Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pensstaafjes en hoefjes
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Pensstaafjes en hoefjes
Bram is flink aan het wisselen en heeft ineens weer interesse in pensstaafjes. Zit er een maximum aan dat ik hem kan geven? Hij heeft er vandaag twee op, is dat te veel?
In een ander topic las ik dat je hoefjes eerst moet weken ivm scherpe kantjes, maar ik weet niet meer waar ik dat las. Moet dit echt? Er ligt hier altijd een hoefje in de kamer en in de auto waar hij regelmatig op kauwt. Kan dat niet?
In een ander topic las ik dat je hoefjes eerst moet weken ivm scherpe kantjes, maar ik weet niet meer waar ik dat las. Moet dit echt? Er ligt hier altijd een hoefje in de kamer en in de auto waar hij regelmatig op kauwt. Kan dat niet?

Linda, Izzie en Bram
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Een kooikerhondje mag best 2 pensstaafjes hebben per dag. Die hoefjes, tja........ er is ooit een wat gebeurd met een hoefje en daarna is dit verhaal gekomen. Fanatieke honden kunnen inderdaad behoorlijke stukken van een hoefje afbijten en aangezien het moeilijk verteert spugen ze het dan weer uit. Wanneer je zo'n stukje hoef bekijkt dan ziet het er nogal scherp uit, dat is waar.
Ik kan er niks anders van zeggen dan dat mÃjn honden er nog nooit problemen mee gehad hebben. Maar ja, wat zegt dat nu weer helemaal
Aan de andere kant, ik ken ook verhalen van honden die in brokjes gestikt zijn en hele volksstammen zetten hun hond dag na dag een bakvol van die gevaarlijke dingetjes voor?
Het weken van hoefjes zal niet erg zijn, ik denk dat het ook niet veel goeds doet maar als je je er beter door voelt kun je het toch gewoon doen?
Ik zou ook wat kalfsribbetjes halen an kauwmateriaal en een lap pens is ook net kauwgom voor hondjes.
Ik kan er niks anders van zeggen dan dat mÃjn honden er nog nooit problemen mee gehad hebben. Maar ja, wat zegt dat nu weer helemaal

Het weken van hoefjes zal niet erg zijn, ik denk dat het ook niet veel goeds doet maar als je je er beter door voelt kun je het toch gewoon doen?
Ik zou ook wat kalfsribbetjes halen an kauwmateriaal en een lap pens is ook net kauwgom voor hondjes.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bram is heel voorzichtig met hoefjes eigenlijk. Hij zit heel lekker op een randje te sabbelen en te kauwen. Hij doet ook al drie maanden met twee hoefjes (tegelijkertijd). Ik kan wel weken, maar moet ik dat dan elke keer weer doen voor gebruik? Dan kan ik ze dus niet laten liggen in de kamer.Rosita Compagner schreef:Een kooikerhondje mag best 2 pensstaafjes hebben per dag. Die hoefjes, tja........ er is ooit een wat gebeurd met een hoefje en daarna is dit verhaal gekomen. Fanatieke honden kunnen inderdaad behoorlijke stukken van een hoefje afbijten en aangezien het moeilijk verteert spugen ze het dan weer uit. Wanneer je zo'n stukje hoef bekijkt dan ziet het er nogal scherp uit, dat is waar.
Ik kan er niks anders van zeggen dan dat mÃjn honden er nog nooit problemen mee gehad hebben. Maar ja, wat zegt dat nu weer helemaalAan de andere kant, ik ken ook verhalen van honden die in brokjes gestikt zijn en hele volksstammen zetten hun hond dag na dag een bakvol van die gevaarlijke dingetjes voor?
Bram heeft 1 keer botten gehad en dat was niet zo'n succes (was rauwe kip met botten). Misschien dat kalfsribbetjes wel goed gaan. Een lap pens, waar haal je dat?

