Gelukkig, ben dus niet de enige...Marion. schreef:De teef wordt geinjecteerd met hormonen om loops te wordenscooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .![]()
![]()
![]()
Oké. Ik haak af.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jammer
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Actief
- Contacteer:
Top!![]()
Wat ik al zei..
Voor de serieuze commentaren waar ik iets mee kan sta ik meer dan open..![]()
Ik doe ook niet meer dan mijn best hoor..![]()
thanxx voor de positieve inbreng..
Juistttt... en er is me ook net door een goeie discussie via pb een licht opgegaan..Ja, dat merk ik ook wel hoor![]()
En ik denk dat niemand ooit wat opgeschoten is met alleen maar schelden of sarcastisch zijn.
Als je niks om je honden geeft, dan kom je hier volgens mij niet. Dan heb je geen behoefte om erover te praten en ideeen uit te wisselen.
En wat het dan voor de hand kan liggen alleen heb je dan net ff nodig het te lezen he..
Het was nog een eigen zin ook.. en die las ik zelf terug na het tiepen..
En voila.. een nieuw plan van aanpak!!
Zal hier ffkes gedeelten kopieren zodat je weet welk lampje is gaan branden.. hahaha.. anders klinkt het ook zo onsamenhangend..
wat de shit eigenlijk is is het volgende..
Shaggy is de hond die losloopt en heel goed reageerd op mijn commando's..
Hij loopt zich wel vreselijk druk te maken als er een hond aankomt of een kat ziet en dit fokt Amber weer op..
Door zijn gepiep en gedoe.. ik probeer dat de kop in te drukken met mijn stem bij hem.. maar hij kan zich dan bijna niet beheersen.. Kwa geluiden dan he..
En dat slaat dan natuurlijk over op Amber..
Dus eigenlijk is hij mijn probleem..
Als ik met Amber alleen loop dan ziet ze een andere hond of kat niet eens staan..
Dus ik heb me inderdaad weleens lullig gevoeld dat ik de verkeerde hond eigenlijk "straf" met de prikband..
Maar als ze dan gaat dan is het ook menens.. en zonder waarschuwing..
Dus ik weet dat ze aan een gewone halsband helemaal prima loopt maar ik heb er twee (honden dus he.. )
Snap je mijn probleem een beetje?
Ik zou het liefst hebben dat je eens kon zien hoe ze met de prikband om loopt.. en met de gewone halsband.. ik zie het verschil niet en daarom (misschien dan fout gedacht van mij) dat ik het probleem niet zo inzie met een prikband om te lopen..
(dit was een eerste gesprek en het volgende viel me toen in..)
Dat is eigenlijk ook wel een goeie.. Want ik loop inderdaad het merendeel van de wandeling naar Shaggy op te letten dat dat allemaal goed gaat..
Maar dat is ook wat ik zo mooi vind he.. een hond die los loopt..
Ik zal het zeker harder moeten gaan aanpakken met hem.. hij eigend zich zijn vrijheid ook steeds meer toe nu.. dat merkte ik de afgelopen week wel met hem..
Ik wil hem op dit niveau houden waar hij nu is en hem leren zich toch beter te gedragen..
ik ben van errrrrrrrrg ver met hem gekomen..
Hij is vanuit het asiel bij me gekomen.. was niets over hem bekend en hij werd op twee jaar geschat..
Vanaf het begin was het een voorbeeldige hond.. Je hebt binnen zelfs geen hond aan hem..
TOTDAT.. er een andere hond in beeld komt..
Dan is hij toch wel zo ontzettend opgefokt..
en niet eens kwaadwillend ook niet.. hij wil erop af.. om te spelen.. maar zelfs als het een hond is die agressief is.. dan wil hij erop af om zich te bewijzen..
Het is een op en top mannetje wat dat betreft..
Ik kan wel zeggen dat ik twee jaar verder was eer ik echt kon zeggen dat ik hem baas ben geworden..
als hij nu een andere hond ziet dan piept en gromt en stelt ie zich nog wel aan.. maar hij komt naar me toe..
En blijft onder mijn toezicht bij me..
Maar fokt intussen wel Amber op..
Het stomste is dat hij een hond is die erg gevoelig voor corrigeren is.. Hij trekt zich erg veel van de prikband aan..
Nu ik het verhaal zit te schrijven weet ik ook wat ik ga doen..
Ik doe Amber de gewone band om en hem de prikband.. Ik ga hem los laten lopen en als er een hond in het zicht komt klik ik hem vast.. En corrigeer zijn gedrag..
Sjee schrijven helpt echt..
Viel me nu echt in nu ik mijn eigen zin terug las.. hij is erg gevoelig voor corrigeren..
Duhh.. wat een ei ben ik ook eigenlijk..
Dat had me al veel eerder moeten invallen zoiets..
Dus de zin dat hij juist zo gevoelig is voor het corrigeren las ik terug en nu zie ik hoe stom ik eigenlijk bezig ben..
Als ik hem die prikband een tijdje omdoe dan ben ik van het hele gedoe af in een paar weken denk ik..
Nogmaals.. ik kom hierop terug..
En zoals ik het nu voor me zie gaat dit zeker werken..
En loop ik binnenkort met twee voorbeeldige honden over straat.. *GRIJNSSSSS*..

