nou ik weet niet of er nu gezegd word dat het in de africhting alleen maar positief is, maar na alle kritieken kan ik me voorstellen dat er ook wel verteld word dat er ook zeker wel positief getraind word...ik vind het allemaal wat flauw dat er zo vreselijk strak gereageerd word op hulpmiddelen.. tja het kan dat je iets een martelwerktuig vind, maar dan hoeft het dat nog niet te zijn... ik ken ook honden die zijn opgeleid en opgeleid worden in de africhting, nou echt hoor, geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"... tussen mishandelen en duidelijk en streng optreden zit voor mij nog wel een heel verschil... tuurlijk ben ik het niet eens met de misstanden, het onjuiste gebruik van hulpmiddelen...maar zo is het echt niet allemaal...starfleet schreef:Ik sta er wat gematigder tegenover. Ik corrigeer ook wel op het veld door bij het volgen de pas af te snijden en om te draaien zodat ze weer op mij moet letten en extra wendingen te maken, door rustig "nee" te zeggen of "foutje". Dus ja dat zijn ook correcties, maar imo heel wat anders dan martelwerktuigen zoals prikbanden, slipkettingen en te gemakkelijk ingezette teletakts.Ascha schreef:
Nope.. heb ik ook al ruiterlijk toegegeven..
Ik heb nog een boel veel te leren meiske..
Nema problema..
Hij vraagt om een kunstje.. Ik geef het hem..
Zonder straffen alleen met belonen..
Zonder correctie dus.. Alles aan te leren zegt hij..
Maar als ik het nu allemaar hoor, wordt in de africhting alleen maar heel positief getrained en aangeleerd en volgt er af en toe een lichte correctie als het op den duur even mis gaat. Met prikbanden die heeeeeelemaaaal geen zeer doen en teletakts die alleen gebruikt worden om enkele zeer felle honden die een waas voor ogen hebben te laten lossen en slipkettingen die alleen maar op de juiste wijze precies getimed en een fractie van een seconde gebruikt worden
Nou dat geloof ik dus niet, uitzonderingen daargelaten.
Anne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jammer
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mee eens . ik ga het veld op met mijn makker , ik beloon hem zeer hard , en desnoods corrigeer ik hem ook hard . maar als we het veld afgaan zijn we steeds nog die dikke vrienden als voordienyamie schreef:nou ik weet niet of er nu gezegd word dat het in de africhting alleen maar positief is, maar na alle kritieken kan ik me voorstellen dat er ook wel verteld word dat er ook zeker wel positief getraind word...ik vind het allemaal wat flauw dat er zo vreselijk strak gereageerd word op hulpmiddelen.. tja het kan dat je iets een martelwerktuig vind, maar dan hoeft het dat nog niet te zijn... ik ken ook honden die zijn opgeleid en opgeleid worden in de africhting, nou echt hoor, geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"... tussen mishandelen en duidelijk en streng optreden zit voor mij nog wel een heel verschil... tuurlijk ben ik het niet eens met de misstanden, het onjuiste gebruik van hulpmiddelen...maar zo is het echt niet allemaal...starfleet schreef:Ik sta er wat gematigder tegenover. Ik corrigeer ook wel op het veld door bij het volgen de pas af te snijden en om te draaien zodat ze weer op mij moet letten en extra wendingen te maken, door rustig "nee" te zeggen of "foutje". Dus ja dat zijn ook correcties, maar imo heel wat anders dan martelwerktuigen zoals prikbanden, slipkettingen en te gemakkelijk ingezette teletakts.Ascha schreef:
Nope.. heb ik ook al ruiterlijk toegegeven..
Ik heb nog een boel veel te leren meiske..
Nema problema..
Hij vraagt om een kunstje.. Ik geef het hem..
Zonder straffen alleen met belonen..
Zonder correctie dus.. Alles aan te leren zegt hij..
