joyce1986 schreef:omdat het een ini mini hondje was van nog geen kilo en alle andere brokken te groot waren
Een ini imin hondje van nog geen kilo :N: :N: ..........kan ik me niks bij voorstellen !!!!!!
Moderator: moderatorteam
Joyce kwam hier om dingen te vragen over voer en heeft zelf gezegd dat ze best het een en ander wilde leren erover (toen ik vroeg of ze daarvoor open stond of dat het vergeefse moeite was). En het enige dat ze tot nog toe doet is het voer dat ze al gaf, en waarvan iedereen hier nu duidelijk aangeeft dat ze het slecht vinden en waarom, blijven verdedigen (met non-argumenten). Op de vragen die haar gesteld worden en waarvan ze iets kan leren geeft ze geen antwoord. Dan wil je dus niks leren, en dan vraag ik me af waarom je hier komt met vragen. En nu blijkt al met al dus dat ze 6 jaar heeft gestudeerd op "goede voeding" en in die tussentijd zelf de hele tijd Bonzo brokken in hun hondje heeft gestopt. Dan vraag ik me toch echt af wat die opleiding voorstelt.Tinkertje schreef:Jeetje ben je altijd zo aardig?Ik kan best een beetje begrijpen wat ze bedoelt.Er word vaak van alles beweerd over een bepaald merk voer en dat terwijl jij dan juist dà t voer al 14 jaar hebt gevoerd.Je kunt dan niet begrijpen dat het zò slecht kan zijn.En dat is het ook heus niet.Zelfs Bonzo valt niet onder de catagorie"vergif".Ook Bonzo heeft zich aan de EEG regels te houden.Je kunt alleen niet verwachten dat ze er dure grondstoffen in stoppen voor die prijs,die laag is.jelle schreef:Nou dan prop je dat er toch lekker weer in als je dat zo graag wilt? Als je dan toch bezig bent zou je zelf ook eens stevig kunnen gaan drinken en roken. Er zijn ook mensen die daar 90 mee worden, dus zo slecht zal dat wel niet zijn he!joyce1986 schreef:Onze oude hond Heeft zn hele leven bonzo puppy brokken gehad en is toch dik 14 jaar geworden.....
jelle schreef:Tinkertje schreef:Jeetje ben je altijd zo aardig?Ik kan best een beetje begrijpen wat ze bedoelt.Er word vaak van alles beweerd over een bepaald merk voer en dat terwijl jij dan juist dà t voer al 14 jaar hebt gevoerd.Je kunt dan niet begrijpen dat het zò slecht kan zijn.En dat is het ook heus niet.Zelfs Bonzo valt niet onder de catagorie"vergif".Ook Bonzo heeft zich aan de EEG regels te houden.Je kunt alleen niet verwachten dat ze er dure grondstoffen in stoppen voor die prijs,die laag is.[/quotejelle schreef:Nou dan prop je dat er toch lekker weer in als je dat zo graag wilt? Als je dan toch bezig bent zou je zelf ook eens stevig kunnen gaan drinken en roken. Er zijn ook mensen die daar 90 mee worden, dus zo slecht zal dat wel niet zijn he!joyce1986 schreef:Onze oude hond Heeft zn hele leven bonzo puppy brokken gehad en is toch dik 14 jaar geworden.....
Wat zijn trouwens volgens jou die EEG (EU zeggen we tegenwoordig) regels?
Dat er regels zijn die bijvoorbeeld stellen dat er geen giftige stoffen in verwerkt mogen worden wil ik op zich nog wel geloven. Maar verder vraag ik me af of wel echt aan banden is gelegd wat een hondenvoer minimaal moet bevatten.Tinkertje schreef:
Wat die regels precies inhouden kan ik niet zeggen(misschien kun je effe Googlen?).Maar jij zult toch ook wel weten dat iedere fabrikant dus òòk die van Bonzohondenbrokjes,zich aan bepaalde regels zal moeten houden wat betreft ingredienten?Wat zij doen is dus in dit geval door de EU goedgekeurd,en dit word echt wel gecontroleerd.
jelle schreef:Dat er regels zijn die bijvoorbeeld stellen dat er geen giftige stoffen in verwerkt mogen worden wil ik op zich nog wel geloven. Maar verder vraag ik me af of wel echt aan banden is gelegd wat een hondenvoer minimaal moet bevatten.Tinkertje schreef:
Wat die regels precies inhouden kan ik niet zeggen(misschien kun je effe Googlen?).Maar jij zult toch ook wel weten dat iedere fabrikant dus òòk die van Bonzohondenbrokjes,zich aan bepaalde regels zal moeten houden wat betreft ingredienten?Wat zij doen is dus in dit geval door de EU goedgekeurd,en dit word echt wel gecontroleerd.