Delete MIJ van dit FORUM aub..
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Aaaaaaaaarrrrrrrrgggggggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!starfleet schreef:Ik heb het over "jullie" omdat ik Ascha en Scooby die ik citeer aanspreek. Ik zou niet weten waarom ik het daarom niet over "jullie" mag hebben.
Anne

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, mijn idee. Maar blijkbaar willen mensen pupjes en wel NU!maart schreef:kun je niet gewoon wachten tot de teef op een natuurlijke manier loops wordt, in de plaats van haar vol hormonen te spuiten? gelijkt wel een beetje op het uitbuiten van de teef hoor
Groetjes, Karen
-
- Actief
- Contacteer:
Weet dan iemand hoe het in zijn werk gaat?Scooby schreef:Gelukkig, ben dus niet de enige...Marion. schreef:De teef wordt geinjecteerd met hormonen om loops te wordenscooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .![]()
![]()
![]()
Oké. Ik haak af.
Of het inderdaad zo slecht is als er nu word gezegd?
Als je alles op zijn natuurlijke beloop moet laten waarom bestaat de pil dan?
Ik heb geen idee ervan wat er gebeurd hoor als een teef een injectie krijgt om loops te worden maar het omgekeerde (de pil of injectie dus om zwangerschap te voorkomen) is wel erg geaccepteerd..
Dus ik weet niet of het zo is dat er nu erg overdreven op gereageerd moet worden..
Tenzij iemand precies weet hoe het in zijn werk gaat..
Dan hoor ik dat graag..