Maar als ik het nu allemaar hoor, wordt in de africhting alleen maar heel positief getrained en aangeleerd en volgt er af en toe een lichte correctie als het op den duur even mis gaat. Met prikbanden die heeeeeelemaaaal geen zeer doen en teletakts die alleen gebruikt worden om enkele zeer felle honden die een waas voor ogen hebben te laten lossen en slipkettingen die alleen maar op de juiste wijze precies getimed en een fractie van een seconde gebruikt worden
Nou dat geloof ik dus niet, uitzonderingen daargelaten.
Anne
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Doe even niet zo belachelijk als je wil.yamie schreef:nou ik weet niet of er nu gezegd word dat het in de africhting alleen maar positief is, maar na alle kritieken kan ik me voorstellen dat er ook wel verteld word dat er ook zeker wel positief getraind word...ik vind het allemaal wat flauw dat er zo vreselijk strak gereageerd word op hulpmiddelen.. tja het kan dat je iets een martelwerktuig vind, maar dan hoeft het dat nog niet te zijn... ik ken ook honden die zijn opgeleid en opgeleid worden in de africhting, nou echt hoor, geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"... tussen mishandelen en duidelijk en streng optreden zit voor mij nog wel een heel verschil... tuurlijk ben ik het niet eens met de misstanden, het onjuiste gebruik van hulpmiddelen...maar zo is het echt niet allemaal...

Dit soort grootspraak en gelul gaat echt nergens over. Op de bank en met fluwelen handschoenen, alsof dat het andere alternatief zou zijn voor een pinnenband of een stroomband. Wat doe jij dan met je honden? Pinnenband of met fluwelen handschoenen op de bank? Zeg het maar

Wat een walgelijke ideeen hou jij er op na en wat een ontzettende dubbele moraal als het niet over je eigen honden gaat. Of pak je die ook zo hard aan? Zou het bijna gaan geloven.
Hulpmiddelen?

Een ring met spijkers om de nek van een hond is nog middeleeuwser dan je kinderen slaan met een riem

MARC_S schreef:Doe even niet zo belachelijk als je wil.yamie schreef:nou ik weet niet of er nu gezegd word dat het in de africhting alleen maar positief is, maar na alle kritieken kan ik me voorstellen dat er ook wel verteld word dat er ook zeker wel positief getraind word...ik vind het allemaal wat flauw dat er zo vreselijk strak gereageerd word op hulpmiddelen.. tja het kan dat je iets een martelwerktuig vind, maar dan hoeft het dat nog niet te zijn... ik ken ook honden die zijn opgeleid en opgeleid worden in de africhting, nou echt hoor, geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"... tussen mishandelen en duidelijk en streng optreden zit voor mij nog wel een heel verschil... tuurlijk ben ik het niet eens met de misstanden, het onjuiste gebruik van hulpmiddelen...maar zo is het echt niet allemaal...Zolang jij niet weet wat een TT en een pinnenband zijn moet je gewoon niks zeggen. Je kan een hond doodmaken met een pinnenband en als je denkt dat een stel geslepen punten in je nek allemaal wel kan dan zou je dat ook eens op je eigen lieve hondjes moeten toepassen. Of zou je iemand wat aandoen die dat deed.
Dit soort grootspraak en gelul gaat echt nergens over. Op de bank en met fluwelen handschoenen, alsof dat het andere alternatief zou zijn voor een pinnenband of een stroomband. Wat doe jij dan met je honden? Pinnenband of met fluwelen handschoenen op de bank? Zeg het maar![]()
Wat een walgelijke ideeen hou jij er op na en wat een ontzettende dubbele moraal als het niet over je eigen honden gaat. Of pak je die ook zo hard aan? Zou het bijna gaan geloven.
