Hij is nu 1,5 ongecastereerd en normaal heel onderdanig naar andere honden....behalve vandaag. Ik ging met hem zwemmen (tenminste hij zwemd ik kijk toe
Hij grommen en schijn aanvallen doen
Moderator: moderatorteam

Heb geen oplossing hoor, maar met 1,5 is het toch geen puberen meer? Dat is toch zo rond de 9e maand? Even nieuwsgierig hoor.CockerBillie schreef:ohh Billie was vandaag zo aan het puberen![]()
Hij is nu 1,5 ongecastereerd en normaal heel onderdanig naar andere honden....behalve vandaag. Ik ging met hem zwemmen (tenminste hij zwemd ik kijk toe) en toen kwamen er 2 duitse herders aan. Vond Billie dat hij mij moets gaan verdedigen
![]()
Hij grommen en schijn aanvallen doenben ik helemaal niet van hem gewend. Ik ben maar met mijn rug naar hem toe gaan staan en het genegeerd. vraag aan jullie wat moet ik doen?

tja fijn... en bedankt! :N:En over dat puberen, dat is niet over hoor als ze 1,5 zijn. Luca heeft gepubert tot dat hij 2 jaar was!!

Wij zijn met Luca ZEER consequent geweest. Alle 'regeltjes' zo'n beetje nageleefd. Als jij met hem in het bos loopt en hij zit in zijn pubertijd en hij heeft ineens bananen in zijn oor, daar doe je niks aan. Ja als hij uiteindelijk komt belonen. En verder niet overdreven gaan roepen maar negeren. Kan je hem wel gaan aanlijnen de volgende keren in het bos maar daar leer je je hond volgens mij weer andere dingen mee. Dus ja.De mate waarin je last heb van het pubber gerag van de hond is te wijten aan je eigen consequentheid. Als jij merkt dat de hond regels gaat overschrijden moet je ze ff strakker aantrekken