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Toen Buffy nog niet aan de lijn was kreeg ze af en toe een bullenpees. Daar zitten geen scherpe randen aan en vinden vrijwel alle honden heerlijk om te kluiven.Zoek stok! schreef:
Bram heeft 1 keer botten gehad en dat was niet zo'n succes (was rauwe kip met botten). Misschien dat kalfsribbetjes wel goed gaan. Een lap pens, waar haal je dat?
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bullepees krijg hij ook, ligt altijd in z'n bench. Zo eens in de paar dagen gaat hij er op kauwen. Heerlijk als er dan zo'n vies geval midden in de kamer ligtstarfleet schreef:Toen Buffy nog niet aan de lijn was kreeg ze af en toe een bullenpees. Daar zitten geen scherpe randen aan en vinden vrijwel alle honden heerlijk om te kluiven.Zoek stok! schreef:
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Volgens mij zit er geen limiet aan pensstaafjes (Moos en Saar hangen iig deze mening aan
)
Alleen kan Bram natuurlijk wel wat dikkig worden van teveel van die dingen, ik denk dat 2 van die staafjes op een dag best kan bij hem. Hier krijgen ze er af en toe eentje, en Moos soms 2 op 1 dag (Saar doet net zo lang met 1). Alleen ik merk wel dat als ze ze vaak krijgen ze wel een beetje nare winden gaan laten....
Ik koop hier de laatste maanden altijd van die Farmfood kluiven. Wit zijn die, en je hebt ze in rondjes, staafjes en vlechten dacht ik. Daar doen ze vrij lang mee (een stuk langer dan met van die 'gewone' bruine kauwstaven) omdat het behoorlijk harde dingen zijn, en ze vinden ze erg lekker en kauwen er heeeeeel fanatiek op. Die dingen worden ook niet zo sompig, dus ze blijven echt hard. Ook houden ze dan gewoon goede ontlasting, en laten ze geen winden, terwijl ze dat met van die andere bruine kauwstaven (zijn dat bullepezen?) vaak wel doen.

Alleen kan Bram natuurlijk wel wat dikkig worden van teveel van die dingen, ik denk dat 2 van die staafjes op een dag best kan bij hem. Hier krijgen ze er af en toe eentje, en Moos soms 2 op 1 dag (Saar doet net zo lang met 1). Alleen ik merk wel dat als ze ze vaak krijgen ze wel een beetje nare winden gaan laten....
Ik koop hier de laatste maanden altijd van die Farmfood kluiven. Wit zijn die, en je hebt ze in rondjes, staafjes en vlechten dacht ik. Daar doen ze vrij lang mee (een stuk langer dan met van die 'gewone' bruine kauwstaven) omdat het behoorlijk harde dingen zijn, en ze vinden ze erg lekker en kauwen er heeeeeel fanatiek op. Die dingen worden ook niet zo sompig, dus ze blijven echt hard. Ook houden ze dan gewoon goede ontlasting, en laten ze geen winden, terwijl ze dat met van die andere bruine kauwstaven (zijn dat bullepezen?) vaak wel doen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, die witte Framfood dingen bedoel je he? DAt is runderhuid ofzo en goed voor de tanden. Daar heb ik er ook een paar van aangeschaft. Hij vindt ze wel okay.Moos schreef:Volgens mij zit er geen limiet aan pensstaafjes (Moos en Saar hangen iig deze mening aan)
Winden laten van pensstaafjes heb ik zeker gemerkt, maar ach...als hij er nou zo van geniet

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ja, die witte Farmfood dingen inderdaad. Ze moesten er hier wel even aan wennen dat ze wel knetterhard zijn, maar nu zijn ze er dol op.Zoek stok! schreef:Ja, die witte Framfood dingen bedoel je he? DAt is runderhuid ofzo en goed voor de tanden. Daar heb ik er ook een paar van aangeschaft. Hij vindt ze wel okay.Moos schreef:Volgens mij zit er geen limiet aan pensstaafjes (Moos en Saar hangen iig deze mening aan)
Winden laten van pensstaafjes heb ik zeker gemerkt, maar ach...als hij er nou zo van geniet
En we zijn toch ook te goed voor die honden he.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- jaduuh
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
K weet er niet zo heel veel van af maar ik weet wel dat je je hond nooit kippenbotjes moet voeren omdat deze heel gauw en veel splinterenZoek stok! schreef:Rosita Compagner schreef: Bram heeft 1 keer botten gehad en dat was niet zo'n succes (was rauwe kip met botten). Misschien dat kalfsribbetjes wel goed gaan. Een lap pens, waar haal je dat?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gebruik de zoekfunktie hier eens en zoek op "Barf "jaduuh schreef:Zoek stok! schreef:K weet er niet zo heel veel van af maar ik weet wel dat je je hond nooit kippenbotjes moet voeren omdat deze heel gauw en veel splinterenRosita Compagner schreef: Bram heeft 1 keer botten gehad en dat was niet zo'n succes (was rauwe kip met botten). Misschien dat kalfsribbetjes wel goed gaan. Een lap pens, waar haal je dat?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Dat weet je dan dus niet goed, want wat je nu zegt klopt niet.jaduuh schreef:K weet er niet zo heel veel van af maar ik weet wel dat je je hond nooit kippenbotjes moet voeren omdat deze heel gauw en veel splinterenZoek stok! schreef:Bram heeft 1 keer botten gehad en dat was niet zo'n succes (was rauwe kip met botten). Misschien dat kalfsribbetjes wel goed gaan. Een lap pens, waar haal je dat?
Als je ze gaat koken, ja, dát moet je niet doen, maar rauw is geen probleem hoor

Leo krijgt af en toe bv. rauwe kippenvleugeltjes en dat gaat prima.
Maar Linda, wat ging er mis met Bram bij die kippenvleugels (of wat het anders was)?