Wat ik hoor aan regelgeving over diervoeders gaat vooral over diervoeding voor consumptiedieren.
mag ik vragen wat voor werk je doet je bent zo negatief over brokken
werk je bij een slager met je barf
kijk is of je honden het wel echt lekker vinden
wat je ze voerd
honger hebben ze altijd
En dan is het nog een tweede vraag of die minimale samenstelling ook iets is wat echt gezond is voor je hond en of je dat echt zou moeten willen geven.
jelle schreef:Dat er regels zijn die bijvoorbeeld stellen dat er geen giftige stoffen in verwerkt mogen worden wil ik op zich nog wel geloven. Maar verder vraag ik me af of wel echt aan banden is gelegd wat een hondenvoer minimaal moet bevatten.Tinkertje schreef:
Wat ik hoor aan regelgeving over diervoeders gaat vooral over diervoeding voor consumptiedieren.
mag ik vragen wat voor werk je doet je bent zo negatief over brokken
wat je ze voerd
honger hebben ze altijd
En dan is het nog een tweede vraag of die minimale samenstelling ook iets is wat echt gezond is voor je hond en of je dat echt zou moeten willen geven.
ik heb een opleiding als sterrenkundige en momenteel werk ik deels betaald, deels als vrijwlliger voor de lokale Dierenbescherminged schreef:mag ik vragen wat voor werk je doet je bent zo negatief over brokken
wat je ze voerd
honger hebben ze altijd
Kijk nu wil ik dus ook een beetje kritisch worden en dat is dat je dus wèl diverse brokken hebt gevoerd voordat je overging op BARf.Je stond er dus op dat moment nog heel anders tegenover.Je bent dus in principe uit een soort noodzaak begonnen met BARf/KVV.En nu wil ik niet zeggen dat jij ook zo bent maar op bv Barfplaats zijn mensen ook zo fel op het woord brok en als je dan doorvraagt dan hebben ze eerst 15 jaar brokken gevoerd,maar nu ze Barfen/Kvv-en doen hun honden het stukken beter.Dan denk ik(dit gaat nog steeds niet over jou hoor,please voel je niet aangevallen)bij mezelf als je eerst 15 jaar nodig hebt om er achter te komen dat je brokken troep vind,dan kom je ook niet echt snugger over.Maar wat mij het meeste irriteert is dat de versvoerders zo ontzettend kritisch haast irritant reageren op de brokkenvoerders(lijkt wel een tweekamp).Je durft onderhand haast niet meer op te schrijven dat je brokjes voert,en dat is toch onzin?.Ik vind het machtig intressant om te lezen hoe mensen hun hond voeren en op wat voor manier,maar door die strijd brok/kvv is het haast niet leuk meer.We kunnen toch ook gewoon vertellen hoe we onze honden houden en waarom.Waarom moet een brokvoerder een hele analise voorschotelen over de brokken die hij voert,als hij zelf ziet dat zijn hond blaakt van de gezondheid?Als je in het asiel werkt zul je vast wel eens schreinende gevallen tegenkomen die helemaal niet of zeer slecht gevoerd werden,dan zou je als Barfer bijna willen dat ze die hond dagelijks brokken hadden gevoerdjelle schreef:ik heb een opleiding als sterrenkundige en momenteel werk ik deels betaald, deels als vrijwlliger voor de lokale Dierenbescherminged schreef:mag ik vragen wat voor werk je doet je bent zo negatief over brokken
![]()
wat je ze voerd
honger hebben ze altijd
mijn honden vinden het voor zover ik kan beoordelen uitermate lekker wat ik ze voer. Onze Sint Bernard wilde in het asiel haar brokken (verschillende geprobeerd) nooit eten terwijl ze veel te mager was. Die was dus niet van plan alles maar te eten als ze honger had.
Sinds ze vers krijgt is er nog geen hap blijven staan. Maar je bent welkom om het een keer te komen bekijken rond etenstijd, hoor.
