Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond dikker krijgen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ellis
Vaste gebruiker

Hond dikker krijgen?

Ongelezen bericht door Ellis »

Hoe en wat kun je het beste voeren om een hond wat dikker/voller te krijgen?

Onze hond weegt nu 20 kg en moet zo'n 25 (tot 30) kg wegen...
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

lees de topics over cavom eens, cavom is een natuurlijke geperste brok, waar ze als je niet oppast snel dikker van worden, voer het zelf ook maar dan wel een stuk minder als wat er op de zak staat voorgeschreven.maar in jouw geval maakt dat dus niet uit.

groetjes,
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je hebt je hond net..gewoon normaal eten geven en beweging geven, dan komt alles er vanzelf aan. Ik zou geen gekke kunstgrepen uit gaan halen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ellis
Vaste gebruiker

bedankt!

Hij krijgt nu gewoon droge brokken (iets meer dan hij normaal zou moeten hebben) en extra bruin brood erbij.

Hij ziet er al wel beter uit dan toen hij kwam, dus misschien moeten we gewoon zo nog even door gaan.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Precies zoals Eline zegt: rustig aan. Je hebt hem net. :wink:
Trek er maar gewoon een half jaar voor uit om hem mooi op gewicht te krijgen. Ik weet niet hoe hoog hij is, maar hij mag van mij eerder naar 25 dan naar de 30 kilo gaan. Een slanke hond hoeft minder mee te slepen aan gewicht, behoudt zo zijn gewrichten en zijn energie en wordt (mits er verder niks geks gebeurt) ouder dan dikkere honden.

Zorg dat je goede voeding geeft, dus zorg dat je een hoogwaardige brok geeft (of zoek maar eens hier in de voedingsrubriek op Versvlees en KVV, maar goed dat is mijn stokpaardje. :wink: )
Extra brood voeren kan je doen, broodje tussen de middag extra, maar het is niet nodig. Beter kan je wat volle yoghurt of hütenkäse geven. Af en toe een rauw eitje of wat vette vis zoals haring. Snoeperijtjes mogen best uit een stukje kaas bestaan of een stukje rodiworst.
Niet alle honden gaan namelijk lekker op teveel granen en dat zit ook al in de brok, dus als extra middels boterhammetje kan soms tot vachtproblemen leiden.

Maar gewoon rustig aan, hou gewoon maximaal 2 maaltijden aan en overvoer hem niet. Hij poept het toch alleen maar uit als hij teveel in eens krijgt en soms krijgen ze er alleen maar darmproblemen van.
Hoe rustiger hij op gewicht komt, des te beter. Hij moet een goede conditie gaan krijgen. En zeker niet te zwaar worden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sjiel
Zeer actief

Re: Hond dikker krijgen?

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ellis schreef:Hoe en wat kun je het beste voeren om een hond wat dikker/voller te krijgen?

Waarop baseer je dat je hond 25 tot 30 kilo moet wegen?
Laatst gewijzigd door Sjiel op 25 aug 2005 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
weg gehaald zit een virus in
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Ik weet niet wat voor hond je hebt hoor, maar het hoeft echt niet zo te zijn dat bijv. een gemiddelde labrador tussen de 25 en 30 kg weeg, en die van jou weeg 20 dat hij te mager is. Je kunt het meestal wel zien of voelen. Nu kan je het bij kortharige honden goed zien, en bij langharige niet echt.
Luca is volgens de rasstandaard ook te dun. Nu is hij helemaal niet dun! En het is toch echt een echte hoor! MAar ja, hij is nu eenmaal wat slanker en fijner gebouwd als de meeste dobers. En hij krijgt daarbij enorm veel beweging! Hij is echt niet dun, je kan zijn ribben niet zien, maar wel voelen, en dan is je hond goed volgens mij!

En mocht hij echt te dun zijn dan kun je altijd nog overwegen hem 3x per dag te voeren....

Succes!
Yvonne
Afbeelding
Ellis
Vaste gebruiker

Sjiel schreef:
Ellis schreef:Hoe en wat kun je het beste voeren om een hond wat dikker/voller te krijgen?

