dat is idd zo . ik heb wel al gehoord dat mensen een bepaalde olie op hun handen smeren waar de honden dol op zijn .malinois schreef:absoluut niet, de keurmeester mag bij de IPO vragen je zakken te legen. Zit daar voer of een balletje in kun je vertrekken, diskwalificatie.Ascha schreef:Het gaat er maar om dat de hond het denkt..qyan schreef:Tuurlijk, en je zakken vol met rodi worstmaart schreef:mag je dan op wedstrijd met een balletje in je zakken lopen?
en ja als het niet zichtbaar gedragen word mag je gerust een balletje bij je hebben..
Niet dat ik ooit verwacht wedstrijden te gaan doen met Amber hoor..
Never ever.. Een IPO 1 cert zou ik al toppie vinden met deze hond.. We'll see.. niets moet.. maar het mag..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jammer
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Daar kan ik mijn heren ook niet van vrijwaren, schijnt de onderlinge sport te zijn.malinois schreef:mijn honden hebben nooit mogen jagen, ook nooit gedaan, maar toch gaan ze er achteraan als ze de kans krijgen. Dat is dus een beetje onzin wat je zegt.starfleet schreef:Bij mij ook niet en als ik haar als pup had gekregen zou ze niet achter een kat aangaan überhaupt.
Anne

- starfleet
- Erelid
Ze krijgen toch niet de kans als jij erbij bent. Je kan toch je hond wel stoppen door een "nee"? Dat neem ik aan dat dat toch ook getrained wordt in de africhting. Of gaat de hond er dan vandoor als er een keer een kat over het veld schiet?malinois schreef:
mijn honden hebben nooit mogen jagen, ook nooit gedaan, maar toch gaan ze er achteraan als ze de kans krijgen. Dat is dus een beetje onzin wat je zegt.
Anne
echt niet :N:malinois schreef:ja ook met VZH Wenqyan schreef:Met VZH ook?malinois schreef:absoluut niet, de keurmeester mag bij de IPO vragen je zakken te legen. Zit daar voer of een balletje in kun je vertrekken, diskwalificatie.Ascha schreef: Het gaat er maar om dat de hond het denkt..
en ja als het niet zichtbaar gedragen word mag je gerust een balletje bij je hebben..
Never ever.. Een IPO 1 cert zou ik al toppie vinden met deze hond.. We'll see.. niets moet.. maar het mag..![]()
(maar ik heb nog nooit een 'controle' meegemaakt hoor)![]()
is natuurlijk wel vreemd veld he, misschien dat gast examen lieden strenger gecontroleerd worden

Nee, geen balletjes en geen voer in mijn zakken 20-11, we slagen of we zakken, that's life

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik weet niet of ze daadwerkelijk stoppen bij een 'nee' in dit gevalstarfleet schreef:Ze krijgen toch niet de kans als jij erbij bent. Je kan toch je hond wel stoppen door een "nee"? Dat neem ik aan dat dat toch ook getrained wordt in de africhting. Of gaat de hond er dan vandoor als er een keer een kat over het veld schiet?
Anne

Nee dat wordt niet getraint, ben nog nooit een kat tegengekomen op het trainingsveld en ik weet ook niet wat ze op dat moment zouden doen.
Wordt dat wel getraint bij EG dan? Of bij Flyball want daar kan natuurlijk ook een kat oversteken... beetje rare redenatie dat je daarop zou moeten trainen omdat je africhting doet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
op mijn vroegere club liepen er soms konijntjes op het veld heel achteraan . sommige honden die los liepen waren ineens haas en je kon een half uur achter ze gaan roepen en zoeken .starfleet schreef:Ze krijgen toch niet de kans als jij erbij bent. Je kan toch je hond wel stoppen door een "nee"? Dat neem ik aan dat dat toch ook getrained wordt in de africhting. Of gaat de hond er dan vandoor als er een keer een kat over het veld schiet?malinois schreef:
mijn honden hebben nooit mogen jagen, ook nooit gedaan, maar toch gaan ze er achteraan als ze de kans krijgen. Dat is dus een beetje onzin wat je zegt.
Anne
mijn hond is niet zo een jager ik kan zelfs een vogeltje op zijn kop zetten en hij reageert er niet naar
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee echt nietqyan schreef:echt niet :N:
is natuurlijk wel vreemd veld he, misschien dat gast examen lieden strenger gecontroleerd worden![]()
Nee, geen balletjes en geen voer in mijn zakken 20-11, we slagen of we zakken, that's life

