Dit meen je toch niet, hè? Een kennel van 3 m. x 3 m. en daar zit een hond zijn hele leven dag in dag uit in?!? Een dier in de dierentuin heeft het nog beter!scooby doo schreef:een kennel is 3meter op 3 .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Voor een smurf van jouw leeftijd heb je in één ding gelijk!
Inderdaad,iedereen koopt een hond voor zijn of haar plezier,dus ja,dat kun je als egoisme beschouwen.
Met dat verschil dat de meerderheid er zorg voor draagt dat de hond een zo 'n geweldig,hondwaardig bestaan krijgt als hij zich maar wensen kan!
Inderdaad,iedereen koopt een hond voor zijn of haar plezier,dus ja,dat kun je als egoisme beschouwen.
Met dat verschil dat de meerderheid er zorg voor draagt dat de hond een zo 'n geweldig,hondwaardig bestaan krijgt als hij zich maar wensen kan!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
3 meter op 3 dat is maar twee meter groter in de breedte en de lengte en de hoogte ??scooby doo schreef: het is zo dat ik walg van een bench de hond zit in een klein hokje
een kennel is 3meter op 3 . ik werd gek van mijn hond omdat hij binnen vanalles opvrat vandaar dat ik hem buiten heb gezet . ondertussen wat jullie niet weten is er een hond bijgekomen die ook in een kennel zat deze heb ik inmiddels al terug verkocht .
iedereen koopt een hond voor zijn plezier en egoisme

Ik heb een hond gekocht voor mijn dochter, en daar ben ik niet beschaamd om hoor.
Ik ben een dikke egoist, hé lieve Luka, wat zegt ge manneke :
WOEF

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach ja; dat is ook een oplossing natuurlijk...?!scooby doo schreef:ik werd gek van mijn hond omdat hij binnen vanalles opvrat vandaar dat ik hem buiten heb gezet .

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb je helemaal gelijk in, alleen het verschil tussen jou en mij is dat ik daarnaast wel probeer mijn honden het allerbeste en fijnste leven van de wereld te geven en dat giet ik niet in een vorm van een kennel van 3 m. x 3 m.scooby doo schreef:wat men zegt over egoisme dat slaat ook op jullie .
er is hier niemand die ene hond koopt om hem een goede thuis te geven !!!
Groetjes, Karen
Mijn honden zijn ten eerste niet allemaal gekocht en was/is er zeker de intentie om ze een goed huis te bieden.scooby doo schreef:wat men zegt over egoisme dat slaat ook op jullie .
Jij hebt je hond gekocht omdat je bang bent is weer een heel andere reden en bescherming voor inbrekers nodig hebt geef je zelf aan.
- starfleet
- Erelid
Dat komt omdat jij de ballen verstand hebt van honden opvoeden. Ik heb die topics gelezen en je wist gewoon helemaal niks, alles moest je vragen, de stomzinnigste dingen. Die hond had totaal geen respect voor je. Maar het moest natuurlijk wel een Doberman een Mechelaar of een Amstaff wezen.scooby doo schreef:
een kennel is 3meter op 3 . ik werd gek van mijn hond omdat hij binnen vanalles opvrat vandaar dat ik hem buiten heb gezet .
Tja, dan moet een hond wel in de ren.
Anne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Jij bent echt het prototype 'africhter' (met heel veel ????) wat die groep mensen een slechte naam bezorgd.scooby doo schreef:heerlijk toch dat internet , iedereen die zich zo boos kan maken op iemand die hij niet ziet en waar hij ook geen beeld bij kan vormen .
het is zo dat ik walg van een bench de hond zit in een klein hokje
een kennel is 3meter op 3 . ik werd gek van mijn hond omdat hij binnen vanalles opvrat vandaar dat ik hem buiten heb gezet . ondertussen wat jullie niet weten is er een hond bijgekomen die ook in een kennel zat deze heb ik inmiddels al terug verkocht .
eerlijk gezegd geniet ik wel van jullie reacties jullie doen me denken aan hyena's alleen zijn ze schuchter en bang maar in een groepje hebben ze allemaal een grote bek (bedoelend om dat jullie alleen geen discussie kunnen voeren)
jullie waaien allemaal mee met de wind en dat is best te begrijpen
als jullie irl nergens bijhoren waarom het wel niet proberen op een onozel hondenforum .
ik ben van trainingsmethode veranderd en heb veel bijgeleerd .
wat men zegt over egoisme dat slaat ook op jullie .
zo ik heb het gezegd ik wacht op de vele zinloze reply's en ik ga ze met plezier allemaal lezen
Je hebt een heleboel bijgeleerd zeg je? Ja, behalve blijkbaar hoe je een hond het slopen af kan leren: fijne oplossing om hem dan buiten te zetten.
Goh, wat heb jij een hoop geleerd zeg over honden

