Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

starfleet schreef:
Ascha schreef:
Is een verzameling aan ervaringen die ik oppik en bij elkaar zie..
Daar stel ik mijn beeld op in..
Dat jouw hond in een keukenhandschoen bijt is heel mooi..
Ga zo door zou ik zeggen en werk met dreiging en stokslag..
Dan zien we ons wel bij het examen..
Zucht. Ik zeg als het een Mechelaar was. Het is geen Mechelaar het is een Kooiker, die rent voor haar leven als ze iemand met een stok zou zien.

Mijn punt is dat wat er in je hond zit, dat je dat eruit kunt halen op een veld terwijl je toch de hond (grotendeels)in huis hebt lopen.

Anne
Het was dan ook sarcastisch bedoeld.. Dat je nix bewijst dat je je hond in een handschoen kunt laten bijten.. zegt me net nix..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

estelle schreef:nee ik snap wel wat je bedoelt daarom zeg ik ook 'een schopJE' en geen rotschop waar Scooby volgens mij aan denkt.

Ik speel ook ruig met Hera ja, heeft ze helemaal niks van hoor.
Hoi Estelle,

Wendy heeft het over ´een schop tegen haar hol´. Als ik dat lees, denk ik niet aan een schopJE in eerste instantie.
Ik speel ook ruig met Bono, maar bij ruig spelen, hoort toch niet per difintie dat je je hond moet schoppen?!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Scooby schreef:
estelle schreef:nee ik snap wel wat je bedoelt daarom zeg ik ook 'een schopJE' en geen rotschop waar Scooby volgens mij aan denkt.

Hoi Estelle,

Wendy heeft het over ´een schop tegen haar hol´. Als ik dat lees, denk ik niet aan een schopJE in eerste instantie.
Ik speel ook ruig met Bono, maar bij ruig spelen, hoort toch niet per difintie dat je je hond moet schoppen?!
wil je het niet lezen, of lees je er over heen? Het was spreekwoordelijk bedoelt :boos:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Scooby schreef:
Hmmm..., ik geloof toch niet dat die africhting helemaal mijn ding is. :wink:
Jij mag geeneens met je Doggen :pffff:
Sterker nog; ik WIL het niet eens!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Jawel.. ik heb een pup onder mijn hoede gehad.. hem moeten opvoeden en bij fijne mensen geplaatst.. die er onder de indruk waren van zijn kunnen.. :mrgreen: Een Duitse Dog.. Een schatje.. die ik nog steeds mis maar die erg goed zit nu..
Waarom heb je die dog bij andere mensen geplaatst en niet zelf gehouden, als ik vragen mag?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef: wil je het niet lezen, of lees je er over heen? Het was spreekwoordelijk bedoelt :boos:
Jahaa, dat is nu wel duidelijk, hoor... :roll:
Ascha
Actief
Contacteer:

Daphne schreef:
Ascha schreef:Daarna moet een hond nog zat leren en doen en geloof me.. correcties krijgen ze nog zat.. hahahaha.. werkelijk..

Gut, wat een gein he??
Die correcties hebben ze niet nodig als je ze normaal opvoed tijdens hun puppy/jonge hondentijd.
Maar ja, dat kost moeite he?
Liever zometeen een stroomband erop, hoef je alleen maar op een knoppie te drukken :kotz:
Heb ik nog nooit gebruikt.. Stroom.. :wink: .. een correctie komt alleen als het nodig is.. een hond oppakken verleggen en weer duidelijk maken hoe het wel moet is ook een correctie.. Over wanneer ik stroom wel toegestaan vind kan ik het niet hebben.. zover ben ik niet.. ik vind het een laatste redmiddel en zal het als het eventjes gaat niet op mijn honden gebruiken..
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Scooby schreef:
jidde schreef: wil je het niet lezen, of lees je er over heen? Het was spreekwoordelijk bedoelt :boos:
Jahaa, dat is nu wel duidelijk, hoor... :roll:
ik geef je één raad: gan nooit naar een wedstrijd van bijvoorbeeld de belgische ring gaan kijken, daar worden nogal dingen geprobeerd om te hond af weren hoor :wink:
maart
Zeer actief

Ascha schreef:

Gut, wat een gein he??
Die correcties hebben ze niet nodig als je ze normaal opvoed tijdens hun puppy/jonge hondentijd.
Maar ja, dat kost moeite he?
Liever zometeen een stroomband erop, hoef je alleen maar op een knoppie te drukken :kotz:
je kan een hond niet alles leren tijdens zijn puppy/jonge honden tijd hoor :roll: correcties blijven dus nodig
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:je kan een hond niet alles leren tijdens zijn puppy/jonge honden tijd hoor :roll: correcties blijven dus nodig
Kunnen jullie in de africhting niet zonder correcties iets aanleren?!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

maart schreef: ik geef je één raad: gan nooit naar een wedstrijd van bijvoorbeeld de belgische ring gaan kijken, daar worden nogal dingen geprobeerd om te hond af weren hoor :wink:
Scooby Doo in zijn pakje :N: :N:

Anne
Ascha
Actief
Contacteer:

jidde schreef:
Scooby schreef:

Hoi Estelle,

wil je het niet lezen, of lees je er over heen? Het was spreekwoordelijk bedoelt :boos:
Dit bedoel ik nou.. hahaha.. er word gewoon van gemaakt wat ze wil lezen..
Ik schop mijn honden ook met spelen (niet keihard..).. en ze vinden het helemaal geweldig..
Dan is het een gespring en geblaf en nepaanvallen mijn kant op.. helemaal goed.. Lekker stoeien..
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
maart schreef:je kan een hond niet alles leren tijdens zijn puppy/jonge honden tijd hoor :roll: correcties blijven dus nodig
alles wordt aangeleerd spelenderwijs, zonder druk dus. wanneer een hond zijn oefening perfect kent, maar die niet wil uitvoeren, of met je voeten staat te spelen, dan is een correctie toch op zijn plaats?
en een correctie is niet gelijk aan je hond eens ferm afrossen, hem onder stroom steken,... een 'nee' is ook een correctie hé
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Scooby schreef:
Ik raad je aan om eerst het topic "TT in de nek of op de keel plaatsen" te lezen, dan ben je helemaal op de hoogte.

Anne
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Ik schop mijn honden ook met spelen (niet keihard..).. en ze vinden het helemaal geweldig..
Dan is het een gespring en geblaf en nepaanvallen mijn kant op.. helemaal goed.. Lekker stoeien..
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er honden zijn die het ´helemaal geweldig´ vinden dat je ze schopt in het spel. Wat is daar voor ´honds´ aan? Heb je ooit een hond gezien die een andere hond schopt?!
Stoeien, vind ik een heel ander verhaal. Maar bij ´lekker stoeien´ met je hond, hoort geen schoppen in mijn opinie.
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
Ascha schreef:Ik schop mijn honden ook met spelen (niet keihard..).. en ze vinden het helemaal geweldig..
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er honden zijn die het ´helemaal geweldig´ vinden dat je ze schopt in het spel. Wat is daar voor ´honds´ aan? Heb je ooit een hond gezien die een andere hond schopt?!
als mijn hond met andere speelt, bijten ze soms naar elkaar, gaat het er behoorlijk ruw aan toe. wat is het verschil dan als je zelf ruw speelt met je hond?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik schop maar geen honden ben bang dat ze weg vliegen dan
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
oh dus jij "bijt" hem in zijn nek met spelen, gaat tandje tandje spelen, hapt hem in een poot? want het moet natuurlijk wel honds zijn als je met ze speelt.... :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:als mijn hond met andere speelt, bijten ze soms naar elkaar, gaat het er behoorlijk ruw aan toe. wat is het verschil dan als je zelf ruw speelt met je hond?
Daar is inderdaad geen verschil tussen, behalve het feit dat honden nooit zomaar ´spelen´. Bij honden zit er altijd een ander doel achter, namelijk: de rangorde. Maar bij ´ruw spelen´, hoort gewoon geen schoppen in mijn beleving. Ik zou het werkelijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een hond te schoppen.
maart
Zeer actief