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wat nu als je een hond hebt, die vanaf zijn puppietijd tot aan een leeftijd van 15 maanden nog nooit naar katten om heeft gekeken,.starfleet schreef:Ze krijgen toch niet de kans als jij erbij bent. Je kan toch je hond wel stoppen door een "nee"? Dat neem ik aan dat dat toch ook getrained wordt in de africhting. Of gaat de hond er dan vandoor als er een keer een kat over het veld schiet?malinois schreef:
Anne
Er altijd gewoon rustig voorbij liep en er wel naar keek maar er geen aandacht aan schonk.
Maar dan opeens........hij wordt ouder....je hebt geen idee waar het gedrag vandaan komt, maar hij haat katten opeens (voor mij opeens, want bij mij is er met uitlaten nooit iets gebeurt)
Ik liep en fietste dus met een hond die totaal onbereikbaar was voor het woordje nee en onbereikbaar voor alles wat ik probeerde.
Nee, ik zal me over straat laten sleuren (als we fietsen dan, want lopend lukt dat dus echt niet) zodat ik van mijn fiets kan vallen en Qyan midden op straat achter een kat aanholt.
Na een jaar aanmodderen met allerlei positieve methodes die geen reet holpen, want hij hoorde of zag je toch niet, was ik het meer dan zat.
Hij is uiteindelijk zelfs losgebroken bij mijn moeder en achter een kat aangehold en in een boom geklommen.
En dat is hoe hoog het bij Qyan zit met katten.
edit, moeders kan hem niet meer uitlaten door dit soort accefietjes, niet de kracht en niet het overwicht om hem te kunnen houden.
Nee, ik had een prikband nodig naast de fiets, dus ik in princiepe ook niet, maar uiteindelijk kies ik toch voor de veiligheid van mij en die van mijn hond
malinois schreef:nee echt nietqyan schreef:echt niet :N:
is natuurlijk wel vreemd veld he, misschien dat gast examen lieden strenger gecontroleerd worden![]()
Nee, geen balletjes en geen voer in mijn zakken 20-11, we slagen of we zakken, that's lifeMaar bij jou gebeurd dat natuurlijk wel he... dat snap je wel...
Gewoon je balletje in je zak stoppen als hij het ziet en naast de auto eruit halen op het moment dat hij het net niet ziet ofzo... isse simpel!

Ik hou niet van frauderen, al kan ik snappen dat het best verleidelijk is.
Ik slaag eerlijk en anders slagen we maar niet en doen we het fijn nog een keertje over

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeg ik toch niet, LEZEN Wen.... Als je Qy-tje uit de auto haalt, laat je eerst zien dat je het balletje in je zakkie doet... dan loop je ff weg, legt het balletje onder de auto en haalt Qy-tje uit de auto... klaar.....niks frauderen gewoon eerlijk slagenqyan schreef:malinois schreef:nee echt nietqyan schreef:echt niet :N:
Nee, geen balletjes en geen voer in mijn zakken 20-11, we slagen of we zakken, that's lifeMaar bij jou gebeurd dat natuurlijk wel he... dat snap je wel...
Gewoon je balletje in je zak stoppen als hij het ziet en naast de auto eruit halen op het moment dat hij het net niet ziet ofzo... isse simpel!
![]()
![]()
![]()
Ik slaag eerlijk en anders slagen we maar niet en doen we het fijn nog een keertje over

