starfleet schreef:Vanaf een afstand zou ik zeggen probeer gerust eens NILIF (nothing in life is free). Maar ik ben ook geen expert en ik ken je hond verder ook niet.
Anne
Dat doe ik al. In ieder geval wel als je bedoelt dat ik hem niet 'gratis' iets moet geven
Voordat hij mag eten laat ik hem zitten en blijven en hij mag pas op z'n bak af als ik 'toe maar' zeg.
Overigens krijgt hij al bijna geen brokjes meer uit zijn bak omdat ik zijn brokken ook al meeneem als beloning. Het zijn cavombrokken, wat hij per dag krijgt is zo weg aan wat beloningen moeten voorstellen.
Dat zijn allemaal van die dingetjes die ik zelf nou niet echt rangorde-bepalend vind, in ieder geval niet bij zo'n hond als Leo.
Ik ben nu al maanden aan het proberen zijn aandacht meer op mij te vestigen en ik begin het best een beetje moe te worden, omdat het op deze manier gewoon niet werkt.
Ik ben buiten een compleet circus aan het opvoeren als hij eens een keer aandacht voor me heeft, maar hij gaat net zo doodleuk weer verder met rondsnuffelen omdat het hem niet kan schelen.
Binnenshuis gaat het goed, maar buiten ben ik lucht voor hem.
Oók op plekken waar echt geen prikkels te vinden zijn, want dat heb ik ook wekenlang geprobeerd.
Alleen als de snoepjes voor zijn neus gehouden worden, ik heb dan zoiets van als je niet komt als ik roep/niet gaat zitten/liggen en dus een snoepje halen of een spelletje doen, jammer dan, maar dan krijg je ook niets.
Probleem daarin is dat dat Leo echt helemaal niets uitmaakt, want de rest is veel belangrijker

En daarom denk ik er dus over om hem een keer compleet te negeren voor een aantal dagen en niet alleen wanneer hij klierig is.