Hulpmiddelen?Wist je dat ze denken aan een verbod op die "hulpmiddelen"
![]()
Een ring met spijkers om de nek van een hond is nog middeleeuwser dan je kinderen slaan met een riemJij spoort zo nu en dan echt niet, sorry! Mensen die van honden houden horen te walgen van het gebruik van hulpmiddelen op dieren om hun eigen kick in de hondensport te halen.
nou nou nou rustig ademhalen , in en uitblazen
zacht muziekje op de achtergrond pfieuw dat doet deugd :N:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry, maar mag ik even lachen? je kan het weer heerlijk in het overdreven opschrijven.. je eigen invulling ergens aan geven, het enige wat jij wilt is je eigen idee en mening ergens over opdringen en als iemand er wat anders over denkt is het walgelijk en ongehoord...MARC_S schreef:Doe even niet zo belachelijk als je wil.yamie schreef:nou ik weet niet of er nu gezegd word dat het in de africhting alleen maar positief is, maar na alle kritieken kan ik me voorstellen dat er ook wel verteld word dat er ook zeker wel positief getraind word...ik vind het allemaal wat flauw dat er zo vreselijk strak gereageerd word op hulpmiddelen.. tja het kan dat je iets een martelwerktuig vind, maar dan hoeft het dat nog niet te zijn... ik ken ook honden die zijn opgeleid en opgeleid worden in de africhting, nou echt hoor, geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"... tussen mishandelen en duidelijk en streng optreden zit voor mij nog wel een heel verschil... tuurlijk ben ik het niet eens met de misstanden, het onjuiste gebruik van hulpmiddelen...maar zo is het echt niet allemaal...Zolang jij niet weet wat een TT en een pinnenband zijn moet je gewoon niks zeggen. Je kan een hond doodmaken met een pinnenband en als je denkt dat een stel geslepen punten in je nek allemaal wel kan dan zou je dat ook eens op je eigen lieve hondjes moeten toepassen. Of zou je iemand wat aandoen die dat deed.
Dit soort grootspraak en gelul gaat echt nergens over. Op de bank en met fluwelen handschoenen, alsof dat het andere alternatief zou zijn voor een pinnenband of een stroomband. Wat doe jij dan met je honden? Pinnenband of met fluwelen handschoenen op de bank? Zeg het maar![]()
![]()
Een ring met spijkers om de nek van een hond is nog middeleeuwser dan je kinderen slaan met een riemJij spoort zo nu en dan echt niet, sorry! Mensen die van honden houden horen te walgen van het gebruik van hulpmiddelen op dieren om hun eigen kick in de hondensport te halen.
en ach dan spoor ik maar niet.. ik vind het niet zo erg dat jij dat vind of denkt..
ik geloof niet dat wat ik heb geschreven zo schokkend is.. ga gewoon niet op mij in als ik wat schrijf... laat mij lekker links liggen... ik heb zowiezo niet zoveel boodschap aan mensen die koste wat koste hun mening willen opdringen...kom met een normale reactie en dan krijg je die daarop terug, maar kots smilies en je spoort niet, walgelijke ideeen enz ? doe toch eens normaal joh...
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
hij mocht willen dat ie dat konscooby doo schreef:zou dat marc S niet zijn die even de server uit woede heeft platgegooidyamie schreef:ja nu wel weer geloof ik, ik geloof dat er of aan dingen gewerkt werd of er was storingscooby doo schreef:waarom staat dit topic niet meer in africhting![]()
email notificatie geeft aan dat onderwerp niet meer bestaat

hij staat op dit moment steentjes te kijlen tegen de pc van de administratoryamie schreef:hij mocht willen dat ie dat konscooby doo schreef:zou dat marc S niet zijn die even de server uit woede heeft platgegooidyamie schreef:ja nu wel weer geloof ik, ik geloof dat er of aan dingen gewerkt werd of er was storingscooby doo schreef:waarom staat dit topic niet meer in africhting![]()
email notificatie geeft aan dat onderwerp niet meer bestaat
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
het is jammer dat er een storing was, ws had marc of martijn anders nog wel een reactie gegeven..scooby doo schreef:hij staat op dit moment steentjes te kijlen tegen de pc van de administratoryamie schreef:hij mocht willen dat ie dat konscooby doo schreef:zou dat marc S niet zijn die even de server uit woede heeft platgegooidyamie schreef: ja nu wel weer geloof ik, ik geloof dat er of aan dingen gewerkt werd of er was storing
dat marc en ook martijn dingen weten, en zinnige antwoorden kunnen geven weet ik ook wel, maar sorry...... het zijn momenteel de meest dominerende figuren op het forum en dan dus over de topics waar over te discusieren valt...alleen wat door hun gezegd word telt.. en een anders word door het slijk gehaald... weet je marc ) en martijn) met jullie twee "bastaard" hondjes( want die zijn toch een stuk beter dan een iig door mij gefokt hondje) ... gebruik de kennis die jullie hebben eens wat zinniger... ik word er doodziek van om in elk discutabel topic jullie vreselijk interesante en oh zo respectvolle opmerkingen te lezen... ( en oh ik kan de reactie hierop al bijna zelf typen... dus wees even origineel...