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden een prikpil geven om een zwangerschap te voorkomen, vind ik net zo min gewenst en is daarbij nog eens niet geheel zonder risico's ook. Naar mijn idee is dat dus ook niet geaccepteerd.Ascha schreef:Als je alles op zijn natuurlijke beloop moet laten waarom bestaat de pil dan?
Ik heb geen idee ervan wat er gebeurd hoor als een teef een injectie krijgt om loops te worden maar het omgekeerde (de pil of injectie dus om zwangerschap te voorkomen) is wel erg geaccepteerd..
Groetjes, Karen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ehmmm....... mag ik nog iets zeggen hierop?Ascha schreef:
Top!
Wat ik al zei..
Voor de serieuze commentaren waar ik iets mee kan sta ik meer dan open..![]()
Ik doe ook niet meer dan mijn best hoor..![]()
thanxx voor de positieve inbreng..Juistttt... en er is me ook net door een goeie discussie via pb een licht opgegaan..Ja, dat merk ik ook wel hoor![]()
En ik denk dat niemand ooit wat opgeschoten is met alleen maar schelden of sarcastisch zijn.
Als je niks om je honden geeft, dan kom je hier volgens mij niet. Dan heb je geen behoefte om erover te praten en ideeen uit te wisselen.
En wat het dan voor de hand kan liggen alleen heb je dan net ff nodig het te lezen he..
Het was nog een eigen zin ook.. en die las ik zelf terug na het tiepen..
En voila.. een nieuw plan van aanpak!!
Zal hier ffkes gedeelten kopieren zodat je weet welk lampje is gaan branden.. hahaha.. anders klinkt het ook zo onsamenhangend..
wat de shit eigenlijk is is het volgende..
Shaggy is de hond die losloopt en heel goed reageerd op mijn commando's..
Hij loopt zich wel vreselijk druk te maken als er een hond aankomt of een kat ziet en dit fokt Amber weer op..
Door zijn gepiep en gedoe.. ik probeer dat de kop in te drukken met mijn stem bij hem.. maar hij kan zich dan bijna niet beheersen.. Kwa geluiden dan he..
En dat slaat dan natuurlijk over op Amber..
Dus eigenlijk is hij mijn probleem..
Als ik met Amber alleen loop dan ziet ze een andere hond of kat niet eens staan..
Dus ik heb me inderdaad weleens lullig gevoeld dat ik de verkeerde hond eigenlijk "straf" met de prikband..
Maar als ze dan gaat dan is het ook menens.. en zonder waarschuwing..
Dus ik weet dat ze aan een gewone halsband helemaal prima loopt maar ik heb er twee (honden dus he.. )
Snap je mijn probleem een beetje?
Ik zou het liefst hebben dat je eens kon zien hoe ze met de prikband om loopt.. en met de gewone halsband.. ik zie het verschil niet en daarom (misschien dan fout gedacht van mij) dat ik het probleem niet zo inzie met een prikband om te lopen..
(dit was een eerste gesprek en het volgende viel me toen in..)
Dat is eigenlijk ook wel een goeie.. Want ik loop inderdaad het merendeel van de wandeling naar Shaggy op te letten dat dat allemaal goed gaat..
Maar dat is ook wat ik zo mooi vind he.. een hond die los loopt..
Ik zal het zeker harder moeten gaan aanpakken met hem.. hij eigend zich zijn vrijheid ook steeds meer toe nu.. dat merkte ik de afgelopen week wel met hem..
Ik wil hem op dit niveau houden waar hij nu is en hem leren zich toch beter te gedragen..
ik ben van errrrrrrrrg ver met hem gekomen..
Hij is vanuit het asiel bij me gekomen.. was niets over hem bekend en hij werd op twee jaar geschat..
Vanaf het begin was het een voorbeeldige hond.. Je hebt binnen zelfs geen hond aan hem..
TOTDAT.. er een andere hond in beeld komt..
Dan is hij toch wel zo ontzettend opgefokt..
en niet eens kwaadwillend ook niet.. hij wil erop af.. om te spelen.. maar zelfs als het een hond is die agressief is.. dan wil hij erop af om zich te bewijzen..
Het is een op en top mannetje wat dat betreft..
Ik kan wel zeggen dat ik twee jaar verder was eer ik echt kon zeggen dat ik hem baas ben geworden..
als hij nu een andere hond ziet dan piept en gromt en stelt ie zich nog wel aan.. maar hij komt naar me toe..
En blijft onder mijn toezicht bij me..
Maar fokt intussen wel Amber op..
Het stomste is dat hij een hond is die erg gevoelig voor corrigeren is.. Hij trekt zich erg veel van de prikband aan..
Nu ik het verhaal zit te schrijven weet ik ook wat ik ga doen..
Ik doe Amber de gewone band om en hem de prikband.. Ik ga hem los laten lopen en als er een hond in het zicht komt klik ik hem vast.. En corrigeer zijn gedrag..
Sjee schrijven helpt echt..
Viel me nu echt in nu ik mijn eigen zin terug las.. hij is erg gevoelig voor corrigeren..
Duhh.. wat een ei ben ik ook eigenlijk..
Dat had me al veel eerder moeten invallen zoiets..
Dus de zin dat hij juist zo gevoelig is voor het corrigeren las ik terug en nu zie ik hoe stom ik eigenlijk bezig ben..
Als ik hem die prikband een tijdje omdoe dan ben ik van het hele gedoe af in een paar weken denk ik..
Nogmaals.. ik kom hierop terug..
En zoals ik het nu voor me zie gaat dit zeker werken..
En loop ik binnenkort met twee voorbeeldige honden over straat.. *GRIJNSSSSS*..
Waarom doe je een hond die heel gevoelig is voor correctie, een prikband om?

