Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slaaphouding

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jidde

Slaaphouding

Ongelezen bericht door jidde »

Als ik naar mijn honden kijk, zie ik een zeer groot verschil in slaaphouding. Nanni ligt meestal opgerold, daarna ligt ze op haar zij languit.
Tuana ligt echt altijd vreselijk relaxt :mrgreen: Op der rug, benen wijd, helemaal languit uitgerekt, maar nooit opgerold.

Nanni is een hond die denk ik genoeg heeft meegemaakt. Zij zal ook nooit zomaar op haar zij gaan liggen. Ik heb dat met een commando aangeleerd, maar anders zou ze dat nooit doen (raakt ze in paniek)
Tuana is een hond zonder zorgen. Dat straalt echt van dat bekkie af.

Volgens mij is het bij mensen ook zo, dat mensen die veel meegemaakt hebben, vaak ingetrokken slapen. Andere mensen liggen languit.

Is dat bij honden eigenlijk ook zo?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar slapen vaak synchroon; allebei opgerold, allebei op de linker zij etc. Heel leuk om te zien! :wink:

Zoals hier:

Afbeelding

Wat ik hier wel ook merk is dat Moos veel vaker ongegeneerd op zijn rug ligt dan Saar. Moos is ook doedeliger en zelfverzekerder. Saar ligt wel op haar rug hoor, poten wijd, maar een stuk minder dan Moos. Maar Saar is dus ook een onzeker hondje.
Laatst gewijzigd door Moos op 20 aug 2005 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie ligt hier ook meer op zijn rug met zijn hele handel open en bloot. :N: Femke ligt liever op haar zij, maar dat ook alleen omdat ze daar automatisch heenrolt wanneer ze op haar rug in slaap valt. Evenwichtprobleempje denk ik. :mrgreen: :wink:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas ligt maar net hoe het hem uitkomt :mrgreen:

Vaak ligt hij op zijn rug en anders op zijn zij. Hij ligt wel sowieso altijd lang en breed uit. Helemaal opgerold heb ik hem nog maar een paar keer zien liggen.

Als hij in bed slaapt ligt hij meestal op zijn rug met zijn hoofd op het kussen :slaap:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

In de winter is de opkrulhouding wel weer wat geliefder hier. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:In de winter is de opkrulhouding wel weer wat geliefder hier. :wink:
Hier is het inderdaad ook zo dat ze als het erg warm is niet opgekruld liggen, ook niet tegen elkaar aan dan trouwens.

Maar zowel Moos als Saar liggen erg graag opgekruld, dus als het even wat koeler is liggen ze meestal wel een paar keer per dag zo.
Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Leo ligt bijna altijd helemaal opgerold, ik verbaas me er nog steeds over hoe klein hij zichzelf kan maken (hoewel dat moet lukken als je je poten in je nek legt).
Alleen als hij naast mij ligt gaat het af en toe lekker languit op z'n zij liggen en als het heel warm is op z'n buik buiten in de zon.
Afbeelding
kattekop
Actief

Ongelezen bericht door kattekop »

Luna ligt opgerold in haar mand. Nou moet ik zeggen dat haar mand ook op maat is gekocht, zodat ze er opgerold precies inpast (lekker warm aan alle kanten). Op de bank ligt ze ook altijd opgerold, maar als ze bij me in bed ligt, onder de dekens, dan ligt ze languit op haar zij (met haar poten in mijn rug te prikken...)
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hier liggen ze bijna altijd,alledrie op de rug.
Afbeelding
odakota
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door odakota »

Die van ons ligt ook bijna altijd lang uitgestrekt op d'r rug.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Onze keeshond ligt vaak languit op zijn rug, of hij ligt plat op zijn buik. Ook ligt hij weleens op zij zij, maar bijna nooit opgerold. Onze jack kruizing ligt eigenlijk wel altijd opgerold, alleen als hij bij ons op bed ligt, onder zijn eigen deken, ligt hij nog wel eens op zijn zij, of op zijn rug. :mrgreen:
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Shanu ligt vaak zo klein mogelijk opgerold. Behalve als ik bij haar op de bank lig, dan ligt ze helemaal languit.
Groet,
Dorien
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Kami ligt vaak op zijn rug, of half op zijn rug. Chika ligt nooit op d'r rug. Denk dat ze het gewoon niet lekker vind liggen....
Afbeelding
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

wij hebben ina eens aangetroffen met haar poten weid opengespert tegen de muur :mrgreen: :roll:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara heeft het heel erg naar gehad in Spanje maar op de bank ligt ze ook op haar rug, of zij, ondersteboven, inelkaar of uitelkaar dus ik denk dat die theorie niet helemaal klopt.
Tyson ligt ook hoe het hem uitkomt en die heeft geen ellende meegemaakt.

Jacqueline
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Yildah rolt zichzelf helemaal op.
Haar neus, poten en staart heeft ze allemaal bij elkaar gepropt zodat alles lekker warm blijft :mrgreen:

Sandro ligt in allerlei houdingen, opgerold, languit, op zijn rug, op zijn zij enz enz.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

een meisje zei wellus, dat honden ook vaak open en bloot liggen als ze zich veilig voelen, is natuurlijk niet altijd zo..
Minyo ligt normaalaltijd languit op zn zij, tenzij het de lange nacht is(als wij ook slapen) en dan slaaptie op zijn rug en als hij bij de deur ligt slaapt hij op zn rug
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”