Ik denk dat je Vegas teveel aandacht geeft in het algemeen. Heel begrijpelijk en totaal geen verwijt want de meeste honden kunnen daar prima mee omgaan. Ik zou dus proberen op een neutrale manier zo nu en dan een poosje Vegas totaal te negeren. Je zal zien dat hij alles uit de kast trekt om jou aandacht te trekken. Maar uiteindelijk leert een hond zich gemakkelijk neer te leggen bij die situaties. Als ik achter de pc zit of zit te bellen weten de honden dat er niets maar dan ook niets gaat gebeuren. Ze liggen dan altijd te pitten.
Vegas pikt dat niet en wil dat er wel wat gebeurd. Waarschijnlijk heb je hem toch een paar keer bevestigd voor het klieren want je praat al over het feit dat straffen niet werkt. Bij een kleine staff-puber helpt straffen zowiezo vrijwel niet. Die zijn zo ontzettend doorzettend dat je echt alleen je zin krijgt als Vegas hoe dan ook geen kick kan halen uit zijn geklier.
TOTAAL negeren is dan dus de enige optie. En dat gaat duren, dat kan ik je verzekeren

Als hij meer geduld heeft dan jij dan zou je hem de kamer uit kunnen zetten als hij kliert. Dan pas binnen halen als hij kalm en relaxed is en hem dan belonen met een koekje. Beter zou het zijn als je een paar dagen de tijd had om hem gewoon de hele dag door zo nu en dan zgn bellend te trainen. Je neemt de telefoon en gaat alsmaar harder praten en aan een stuk door. Alles wat Vegas doet leidt tot niets en omdat je daar heel veel tijd voor uittrekt hoef je niet te wachten tot er gebeld wordt en je er echt last van hebt

Op de momenten dat hij een lekker ontspannen houding aanneemt praat je rustig tegen hem en aait hem kalmerend of geeft hem wat lekkers. Rust is een heeeeeel klein beetje aandacht en opgefokt klieren = negeren. Schrik niet als hij behoorlijk ver gaat in klieren als jij negeert en reageer onder geen beding, zeker niet 1 keertje want dan is het hek van de dam.
Ikzelf had mijn hond een echte "nu gebeurd er even niks" aangeleerd. Ik heb vanaf het begin zo nu en dan als ze aandacht vroeg zo is braaf gezegd. Zo is braaf klinkt heel aardig in de oren van bezoek maar het betekende bij ons niets minder dan ga naar je plaats en stop met klieren. Elke keer als ik aandacht gaf in het begin dan zei ik ineens zo is braaf en wende ik mijn hoofd af om dwars langs haar te kijken en totaal te verstijven. Eerste keren bleef ze wat duwen en klieren maar ik bewoog niet en maakte me hoger en strakker om in hondentaal "tief op!" te zeggen. Na een poosje zei ik dan heel kalm als er bezoek was "zo is braaf Muis" en dan liep ze ontspannen naar haar mat om daar te gaan slapen

Zo is braaf betekende dus ga jezelf amuseren

Ging ze in het begin naar haar plaats dan bracht ik haar wat lekkers om te kauwen. Later prees ik haar verbaal en keek ik haar aan als beloning. Dat was een van de belangrijkste comando's voor mijn hond en eigenlijk ons ritueel om rustig te worden en weg van het bezoek te blijven op een zeer ontspannen manier.
Jij kan een zo is braaf ook aanleren als Vegas je gewoon even met rust moet laten. Maar ik zou eerst heel lang trainen op dat negeren eer ik een ga weg commando aan zou leren. Daar kan hij nl tegenin gaan.