Als hij zo gevoelig is voor correcties, dan moet je stem / een halfcheck of desnoods een slipketting toch voldoende zijn?
Kijk juist uit met een prikband bij een hond die heel gevoelig is voor correctie.
De 'truc' is om juist met de minst mogelijke correctie de hond in goede banen te leiden. Dus reageert je hond puur op je stem, waarom dan een slipketting? reageert je hond op een slipketting, waarom dan een prikband? enz. enz. enz.
Daarnaast zou ik ook willen zeggen: probeer het met afleiding bij Shaggy. Laat hem focussen op jou en niet op de andere honden.
En echt, dat werkt!! Het is trainen, het is veel oefenen, maar het geeft zeker resultaat en zelfs dusdanig dat mijn hond (waarmee ik dat dus ook doe) vaak uit zichzelf al naar me toekomt 'vreemde hond vrouwtje, dus hoppa we gaan spelen samen'.
-
- Actief
- Contacteer:
Het is niet alleen voor honden maar ook voor mensen errrrrg geaccepteerd..Scooby schreef:Honden een prikpil geven om een zwangerschap te voorkomen, vind ik net zo min gewenst en is daarbij nog eens niet geheel zonder risico's ook. Naar mijn idee is dat dus ook niet geaccepteerd.Ascha schreef:Als je alles op zijn natuurlijke beloop moet laten waarom bestaat de pil dan?
Misschien vind jij het niet geaccepteerd.. maar onze samenleving wel..
En dat is waar ik naar kijk..
De risico's zijn er altijd bij verteld.. daar ben ik van op de hoogte..
klopt inderdaad dat je een verhoogd risico op een beroerte hebt dan..
Dus ik begrijp wel dat je ertegen kunt zijn..
Maar als de injectie om loops te worden bij een hond net zo werkt als de pil is om zwangerschap te voorkomen of KI (kunstmatige insemenatie),
dan denk ik niet dat het een punt is om op aangevallen te worden..
Dan denk ik dat je de regering moet schrijven..
en met weinig uitkomst verder zult moeten leven...
Het is allemaal niet natuurlijk.. snap je mijn punt?

daar gaat het helemaal niet om , een teef dient gewoon loops te wordenScooby schreef:Tja, mijn idee. Maar blijkbaar willen mensen pupjes en wel NU!maart schreef:kun je niet gewoon wachten tot de teef op een natuurlijke manier loops wordt, in de plaats van haar vol hormonen te spuiten? gelijkt wel een beetje op het uitbuiten van de teef hoor
vandaar ook het dierenartsbezoek , het gaat niet om die dekking te doen slagen het gaat om de gezondheid van die teef . een teef die niet loops wordt daar scheelt wat mee ==========> dierenarts
tjah die dierenarts zal wss ook wel een dierenmishandelaar zijn
daar zou hij zeker 3jaar voor gestudeerd hebben om zo walgelijk en mishandeld uit de hoek te komen .
nee op aanraden van de dierenarts heeft die teef de prik gekregen anders had die dame er zeker niet achter gevraagd want ik had er ook nog nooit van gehoord
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
3 jaarscooby doo schreef:daar gaat het helemaal niet om , een teef dient gewoon loops te wordenScooby schreef:Tja, mijn idee. Maar blijkbaar willen mensen pupjes en wel NU!maart schreef:kun je niet gewoon wachten tot de teef op een natuurlijke manier loops wordt, in de plaats van haar vol hormonen te spuiten? gelijkt wel een beetje op het uitbuiten van de teef hoor
vandaar ook het dierenartsbezoek , het gaat niet om die dekking te doen slagen het gaat om de gezondheid van die teef . een teef die niet loops wordt daar scheelt wat mee ==========> dierenarts
daar zou hij zeker 3jaar voor gestudeerd hebben om zo walgelijk en mishandeld uit de hoek te komen .
nee op aanraden van de dierenarts heeft die teef de prik gekregen anders had die dame er zeker niet achter gevraagd want ik had er ook nog nooit van gehoord

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als je teef niet zwanger mag worden, dan stop je haar tijdens haar loopsheid toch niet bij een reu?Ascha schreef:Het is niet alleen voor honden maar ook voor mensen errrrrg geaccepteerd..Scooby schreef:Honden een prikpil geven om een zwangerschap te voorkomen, vind ik net zo min gewenst en is daarbij nog eens niet geheel zonder risico's ook. Naar mijn idee is dat dus ook niet geaccepteerd.Ascha schreef:Als je alles op zijn natuurlijke beloop moet laten waarom bestaat de pil dan?
Maar als de injectie om loops te worden bij een hond net zo werkt als de pil is om zwangerschap te voorkomen of KI (kunstmatige insemenatie),

en over de pil bij de mens: een mens weet de risico's als ze aan de pil begint, een hond niet. die heeft geen keus, er wordt voor hem beslist...
en trouwens, niet alle vrouwen nemen de pil