Sorry, maar die mensen gaan ook niet mee met de tijd, dat is nou eenmaal een feit.Ascha schreef:
Maar vaak wel.. Ik neem de gok dan liever niet en zet hem op zijn eigen plek in de ren.. Waar hij het echt niet slecht zal hebben..![]()
Heb dit van luitjes met meer dan 40 jaar sport-ervaring die ik erg serieus neem..
Waarom zou je hem dan moeten corrigeren voor gedrag dat later wel gewenst is? Mijn dhpup mag van mij alles pakken, ik word er niet kwaad om. Straks op het veld moet ze ook apporteren, als ik dat nu afstraf, is voor haar de lol er ook vanaf. Verder corrigeer ik het blaffen ook niet af. Het speels happen ook niet. Wel probeer ik het te voorkomen, maar straffen doe ik niet.Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Als je een hond daarin moet gaan aanpakken in huis in driften die je op het veld weer wel wil zien.. Ja dan is het beter dat hij in zijn eigen ruimte thuis totaal niets verkeerd kan doen.. En dus ook geen correctie nodig heeft.. (eigen ruimte hoeft niet alleen maar in de ren te betekenen)
Ik denk juist dat als je je hond alleen uit de kennel haalt om te trainen, hij vele malen meer gecorrigeerd moet worden dan een huishond. een hond in de kennel kan idd niet de fout in gaan, maar als hij dat doet, is er niemand die hem corrigeert.
Verder, hij wordt er alleen uitgehaald om te trainen. Vind je het gek dat hij op het veld presteerd? hij is gewoon gefrustreerd

Ik weet van Estelle dat zij ook een werkhond heeft en dat zij ook haar handen vol heeft aan der hond. Maar presteren doet haar hond, ook al slaapt die op bedEen hond uit werklijnen is meestal nog al hoog in zijn driften laat staan in zijn "pubertijd.." Dan kan hij zijn krachten mooi op het veld meten met de mouw in het zicht.. En zijn driften daar maximaal gebruiken..
Niets verkeerds mee bedoeld dus.. Gewoon een manier van opvoeden die ook gebruikt kan worden..

Hier een simpele kyno die dus ook overal in hangt. Niets is veilig voor haar. Ik heb nog steeds 2 gaten in mijn arm van een paar weken terug. Wat ik doe als ze te hard bijt IN ARMEN, dan stop ik het spel. In speeltjes mag ze bijten en sleuren wat ze wil, maar niet in een arm.Ascha schreef:
Het bijten bijvoorbeeld al..
Heb een pup meegemaakt mijn god daar werd je gek van zoals die in zijn baas zijn broek hing en zijn mouw..
Heb er overigens wel mee in een deuk gelegen..
Natuurlijk ik zou een pup wel binnenhalen.. maar als ik te vaak neeeeeee en laaat daat.. zou moeten roepen is het volgens mij gewoon beter dattie zijn eigen plek heeft..
Als je niet steeds neeeeee wil roepen, kan je dat ook voorkomen. Als ik mijn schoen in de woonkamer laat liggen, weet ik dat die kleine van mij geheid ermee aan de wandel gaat. niet erg, want slopen doet ze niet. Maar toen ik in het gips zat, was dat verrot. Dus op een geven moment maar mijn schoen opgeruimd, simpel zat
vergis je er niet in, dat een goede werkhond ook SOCIAAL moet zijn (denk daar maar eens over na

