Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Fietsen

Ongelezen bericht door Saartje »

Ik heb geen flauw idee waar ik dit neer moet zetten, dus ik vraag het hier maar.
Kan het kwaad om elke ochtend een kilometer (of meerdere kilometers als dat kan) met Leo te fietsen?
En dan bedoel ik dus op een lekker tempo waarbij hij flink kan rennen, dat vindt hij zelf echt helemaal het einde (ik niet, maargoed :smile: ).
Ik lees namelijk overal dat je moet afremmen als je hond harder gaat dan een 'drafje', terwijl ik het idee heb dat Leo zich dan nog eerder rot verveelt dan dat het te hard gaat.
Is dat niet slecht voor de heupen/ellebogen?
Opbouwen hoeft niet echt omdat ik al heel lang terug met het fietsen begonnen ben, dus aan het rennen op zich is hij al gewend, niet dat ik hem in een klap kilometers laat rennen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

natuurlijk opbouwen en idd moeten ze in een draf blijven...

sam vind dat ook niet genoeg en daarom ga ik stiekum met hem nog weleens even racen en dan weer rustig terug naar draf.

het blijkt niet goed te zijn voor de gewrichten om ze te laten galloperen aan de fiets
Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Jammer, Leo vindt dat namelijk echt geweldig.
Dan hou ik het ook maar bij heel af en toe een sprintje trekken :wink:
Afbeelding
Remco78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Remco78 »

Dit is hééééél herkenbaar.

Dat rare beest van ons vindt een draf dus helemaal niets. Ik had ergens al eerder ook aangegeven dat de hond dus harder gaat als ik op de fiets. Bij 36 km/u hield het op........voor mij! Hij kon nog harder. :boos:

Wij doen het wel zoveel mogelijk rustig aan, maar soms moet het echt even. Dan is ie dus niet meer te houden.
Groetjes,

Remco, Fanny & een poot van Russel en Thyra

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
CockerBillie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door CockerBillie »

een sprintje trekken is ook niet erg. Je hond moet dan wel uitgegroeit zijn. Mijn zus heeft een mechelse herder en die heeft dit advies gekregen van haar DA. Zij doet nu idd in draf warmlopen een paar sprintjes en weer uitlopen in draf :ok: Hond blij botjes blij :mrgreen:
Indien u 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een
paard en 's avonds zo moe bent als een hond zou u wel eens een ezel
kunnen zijn.

Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

CockerBillie schreef:een sprintje trekken is ook niet erg. Je hond moet dan wel uitgegroeit zijn. Mijn zus heeft een mechelse herder en die heeft dit advies gekregen van haar DA. Zij doet nu idd in draf warmlopen een paar sprintjes en weer uitlopen in draf :ok: Hond blij botjes blij :mrgreen:
Zo doe ik het ook altijd, eerst langzame draf, dan arbeidsdraf (ongeveer 10 minuten) dan enkele minuten volle gallop (25 tot 30 km/h) en dan lekker uitdraven en altijd eindigen in een langzaam tempo, boris is dan ook weer volledig op adem als hij thuis komt. Vind dat van de botten ook een beetje onzin mijn da vind het wel goed als hij naast het paard loopt. Wat is dan het verschil met de fiets? Misschien dat paardenmensen altijd aan een goed warming up doen, maar het basistempo is dan ook draf afgewisseld met galop en stap.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”