-
- Actief
- Contacteer:
Dat is het hem inderdaad net..
Ehmmm....... mag ik nog iets zeggen hierop?
Waarom doe je een hond die heel gevoelig is voor correctie, een prikband om?![]()
Als hij zo gevoelig is voor correcties, dan moet je stem / een halfcheck of desnoods een slipketting toch voldoende zijn?
Kijk juist uit met een prikband bij een hond die heel gevoelig is voor correctie.
De 'truc' is om juist met de minst mogelijke correctie de hond in goede banen te leiden. Dus reageert je hond puur op je stem, waarom dan een slipketting? reageert je hond op een slipketting, waarom dan een prikband? enz. enz. enz.
Daarnaast zou ik ook willen zeggen: probeer het met afleiding bij Shaggy. Laat hem focussen op jou en niet op de andere honden.
En echt, dat werkt!! Het is trainen, het is veel oefenen, maar het geeft zeker resultaat en zelfs dusdanig dat mijn hond (waarmee ik dat dus ook doe) vaak uit zichzelf al naar me toekomt 'vreemde hond vrouwtje, dus hoppa we gaan spelen samen'.

Met hem alleen PRIMA.. waar het nu om gaat is dat Amber op hem reageerd..
Als ik Shaggy alleen zou hebben dan zouden die reacties me al niet al teveel boeien.. Zolang hij maar blijft luisteren.. En dat doet hij..
Alleen nu heb ik twee honden en is Shaggy zijn reactie uiteindelijk fataal voor Amber.. en dat is niet helemaal eerlijk..
Dus eigenlijk is zijn reactie niet zo erg.. zolang het om hem gaat..
Maar ik heb er nog een hond bij.. en die reageert heel heftig op wat hij doet..
Ik heb met Shaggy al veel geprobeerd om het eruit te krijgen die reacties van hem..
En 1 ding weet ik al heel goed.. met braven alleen kom ik er niet..
Het is wel zo.. loopt hij goed langs en zeg ik dan Brrrrrrraaaaaffff... dan ontlaadt hij zich in 1 keer en springt boven me uit..
Geweldig.. en dat hou ik er ook in..
Ook het "luid geven" is zijn favoriet..
Dus als ik hem kan laten blaffen is dat een voorkeur, maar na hij iets goed gedaan heeft..
Het gaat er nu om de twee honden zo te kunnen uitlaten dat ze er allebei geen nadeel aan ondervinden en ik denk dat ik dat op korte termijn oplos door Shaggy nu te leren wat ik wil..
En dat gaat hard bij hem.. Ik denk dat ik over een week of twee weken kan zeggen dat het veel resultaat heeft..
En er dan weinig meer nodig is om dat verder te onderhouden..
Jawel.. ik zie er veel in wat me nu is ingevallen..

-
- Zeer actief
3 jaar??? niet moeilijk dat hij er dan voor kiest om haar direct vol hormonen te spuitenscooby doo schreef:daar gaat het helemaal niet om , een teef dient gewoon loops te wordenScooby schreef:Tja, mijn idee. Maar blijkbaar willen mensen pupjes en wel NU!maart schreef:kun je niet gewoon wachten tot de teef op een natuurlijke manier loops wordt, in de plaats van haar vol hormonen te spuiten? gelijkt wel een beetje op het uitbuiten van de teef hoor

-
- Actief
- Contacteer:
klopt.. het is simpel een hond niet zwanger te laten worden..
als je teef niet zwanger mag worden, dan stop je haar tijdens haar loopsheid toch niet bij een reu?ik hoef mijn teef helemaal niet vol te spuiten om te zorgen dat ze niet zwanger wordt hoor...
en over de pil bij de mens: een mens weet de risico's als ze aan de pil begint, een hond niet. die heeft geen keus, er wordt voor hem beslist...
onthouding..
dat ben ik met je eens...
ik heb het er gewoon over dat ik niet weet wat een prik doet met een hond om haar loops te laten worden..
En als het in de mensenwereld zo geaccepteerd is om de pil te nemen en ik stel me dit voor als het tegenover gestelde.. dan denk ik dat de reacties minder heftig kunnen zijn.. snappie?
Dat een hond die beslissing niet kan nemen vind ik een beetje een rare opmerking..
Een hond kan er ook niet voor kiezen om geopereerd te worden tegen kanker en noem maar op..
Natuurlijk neemt de baas die beslissing..
Dus dat vind ik al geen reden om het niet te doen..