Dat ze het lekker vinden is een deel van waarom ik het leuk en goed vind om zo te voeren. Het is echter niet de enige reden waarom ik het doe.
Ik ben negatief over brokken omdat ik het ongeschikt voer vind voor een hond. De samenstelling en de manier waarop de grondstoffen bewerkt zijn kloppen m.i. niet met de voedingsbehoeften en spijsvertering van het dier.
En soms probeer ik door het stellen van kritische vragen andere mensen ook eens echt te laten kijken naar wat ze nou voeren.
Ik heb eigenlijk nog niemand gevonden die op basis van de samenstelling van de brokken kon uitleggen waarom ze dat voerden. En ook niemand die me van welke soort brok dan ook echt heeft kunnen vertellen wat er in gaat. En als je er goed over nadenkt vind ik dat eigenlijk toch wel heel erg vreemd. Alsof iedereen een zakje met toverbrokjes opentrekt die niets meer te maken hebben met echt eten en echte grondstoffen.
Weetje dat alleen iemand die absoluut niet bekend is met het vers voeren van je hond zo een vraag kan stellen? het " Met je Barf" doel ik dan op.ed schreef:mag ik vragen wat voor werk je doet je bent zo negatief over brokken
wat je ze voerd
honger hebben ze altijd
Ik ben Jelle niet maar wil hier toch even op reageren; de meeste mensen waar jij nu op doelt, die dus in jouw ogen niet zo snugger zijn, zijn al een poosje overgestapt en in die tijd waren er bijna alleen maar brokken, andere mensen hebben zich ook eerst een beetje ingelezen en informatie opgedaan alvorens ze over zijn gaan stappen.Tinkertje schreef: quote]
Kijk nu wil ik dus ook een beetje kritisch worden en dat is dat je dus wèl diverse brokken hebt gevoerd voordat je overging op BARf.Je stond er dus op dat moment nog heel anders tegenover.Je bent dus in principe uit een soort noodzaak begonnen met BARf/KVV.En nu wil ik niet zeggen dat jij ook zo bent maar op bv Barfplaats zijn mensen ook zo fel op het woord brok en als je dan doorvraagt dan hebben ze eerst 15 jaar brokken gevoerd,maar nu ze Barfen/Kvv-en doen hun honden het stukken beter.Dan denk ik(dit gaat nog steeds niet over jou hoor,please voel je niet aangevallen)bij mezelf als je eerst 15 jaar nodig hebt om er achter te komen dat je brokken troep vind,dan kom je ook niet echt snugger over.
Heb je wel eens gekeken naar de reactie van brokvoerders naar vleesvoerders? die is idem als de reactie die je nu toeschuift naar mensen die vers voeren dus.
Maar wat mij het meeste irriteert is dat de versvoerders zo ontzettend kritisch haast irritant reageren op de brokkenvoerders(lijkt wel een tweekamp).Je durft onderhand haast niet meer op te schrijven dat je brokjes voert,en dat is toch onzin?.Ik vind het machtig intressant om te lezen hoe mensen hun hond voeren en op wat voor manier,maar door die strijd brok/kvv is het haast niet leuk meer.We kunnen toch ook gewoon vertellen hoe we onze honden houden en waarom.Waarom moet een brokvoerder een hele analise voorschotelen over de brokken die hij voert,als hij zelf ziet dat zijn hond blaakt van de gezondheid?Als je in het asiel werkt zul je vast wel eens schreinende gevallen tegenkomen die helemaal niet of zeer slecht gevoerd werden,dan zou je als Barfer bijna willen dat ze die hond dagelijks brokken hadden gevoerd.Nou ja het verhaal is langer geworden dan ik wilde maar goed.Prettige dag verder ik ga mijn pony nu even verzorgen.En begrijp me niet verkeerd,ik heb zeer veel respect voor mensen die dag-in-dag-uit Barf voeren en al de moeite die zij doen om aan alle ingredienten te komen,ik weet door verhalen van anderen dat het veel werk is.Het si in dat opzicht ook niet te vergelijken met een afgepaste hoeveelheid brokken in een bak gooien.