Hera gebruikt haar driften overal haha.jidde schreef:Ik weet van Estelle dat zij ook een werkhond heeft en dat zij ook haar handen vol heeft aan der hond. Maar presteren doet haar hond, ook al slaapt die op bed
In huis is ze idd druk, staat in de vensterbank, klimt op de tafels, blaft veel etc etc
Ze mag het van mij, juist omdat ik haar dat idd niet af wil nemen, als ik dat vervelend vond dan had ik haar lekker niet moeten nemen.
En op het veld tijens de trainingen is ze nog drukker en gekker.
Ik moet er trouwens niet aan denken dat Hera bij 'zo'n ' africhter terecht was gekomen, Hera zou echt wegkwijnen in een kennel als er verder niks met haar ondernomen zou worden (behalve het trainen), zij moet echt dagelijks haar beweging krijgen.
En ondanks dat ze uit pure werklijnen komt heeft ook zij behoefte aan haar dagelijkse knuffels

Dat dreigen leer je al vanaf pups af aan. Als ik met de kleine speel, maak ik een hoop herrie, jut haar op en je kan haar gerust een schop tegen der hol geven, zij laat niet los!Ascha schreef: Is een verzameling aan ervaringen die ik oppik en bij elkaar zie..
Daar stel ik mijn beeld op in..
Dat jouw hond in een keukenhandschoen bijt is heel mooi..
Ga zo door zou ik zeggen en werk met dreiging en stokslag..
Dan zien we ons wel bij het examen..
Als ik voor haar sta, en zij heeft een speeltje, dan maak ik dreigbewegingen. Zij ziet dat als een spelletje en springt dan tegen mij op om verder te spelen.
En dat voor een simpele kyno

Zie je, een zeer goede voorbeeld van een goede geleider en hondestelle schreef:Hera gebruikt haar driften overal haha.jidde schreef:Ik weet van Estelle dat zij ook een werkhond heeft en dat zij ook haar handen vol heeft aan der hond. Maar presteren doet haar hond, ook al slaapt die op bed
In huis is ze idd druk, staat in de vensterbank, klimt op de tafels, blaft veel etc etc
Ze mag het van mij, juist omdat ik haar dat idd niet af wil nemen, als ik dat vervelend vond dan had ik haar lekker niet moeten nemen.
En op het veld tijens de trainingen is ze nog drukker en gekker.
Ik moet er trouwens niet aan denken dat Hera bij 'zo'n ' africhter terecht was gekomen, Hera zou echt wegkwijnen in een kennel als er verder niks met haar ondernomen zou worden (behalve het trainen), zij moet echt dagelijks haar beweging krijgen.
En ondanks dat ze uit pure werklijnen komt heeft ook zij behoefte aan haar dagelijkse knuffels

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Wendy,jidde schreef:Als ik met de kleine speel, maak ik een hoop herrie, jut haar op en je kan haar gerust een schop tegen der hol geven, zij laat niet los!
Sorry, maar dit vind ik toch een hele bijzondere manier van spelen...!?
Groetjes, Karen
gewoon, ruig spelen. Tja, ik weet niet hoe je het moet omschrijven en filmen doen we maar niet, sta ik voor paalScooby schreef:Hoi Wendy,jidde schreef:Als ik met de kleine speel, maak ik een hoop herrie, jut haar op en je kan haar gerust een schop tegen der hol geven, zij laat niet los!