Als het geen kwaad kan.. waarom niet dan he?
Dus mijn vraag staat nog steeds.. weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de prik om loops te worden?
Is het ongezond?
IK weet het niet..
-
- Zeer actief
die prik werkt de ovariële activitieit op, kan vb. door rechtstreekse stimulatie van de ovariële follikels (gonadotropinen en oestrogenen), kan ook zorgen voor stimulatie van afgifte van gonadotropine-hormonen door de hypofyse (GnRH en GnRH-analogen), verder ook een inhibitie van de synthese of vrijstelling van prolactine (ergolinederivaten)
(heb nu juist een stuk van mijn cursus overgetypt
)
(heb nu juist een stuk van mijn cursus overgetypt

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ascha schreef: ik heb het er gewoon over dat ik niet weet wat een prik doet met een hond om haar loops te laten worden..
Dus je neemt heel welbewust een keuze waarvan je niet weet hoe die uitpakt voor de gezondheid van je hond en de nakomelingen?
Waarom is dat een rare opmerking?Dat een hond die beslissing niet kan nemen vind ik een beetje een rare opmerking..
Nee,dan neemt de baas de beslissing om te proberen de gezondheid van zijn/haar hond weer op peil te krijgen.Een hond kan er ook niet voor kiezen om geopereerd te worden tegen kanker en noem maar op..
Dat weet je dus nietAls het geen kwaad kan.. waarom niet dan he?

Heb je er wel eens aan gedacht dat het zou kunnen zijn dat je hond doodgewoon volgens de natuurwetten niet geschikt is om pups voort te brengen en daarom niet loops wordt?Is het ongezond?
IK weet het niet..

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- starfleet
- Erelid
Als je je hond zo moet sturen als in de africhting en zo strak met correcties werkt vind ik het vreemd dat je een hond niet zo af kunt richten dat hij onvoorwaardelijk naar je luistert als je een "down" geeft als er een kat aankomt.malinois schreef:
ik weet niet of ze daadwerkelijk stoppen bij een 'nee' in dit geval![]()
Nee dat wordt niet getraint, ben nog nooit een kat tegengekomen op het trainingsveld en ik weet ook niet wat ze op dat moment zouden doen.
Wordt dat wel getraint bij EG dan? Of bij Flyball want daar kan natuurlijk ook een kat oversteken... beetje rare redenatie dat je daarop zou moeten trainen omdat je africhting doet.
EG is natuurlijk niks, dat is eenvoudige basis.
Anne
-
- Actief
- Contacteer:
Hahahahaha..maart schreef:die prik werkt de ovariële activitieit op, kan vb. door rechtstreekse stimulatie van de ovariële follikels (gonadotropinen en oestrogenen), kan ook zorgen voor stimulatie van afgifte van gonadotropine-hormonen door de hypofyse (GnRH en GnRH-analogen), verder ook een inhibitie van de synthese of vrijstelling van prolactine (ergolinederivaten)
(heb nu juist een stuk van mijn cursus overgetypt)
OOOOH JA...
Nee nu vinnik het ook nix nee..
pfff... die woorden alleen al.. dat is al kwalijk op zich..

-
- Actief
- Contacteer:
WHHHHOEIII.. neeeeeejjjj.. ik wil het niet weer over me heen krijgen..marian* schreef:Ascha schreef: ik heb het er gewoon over dat ik niet weet wat een prik doet met een hond om haar loops te laten worden..
Dus je neemt heel welbewust een keuze waarvan je niet weet hoe die uitpakt voor de gezondheid van je hond en de nakomelingen?
Waarom is dat een rare opmerking?Dat een hond die beslissing niet kan nemen vind ik een beetje een rare opmerking..Nee,dan neemt de baas de beslissing om te proberen de gezondheid van zijn/haar hond weer op peil te krijgen.Een hond kan er ook niet voor kiezen om geopereerd te worden tegen kanker en noem maar op..
Dat weet je dus nietAls het geen kwaad kan.. waarom niet dan he?![]()
Heb je er wel eens aan gedacht dat het zou kunnen zijn dat je hond doodgewoon volgens de natuurwetten niet geschikt is om pups voort te brengen en daarom niet loops wordt?Is het ongezond?
IK weet het niet..
IK laat geen hond prikken om ze loops te laten worden..
Ik vraag me gewoon af of het wel zo ongezond is als zovelen nu weer uitkotsen hierzo..
En ik vind het een rare opmerking dat een hond geen eigen beslissing kan nemen omdat het NOOIT een eigen beslissing is dat een hond onder het mes gaat..
Als het dan allemaal zo natuurlijk moet.. dan moet de zwakkere gewoon sterven..
Zo is het geregeld in de natuur.. en daar doen wij mensen niet aan mee..
Dus tja.. als het de ene kant op werkt.. waarom dan niet de andere he..
Ik vroeg het me maar gewoon af..