Nee, mijn andere twee honden BARFten al (en die overstap was ook gemaakt zonder directe noodzaak) voordat Ymke kwam en ze is er vanaf dag 1 bij ons op overgegaan. De brokken kreeg ze in het asiel, niet onder mijn beheer en daar at ze dus niet of nauwelijks.Tinkertje schreef:Kijk nu wil ik dus ook een beetje kritisch worden en dat is dat je dus wèl diverse brokken hebt gevoerd voordat je overging op BARf.Je stond er dus op dat moment nog heel anders tegenover.Je bent dus in principe uit een soort noodzaak begonnen met BARf/KVV.
Persoonlijk vind ik het niet heel erg veel werk om te BARFen met de honden, en eerder leuk dan moeilijk.En nu wil ik niet zeggen dat jij ook zo bent maar op bv Barfplaats zijn mensen ook zo fel op het woord brok en als je dan doorvraagt dan hebben ze eerst 15 jaar brokken gevoerd,maar nu ze Barfen/Kvv-en doen hun honden het stukken beter.Dan denk ik(dit gaat nog steeds niet over jou hoor,please voel je niet aangevallen)bij mezelf als je eerst 15 jaar nodig hebt om er achter te komen dat je brokken troep vind,dan kom je ook niet echt snugger over.Maar wat mij het meeste irriteert is dat de versvoerders zo ontzettend kritisch haast irritant reageren op de brokkenvoerders(lijkt wel een tweekamp).Je durft onderhand haast niet meer op te schrijven dat je brokjes voert,en dat is toch onzin?.Ik vind het machtig intressant om te lezen hoe mensen hun hond voeren en op wat voor manier,maar door die strijd brok/kvv is het haast niet leuk meer.We kunnen toch ook gewoon vertellen hoe we onze honden houden en waarom.Waarom moet een brokvoerder een hele analise voorschotelen over de brokken die hij voert,als hij zelf ziet dat zijn hond blaakt van de gezondheid?Als je in het asiel werkt zul je vast wel eens schreinende gevallen tegenkomen die helemaal niet of zeer slecht gevoerd werden,dan zou je als Barfer bijna willen dat ze die hond dagelijks brokken hadden gevoerd.Nou ja het verhaal is langer geworden dan ik wilde maar goed.Prettige dag verder ik ga mijn pony nu even verzorgen.En begrijp me niet verkeerd,ik heb zeer veel respect voor mensen die dag-in-dag-uit Barf voeren en al de moeite die zij doen om aan alle ingredienten te komen,ik weet door verhalen van anderen dat het veel werk is.Het si in dat opzicht ook niet te vergelijken met een afgepaste hoeveelheid brokken in een bak gooien.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ook hier een hond die vanaf pup veel diarree heeft gehad met spugen erbij. We zaten bijna iedere maand bij de dierenarts. En dan had hij echte spuit diarree, ook wel eens met bloed ertussencloris schreef:Weetje dat alleen iemand die absoluut niet bekend is met het vers voeren van je hond zo een vraag kan stellen? het " Met je Barf" doel ik dan op.ed schreef:mag ik vragen wat voor werk je doet je bent zo negatief over brokken
wat je ze voerd
honger hebben ze altijd
En ook IK kan je uit ervaring vertellen dat honden vers EN Barf zeker lekker vinden, honden die zoiets nog nooit gehad hebben moeten even wennen en staan echt in het begin wel eens te kijken omdat ze vaak ook echt moeten kauwen.
En idd een hond eet vaak alles, ook rattengif maar das ook niet gezonddus dat zegt niet altijd alles, het leuke eraan is als je een tijdje je hond vers geeft je verschil gaat zien, ze gaan er mooi uitzien, frisser ruiken, betere en mindere ontlasting enz enz.
Mijn hond (en ik heb het al vaker hier geschreven) heeft echt 3 jaar lang darmproblemen gehad en hoe luier zijn darmen werden van de brokjes hoe erger het werd, tot ik overgestapt ben op vers en dat was een drama in het begin, zijn darmen moesten gaan werken en dat ging niet zonder problemen, maar na de overschakeling (nu dus 6 jaar geleden) waren de problemen wel over.
En het is ook gewoon heel leuk om je hond natuurlijker te voeren, daar bedoel ik mee; meer de richting op als waar ze voor gemaakt zijn![]()
En er is meer dan Barf, een goed komplete versvlees voeding is ook een optie en dat kan je weer zo uitgebreid maken als je zelf witl.
En nee ik werk NIET bij een slager, ik eet zelf niet eens vlees