Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lang snuffelen
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
lang snuffelen
Zomaar iets wat ik me afvroeg. Soms willen honden op een plek heel lang blijven snuffelen. Zouden ze dit nou doen omdat ze dan meer informatie op willen nemen of zouden ze dat doen omdat het zo lekker ruikt dat ze daar langer van willen genieten?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- M@ri@nne
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Re: lang snuffelen
Iemand die ik ken noemt het "de buurtkrant lezen", dat vind ik een heel rake omschrijving.Belle schreef:Zomaar iets wat ik me afvroeg. Soms willen honden op een plek heel lang blijven snuffelen. Zouden ze dit nou doen omdat ze dan meer informatie op willen nemen of zouden ze dat doen omdat het zo lekker ruikt dat ze daar langer van willen genieten?
Anne
- Belle
- Zeer actief
Ja, die uitdrukking ken ik ook, maar wat ik me dan afvroeg is of ze lang blijven staan op een plek omdat de letters niet duidelijk zijn, of omdat het nieuws zo interessant is dat ze het blijven herlezen.starfleet schreef:Iemand die ik ken noemt het "de buurtkrant lezen", dat vind ik een heel rake omschrijving.Belle schreef:Zomaar iets wat ik me afvroeg. Soms willen honden op een plek heel lang blijven snuffelen. Zouden ze dit nou doen omdat ze dan meer informatie op willen nemen of zouden ze dat doen omdat het zo lekker ruikt dat ze daar langer van willen genieten?
Anne
Het viel me namelijk ook op dat Chiva steeds langer blijft snuffelen. Ik dacht dat haar reukvermogen door haar leeftijd misschien minder goed werd, waardoor zij langer nodig had om iets thuis te brengen. Of zou dit onzin zijn?
-
Jut&Jul
- Vaste gebruiker
Ik denk niet dat het aan het reukvermogen en de leeftijd komt, mijn reutje van 16 mnd doet er bij sommige plekjes ook veeeeeel langer overBelle schreef:Ja, die uitdrukking ken ik ook, maar wat ik me dan afvroeg is of ze lang blijven staan op een plek omdat de letters niet duidelijk zijn, of omdat het nieuws zo interessant is dat ze het blijven herlezen.starfleet schreef:Iemand die ik ken noemt het "de buurtkrant lezen", dat vind ik een heel rake omschrijving.Belle schreef:Zomaar iets wat ik me afvroeg. Soms willen honden op een plek heel lang blijven snuffelen. Zouden ze dit nou doen omdat ze dan meer informatie op willen nemen of zouden ze dat doen omdat het zo lekker ruikt dat ze daar langer van willen genieten?
Anne
Het viel me namelijk ook op dat Chiva steeds langer blijft snuffelen. Ik dacht dat haar reukvermogen door haar leeftijd misschien minder goed werd, waardoor zij langer nodig had om iets thuis te brengen. Of zou dit onzin zijn?
Ook wordt er daarna even overheen gepiest en nog eens nagesnuffeld of zijn 'handtekening' wel duidelijk leesbaar is

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Zoie
- Zeer actief
Ik denk dat als ze alle beschikbare informatie tot zich opgenomen hebben, ze tot actie willen overgaan. Ik denk dus niet dat ze ergens blijven snuffelen, omdat ze ervan genieten.Belle schreef:Zomaar iets wat ik me afvroeg. Soms willen honden op een plek heel lang blijven snuffelen. Zouden ze dit nou doen omdat ze dan meer informatie op willen nemen of zouden ze dat doen omdat het zo lekker ruikt dat ze daar langer van willen genieten?

-
chrico
- Zeer actief
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Lang snuffelen
Tje ook geen idee, De nieuwskrant zal de ene dag wel wat dikker zijn als de andere. Zaterdag bijlage mischien, speciale editie? Het kan ook een gebrek aan aandacht voor de baas zijn. Dan wordt het een spelletje. Even testen hoe lang ik door kan gaan met waar ik zin in heb.
Groetjes Mark
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toen Katja dement werd kon ze soms echt een half uur lang op 1 plek (lees de eerste beste graspol die ze tegenkwam op straat) snuffelen en dan beet ze je in je been als je haar uiteindelijk wilde meenemen.
Die was dus duidelijk de draad kwijt en ik geloof best dat oude honden moeilijker geuren of iets kunnen plaatsen dan de jonkie's. Zo is het bij mensne immers ook.
Verder zie ik dat Nelson bij lekkere luchtjes alles uit de kast trekt om de geur goed op te nemen (klapperen schuimbekken ect) en Kiki interesseert alleen de geur van eten.
Aan de lijn moeten ze van mij i.p. doorlopen. Los mogen ze doen wat ze willen.
Die was dus duidelijk de draad kwijt en ik geloof best dat oude honden moeilijker geuren of iets kunnen plaatsen dan de jonkie's. Zo is het bij mensne immers ook.
Verder zie ik dat Nelson bij lekkere luchtjes alles uit de kast trekt om de geur goed op te nemen (klapperen schuimbekken ect) en Kiki interesseert alleen de geur van eten.
Aan de lijn moeten ze van mij i.p. doorlopen. Los mogen ze doen wat ze willen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Perro79
- geregistreerd lid
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ik link het aan het opnemen van informatie en zie dat met name als de jongens een tijd, vanwege bijvoorbeeld vakantie, niet in hun "eigen" hondenbos zijn geweest. Ik kan dan beter een klapstoel meenemen want alleen al het eerste stuk hoofdpad (ongeveer 100) duurt zeker een half uur. Er staat dan zoveel nieuws in de krant, dat moet heel grondig gelezen worden. Ze zijn de eerst drie dagen ook helemaal doodop na zo'n wandeling.

-
plenty
- Zeer actief
-
Jut&Jul
- Vaste gebruiker
Perro79 schreef:Mijn reu blijft vaak op een plek heel lang ruiken en soms gaat hij dan ook nog op die plek likken, waarna hij al schuimbekkend afscheid neemt van die heerlijk ruikende plek.Volgens mij zit hij dan aan de urine van een andere hond te ruiken. Misschien een loopse teef?
Groetjes
Als de teef in kwestie loops was, wordt er hier zelfs -helemaal in trance- geklapperd met de kaken :lol:

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
-
Neeltje
- Belle
- Zeer actief
Ik denk dat het bij Chiva toch voor een deel komt door ouderdom en een beetje dementeren. Ik laat haar ook niet vaak meer loslopen, want ze vergeet dan echt alles om zich heen en blijft gewoon staan.