Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Achternalopen van fietsers/joggers

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bijterke
geregistreerd lid

Achternalopen van fietsers/joggers

Ongelezen bericht door Bijterke »

Hallo

wij gaan regelmatig wandelen in het bos waarbij onze beide hondjes los zijn.2 JR, 1 van 7, 1 van 4,5 maanden.
De kleinste volgt goed maar als er een fietser of jogger voorbijkomt wil ze die achterlopen.Roepen helpt dan niet meer.Zelfs als we ze aanlijnen en ze een paar minuten later loslaten, spurt ze in de richting waar de fietser/jogger.Als een bezetene terwijl ze constant blaft.
Waarom ? En wat doe je eraan ?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Achternalopen van fietsers/joggers

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bijterke schreef:Hallo

wij gaan regelmatig wandelen in het bos waarbij onze beide hondjes los zijn.2 JR, 1 van 7, 1 van 4,5 maanden.
De kleinste volgt goed maar als er een fietser of jogger voorbijkomt wil ze die achterlopen.Roepen helpt dan niet meer.Zelfs als we ze aanlijnen en ze een paar minuten later loslaten, spurt ze in de richting waar de fietser/jogger.Als een bezetene terwijl ze constant blaft.
Waarom ? En wat doe je eraan ?
Dat deed die van mij ook, maar dan zonder blaffen. Als ik een jogger aan zie komen, pak ik een stokje (stokjes vindt hij geweldig) en dan ben ik interessanter dan de jogger. Wellicht kun jij ook zoiets verzinnen? Inmiddels vindt mijn hond joggers minder interessant en kunnen ze gewoon voorbij lopen zonder dat ik hem afleid (meestal dan he :wink: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb mijn pup geleerd dat joggers betekenen dat je een koekje kan halen bij de baas. Dat heb ik dus meteen geleerd voordat ie de fout in kon gaan.
weg gehaald zit een virus in
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Spok heeft een keer een zwakke poging gedaan, en dat heb ik gecorrigeerd met een duidelijk nee. Ik vind het nadeel van de afleidmethode dat ze zo niet te horen krijgen dat het niet mag.

Ik ben hem nu ook aan het aanleren dat hij paarden en hooglanders niet mag aanblaffen of achterna lopen, maar dat gaat helaas wat moeilijker.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

1 van de eerste commando's die ik Diesel heb geleerd is: Wachten.

In het begin heeft hij het wel een paar keer gedaan maar sinds hij het wachten goed begrijpt, luistert hij er ook naar als er fietsers of joggers langskomen.

Ik hoef nu eigenlijk nooit meer iets te zeggen. Heel soms zie ik aan zijn houding dat hij er toch achteraan wil. 1 keer het commando en hij gaat weer verder met snuffelen.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik heb dat hier in het bos vooral met de herten en reeën, gelukkig dat ik het merk aan het gedrag van de honden dat ze in de buurt zijn en dan maak ik ze gewoon vast afleren is me niet gelukt vooral met 3 honden als er 2 blijven staan en 1 begint te sprinten dan is er geen houden meer aan, en af en toe komt er dus echt onverwachts zo een beest langshuppen.
gelukkig komen ze ook weer terug en blijven ze er niet achteraan rennen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Youp schreef:
In het begin heeft hij het wel een paar keer gedaan maar sinds hij het wachten goed begrijpt, luistert hij er ook naar als er fietsers of joggers langskomen.
Wij hebben dat ook zo gedaan. Zitten in het gras tot de fietsesr of joggers voorbij zijn.

Anne
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Afleiden is het best in mijn ogen,zorgen dat je leuker bent dan de jogger en neerleggen vind ik ook goed werken.Ik probeer als ze pup zijn wel te voorkomen dat ze gaan jagen,ik zie in de verte een jogger,lijn de hond aan,zo ook met paarden en fietsen en leg ze neer en ga gewoon wachten tot ze voorbij zijn,ze moeten wel blijven liggen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”