Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

---- Kijk uit, daar kom het BIJTMONSTER!! ----

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
DRood schreef:De aanpak werkt idd goed (negeren), maar toch niet altijd.

Er zijn momenten dat dat beest gewoon 'doordraait' en echt venijnig en grommend om zich heen bijt/grijpt. Een touw of bot helpt even, maar er bestaat duidelijk een voorkeur voor 'vlees en bloed'...
.
Dat is dolle puppentijd dan werkt niks.. Wat wij deden met onze eerste pup (die had dat elke dag wel een keer) was een potje in de tuin gooien en dan op een tuinstoel krant lezen met de benen hoog, massaal de kamer uitlopen naar boven of een slof op de gang gooien en even de deur van het halletje dicht.

Corrigeren helpt dan overigens absoluut niet, worden ze alleen maar wilder en gekker van. Het is echt doldraaien.

Anne
Je moet er wel bijzeggen dat jij een winterpup had :mrgreen:

Ik heb dat dus ook gedaan. Ooooh Bram heb je zo'n bui. Dan gaat het baasje ergens zitten waar jij niet bijkunt en je bekijkt het maar (in de tuin, in de kamer kon het niet want dan had hij alles gesloopt). Op aanraden van het forum trouwens.

Nu doet hij dat nooit meer hoor, dus echt, zelfs zo'n terreur pupje wordt normaal. En niet te veel luisteren naar mensen wiens pupje veel liever was, die mensen hadden gewoon geluk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
De eerste pup was een zomerpup en ik had eigenlijk in mijn hoofd dat Buffy braaf geboren is, maar dat is niet zo;-) Ze had het wel veel en veel minder dan onze eerste pup, dus we hoefden niet zo vaak lekker in de tuin te zitten in januari.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Nu doet hij dat nooit meer hoor, dus echt, zelfs zo'n terreur pupje wordt normaal. En niet te veel luisteren naar mensen wiens pupje veel liever was, die mensen hadden gewoon geluk.
En zo is het maar net. Terreur-pupje Moos is ook een doedel geworden later, en Saar is nooit terreur-pupje geweest, die was met 8 weken al makkelijk.

Als ik alleen maar Saar had gehad had ik ook kunnen denken dat de rest gewoon niet weet hoe hij een pup op moet voeden, maar aangezien ik eerst Moos had weet ik wel beter :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
De eerste pup was een zomerpup en ik had eigenlijk in mijn hoofd dat Buffy braaf geboren is, maar dat is niet zo;-) Ze had het wel veel en veel minder dan onze eerste pup, dus we hoefden niet zo vaak lekker in de tuin te zitten in januari.

Anne
Over een jaar ben ik waarschijnlijk ook vergeten hoe Bram was. Dat heb ik nu al een beetje; dan zie ik foto's van toen hij 12 weken was en denk ik 'dat kan toch niet, dat zo'n bolletje wol zo vervelend was? neeeeee dat was hij vast niet'. Gelukkig hebben we ook bewijsmateriaal op film staan :mrgreen:

Was die eerste pup ook een teefje?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Moos schreef: Als ik alleen maar Saar had gehad had ik ook kunnen denken dat de rest gewoon niet weet hoe hij een pup op moet voeden, maar aangezien ik eerst Moos had weet ik wel beter :mrgreen:
:mrgreen: :ok: zo is het gewoon ook, je kunt en mag niet oordelen vanuit de ene hond die jijzelf hebt.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik had ook een enorme terroristenpup in huis en ik dacht dat het nooit over zou gaan. Vegas beet als een ongeremd projectiel in alles wat hij pakken kon. Dat kwam dan voornamelijk neer op mijn handen, voeten, armen en ook weleens mijn gezicht.

Negeren hielp niet want ik kon niet van hem wegkomen. Boos worden stimuleerde hem alleen maar om nog harder en wilder te bijten en afleiden had helemaal geen zin.

Bij Vegas is het bijten nu helemaal over. Ik kan met een grust hart visite ontvangen zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij gaat aanvallen. Wat ik als laatste redmiddel heb gedaan is hem natspuiten als hij beet. Ik liep de hele dag met een bakje water binnen handbereik en zodra hij beet sproeide ik hem nat. Ik heb dit een paar dagen consequent volgehouden en toen was het helemaal over.

Ik kan nu gewoon met mijn voeten op de grond op de bank zitten zonder dat hij ze wil verdelgen. Ik weet niet of ik hierdoor watervrees heb gecreerd maar dat lijkt me niet waarschijnlijk en een hekel aan regen had hij toch al :mrgreen:

Succes! Het gaat echt wel over :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Re: Het bewuste monster...

Ongelezen bericht door pepim »

DRood schreef:
pepim schreef:
Zoek stok! schreef:
DRood schreef:Afbeelding

:N: :N: :N:

Over twee maandjes is hij een stuk normaler :wink:
hoop je :mrgreen:
He he, idd. Vandaar ook m'n vraag :roll:

Maar als ik het zo hoor, gaat het helemaal goed komen :ok:

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel leuk vind dat er pit in het beestje zit :mrgreen:
Ja sorry, het was een grapje, ik vond het nl. wel een fascinerende foto, vandaar.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”