maart schreef:die prik werkt de ovariële activitieit op, kan vb. door rechtstreekse stimulatie van de ovariële follikels (gonadotropinen en oestrogenen), kan ook zorgen voor stimulatie van afgifte van gonadotropine-hormonen door de hypofyse (GnRH en GnRH-analogen), verder ook een inhibitie van de synthese of vrijstelling van prolactine (ergolinederivaten)
(heb nu juist een stuk van mijn cursus overgetypt)
wacht ik zal mijn vriendin hier ook lid laten worden zij studeert ook voor dierenarts .
ik wil niemand afzeiken maar het lijkt net als dat ik iets zeg wat in jullie ogen positief klinkt dat er niet op gereageerd wordt . zeg ik iets wat jullie niet begrijpen dan barst de hel los op arme scooby doo

dat clickeren probeer dat eens uit op mensen want ik wordt hier slecht gecorrigeerd .
jullie dwingen me om onzin te praten ik heb mijn serieze knop thans al van het begin van dit topic aanstaan
-
- Actief
- Contacteer:
Goed zo Anne..starfleet schreef:Als je je hond zo moet sturen als in de africhting en zo strak met correcties werkt vind ik het vreemd dat je een hond niet zo af kunt richten dat hij onvoorwaardelijk naar je luistert als je een "down" geeft als er een kat aankomt.malinois schreef:
ik weet niet of ze daadwerkelijk stoppen bij een 'nee' in dit geval![]()
Nee dat wordt niet getraint, ben nog nooit een kat tegengekomen op het trainingsveld en ik weet ook niet wat ze op dat moment zouden doen.
Wordt dat wel getraint bij EG dan? Of bij Flyball want daar kan natuurlijk ook een kat oversteken... beetje rare redenatie dat je daarop zou moeten trainen omdat je africhting doet.
EG is natuurlijk niks, dat is eenvoudige basis.
Anne
Zet m op..
Eehhmmm wat bedoel je eigenlijk??
Als ik het zo begrijp zeg je nu net wat je normaal gesproken uitkotst.. (is jouw favo woordje / smiley he.. de kots smiley..

Dus een hond moet als een robot (ook jouw woordje) reageren op het woord down?? In iedere voorkomende situatie?
VET GAAF.. jouw honden wil ik wel graag zien..
Volgens mij zijn wij allemaal onbenullen..
Mag ik van je leren?
- starfleet
- Erelid
Ik zou daar ook normaal niets van zeggen, omdat inderdaad iedereen uit onervarenheid of wat voor reden dan ook wel wat dingen "verkeerd" doet maar wel als iemand beweert zo geweldig te trainen met de hond en positief trainen afdoet als flauwekul.qyan schreef:
Dat is ook wel erg makkelijk gezegd he!
Iedereen maakt weleens fouten, als iedereen alles meteen zo goed deen, hadden we geen GT's nodig, geen hondenscholen die gericht zijn op de gehoorzame huishond en zo verder.
Daarnaast zou het mij niet gebeuren omdat ik groot en zwaar genoeg ben om niet door een Bouvier omgetrokken te worden .
Anne
starfleet schreef:Ik zou daar ook normaal niets van zeggen, omdat inderdaad iedereen uit onervarenheid of wat voor reden dan ook wel wat dingen "verkeerd" doet maar wel als iemand beweert zo geweldig te trainen met de hond en positief trainen afdoet als flauwekul.qyan schreef:
Iedereen maakt weleens fouten, als iedereen alles meteen zo goed deen, hadden we geen GT's nodig, geen hondenscholen die gericht zijn op de gehoorzame huishond en zo verder.
Daarnaast zou het mij niet gebeuren omdat ik groot en zwaar genoeg ben om niet door een Bouvier omgetrokken te worden .
Anne
wat een onzin alleen een groot en sterk persoon mag een grote hond hebben

en paardentrainers dan moeten die soms ook een beest van honderden kilo's onder controle houden door hun kracht en lichaamsgewicht

