Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schapendrijven: waar in omgeving Utrecht?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Schapendrijven: waar in omgeving Utrecht?
Hallo,
Na verhalen van kennissen ben ik erg benieuwd geraakt naar schapendrijven. Zelf krijg ik er binnenkort een welsh corgi cardigan bij en misschien in de toekomst.... Maar ik wil graag eerst wat meer leren over schapendrijven en ik wil natuurlijk weten of het wel kan in omgeving Utrecht.
Die kennis woont in duitsland dus waar zij het doet met haar corgi is geen optie. Ik kan zelf niks vinden in de omgeving. Wie weet wat?
Lynn
Na verhalen van kennissen ben ik erg benieuwd geraakt naar schapendrijven. Zelf krijg ik er binnenkort een welsh corgi cardigan bij en misschien in de toekomst.... Maar ik wil graag eerst wat meer leren over schapendrijven en ik wil natuurlijk weten of het wel kan in omgeving Utrecht.
Die kennis woont in duitsland dus waar zij het doet met haar corgi is geen optie. Ik kan zelf niks vinden in de omgeving. Wie weet wat?
Lynn
- Jorda
- Actief
schapen
Ik ben er zelf ook al een tijd mee bezig om iets te zoeken. Een aantal jaar geleden was er iemnd die een koppel schapen had op een weiland bij industrieterrein Ravenswade in Nieuwegein, maar die is dus weg. Ik houd me ook aanbevolen!
Greetz van Jorda.
Greetz van Jorda.
-
- Actief
-
- Zeer actief
-
- Actief
- DoberLuca
- Actief
ga naar www.google.nl en toets in cursus schapendrijven en ik vond er zo al 5 Ã 6........
Tevens stond er ergens op een website dit stukje:
Ook in Nederland zijn er trainingsmogelijkheden en er worden zelfs al complete cursussen schapendrijven gegeven. De Border Collie Club Nederland, kortweg B.C.C.N. genoemd heeft een interessant clubblad waarin al deze trainingsadressen staan vermeld.
Misschien moet je dan even contact op nemen met de bordercolli club!!
Zal er heus wel 1 beetje bij je in de buurt zijn.....
Succes,
Yvonne
Tevens stond er ergens op een website dit stukje:
Ook in Nederland zijn er trainingsmogelijkheden en er worden zelfs al complete cursussen schapendrijven gegeven. De Border Collie Club Nederland, kortweg B.C.C.N. genoemd heeft een interessant clubblad waarin al deze trainingsadressen staan vermeld.
Misschien moet je dan even contact op nemen met de bordercolli club!!
Zal er heus wel 1 beetje bij je in de buurt zijn.....
Succes,
Yvonne

- jumpin'jack
- Vaste gebruiker
In het blad van de BCCN staat er geen een die in de omgeving van Utrecht is. Het dichtsbijzijnde is in Hoenderloo, maar ik weet niet of hij alleen borders les geeft of ook andere rassen. Wie wel andere rassen lesgeeft is Hans Abbink. Moet je wel iets verder voor rijden, hij zit in Haaksbergen!
En je kan niet zomaar op elke kudde gaan drijven. Niet elk ras is geschikt om mee te werken, en niet elk schaap laat zich opdrijven/hoeden.
En je kan niet zomaar op elke kudde gaan drijven. Niet elk ras is geschikt om mee te werken, en niet elk schaap laat zich opdrijven/hoeden.