- starfleet
- Erelid
Zullen we het even aan de honden vragen wat lekkerder voelt?Ascha schreef:
Dat is je goeie recht..
ik vind prikbanden geen martelwerktuig..
Dus komen we weer erop uit..
Wat is jouw mening en de mijne..
Of draagt jouw hond een prikband omdat jij denkt dat dat lekkerder zit en de hond zich prettiger voelt met een stel pinnen in zijn nek? Doe die Boef die toch nog geen echte "sport"hond zal worden en waar je alleen voor de "lol" mee kan trainen omdat ze "het" niet heeft eerst maar eens die pennen af voor ik ook maar een kwartje geef voor je mening.
Waarom moet die hond zo'n band dragen als ze het zo leuk vindt op het veld en jullie alleen maar lol hebben?
Anne
- starfleet
- Erelid
Dat is nou net zo sneu van een hond. Dat jullie dat niet zien. Kinderen die op die manier opgevoed worden houden ook heel veel van hun ouders, die blijven negen van de tien keer ook loyaal.Ascha schreef:Mooie zin..mee eens . ik ga het veld op met mijn makker , ik beloon hem zeer hard , en desnoods corrigeer ik hem ook hard . maar als we het veld afgaan zijn we steeds nog die dikke vrienden als voordien
Zo is het ook..
Jullie maken dezelfde denkfout als in de kinderopvoeding vaak gemaakt wordt. Je verwart strikt en consequent met de handjes laten wapperen en een opvoeding zonder handen met "alles moet maar mogen er zijn geen regels en heel duidelijke grenzen".
Anne
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ten eerste, mensen een honden zouden we niet met elkaar vergelijkenstarfleet schreef:Dat is nou net zo sneu van een hond. Dat jullie dat niet zien. Kinderen die op die manier opgevoed worden houden ook heel veel van hun ouders, die blijven negen van de tien keer ook loyaal.Ascha schreef:Mooie zin..mee eens . ik ga het veld op met mijn makker , ik beloon hem zeer hard , en desnoods corrigeer ik hem ook hard . maar als we het veld afgaan zijn we steeds nog die dikke vrienden als voordien
Zo is het ook..
Jullie maken dezelfde denkfout als in de kinderopvoeding vaak gemaakt wordt. Je verwart strikt en consequent met de handjes laten wapperen en een opvoeding zonder handen met "alles moet maar mogen er zijn geen regels en heel duidelijke grenzen".
Anne
ten tweede , doe dat dan ook niet....en heb het niet over "jullie"
- starfleet
- Erelid
Ten eerste heb ik dat niet gelezen en ten tweede vind ik dat de opvoeding van een hond en die van een kind heel erg veel overeenkomsten vertoont.yamie schreef:
ten eerste, mensen een honden zouden we niet met elkaar vergelijken
Ik maak die vergelijking dus wel.
Ik heb het over "jullie" omdat ik Ascha en Scooby die ik citeer aanspreek. Ik zou niet weten waarom ik het daarom niet over "jullie" mag hebben.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 24 aug 2005 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oke prima..starfleet schreef:Ten eerste heb ik dat niet gelezen en ten tweede vind ik dat de opvoeding van een hond en die van een kind heel erg veel overeenkomsten vertoont.yamie schreef:
ten eerste, mensen een honden zouden we niet met elkaar vergelijken
Ik maak die vergelijking dus wel.