een schopje...geen rotschop waarbij die pup 3 meter de lucht in vliegt!Scooby schreef:Hoi Wendy,jidde schreef:Als ik met de kleine speel, maak ik een hoop herrie, jut haar op en je kan haar gerust een schop tegen der hol geven, zij laat niet los!
Hoho ik schop helemaal nietestelle schreef:een schopje...geen rotschop waarbij die pup 3 meter de lucht in vliegt!Scooby schreef:Hoi Wendy,jidde schreef:Als ik met de kleine speel, maak ik een hoop herrie, jut haar op en je kan haar gerust een schop tegen der hol geven, zij laat niet los!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
sporthonden, politiehonden, ed worden zo opgeleid hoor. dat is toch het spel voor een werkhond? anders zou dat leuk zijn bij de politie hoor: politieman stuurt hond op boef af, hond bijt, boef slaat en hond loopt weg...
in de sport is het net: honden worden opgejut met een zweep, met een stok ed, dit geeft ze veel meer motivatie om te bijten. (je moet je hond natuurlijk wel niet afrossen é...
)

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Estelle,estelle schreef:een schopje...geen rotschop waarbij die pup 3 meter de lucht in vliegt!
Je gaat een hond toch niet schoppen?!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm..., ik geloof toch niet dat die africhting helemaal mijn ding is.maart schreef:sporthonden, politiehonden, ed worden zo opgeleid hoor. dat is toch het spel voor een werkhond? anders zou dat leuk zijn bij de politie hoor: politieman stuurt hond op boef af, hond bijt, boef slaat en hond loopt weg...in de sport is het net: honden worden opgejut met een zweep, met een stok ed, dit geeft ze veel meer motivatie om te bijten. (je moet je hond natuurlijk wel niet afrossen é...
)

Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
belangrijkste is dat het voor de honden hun ding is: de honden amuseren zich echt, alles is één groot spel. zo wordt het toch bij ons gedaanScooby schreef:Hmmm..., ik geloof toch niet dat die africhting helemaal mijn ding is.maart schreef:sporthonden, politiehonden, ed worden zo opgeleid hoor. dat is toch het spel voor een werkhond? anders zou dat leuk zijn bij de politie hoor: politieman stuurt hond op boef af, hond bijt, boef slaat en hond loopt weg...in de sport is het net: honden worden opgejut met een zweep, met een stok ed, dit geeft ze veel meer motivatie om te bijten. (je moet je hond natuurlijk wel niet afrossen é...
)

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt me inderdaad een hele goede manier. Maar het kan voor een hond toch nooit amusant zijn als die twee keer per week dat grote spel mag beleven en de rest vand e week moet slijten in een kennel van 3 m. x 3 m.?maart schreef:belangrijkste is dat het voor de honden hun ding is: de honden amuseren zich echt, alles is één groot spel. zo wordt het toch bij ons gedaan![]()
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
mijn hondje zit lekker in huisScooby schreef:Dat lijkt me inderdaad een hele goede manier. Maar het kan voor een hond toch nooit amusant zijn als die twee keer per week dat grote spel mag beleven en de rest vand e week moet slijten in een kennel van 3 m. x 3 m.?maart schreef:belangrijkste is dat het voor de honden hun ding is: de honden amuseren zich echt, alles is één groot spel. zo wordt het toch bij ons gedaan![]()

nee ik snap wel wat je bedoelt daarom zeg ik ook 'een schopJE' en geen rotschop waar Scooby volgens mij aan denkt.jidde schreef:Hoho ik schop helemaal nietestelle schreef:een schopje...geen rotschop waarbij die pup 3 meter de lucht in vliegt!Scooby schreef:Hoi Wendy,jidde schreef:Als ik met de kleine speel, maak ik een hoop herrie, jut haar op en je kan haar gerust een schop tegen der hol geven, zij laat niet los!
Sorry, maar dit vind ik toch een hele bijzondere manier van spelen...!?Was spreekwoordelijk bedoelt! maar estelle, neem aan dat jij wel snap wat ik bedoel
Ik speel ook ruig met Hera ja, heeft ze helemaal niks van hoor.
- starfleet
- Erelid
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Jawel.. ik heb een pup onder mijn hoede gehad.. hem moeten opvoeden en bij fijne mensen geplaatst.. die er onder de indruk waren van zijn kunnen..Ik heb uit eerdere opmerkingen over de honden die je nu in huis hebt, begrepen dat je nog niet eerder een pup opgevoed hebt. Klopt dat?

Delete MIJ van dit FORUM aub..