Zoals je het nu voorstelt is wel even heel anders dan bovenstaande waar je het helemaal eens was met Scooby Doo.
Gewoon wachten tot je zelf in de juiste omstandigheden zit of een hond van iemand anders gaan trainen vind ik een heel andere zaak.
Anne
Nee hoor.. ik vind me daar zeker wel in..
Een hond die zijn plaats in de ren heeft die werkt over het algemeen wel beter dan een binnenhond die alle aandacht op elk moment van de dag heeft..
Een hond in de ren die komt eruit voor wandelingen.. gaat ook mee naar binnen.. maar zijn uiteindelijke plaats is in de ren..
Alleen had jij het erover dat die hond alleen maar uit zijn ren komt om te trainen.. Dat is natuurlijk onzin.. Hoewel er in iedere wandeling of actie met de hond een element van training zou moeten zitten als hij uit die ren komt..
En dan ergens midden in de velden is hij vrij om eens flink te rennen en te razen.. Wat je dan ook weer kunt gebruiken om hem gek te krijgen op een bal etc..
Maar bovenal.. zijn ren is waar hij komt te zitten als er niemand is.. kan hij niets fout doen.. hoeft hij niet gestraft, heeft zijn eigen plaats enz enz..
Mijn meest ideale plaats was een afgezet stuk tuin met een ren.. ben ik thuis de ren open en zijn laat maar lopen.. Buiten.. Niet altijd wel veel..
En dr op uit betekend werken, trainen.. (als de hond er de leeftijd voor heeft natuurlijk) dat is dan een beloning voor de hond, deze wil graag werken..
Zo neem ik ook wel aan dat Scooby Doo het bedoeld heeft ongeveer..
Luister.. ik kan jou niet zeggen hoe je met jouw honden moet omgaan..
Ben het ook vaak niet eens met hondeneigenaren hoe ze hun hond opvoeden en aanpakken..
We vinden onszelf allemaal geweldige baasjes..
Ikke wel althans.. Mijn honden zijn niet vanaf pup bij me en ik heb er een boel werk aan gehad..
Amber is van angstbijter naar sociale hond geworden vooral ook door de africhting!! (mag raar klinken maar dat is gewoon niet anders te zeggen) Shaggy is een asielhond die werkelijk niets geleerd had en waarbij ik mijn arm menig keer zowat uit de kom had liggen.. Je mag ze nu zien.. Ik ben veel met ze bezig en gewoon toe aan een andere hond.. Voor de sport.. snap je?
En in die keuze mag je me dan een egoist vinden.. ik heb mijn twee honden hier al "gered".. Mijn volgende hond is er een voor de sport en niet als huishond.. Heeft hij het niet? Dan gaattie weer.. Niet zomaar, die herplaats ik zelf dan..
Dat klinkt misschien hard voor jou..
Maar ik ben maar een softie als het aankomt op honden..
Delete MIJ van dit FORUM aub..