Volgens de dierenarts...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ellis schreef:
Sjiel schreef:

Volgens de dierenarts...
Die zal wel weten waar ie het over heeft. :ok: Als je je hond volgens de verpakking voert dan komt hij vanzelf aan.Meestal staat op de verpakking veel meer dan echt nodig is,maar in jou geval kun je je er rustig aan houden wat er staat.Tenminste 2 maal daags voeren en als tussendoortje een boterham met pindakaas zal hij ook wel waarderen :wink: Het is wel het beste als het aankomen geleidelijk gaat en niet te snel,dan hou je het langst een mooi resultaat.Ik kan je wel begrijpen dat je het vervelend vind,ik zou het ook rot vinden als mijn hond zo mager was.Helaas heb ik hier het tegenovergestelde,mijn Husky word snel te dik. :jank: Veel succes en verwen hem maar lekker!
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Geef de honden ff de tijd. Waarscijnlijk komt hij vanzelf aan. mocht hij dat niet doen kan je altijd een maaltijdje pasta geven. Koolhydratn doen wonderen.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ellis
Vaste gebruiker

Bedankt voor de tips allemaal!

Jeetje, ik wist niet dat een hond zoveel mocht hebben! Al die verschillende dingen die je wel eens kunt geven!

We voeren nu in 2 voerbeurten wat er op de verpakking staat en dan 's avonds laat na de laatste keer uitlaten nog een beetje extra.
Verder krijgt hij extra wat droog brood, of af en toen brood met smeerworst...

Hij ziet er nu trouwens ook alweer een stukje beter uit dan 2 weken geleden gelukkig, dus het zal vast goed komen!
Laatst gewijzigd door Ellis op 25 aug 2005 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik krijg de indruk dat je je hond zo snel mogelijk wilt laten aankomen.
Volgens mij is dat niet goed (net zo min als een hond zo snel mogelijk te laten afvallen).
Mijn advies is toch echt om je hond de hoeveelheid die is aangegeven op de verpakking te geven. In 99% van de gevallen is dat teveel om een hond op gewicht te houden en dus prima om rustig aan aan te komen.

Brood en andere koolhydraatrijke dingen zou ik ook niet geven. Zoals gezegd in brokken zitten al erg veel granen :roll: .
Geef liever wat vuile pens, ei, volle kwark, hüttenkäse oid als extraatje.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ellis
Vaste gebruiker

Misschien willen we het ook wel te snel...
Maar het is zo'n vervelend idee als je beestje te mager is en je altijd goed voor je beesten bent... :roll:

Voeren we nu echt te veel dan?

Een hond van dit gewicht moet volgens de verpakking 400 gram krijgen, en hij krijgt 2x 200 gram en dan nog 1x 100 gram.
En een paar sneetjes bruin brood elke dag...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb dat denk ik gemist maar hoe oud is de hond? mischin moet die nog breder worden en dat geeurd gewoon op zijn tijd.
en beter een magere hond dan een dikke
Ellis
Vaste gebruiker

Hij is 6 jaar...
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een hond die te mager is, is niet zielig als jij zelf weet dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft. Kan jou het schelen wat andere mensen zeggen...?
Liever rustig aan opbouwen dan met ladingen koolhydraten je hond op "gewicht"proberen te krijgen. Want dat moet je hem dan constant blijven geven. Zodra je daar mee stopt, valt ie ook weer af. Plus dat je er alleen maar voor zorgt dat hij straks door de grote hoeveelheid eten die hij krijgt honger heeft, als ie het niet krijgt.
Rustig aan, echt waar, een hond heeft geen last van iets te mager, wel van te veel en te dik. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ellis
Vaste gebruiker

Dank je!

We zijn vandaag bij de dierenarts geweest, en hij is in 2 weken ong. 1 1/2 kg aangekomen! :N:

We gaan dus de hoeveelheid 'teveel voer' maar wat afbouwen, want we weten nu dus dat hij hier goed aankomt van normaal voer! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”