Anne

- Zoie
- Zeer actief
Wat er bedoeld wordt weet ik niet, maar dit staat er:starfleet schreef:Er wordt bedoeld dat als een hond beperkte tijd in een kennel zit dat er niks mis mee is, maar dat er mensen zijn die de hond er alleen maar uithalen om te "sporten". Dat is erg, maar niet zo erg als mensen die hun hond wel binnen houden, maar alleen in de tuin laten poepen. Om die reden, dat de hondjes in Afrika het nog slechter hebben, is het toch niet zo heel erg erg.Zoie schreef:
Dus een kennel sporthond is erg, maar er zijn nog ergere dingen, en als je hem er maar vaak genoeg uit haalt, dan is het - nee, niet minder erg, maar helemaal niks mis mee. Begrijp er niks van.
![]()
Anne
En dat is dus niet hetzelfde als een hond binnen houden en hem af en toe in een kennel doen. Dat verschil is principieel. Ik hou niet zo van kennels en benches om honden eenzaam in op te sluiten, maar een hond die in zijn roedel mag leven, en vaker of minder vaak van zijn roedelgenoten wordt gescheiden, is een andere hond dan die eenzaam in zijn kennel leeft, en daar vaker of minder vaak uit bevrijd wordt door iemand die met hem wil sporten of werken.visaton schreef:[
Ik vraag me ook af waarom er zoveel weerstand is om een hond buiten in een (degelijke) kennel te houden.
Dus ik ben nog altijd benieuwd wat Visaton precies bedoelt.

-
- Zeer actief
Het gaat mij erom dat jij een pinnenband en een TT afdoet als hulpmiddelen die wel mee vallen. Als je een hond corrigeren moet met een pinnenband dan ben je het stadium slipketting al voorbij. Jij weet net zo goed als ik dat je met een slipketting een hond een ruk kan geven waardoor hij een salto maakt achterover getrokken aan zijn nek.yamie schreef:sorry, maar mag ik even lachen? je kan het weer heerlijk in het overdreven opschrijven.. je eigen invulling ergens aan geven, het enige wat jij wilt is je eigen idee en mening ergens over opdringen en als iemand er wat anders over denkt is het walgelijk en ongehoord...MARC_S schreef:Doe even niet zo belachelijk als je wil.yamie schreef:nou ik weet niet of er nu gezegd word dat het in de africhting alleen maar positief is, maar na alle kritieken kan ik me voorstellen dat er ook wel verteld word dat er ook zeker wel positief getraind word...ik vind het allemaal wat flauw dat er zo vreselijk strak gereageerd word op hulpmiddelen.. tja het kan dat je iets een martelwerktuig vind, maar dan hoeft het dat nog niet te zijn... ik ken ook honden die zijn opgeleid en opgeleid worden in de africhting, nou echt hoor, geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"... tussen mishandelen en duidelijk en streng optreden zit voor mij nog wel een heel verschil... tuurlijk ben ik het niet eens met de misstanden, het onjuiste gebruik van hulpmiddelen...maar zo is het echt niet allemaal...Zolang jij niet weet wat een TT en een pinnenband zijn moet je gewoon niks zeggen. Je kan een hond doodmaken met een pinnenband en als je denkt dat een stel geslepen punten in je nek allemaal wel kan dan zou je dat ook eens op je eigen lieve hondjes moeten toepassen. Of zou je iemand wat aandoen die dat deed.
![]()
en ach dan spoor ik maar niet.. ik vind het niet zo erg dat jij dat vind of denkt..
ik geloof niet dat wat ik heb geschreven zo schokkend is.. ga gewoon niet op mij in als ik wat schrijf... laat mij lekker links liggen... ik heb zowiezo niet zoveel boodschap aan mensen die koste wat koste hun mening willen opdringen...kom met een normale reactie en dan krijg je die daarop terug, maar kots smilies en je spoort niet, walgelijke ideeen enz ? doe toch eens normaal joh...
Dat is dus niet voldoende en er moeten dus geslepen ijzeren punten geplaatst worden op de ketting. Dat noem jij doodleuk een hulpmiddel dat niet zoveel uitmaakt. Hoe kom je daar nu op?