beetje domme stelling imo
- starfleet
- Erelid
Daar gaan we weer. Haal de hond van een ander maar naar beneden, als je geen argumenten meer hebt.Ascha schreef: VET GAAF.. jouw honden wil ik wel graag zien..
Mag ik van je leren?
Om even in jouw methode van "discussieren"te gaan:
Neem nog een borrel dan kan je straks weer wartaal gaan uitslaan net als meestal laat op de avond. Overdag is er meestal nog met je praten op een of andere manier.
Anne
- starfleet
- Erelid
-
- Actief
- Contacteer:
Hahahaha.. goed zo dikkie (groot en zwaar genoeg).. dat is mooi voor je..starfleet schreef:Ik zou daar ook normaal niets van zeggen, omdat inderdaad iedereen uit onervarenheid of wat voor reden dan ook wel wat dingen "verkeerd" doet maar wel als iemand beweert zo geweldig te trainen met de hond en positief trainen afdoet als flauwekul.qyan schreef:
Anne
En positief afdoen.. neh..
Maar je bent erg kundig in je kotsvak..

Zo goed ben je ook in lezen..
En zo ga ik ook in op je reacties..
Met jou kun je lachen..

Super..
Wat ik al zei..
Met jou lach ik een groot deel van mijn tijd.. (moet mijn tijd ook omkrijgen) en voor de rest neem ik echte berichten wel voor vol aan..
Heb al veel gehad aan mensen hier die er WEL toe doen..

Heerlijk toch..
Doe je best he..
Stel me niet teleur..
Wil wel nog kunnen lachen hier..

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Waarom zou je je hond vol rommel spuiten als het niet nodig is?Ascha schreef:
Dus tja.. als het de ene kant op werkt.. waarom dan niet de andere he..
Ik vroeg het me maar gewoon af..
Of het nou wel of niet gezond is daargelaten:mijn honden krijgen geen spuiten die ze niet nodig hebben.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
- Contacteer:
Ik heb nog geen een keer op geen ENKELE manier je honden naar beneden gehaald mutsie..starfleet schreef:Daar gaan we weer. Haal de hond van een ander maar naar beneden, als je geen argumenten meer hebt.Ascha schreef: VET GAAF.. jouw honden wil ik wel graag zien..
Mag ik van je leren?
Om even in jouw methode van "discussieren"te gaan:
Neem nog een borrel dan kan je straks weer wartaal gaan uitslaan net als meestal laat op de avond. Overdag is er meestal nog met je praten op een of andere manier.
Anne
Dus lief meiske..
Je honden vind ik helemaal goed..
Jij doet het voorkomen het allemaal te weten..
En als ik jou mag geloven heb je de oplossing voor alles..
Doe je best meisje..
Als je het allemaal zo goed weet..
Dan leer ik graag van je.. (nogmaals)..
En ik drink niet lieve schat.. tenminste niet nu..
Voor de rest gaat het je geen ene reet aan..
Ik feest graag ja.. skatje!!
Zou je eens goed doen..
Losgaan en feesten..

(was de tip van de week)
weeral het domste argument wat ik ookit gehoord heb.maart schreef:als je teef niet zwanger mag worden, dan stop je haar tijdens haar loopsheid toch niet bij een reu?Ascha schreef:Het is niet alleen voor honden maar ook voor mensen errrrrg geaccepteerd..Scooby schreef:Honden een prikpil geven om een zwangerschap te voorkomen, vind ik net zo min gewenst en is daarbij nog eens niet geheel zonder risico's ook. Naar mijn idee is dat dus ook niet geaccepteerd.Ascha schreef:Als je alles op zijn natuurlijke beloop moet laten waarom bestaat de pil dan?
ik hoef mijn teef helemaal niet vol te spuiten om te zorgen dat ze niet zwanger wordt hoor...
en over de pil bij de mens: een mens weet de risico's als ze aan de pil begint,[size=24 een hond niet. die heeft geen keus, er wordt voor hem beslist...[size]
heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat een koe een olifant een dolfijn of een hond helemaal niet getraind wil worden .
het kan zijn dat jouw beest niet bij jouw wil zijn maar noodgedwongen is om het te ondergaan .
wie zegt dat jou hond zijn voer lekker vind , kan hij even uit de kast wat anders komen nemen . of laat je dat dan niet toe .
een hond is gedwongen om alles wat zijn baas doet te ondergaan
er is geen enkele hond die zegt : nou laten we vanavond niet trainen ik wil even op dat teefje van de buren kruipen