Dan duwt qytje zijn lange snuit in mijn jaszak, kan daar geen bal ontdekken en is dan beledigdmalinois schreef:dat zeg ik toch niet, LEZEN Wen.... Als je Qy-tje uit de auto haalt, laat je eerst zien dat je het balletje in je zakkie doet... dan loop je ff weg, legt het balletje onder de auto en haalt Qy-tje uit de auto... klaar.....niks frauderen gewoon eerlijk slagenqyan schreef:malinois schreef:nee echt nietqyan schreef:echt niet :N:
![]()
![]()
![]()

Zie het helemaal voor me

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
qyan schreef:Dan duwt qytje zijn lange snuit in mijn jaszak, kan daar geen bal ontdekken en is dan beledigd............van daaruit blijft ie al niet afliggen.........weigert de zit en de af......springt met volgen door de grope tegen iedereen aan, heel gefrustreerd, want die mensen hebben vast een bal die ik niet heb......hebben ook geen bal dus loopt met hangende kop mee de groep uit........met los volgen neemt ie het rit aan........rent naar de auto om vervolgens zelf maar zijn bal te pakken die hij me onder de auto heeft zien gooien (qyan ziet alles, vooral als het met zijn bal te maken heeft
).........komt dan terug het veld op rennen met de bal in zijn bek en gaat netjes voor me zitten en geeft de bal af......zo ben ik braaf he baasje, heb zelf mijn bal gehaald, uit mezelf hier gekomen en ook nog netjes gaan zitten
![]()
![]()
![]()
![]()
Zie het helemaal voor me

**proest**malinois schreef:qyan schreef:Dan duwt qytje zijn lange snuit in mijn jaszak, kan daar geen bal ontdekken en is dan beledigd............van daaruit blijft ie al niet afliggen.........weigert de zit en de af......springt met volgen door de grope tegen iedereen aan, heel gefrustreerd, want die mensen hebben vast een bal die ik niet heb......hebben ook geen bal dus loopt met hangende kop mee de groep uit........met los volgen neemt ie het rit aan........rent naar de auto om vervolgens zelf maar zijn bal te pakken die hij me onder de auto heeft zien gooien (qyan ziet alles, vooral als het met zijn bal te maken heeft
).........komt dan terug het veld op rennen met de bal in zijn bek en gaat netjes voor me zitten en geeft de bal af......zo ben ik braaf he baasje, heb zelf mijn bal gehaald, uit mezelf hier gekomen en ook nog netjes gaan zitten
![]()
![]()
![]()
![]()
Zie het helemaal voor me![]()
dat wil ik zien, wanneer was dat examen ook alweer
Zeg ik niet

20-11 dvin lelystad :N:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zal de datum vrij houdenqyan schreef:**proest**malinois schreef:qyan schreef:Dan duwt qytje zijn lange snuit in mijn jaszak, kan daar geen bal ontdekken en is dan beledigd............van daaruit blijft ie al niet afliggen.........weigert de zit en de af......springt met volgen door de grope tegen iedereen aan, heel gefrustreerd, want die mensen hebben vast een bal die ik niet heb......hebben ook geen bal dus loopt met hangende kop mee de groep uit........met los volgen neemt ie het rit aan........rent naar de auto om vervolgens zelf maar zijn bal te pakken die hij me onder de auto heeft zien gooien (qyan ziet alles, vooral als het met zijn bal te maken heeft
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeg ik niet![]()
20-11 dvin lelystad :N:

Jij bent niet welkom, jou kan ik handelen, maar jij en een bepaald iemand die komen kijken wordt me echt teveelmalinois schreef:ik zal de datum vrij houdenqyan schreef:**proest**malinois schreef:qyan schreef:Dan duwt qytje zijn lange snuit in mijn jaszak, kan daar geen bal ontdekken en is dan beledigd............van daaruit blijft ie al niet afliggen.........weigert de zit en de af......springt met volgen door de grope tegen iedereen aan, heel gefrustreerd, want die mensen hebben vast een bal die ik niet heb......hebben ook geen bal dus loopt met hangende kop mee de groep uit........met los volgen neemt ie het rit aan........rent naar de auto om vervolgens zelf maar zijn bal te pakken die hij me onder de auto heeft zien gooien (qyan ziet alles, vooral als het met zijn bal te maken heeft
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeg ik niet![]()
20-11 dvin lelystad :N:Is op zondag toch?

