Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pensvraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Pensvraagje

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb twee weken geleden twee kilo (bevroren) pens bij de dierenwinkel gekocht wat deze vriendelijke meneer speciaal voor mij had gekocht omdat tegenwoordig iedereen kant en klare pens in een pakje koop.

Reini dus niet, Reini wilde persé lappen pens en nu ligt die twee kilo dus in de vriezer en ik weet echt niet wat ik ermee aan moet :roll:

Volgens de dierenwinkel meneer kan ik er een stukje afhakken zodat de rest weer bevroren terug in de vriezer kan maar dat lukt me niet zo best dus hier mijn vraag...

Hoe lang kan je die lappen pens in de koelkast bewaren want Vegas eet geen kilo per keer :wink:

En.. hoeveel kan ik hem geven? En.. hoe wordt dit gegeten? Ik heb het nog niet in ontdooide toestand gezien, zijn het echte lappen en moet ik dat dan vasthouden zodat hij er niet in stikt of valt het in stukken :denken:

Een hoop vragen... nu hoop ik op antwoorden van de ervaren pens gebruikers :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Heb je geen bijl of iets liggen :mrgreen: dan kan je gerust stukken pens hakken :wink:
Verder knip ik het met de schaar in stukjes, mijn honden kauwen namelijk niet als ze een lap pens krijgen maar willen het in 1x doorslikken met paniek als gevolg want ze stikken erin :roll:
Bij mij blijft het nooit in de koelkast staan, het is meestal direct op dus hoe lang je het kan bewaren weet ik niet maar pens in je koelkast lijkt me niet het beste plan :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inderdaad, een beetje laten ontdooien en dan er af halen wat je nodig hebt. Gebruik een groot, scherp mes of (als je dat hebt) een hakbijltje. Ik heb zelf wel eens een zaag(je) gebruikt, ging ook goed!

De lappen die ik regelmatig geef zijn inderdaad 'echte' lappen, sommige honden beginnen er dan lekker aan te scheuren, trekken en knagen maar je hebt ook honden die zo'n lap in een keer doorslikken (mijn hond Billy bijvoorbeeld :roll: ).

Wat je kunt doen om het 'scheur- en trekplezier' te vergroten is een stuk lap vastspijkeren buiten (aan de schuur, schutting of aan een paaltje) dan moet je hond wel trekken en scheuren.

Ik geef trouwens net zo veel pens als een (avond)maaltijd en doe dat ongeveer 1 x in de twee weken.

Hoop dat je iets aan mijn ervaringen hebt!

Groet,
Rami
Afbeelding
Rami
Zeer actief

cloris schreef: Bij mij blijft het nooit in de koelkast staan, het is meestal direct op dus hoe lang je het kan bewaren weet ik niet maar pens in je koelkast lijkt me niet het beste plan :mrgreen:
Ja, dat vergat ik nog te zeggen: iets over de 'odeur' van pens!
Maarre... één troost, het went! :mrgreen:

Groet,
Rami
Afbeelding
Reini
Zeer actief

cloris schreef:Heb je geen bijl of iets liggen :mrgreen: dan kan je gerust stukken pens hakken :wink:
Verder knip ik het met de schaar in stukjes, mijn honden kauwen namelijk niet als ze een lap pens krijgen maar willen het in 1x doorslikken met paniek als gevolg want ze stikken erin :roll:
Bij mij blijft het nooit in de koelkast staan, het is meestal direct op dus hoe lang je het kan bewaren weet ik niet maar pens in je koelkast lijkt me niet het beste plan :mrgreen:
Nee ik heb geen bijl of zoiets dergelijks in huis rondslingeren :smile:

Ik denk dat ik het ook maar knip want Vegas kauwt nergens op dus vast en zeker ook niet op de pens!