Verder zeg je dat die honden ook gewoon vrolijk doen tegen hun baas, je weet net zo goed als ik dat een hond al sla je hem naar de tering vrolijk blijft doen tegen de baas. Een hond kan niet anders dan vrolijk doen tegen zijn baas want hij is geprogrammeerd zich naar de roedel te voegen en trouw te zijn aan de roedel. Dat is nu net het hele sneue aan dat verhaal.
Het stoorde me enorm dat je het hulpmiddelen noemt en zegt dat huishondjes teveel met fluwelen handschoenen worden aangepakt en op de bank zouden moeten. Je weet net zo goed als ik dat dat onzin is dus waarom mag ik me niet dood ergeren aan deze uitspraken?
Jij gebruikt die hulpmiddelen niet eens en als iemand op straat zijn hond slaat open jij een topic over die dierenbeul. Gaat het om een herder in de sport dan is een pinnenband ineens een "hulpmiddel" terwijl het feitelijk gewoon een middeleeuwse toestand is waarmee honden gekweld worden die harder dan een ruk aan de slip gecorrigeerd zouden moeten worden.
Mag ik me even ergeren dan?
Enne, bastaardhondjes? Misschien gewoon honden? Een hond is een hond hoor, dat jij de honden van een ander altijd als iets minderwaardigs ziet is niet iets geheel normaals kan ik je zeggen. Voor iemand die van honden houdt doet dat papiertjes er minder toe dan voor jou schijnbaar.
Ik ben ook bang dat als je de bastaarden die wij hebben gehad en hebben naast een stel JR zet je toch echt zal moeten toegeven dat ze iets meer hond zijn dan de hondjes met papieren

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Jij bent wat mij betreft dus zo'n gemankeerd persoon. Het ontgaat mij totaal waarom je iets moet doen aan een softe hond, waarom een hond moet worden aangepakt. Waarom moeten er allerhande middelen en onmiddelen op een hond worden losgelaten, het is een beest en geen gebruiksvoorwerp. Het geeft aan dat je een individu niet in zijn of haar waarde kunt laten. Als je computer je niet aanstaat dan mag je upgraden en je auto mag je laten tunen maar waarom willen sleutelen aan een hond? Wat is er dan mis met je karakter?yamie schreef:geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"

-
- Actief
- Contacteer:
Ze krijgt hem zelfs bij iedere wandeling om..starfleet schreef:Zullen we het even aan de honden vragen wat lekkerder voelt?Ascha schreef:
Dat is je goeie recht..
ik vind prikbanden geen martelwerktuig..
Dus komen we weer erop uit..
Wat is jouw mening en de mijne..
Of draagt jouw hond een prikband omdat jij denkt dat dat lekkerder zit en de hond zich prettiger voelt met een stel pinnen in zijn nek? Doe die Boef die toch nog geen echte "sport"hond zal worden en waar je alleen voor de "lol" mee kan trainen omdat ze "het" niet heeft eerst maar eens die pennen af voor ik ook maar een kwartje geef voor je mening.
Waarom moet die hond zo'n band dragen als ze het zo leuk vindt op het veld en jullie alleen maar lol hebben?
Anne
En ze probeert haar kop en maar wat graag in te kijgen..
Krijg hem zowat niet omgeklikt door haar enthousiasme..
Dus nee..
Ze vind het niet erg..
Shaggy daarentegen heeft nix nodig..
die heeft aan mijn stem genoeg..
Wat ik al zei, deze discussie hoeven wij niet aan te gaan..
Is tijdverspilling.. Ik doe mijn hond fijn de prikband om..
En jij niet..
Klaar..
Is geen scherpe prikband trouwens als je denkt dat ik het daarover heb..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
-
- Actief
- Contacteer:
Goeie input... sterk onderbouwd.. Inderdaad wat je daar zegt.. ALLES UIT DE KAST om het maximale in de hond boven te brengen..Martijn schreef:Kennelijk belangrijk genoeg om alles, maar dan ook alles, uit de kast te trekken om je hond zover te krijgen.starfleet schreef:Heb jij dat al gehaald met je correcties?Ascha schreef: Oke!!
Die uitdaging mag jij waarmaken dan..
Hier komt het KUNSTJE he.. Behaal het PH1 certificaat KNPV met je hond..