Jij wilt echt dat het examen zo gaat he

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
qyan schreef:Jij bent niet welkom, jou kan ik handelen, maar jij en een bepaald iemand die komen kijken wordt me echt teveel![]()
Jij wilt echt dat het examen zo gaat he![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ga wel met een balletje staan zwaaienqyan schreef:malinois schreef:qyan schreef:Jij bent niet welkom, jou kan ik handelen, maar jij en een bepaald iemand die komen kijken wordt me echt teveel![]()
ik kom lekker toch
![]()
![]()
![]()
Goed hoor, ik slaag met 60 punten op vreemd veld![]()
![]()
Ben je voor niets gekomen, geen leedvermaak

Nee hoor, ik hoop het voor je... dus kom lekker toch, misschien neem ik nog wel wat mensen mee

Welja, zwaai jij maar met een balletje, van je internet vage kennisen moet je het hebben.malinois schreef:ga wel met een balletje staan zwaaienqyan schreef:malinois schreef:qyan schreef:Jij bent niet welkom, jou kan ik handelen, maar jij en een bepaald iemand die komen kijken wordt me echt teveel![]()
ik kom lekker toch
![]()
![]()
![]()
Goed hoor, ik slaag met 60 punten op vreemd veld![]()
![]()
Ben je voor niets gekomen, geen leedvermaak![]()
Nee hoor, ik hoop het voor je... dus kom lekker toch, misschien neem ik nog wel wat mensen mee
Mag jij het verdere examen doen met Qy, dan heb je het toch al verpest

Nog beter, ga met de mouw zwaaien joh

Doen we gewoon meteen IPO 1, niks geen VZH, gewoon 3x 100
Nog meer mensen meenemen :N: :N: :N: :N: :N:
-
- Actief
- Contacteer:
Dat vind ik een goeie uitleg..qyan schreef:Ik zie er wel en probleem in, en eigenlijk meer om het feit dat jij zegt dat je hond weet dat ze die band om heeft en dat dat voldoende is, die band beinvloed dus haar gedrag, dat is wat ik eruit opmaak.
Ze gaat niet meer in de fout omdat ze weet wat ze om heeft en omdat ze weet wat het doet!!!
Dan is er dus geen sprake meer van een hulpmiddel en gebruik je hem mijns inziens totaal verkeerd.
Het gaat erom dat je hond ook het juiste gedrag zonder die band gaat vertonen, dan ben je op de goede weg, maar niet zo.
Dat jij er geen probleem mee hebt vind ik prima, maar in mijn ogen is dit gewoon onjuist gebruik van een prikband en het zoveelste geval van onkundig gebruik.
En dat vind ik met iedereen die hulpmiddelen zo gebruikt.
Goed gebruikt heb je ze niet vaak nodig en kan je daarna gewoon zonder.
Anders heeft het toedienen van pijnprikkels geen enkele nut en maak je je hond er alleen maar hard voor. Straks maar een TT als hij achter katten aan gaat en de prikand niet meer werkt? En als de TT dan niet meer werkt, wat gebruik je dan?
De correctoe moet zo gegeven worden dat de hond het wel uit zijn hoofd gaat laten.
Om dat te bereiken zul je de band dus idd af moeten bouwen, net zolang totdat je weer met een gewone halsband over straat kan.
Ik weet gewoon zeker dat jouw hond met een gewone halsband weer precies hetzelfde gedrag vertoond.
Je onderdrukt iets met de prikband, maar leert haar daar tegenover niet wat wel juist is.
Qyan heeft de ziekte van Lyme gehad en heeft daardoor lang last gehad van gewrichtsontstekingen en allerlei andere vage pootklachten.
Hij heeft een tuig omdat ik dat prettiger vind lopen en ook naast de fiets.
Qyan loopt al van pup afaan in tuig eigenlijk.
Dobers hebben veel en vaak last van nekproblemen en zeker met een puppie heb ik dan liever een tuig omdat het gewoon beter voor de nek is.
Dat tuig is er echter gewoon nooit meer uit gegaan, een gewoonte geworden. Alleen met trainen hefet hij dus een halsband om