yamie schreef:
Scooby schreef:
oh dus jij "bijt" hem in zijn nek met spelen, gaat tandje tandje spelen, hapt hem in een poot? want het moet natuurlijk wel honds zijn als je met ze speelt.... :denken:
:smile: :smile:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:ik schop maar geen honden ben bang dat ze weg vliegen dan
:smile:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:oh dus jij "bijt" hem in zijn nek met spelen, gaat tandje tandje spelen, hapt hem in een poot? want het moet natuurlijk wel honds zijn als je met ze speelt.... :denken:
Ja, ik speel inderdaad op die manier met mijn honden. Tenzij we ´trekspelletjes´ of iets dergelijks aan het doen zijn. Maar ik schop mijn honden in elk geval niet!
Ascha
Actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Ascha schreef:Jawel.. ik heb een pup onder mijn hoede gehad.. hem moeten opvoeden en bij fijne mensen geplaatst.. die er onder de indruk waren van zijn kunnen.. :mrgreen: Een Duitse Dog.. Een schatje.. die ik nog steeds mis maar die erg goed zit nu..
Waarom heb je die dog bij andere mensen geplaatst en niet zelf gehouden, als ik vragen mag?
Omdat het niet goed ging tussen mijn honden en hem..
Hij was vreselijk jaloers als ik mijn andere twee aandacht gaf.. Had ik hem alleen gehad was het prima geweest.. Grote baby's zijn het he..

Ik kreeg hem met 3 maanden.. had bij vrienden van me gezeten die hem totaal niet aankonden en verpest hadden.. Niet zindelijk.. vreselijk aanstellen om aandacht.. zeker als ik de andere twee ook aandacht gaf..

Ik heb hem tot een jaar gehad zijn gedrag naar mijn eerste twee doggiezz werd erger..
Daarna ben ik hem gaan herplaatsen..
Ben er nog gaan kijken.. hij zit nu in Zeeland bij doggenkenners met nog een dog samen.. Bodhy & King, klinkt wel he.. helemaal goed.. een flink grote tuin en een keukendeur die openstaat (zelfs winterdag) waar ze in en uit kunnen lopen..
Ik ben na die keer niet meer terug geweest kijken..
Mijn hart brak daar.. Hij was niet meer bij me weg te krijgen.. En ik was gek op dat beest..
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ascha schreef:
Ik heb uit eerdere opmerkingen over de honden die je nu in huis hebt, begrepen dat je nog niet eerder een pup opgevoed hebt. Klopt dat?
Jawel.. ik heb een pup onder mijn hoede gehad.. hem moeten opvoeden en bij fijne mensen geplaatst.. die er onder de indruk waren van zijn kunnen.. :mrgreen: Een Duitse Dog.. Een schatje.. die ik nog steeds mis maar die erg goed zit nu..
En waarom zou je dan een pup niet weer kunnen/willen opvoeden?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
maart schreef:als mijn hond met andere speelt, bijten ze soms naar elkaar, gaat het er behoorlijk ruw aan toe. wat is het verschil dan als je zelf ruw speelt met je hond?
Daar is inderdaad geen verschil tussen, behalve het feit dat honden nooit zomaar ´spelen´. Bij honden zit er altijd een ander doel achter, namelijk: de rangorde. Maar bij ´ruw spelen´, hoort gewoon geen schoppen in mijn beleving. Ik zou het werkelijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een hond te schoppen.
maar jij ziet denk ik schoppen veel te wreed :wink: je moet natuurlijk niet je hond gaan pijn doen, daar is geen lol aan :roll: de bedoeling is dat je een dreiging uitvoert, maar je hond mag niet lossen. als je de hond pijn doet, dan zal die van zijn leven niet meer bijten, dus ja, daar heb je niets aan. weet niet juist hoe ik het je kan uitleggen, maar je doet de hond dus echt geen pijn, je dreigt allen maar (versta je het een beetje :19: )
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
yamie schreef:oh dus jij "bijt" hem in zijn nek met spelen, gaat tandje tandje spelen, hapt hem in een poot? want het moet natuurlijk wel honds zijn als je met ze speelt.... :denken:
Ja, ik speel inderdaad op die manier met mijn honden. Tenzij we ´trekspelletjes´ of iets dergelijks aan het doen zijn. Maar ik schop mijn honden in elk geval niet!
waarom zie en lees je het schoppen als iets afschuwelijks? ik speel ook wel eens met mijn honden (jaja) en dan duw ik ze wel eens weg met mijn voet, schop ik wel eens tegen ze aan, met beleid, zachtjes en ja dat vinden ze leuk... neem dat maar gewoon aan, ik geen ze geen rotschop, ze vliegen geen meters weg oid...

