nodig is. :wink:
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Mocht het noodlot hier toeslaan,dan gaat tijger naar mijn schoonouders.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik vind het een goede zaak om iets te regelen!
Ik heb geen document gemaakt ofzo, maar als er iets met mij gebeurt zorgt m'n vriend voor de hond (we wonen samen). Mocht hij er ook bij betrokken zijn, dan gaat de hond naar m'n ouders.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

De kinderen gaan naar mijn broer en de honden naar mijn zus. Ja ik heb alles wel geregeld.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kalusha gaat naar mijn ouders met Lio en Thirza
Solar gaat naar mijn zus of naar mijn vriendin in america mits solar dan nog de showleeftijd heeft, even kort gezegt, ze blijft daar dan wel de rest van haar leven maar het heeft geen enkel nut een oude hond naar USA te laten verschepen , ff kort gezegt allemaal natuurlijk. Contractueel gezien hoort ze terug te gaan naar haar fokster in Noorwegen mits ik een andere goede oplossing heb gevonden,,,,,,maar niets staat op papier en ik hoop ook niet dat ik eerder sterf dan mijn honden maar je weet maar nooit , gebeurt het dan zal kalusha dus naar mijn ouders gaan en solar hoogstwaarshcijnlijk naar mijn zus
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Aldidado
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aldidado »

Nee, niets geregeld. Moet eigenlijk wel, maar ik zou niet weten wie er voor Ginger zou willen zorgen als er met ons wat zou gebeuren. Ik denk er wel aan, maar ik zie er geen oplossing voor.
Voor de katjes staat het wel al vast.
Groetjes van Diana
Ginger in liefdevolle herinnering 23-06-2008
Afbeelding
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Mollie en Dootje zouden contractueel via de stichting herplaatst moeten worden, maar het liefste zou ik ze natuurlijk bij een voor hun bekende onderbrengen. Ik zou alleen zo snel niet weten wie. :roll:

Filliz is wat makkelijker in de omgang en zou in princie bij iedereen te plaatsen zijn.

Als ons iets zou overkomen dan zou mijn moeder wel voor de dieren zorgen, maar ik weet niet of dat op de langere termijn ook haalbaar is. Er zullen denk ik wel een aantal dieren herplaatst moeten worden.

Eigenlijk is dit wel iets om op papier te zetten. Ik heb wel een hele map waar van alles over de dieren in staat, zoals wat ze eten en medisch bijzonderheden e.d. zodat de dieren verzorgd kunnen worden als ons iets overkomt.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn vriend zorgt voor Bram en m'n konijn als ik dood mocht gaan. Gaan we alletwee tegelijk, dan zorgen m'n ouders dat de dieren goed terecht komen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Niks echt geregeld maar Floor en Benno blijven bij mijn ouders en Job zou herplaatst worden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”