Ik zal eens gaan proberen met een gewone halsband..
Ze loopt daar zeker weten ook normaal mee..
Volgens mij is er geen verschil in lopen maar heb ik alleen het voordeel ALS er iets aan de hand is dat net eventjes het verschil maakt..
Maar ik kom hierop terug..
Zal het je laten weten..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
-
- Actief
- Contacteer:
Owkee... dat wist ik niet..malinois schreef:absoluut niet, de keurmeester mag bij de IPO vragen je zakken te legen. Zit daar voer of een balletje in kun je vertrekken, diskwalificatie.Ascha schreef:Het gaat er maar om dat de hond het denkt..qyan schreef:Tuurlijk, en je zakken vol met rodi worstmaart schreef:mag je dan op wedstrijd met een balletje in je zakken lopen?
Never ever.. Een IPO 1 cert zou ik al toppie vinden met deze hond.. We'll see.. niets moet.. maar het mag..
Is mij anders verteld.. Goeie... dan weet ik dat..
-
- Actief
- Contacteer:
In negen van de 10 gevallen zal Amber er niet achteraan gaan.. en kan ik haar afleiden..qyan schreef:Wat nu als je een hond hebt, die vanaf zijn puppietijd tot aan een leeftijd van 15 maanden nog nooit naar katten om heeft gekeken,.starfleet schreef:Ze krijgen toch niet de kans als jij erbij bent. Je kan toch je hond wel stoppen door een "nee"? Dat neem ik aan dat dat toch ook getrained wordt in de africhting. Of gaat de hond er dan vandoor als er een keer een kat over het veld schiet?malinois schreef:
Anne
Er altijd gewoon rustig voorbij liep en er wel naar keek maar er geen aandacht aan schonk.
Maar dan opeens........hij wordt ouder....je hebt geen idee waar het gedrag vandaan komt, maar hij haat katten opeens (voor mij opeens, want bij mij is er met uitlaten nooit iets gebeurt)
Ik liep en fietste dus met een hond die totaal onbereikbaar was voor het woordje nee en onbereikbaar voor alles wat ik probeerde.
Nee, ik zal me over straat laten sleuren (als we fietsen dan, want lopend lukt dat dus echt niet) zodat ik van mijn fiets kan vallen en Qyan midden op straat achter een kat aanholt.
Na een jaar aanmodderen met allerlei positieve methodes die geen reet holpen, want hij hoorde of zag je toch niet, was ik het meer dan zat.
Hij is uiteindelijk zelfs losgebroken bij mijn moeder en achter een kat aangehold en in een boom geklommen.
edit, moeders kan hem niet meer uitlaten door dit soort accefietjes, niet de kracht en niet het overwicht om hem te kunnen houden.
Nee, ik had een prikband nodig naast de fiets, dus ik in princiepe ook niet, maar uiteindelijk kies ik toch voor de veiligheid van mij en die van mijn hond
Maar dat ene 10de geval.. als ze gaat.. en ze is los.. dan kan ik het vergeten..
Dan is er geen terugroepen meer aan..
En dit terwijl ze bij de training als ze bij de afoefening opstaat omdat ze iets gezien heeft wel te handelen is..
Maf maar waar.. Dan is een af commando voldoende om haar terug af te leggen..
En voor Anne..
Ik heb ze allebei niet vanaf pup..
Zit veel werk in mijn honden en ik ben trots erop dat ik ze zover gekregen heb als ze nu zijn..
Wat jij er ook van maakt..
Ik weet wat ik hier heb liggen en hoe ik zover ben gekomen met ze..
Hun voorgeschiedenis ken ik niet.. Maar Amber was een zielig hoopje ellende die mede door de hondensport een heel stuk zelfvertrouwen terug heeft gekregen.. en is nog steeds hard op weg..
Dus doe jij maar een hoop