enne wil je een keer een foto plaatsen van jij die bono in zijn poot hapt :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:maar jij ziet denk ik schoppen veel te wreed :wink: je moet natuurlijk niet je hond gaan pijn doen, daar is geen lol aan :roll: de bedoeling is dat je een dreiging uitvoert, maar je hond mag niet lossen. als je de hond pijn doet, dan zal die van zijn leven niet meer bijten, dus ja, daar heb je niets aan. weet niet juist hoe ik het je kan uitleggen, maar je doet de hond dus echt geen pijn, je dreigt allen maar (versta je het een beetje :19: )
Ik snap het wel, hoor. Helemaal, zoals jij het uitlegt. Maar het blijft gewoon niet mijn ding. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:waarom zie en lees je het schoppen als iets afschuwelijks?
Omdat ik het iets afschuwelijks vind. Je doet een dier iets aan, waartegen hij zich op dat moment niet kan (en in de meeste gevallen waarschijnlijk ook niet wil!) verzetten.
Als ik met onze dogjes speel, gaat dat ook wil. Dan duw ik ze ook flink weg of geef een kneepje in hun flank of iets dergelijks. Maar dat zijn dingen die je honden onderling ook ziet doen. (Kneepje is beetje dan natuurlijk. :wink: )

En ik wil best een keer een foto hier neerzetten van dat ik Bono in zijn poot bijt. Alleen als ik bijt tijdens het spel, doe ik dat met mijn handen en niet met mijn tanden. :wink:
Maar zeg het maar: van welke van de twee wil je een foto? :mrgreen:
maart
Zeer actief

Scooby schreef:
yamie schreef:waarom zie en lees je het schoppen als iets afschuwelijks?
Omdat ik het iets afschuwelijks vind. Je doet een dier iets aan, waartegen hij zich op dat moment niet kan (en in de meeste gevallen waarschijnlijk ook niet wil!) verzetten.
Als ik met onze dogjes speel, gaat dat ook wil. Dan duw ik ze ook flink weg of geef een kneepje in hun flank of iets dergelijks. Maar dat zijn dingen die je honden onderling ook ziet doen. (Kneepje is beetje dan natuurlijk. :wink: )

En ik wil best een keer een foto hier neerzetten van dat ik Bono in zijn poot bijt. Alleen als ik bijt tijdens het spel, doe ik dat met mijn handen en niet met mijn tanden. :wink:
Maar zeg het maar: van welke van de twee wil je een foto? :mrgreen:
denk dat een kneepje nog meer pijn doet dan wanneer ik mijn hond 'schop' :wink:
Ascha
Actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
Ascha schreef:
Ik heb uit eerdere opmerkingen over de honden die je nu in huis hebt, begrepen dat je nog niet eerder een pup opgevoed hebt. Klopt dat?
Jawel.. ik heb een pup onder mijn hoede gehad.. hem moeten opvoeden en bij fijne mensen geplaatst.. die er onder de indruk waren van zijn kunnen.. :mrgreen: Een Duitse Dog.. Een schatje.. die ik nog steeds mis maar die erg goed zit nu..
En waarom zou je dan een pup niet weer kunnen/willen opvoeden?
Ik kan en wil zeker best een pup opvoeden..
Bij mij zal een pup alleen in zijn eerste jaar een minimum aan regels hebben..
Laat dat maar vegen hoor.. Heb er hier twee waar hij mee zou kunnen razen en doen.. En buiten kunnen ze wat mij betreft minder fout doen dan binnen..
Ik snap niet wat jullie zo zielig vinden aan buitenhonden..
Ik zou willen dat ik deze twee ook buiten kon zetten.. En als ik dan weg ben ze in een ren zitten.. is dat dan zo erg? Ze zouden er veel uitkomen..
Is toch lekker voor ze.. Het zijn dieren hoor.. gewend aan het buitenleven.. oke.. dat ze nu binnen gewend zijn.. maar dat zielige gedoe.. ach ze zitten in een ren.. nou en? Ze hebben daar hun eigen hut.. Nix mis mee.. Toen ze hun ren hadden sprongen ze van blijdschap als ik ze dr uit haalde.. Nu als ik ook maar 5 minuten weg ben en ik kom thuis springen ze ook van blijdschap.. dus ik zie het verschil niet zo..
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”