- Zoek stok!
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
braken en diaree is normaal als je hond voor het eerst botjes met vlees krijgt..wil niet zeggen dat het niet goed isZoek stok! schreef:Hij heeft twee dagen diaree gehad daarna. En dat heeft hij verder nooit gehad, alleen toen.Saartje schreef:
Maar Linda, wat ging er mis met Bram bij die kippenvleugels (of wat het anders was)?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het niet zo'n succes was. Ik probeer het nog wel een keer, maar denk dat ik dan toch maar begin met runderbotten. Rundvlees is hij namelijk al gewend.ien schreef:braken en diaree is normaal als je hond voor het eerst botjes met vlees krijgt..wil niet zeggen dat het niet goed isZoek stok! schreef:Hij heeft twee dagen diaree gehad daarna. En dat heeft hij verder nooit gehad, alleen toen.Saartje schreef:

Linda, Izzie en Bram
-
- Erelid
- Contacteer:
runderbotten zijn te hard om mee te beginnenZoek stok! schreef:Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het niet zo'n succes was. Ik probeer het nog wel een keer, maar denk dat ik dan toch maar begin met runderbotten. Rundvlees is hij namelijk al gewend.ien schreef:braken en diaree is normaal als je hond voor het eerst botjes met vlees krijgt..wil niet zeggen dat het niet goed isZoek stok! schreef:Hij heeft twee dagen diaree gehad daarna. En dat heeft hij verder nooit gehad, alleen toen.Saartje schreef:
begin gewoon nog eens met kip, maar dan nekken

- Liesbeth
- Zeer actief
Wat dacht je van ossenstaart en dan zo dun mogelijke stukken? Of kalfsribben?ien schreef:runderbotten zijn te hard om mee te beginnenZoek stok! schreef:Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het niet zo'n succes was. Ik probeer het nog wel een keer, maar denk dat ik dan toch maar begin met runderbotten. Rundvlees is hij namelijk al gewend.ien schreef:braken en diaree is normaal als je hond voor het eerst botjes met vlees krijgt..wil niet zeggen dat het niet goed isZoek stok! schreef: Hij heeft twee dagen diaree gehad daarna. En dat heeft hij verder nooit gehad, alleen toen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Zoek stok!
- Zeer actief
Kan ik dat bij de slager krijgen?ien schreef:runderbotten zijn te hard om mee te beginnenZoek stok! schreef:Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het niet zo'n succes was. Ik probeer het nog wel een keer, maar denk dat ik dan toch maar begin met runderbotten. Rundvlees is hij namelijk al gewend.ien schreef:braken en diaree is normaal als je hond voor het eerst botjes met vlees krijgt..wil niet zeggen dat het niet goed isZoek stok! schreef: Hij heeft twee dagen diaree gehad daarna. En dat heeft hij verder nooit gehad, alleen toen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Kalfsribben klinkt ook goed, maar ik ga dus niet naar het slachthuis ofzo. Ik zal dit weekend eens bij de slager gaan kijken.Liesbeth schreef:Wat dacht je van ossenstaart en dan zo dun mogelijke stukken? Of kalfsribben?ien schreef:runderbotten zijn te hard om mee te beginnenZoek stok! schreef:Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het niet zo'n succes was. Ik probeer het nog wel een keer, maar denk dat ik dan toch maar begin met runderbotten. Rundvlees is hij namelijk al gewend.ien schreef: braken en diaree is normaal als je hond voor het eerst botjes met vlees krijgt..wil niet zeggen dat het niet goed is

Linda, Izzie en Bram
-
- Erelid
- Contacteer:
ossenstaart is ook redelijk hard, zit in het midden nogal een harde bot waar de honden juist met kleine stukken wel problemen mee kunnen krijgen..als je hem geeft dan een groot stuk waar ze van kunnen bijten en laatste kleine stukje weggooien!
dit is meer een bot voor al langere tijd botteneters.
kalfs/lams/ribben is minder hard en geschikter voor beginners
geitenribben >hangt van de leeftijd van de geit af..soms ook erg hard.
dit is meer een bot voor al langere tijd botteneters.
kalfs/lams/ribben is minder hard en geschikter voor beginners
geitenribben >hangt van de leeftijd van de geit af..soms ook erg hard.