Groetjes he meid..
Met Qyan was dus helemaal niets meer te beginnen, met geen enkele kat, niet afleiden, stem, voer, balletjes, slipketting...drong gewoon niet meer tot hem door op geen enkele manier.Ascha schreef:In negen van de 10 gevallen zal Amber er niet achteraan gaan.. en kan ik haar afleiden..qyan schreef:Wat nu als je een hond hebt, die vanaf zijn puppietijd tot aan een leeftijd van 15 maanden nog nooit naar katten om heeft gekeken,.starfleet schreef:Ze krijgen toch niet de kans als jij erbij bent. Je kan toch je hond wel stoppen door een "nee"? Dat neem ik aan dat dat toch ook getrained wordt in de africhting. Of gaat de hond er dan vandoor als er een keer een kat over het veld schiet?malinois schreef:
Anne
Maar dat ene 10de geval.. als ze gaat.. en ze is los.. dan kan ik het vergeten..
Dan is er geen terugroepen meer aan..
Ik snap ook werkelijk niet waar die gedragsomkeer tegen katten vandaan is gekomen bjj hem

Nu is hij idd wel af te leiden en is een balletje weer interessanter als de kat, maar dat is echt wel anders geweest helaas.
Los ben ik gelukkig nog nooit katten tegen gekomen......ik loop dan ook op plekken waar ik ze echt niet kan verwachten.
Nou ja, op een trainingsveld verwacht je ook geen katten en bij stang lep er ook 1 over het veld, dus dat zegt uiteindelijk ook niet veel

-
- Actief
- Contacteer:
Yep dat is lastig.. af en toe sta je inderdaad te kijken waar komt DIT nou weer vandaan..
Met Qyan was dus helemaal niets meer te beginnen, met geen enkele kat, niet afleiden, stem, voer, balletjes, slipketting...drong gewoon niet meer tot hem door op geen enkele manier.
Ik snap ook werkelijk niet waar die gedragsomkeer tegen katten vandaan is gekomen bjj hem![]()
Nu is hij idd wel af te leiden en is een balletje weer interessanter als de kat, maar dat is echt wel anders geweest helaas.
Los ben ik gelukkig nog nooit katten tegen gekomen......ik loop dan ook op plekken waar ik ze echt niet kan verwachten.
Nou ja, op een trainingsveld verwacht je ook geen katten en bij stang lep er ook 1 over het veld, dus dat zegt uiteindelijk ook niet veel
Zo heb ik dat vooral met oefeningen op trainingen..
Maar dat zie ik dan als verveling.. Als ze een oefening goed kent en het plots helemaal niet meer gaat..
Dan laat ik dat een aantal weken weg..
Is wat lastig met katten he.. die zijn er nou eenmaal..
Kan misschien toch zijn dat er iets is voorgevallen wat je niet weet..
Zo vertrouw ik Amber niet met kinderen..
Ze heeft een keer naar mijn nichtje gehapt..
Maar goed.. ze heeft dan ook een voorgeschiedenis die ik niet goed ken..
In het huis waar ze opgroeide waren kinderen..
En of dat dan allemaal goed is gegaan.. ik weet het niet..
Ze moet er nu niet al teveel meer van hebben.. Terwijl ze de dag dat ik haar ophaalde nog om haar nek hingen.. Wat er overigens er leuk uitzag..
Dus wie weet wat er in zo'n hondenkop omgaat..
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Top!Ascha schreef:Dat vind ik een goeie uitleg..qyan schreef:Ik zie er wel en probleem in, en eigenlijk meer om het feit dat jij zegt dat je hond weet dat ze die band om heeft en dat dat voldoende is, die band beinvloed dus haar gedrag, dat is wat ik eruit opmaak.
Ze gaat niet meer in de fout omdat ze weet wat ze om heeft en omdat ze weet wat het doet!!!
Dan is er dus geen sprake meer van een hulpmiddel en gebruik je hem mijns inziens totaal verkeerd.
Het gaat erom dat je hond ook het juiste gedrag zonder die band gaat vertonen, dan ben je op de goede weg, maar niet zo.
Dat jij er geen probleem mee hebt vind ik prima, maar in mijn ogen is dit gewoon onjuist gebruik van een prikband en het zoveelste geval van onkundig gebruik.
Anders heeft het toedienen van pijnprikkels geen enkele nut en maak je je hond er alleen maar hard voor. Straks maar een TT als hij achter katten aan gaat en de prikand niet meer werkt? En als de TT dan niet meer werkt, wat gebruik je dan?
De correctoe moet zo gegeven worden dat de hond het wel uit zijn hoofd gaat laten.
Om dat te bereiken zul je de band dus idd af moeten bouwen, net zolang totdat je weer met een gewone halsband over straat kan.
Ik weet gewoon zeker dat jouw hond met een gewone halsband weer precies hetzelfde gedrag vertoond.
Je onderdrukt iets met de prikband, maar leert haar daar tegenover niet wat wel juist is.
Qyan heeft de ziekte van Lyme gehad en heeft daardoor lang last gehad van gewrichtsontstekingen en allerlei andere vage pootklachten.
Dobers hebben veel en vaak last van nekproblemen en zeker met een puppie heb ik dan liever een tuig omdat het gewoon beter voor de nek is.
Dat tuig is er echter gewoon nooit meer uit gegaan, een gewoonte geworden. Alleen met trainen hefet hij dus een halsband om![]()
Volgens mij is er geen verschil in lopen maar heb ik alleen het voordeel ALS er iets aan de hand is dat net eventjes het verschil maakt..
Zal het je laten weten..