Met je clicker..
Anne (geen flauw idee wat dat certificaat is, maar het zal wel heel belangrijk zijn denk ik, dat moet wel haast)
I'm impressed Tinus!!

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
een priband gebruik ik ook niet, die heeft déesse alles behalve nodig, mijn oefeningen die ik trouwnes allemaal los.
maar een TT heeft ze wel altijd om (zoals ik al gezegd heb, ik gebruik kie om te belonen é)
het gebeurt dat ik hem inderdaad ook gebruik voor een correctie, maar dan voelt ze hoogstens een speldeprik (test altijd eerst eens op mezelf en doet totaal geen pijn) je kunt zo een beetje vergelijken met paardrijden met sporen, dat doet ook geen pijn als je ze correct gebruikt)
de werking van een TT heb ik trouwens deels geleerd door Mario Verslype, die nu al voor het tweede jaar wereldkampioen is met Yagus,
die traint zijn hond ook met de combinatie TT-clicker.
maar begrijp me niet verkeerd: het aanleren van een oefening gebeurt zonder druk, alles spelenderwijs, daar komt geen correctie aan te pas.
correctie gebeurt enkel als de hond de oefening perfect kent, maar ze toch niet uitvoert. (en een 'nee' of 'foei' beschouw ik ook als correctie)
maar een TT heeft ze wel altijd om (zoals ik al gezegd heb, ik gebruik kie om te belonen é)
het gebeurt dat ik hem inderdaad ook gebruik voor een correctie, maar dan voelt ze hoogstens een speldeprik (test altijd eerst eens op mezelf en doet totaal geen pijn) je kunt zo een beetje vergelijken met paardrijden met sporen, dat doet ook geen pijn als je ze correct gebruikt)
de werking van een TT heb ik trouwens deels geleerd door Mario Verslype, die nu al voor het tweede jaar wereldkampioen is met Yagus,
die traint zijn hond ook met de combinatie TT-clicker.
maar begrijp me niet verkeerd: het aanleren van een oefening gebeurt zonder druk, alles spelenderwijs, daar komt geen correctie aan te pas.
correctie gebeurt enkel als de hond de oefening perfect kent, maar ze toch niet uitvoert. (en een 'nee' of 'foei' beschouw ik ook als correctie)
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Een hond zal toch moeten piesen he? Als je anders de deur niet uit komt omdat de baas geen enkele controle over zijn hond kan houden is het logisch dat een hond een prikband om laat doen. Hij wil toch naar buiten.Ascha schreef:Ze krijgt hem zelfs bij iedere wandeling om..
Dus nee..
Ze vind het niet erg..
Wat kan jij weinig inzicht tonen in je dieren zeg! Maargoed, als je elke wandeling met een pinnenband loopt zegt dat natuurlijk al genoeg, daar hoef je je mond niet eerst over open te maken.
Wordt je nooit uitgekaffert op straat met dat ding?
Nee, de hond merkt er niks van, daar gebruik je dat ding ook voor toch? Omdat het zo lekker is om punten in je luchtpijp geboort te krijgen als je baas iets niet zintShaggy daarentegen heeft nix nodig..
En jij niet..
Klaar..
Is geen scherpe prikband trouwens als je denkt dat ik het daarover heb..