Geen pens in de koelkast bewaren.. staat genoteerd, zal voor de stank zijn :idea:

Vegas krijgt iedere avond een gedroogde pensstaaf na zijn avondmaaltijd en die meurt al gruwelijk dus dan zal het vers wel helemaal stinken :N:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Rami schreef:Inderdaad, een beetje laten ontdooien en dan er af halen wat je nodig hebt. Gebruik een groot, scherp mes of (als je dat hebt) een hakbijltje. Ik heb zelf wel eens een zaag(je) gebruikt, ging ook goed!
Ik ga zo maar even langs de doe-het-zelf-zaak om een bijltje te halen :ok:

....Misschien willen zij de pens wel voor me hakken :idea: :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Reini schreef: ....Misschien willen zij de pens wel voor me hakken :idea: :mrgreen:
Haha, ja, je kunt het proberen natuurlijk!

O ja, in stukjes hakken kan natuuurlijk goed, zeker als je hond er in zou kunnen stikken (zoals Cloris zegt). Maar dat trekken en scheuren is eigenlijk wel 'des honds' (en leuk om te zien) vandaar dat ik die tip van het vastspijkeren (dat ik eens ergens las op een barf-forum) gaf.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Reini schreef:
Nee ik heb geen bijl of zoiets dergelijks in huis rondslingeren :smile:
Nou niet eens joh? :mrgreen:
Ik denk dat ik het ook maar knip want Vegas kauwt nergens op dus vast en zeker ook niet op de pens!
Je kan het ook vasthouden, maar knippen werkt het best, is wel zwaar maar werkt.
Geen pens in de koelkast bewaren.. staat genoteerd, zal voor de stank zijn :idea:
hahaha nou verse lappen pens stinken vele malen minder dan die bakjes van bijvoorbeeld smuldier :wink:
Vegas krijgt iedere avond een gedroogde pensstaaf na zijn avondmaaltijd en die meurt al gruwelijk dus dan zal het vers wel helemaal stinken :N:
Die staafjes stinken meer :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mijn vraag kan ik hier ook wel stellen, gaat een beetje over hetzelfde.

Ik geef mijn pup van 13 weken alleen maar KVV. In het begin brokken van de fokker maar sinds ik KVV geef is haar ontlasting 100x beter, vaster, donkerder en minder. Ik ben ook van plan om haar dit te blijven geven. Dat echte Barfen zie ik zelf nog niet echt zitten dus vindt dit een mooie tussenoplossing.
Ik zou haar ook wel eens wat andere dingen willen geven, zowel als tussendoortje ( kluif/bot ) of als vervanging van de KVV maaltijd. Is het dan mogelijk om ruwe pens te geven? Of zijn er andere suggesties? Wat voor bot/kluif kan ik geven als tussendoortje? Ik bedoel dan zo'n rauw bot met vlees eraan enzo?
Het is een Berner Sennen pup van 13 weken. Want kan nu al en wat kan eventueel nu nog niet gegeven worden? En waar zou je dat kunnen halen en hoe maak je dat verder klaar?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Tamara
Reini
Zeer actief

cloris schreef: Die staafjes stinken meer :wink:
Dan valt het gelukkig wel mee want voor die stank ben ik redelijk immuun geworden :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Rami schreef:Maar dat trekken en scheuren is eigenlijk wel 'des honds' (en leuk om te zien) vandaar dat ik die tip van het vastspijkeren (dat ik eens ergens las op een barf-forum) gaf.
Dat vastspijkeren houd ik in gedachten want dat hele trek verhaal bevalt me wel. Bedankt voor de tip :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Mijn vraag kan ik hier ook wel stellen, gaat een beetje over hetzelfde.