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Contacteer:
Wat ik al zei..Stang schreef:Top!Ascha schreef:Dat vind ik een goeie uitleg..qyan schreef:Ik zie er wel en probleem in, en eigenlijk meer om het feit dat jij zegt dat je hond weet dat ze die band om heeft en dat dat voldoende is, die band beinvloed dus haar gedrag, dat is wat ik eruit opmaak.
Dat tuig is er echter gewoon nooit meer uit gegaan, een gewoonte geworden. Alleen met trainen hefet hij dus een halsband om![]()
Zal het je laten weten..![]()
Voor de serieuze commentaren waar ik iets mee kan sta ik meer dan open..

Ik doe ook niet meer dan mijn best hoor..

thanxx voor de positieve inbreng..

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja, dat merk ik ook wel hoorAscha schreef:Wat ik al zei..Stang schreef:Top!Ascha schreef:Dat vind ik een goeie uitleg..qyan schreef:Ik zie er wel en probleem in, en eigenlijk meer om het feit dat jij zegt dat je hond weet dat ze die band om heeft en dat dat voldoende is, die band beinvloed dus haar gedrag, dat is wat ik eruit opmaak.
Zal het je laten weten..![]()
Voor de serieuze commentaren waar ik iets mee kan sta ik meer dan open..![]()
Ik doe ook niet meer dan mijn best hoor..![]()
thanxx voor de positieve inbreng..

En ik denk dat niemand ooit wat opgeschoten is met alleen maar schelden of sarcastisch zijn.
Als je niks om je honden geeft, dan kom je hier volgens mij niet. Dan heb je geen behoefte om erover te praten en ideeen uit te wisselen.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Dat is wel weer heel generaliserend gezegd. Misschien wil ik wel niet zoveel weten van die gemanipuleerde fokkerswereld...yamie schreef:dan ken je nog niet veel uit de wereld die fokken heet, het komt wel meer voor .... ik zeg niet dat het ontzettend veel voorkomt, maar het gebeurt en dus zeker niet alleen bij mensen uit de africhting

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'