-
- Zeer actief
Als de hond er niks van merkt waarom gebruik je het dan? Het valt me elke keer weer op dat mensen die die dingen gebruiken zeggen dat het helemaal niet voelbaar is voor de hond. Ja een klein prikje, PROEST!maart schreef:het gebeurt dat ik hem inderdaad ook gebruik voor een correctie, maar dan voelt ze hoogstens een speldeprik (test altijd eerst eens op mezelf en doet totaal geen pijn) je kunt zo een beetje vergelijken met paardrijden met sporen, dat doet ook geen pijn als je ze correct gebruikt)
Je kan je hond kapotmaken met een TT beweer je als je hem ermee traint, maar jouw hond voelt het als een klein speldenprikje

-
- Zeer actief
Dan te bedenken dat haar eigen hondjes wel op de bank liggen, daar gelden die dingen nl allemaal niet voor. Die zijn anders, die hebben een stamboombram en thijs schreef:Jij bent wat mij betreft dus zo'n gemankeerd persoon. Het ontgaat mij totaal waarom je iets moet doen aan een softe hond, waarom een hond moet worden aangepakt. Waarom moeten er allerhande middelen en onmiddelen op een hond worden losgelaten, het is een beest en geen gebruiksvoorwerp. Het geeft aan dat je een individu niet in zijn of haar waarde kunt laten. Als je computer je niet aanstaat dan mag je upgraden en je auto mag je laten tunen maar waarom willen sleutelen aan een hond? Wat is er dan mis met je karakter?yamie schreef:geen onderdanige sneue honden.. het word in mijn ogen soms iets te soft gemaakt, alle honden moeten maar gewoon op de bank, moeten met fluwelen handschoentjes worden "aangepakt"

-
- Zeer actief
Ga effe spelen op het speelplein ofzo als je niks te melden hebt. Je beseft later als je groot bent wel hoe ongepast en veelbetekend het is om je hond niet zonder pinnenband de straat over te kunnen lijden. Je hebt totaal geen controle over een als huishond aangeschafte hond die je kost wat kost op een gebied wil uitbrengen waar hij niet geschikt voor is.Ascha schreef:Goeie input... sterk onderbouwd.. Inderdaad wat je daar zegt.. ALLES UIT DE KAST om het maximale in de hond boven te brengen..Martijn schreef:Kennelijk belangrijk genoeg om alles, maar dan ook alles, uit de kast te trekken om je hond zover te krijgen.starfleet schreef:Heb jij dat al gehaald met je correcties?Ascha schreef: Oke!!
Die uitdaging mag jij waarmaken dan..
Hier komt het KUNSTJE he.. Behaal het PH1 certificaat KNPV met je hond..
Met je clicker..
Anne (geen flauw idee wat dat certificaat is, maar het zal wel heel belangrijk zijn denk ik, dat moet wel haast)
I'm impressed Tinus!!Way to go..
Mensen die een bouvier met een pinnenband op straat laten lopen zijn echt machteloos. Ik ken bouviers die braaf met z'n tweeen naast een kinderwagen lopen, jij kan 1 bouvier in je eentje niet eens normaal de straat mee op nemen. Echt zielig, sorry!
-
- Actief
- Contacteer:
Yep inderdaad marc..MARC_S schreef:Een hond zal toch moeten piesen he? Als je anders de deur niet uit komt omdat de baas geen enkele controle over zijn hond kan houden is het logisch dat een hond een prikband om laat doen. Hij wil toch naar buiten.Ascha schreef:Ze krijgt hem zelfs bij iedere wandeling om..
Dus nee..
Ze vind het niet erg..
Wat kan jij weinig inzicht tonen in je dieren zeg! Maargoed, als je elke wandeling met een pinnenband loopt zegt dat natuurlijk al genoeg, daar hoef je je mond niet eerst over open te maken.
Wordt je nooit uitgekaffert op straat met dat ding?
Nee, de hond merkt er niks van, daar gebruik je dat ding ook voor toch? Omdat het zo lekker is om punten in je luchtpijp geboort te krijgen als je baas iets niet zintShaggy daarentegen heeft nix nodig..
En jij niet..
Klaar..
Is geen scherpe prikband trouwens als je denkt dat ik het daarover heb..Wat een goede band en controle heb jij over je hond. Echt iets om jaloers op te zijn. Een huishond die met een pinnenband over de straat moet is echt helemaal op zijn plaats bij de baas
Amber heeft altijd een prikband om..
En weet je wat dat ding doet..
Het word wel prikband genoemd maar als je het eens test..
Hij prikt niet hij knijpt..
Dus het voelt voor de hond aan alsof hij door mijn handen gegrepen word..
Het principe van een roedel waarbij de meerdere hond een beet zet en knijpt om een hond aan te tonen dat hij iets niet goed doet..
Erg honds dus..
Erg is dat he?
Maar jouw hondenkennis reikte vast al zover..