Ik geef mijn pup van 13 weken alleen maar KVV. In het begin brokken van de fokker maar sinds ik KVV geef is haar ontlasting 100x beter, vaster, donkerder en minder. Ik ben ook van plan om haar dit te blijven geven. Dat echte Barfen zie ik zelf nog niet echt zitten dus vindt dit een mooie tussenoplossing.
Ik zou haar ook wel eens wat andere dingen willen geven, zowel als tussendoortje ( kluif/bot ) of als vervanging van de KVV maaltijd. Is het dan mogelijk om ruwe pens te geven? Of zijn er andere suggesties? Wat voor bot/kluif kan ik geven als tussendoortje? Ik bedoel dan zo'n rauw bot met vlees eraan enzo?
Het is een Berner Sennen pup van 13 weken. Want kan nu al en wat kan eventueel nu nog niet gegeven worden? En waar zou je dat kunnen halen en hoe maak je dat verder klaar?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Tamara
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512
Je kan eens naar het bottendocument kijken op de link hierboven. Daar staat van alles in over botten welke je kan geven. :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Juist als je hond normaal niet kauwt zou ik een vrij groot stuk geven.
Je kan je pens ook met een diepvries mes in kleinere stukken zagen. Een pond moet ie in 2 dagen wel weg kunnen werken lijkt me :19:
Als je goeie vriendjes met je slager bent kanje vragen of die het aan het einde van de dag wil zagen, vaak hebben ze een botzaag oid.
En ik zat te denken dat je met een zaag ook een eind moet komen :denken:
In amsterdam kon je het gewoon onbevroren kopen in de dierenwinkel(is wel 15 jaar geleden ondertussen :mrgreen:
weg gehaald zit een virus in
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

In de koelkast ..... ik mag het zelfs niet eens in huis laten ontdooien, dat moet in de schuur. :mrgreen: Mijn vriend kan écht niet tegen die lucht. :wink:

De honden vinden het heerlijk en liggen er altijd uitgebreidt op te kauwen. Zelf koop ik het per kilo verpakt, maar ik heb meerdere honden, dus die kilo gaat makkelijk in één keer op. Ik geef de pens mede omdat ze er zo lekker op kunnen kauwen, maar als je hond er écht niet op wil kauwen dan zal dan niet gaan.
cloris
Zeer actief

Sjiel schreef:Juist als je hond normaal niet kauwt zou ik een vrij groot stuk geven.
Nou dat zou ik dus niet doen sorry, als je dat aan mijn honden geeft kan je ze redden en ja de keer daarna hetzelfde verhaal, schrokkers zijn het en ze leren er niets van :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

cloris schreef:
Sjiel schreef:Juist als je hond normaal niet kauwt zou ik een vrij groot stuk geven.
Nou dat zou ik dus niet doen sorry, als je dat aan mijn honden geeft kan je ze redden en ja de keer daarna hetzelfde verhaal, schrokkers zijn het en ze leren er niets van :wink:
Als ik hem een groot stuk geef en ik hou het vast dan zal hij wel moeten kauwen toch :19:
Vegas kauwt ook nergens op maar toen ik hem vanmorgen een kippenek gaf moest hij wel kauwen want ik hield het vast. Dat ging goed!
Ik haal het vanavond maar eens uit de vriezer en dan kijk ik eerst wel hoe het eruit ziet.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Reini schreef:
cloris schreef:
Als ik hem een groot stuk geef en ik hou het vast dan zal hij wel moeten kauwen toch :19:
Vegas kauwt ook nergens op maar toen ik hem vanmorgen een kippenek gaf moest hij wel kauwen want ik hield het vast. Dat ging goed!
Ik haal het vanavond maar eens uit de vriezer en dan kijk ik eerst wel hoe het eruit ziet.

Ja vasthouden heb ik ook heel lang gedaan met de vleugels en nekken, maar met die pens lukt het me niet :denken:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

cloris schreef:
Ja vasthouden heb ik ook heel lang gedaan met de vleugels en nekken, maar met die pens lukt het me niet :denken:
Hè jakkie, is het glibberig?? :N:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Wat je ook kan doen met die enorme lap pens is wat ie niet op kan op weng naar de hondenschool bij Takkie afleveren :idea:
weg gehaald zit een virus in
cloris
Zeer actief

Reini schreef:
cloris schreef:
Hè jakkie, is het glibberig?? :N:
Nou echt fijn om vast te houden is het niet :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”