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier op de markt staat een kraampje van de poelier, daar haal ik de kippennekjes altijd. Iets van 3-4 kilo voor een euro. Meestal bel ik even van te voren, dan neemt hij nog wat extra's voor me mee.
Dus misschien moet je de markt eens proberen.
Tip had trouwens de eerste week met kippenbotjes ook redelijk wat diarree, inmiddels kan ik hem ongeveer alles geven en heeft hij nooit meer diarree. Die diarree heeft maar een week geduurd en veranderde na anderhalve dag al van water-poep naar drab-poep
:N:
Veel succes verder met Bram's wisselen.
Tip had trouwens de eerste week met kippenbotjes ook redelijk wat diarree, inmiddels kan ik hem ongeveer alles geven en heeft hij nooit meer diarree. Die diarree heeft maar een week geduurd en veranderde na anderhalve dag al van water-poep naar drab-poep

- Zoek stok!
- Zeer actief
Volgens mij is het morgen markt, dus dan ga ik even op zoek! Dankje.Assie schreef:Hier op de markt staat een kraampje van de poelier, daar haal ik de kippennekjes altijd. Iets van 3-4 kilo voor een euro. Meestal bel ik even van te voren, dan neemt hij nog wat extra's voor me mee.
Tip had trouwens de eerste week met kippenbotjes ook redelijk wat diarree, inmiddels kan ik hem ongeveer alles geven en heeft hij nooit meer diarree. Die diarree heeft maar een week geduurd en veranderde na anderhalve dag al van water-poep naar drab-poep:N:

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Gewoon lekker om lachen (niet te hardpepim schreef:Ok, dank je en het is idd erg leuk om te zien.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik liep laatst in het park en toen vroeg iemand mij of ze haar pilletje nog niet gehad had.Zoek stok! schreef:Gewoon lekker om lachen (niet te hardpepim schreef:Ok, dank je en het is idd erg leuk om te zien.). Wat ik Bram allemaal al heb zien doen! Soms sta ik in de woonkamer de tuin in te kijken, is hij behendigheidsoefeningen oid aan het doen. Echt totaal idioot, maar bijzonder grappig.
Ze was zich net een beetje aan het uitleven zeg maar ...
Maar wat die staafjes betreft, ze rende er eerst ook nog voor weg en daarna kwam ze weer snel aan en dan weer wegrennen,
en ik dat vieze ding maar in mijn hand houden :N: , ze doet er echt heel idioot mee, maar wel heel grappig

- Zoek stok!
- Zeer actief
Hihi, ik moet ook altijd direct m'n handen wassen als ik zo'n staafje heb vastgehad. Enneuh....een scheten dat ze er van laten :N:pepim schreef:Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik liep laatst in het park en toen vroeg iemand mij of ze haar pilletje nog niet gehad had.Zoek stok! schreef:Gewoon lekker om lachen (niet te hardpepim schreef:Ok, dank je en het is idd erg leuk om te zien.). Wat ik Bram allemaal al heb zien doen! Soms sta ik in de woonkamer de tuin in te kijken, is hij behendigheidsoefeningen oid aan het doen. Echt totaal idioot, maar bijzonder grappig.
Ze was zich net een beetje aan het uitleven zeg maar ...
Maar wat die staafjes betreft, ze rende er eerst ook nog voor weg en daarna kwam ze weer snel aan en dan weer wegrennen,
en ik dat vieze ding maar in mijn hand houden :N: , ze doet er echt heel idioot mee, maar wel heel grappig
Ik heb net nog in de tuin achtervolgje gespeeld (dan ren ik achter hem aan in de tuin, vindt hij geweldig). De buren zullen wel eens denken

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Erg hè die scheten en het liefst ligt ze vlak bij mij, scheten-latend-en-welZoek stok! schreef: Hihi, ik moet ook altijd direct m'n handen wassen als ik zo'n staafje heb vastgehad. Enneuh....een scheten dat ze er van laten :N:
Ik heb net nog in de tuin achtervolgje gespeeld (dan ren ik achter hem aan in de tuin, vindt hij geweldig). De buren zullen wel eens denken

Ik griezel overal van, gaf pensstokjes eerst met een snoeischaar, omdat ik eng werd van de bobbeltjes, maar ik maak vorderingen!
Ach als je pup maar lol heeft, dan denken de buren maar een eind weg